výměna rozvodů
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon lis 17, 2014 17:52
výměna rozvodů
Dovolím si já přispět svým "zážitkem" z dnešní výměny rozvodů. Hned v úvodu upozorním, že se jedná o Chevrolet Matíz - 4.válec z 11/2004. Čili v motorovém prostoru o jeden válec více a tím pádem o hodně méně místa na šířku než u 3.válců.
Výměnu prováděl můj kamarád automechanik, letité zkušenosti na všech světových značkách aut, ve vlastní dílně, hydraulický zvedák + perfektní nářaďové vybavení.
Prvním krokem bylo vyndání platových nádobek pro chladící kapalinu a hydrauliku, aby byl přístup na pravou stranu motoru. Musely se zasvorkovat a odpojit hadičky připevněné k nádobkám.
Sundání platového krytu za pravým předním kolem a sejmutí klínových řemenů alternátoru a serva řízení bylo docela v pohodě. I řemenice na klice nebyl problém. Při sundávání platových krytů rozvodů začaly komplikace, k ničemu není přístup. Asi po hodině odstrojování dorazil do práce druhý kolega. Po vzájemné konzultaci museli rozebrat na pravém podběhu uložení motoru včetně ramínka - držáku, který je zakotven třemi šrouby na přední části bloku motoru. Následně teprve potom byl docílen přístup k sundání horního plastového krytu. Následovala další komplikace. Aby se dala povolit a vyndat vodní pumpa, překážel plechový kryt, proti němuž se horní plastový šroubuje. Ten je chycen dvěma šrouby s velkoplošnou podložkou za horním ozubeným vačkovým kolem. Aby se daly šrouby povolit a vyndat, následovalo pracné sundání vačkového kola. Znovu podotýkám, že díky větší šířce 4.válce není prostor pro nářadí. Po sundání ozubeného kola se teprve podařilo sundat plechový protikus krytu a teprve se otevřela cesta k demontáži staré vodní pumpy. Nasazení nové vodní pumpy a napínací kladky bylo celkem v pohodě. Po opětném přišroubování plechového protikusu pod ozubené vačkové a jeho nasazení zpět na své místo byl docela problém s nasazením nového rozvodového řemenu. Jeden z kolegů zespodu auta z prostoru předního kola, druhý nahoře u vačkového ozubeného kola, práce čtyř ruk a místa pramálo. Po cca. 10.minutovém "zápase" se podařilo řemen dostat tam, kam patří. Následovalo připevnění horního krycího plastového krytu, ale vyhráno nebylo. Dostat zpět pravé uložení motoru + ramínka úchytu k bloku motoru byl opět pěkný rébus z důvodu nedostatku místa. Po cca.půl hodinové spolupráci obou mechaniků vše dosedlo na své místo, bylo možné ustrojit spodní řemenici a nasadit klínové řemeny. Nakonec byl nasazen zbytek věcí a práce dokončeny. Vše trvalo skoro 4 a půl hodiny. Jeden z kolegů má docela odřené ruce a oba se shodli, že z důvodu nedostatku místa dost dlouho tak komplikovaně rozvody nedělali. Dle paměti pravili, že ještě hůře to šlo na Nisanu Micra.
Zcela běžně dělají rozvody na VW, Audi, Alfách,Volvu,Škodovkách atd., ale s takto nepraktickým a komplikovaným řešením se dlouho u žádné značky nesetkali.
Jako dnešní nestranný pozorovatel mohu prohlásit, že na 3.válcích Matízech to zřejmě dělat doma "na koleni" za dvě hodiny možná jde, ale dost pochybuji. Po dnešním pozorování na 4.válci to každému, kdo se do toho chce pustit sám doma svépomocí důrazně předem rozmlouvám. Nechci nikoho strašit, kluci oba opravdu umí hodně, předvedli my to při jiných příležitostech na jiných autech, ale dnes si oba docela upřímně zanadávali.
Pokud má někdo jinou zkušenost s montáží rozvodů na 4.válci, ať se tady k tomuto příspěvku vyjádří. Rád si přečtu.
Výměnu prováděl můj kamarád automechanik, letité zkušenosti na všech světových značkách aut, ve vlastní dílně, hydraulický zvedák + perfektní nářaďové vybavení.
Prvním krokem bylo vyndání platových nádobek pro chladící kapalinu a hydrauliku, aby byl přístup na pravou stranu motoru. Musely se zasvorkovat a odpojit hadičky připevněné k nádobkám.
Sundání platového krytu za pravým předním kolem a sejmutí klínových řemenů alternátoru a serva řízení bylo docela v pohodě. I řemenice na klice nebyl problém. Při sundávání platových krytů rozvodů začaly komplikace, k ničemu není přístup. Asi po hodině odstrojování dorazil do práce druhý kolega. Po vzájemné konzultaci museli rozebrat na pravém podběhu uložení motoru včetně ramínka - držáku, který je zakotven třemi šrouby na přední části bloku motoru. Následně teprve potom byl docílen přístup k sundání horního plastového krytu. Následovala další komplikace. Aby se dala povolit a vyndat vodní pumpa, překážel plechový kryt, proti němuž se horní plastový šroubuje. Ten je chycen dvěma šrouby s velkoplošnou podložkou za horním ozubeným vačkovým kolem. Aby se daly šrouby povolit a vyndat, následovalo pracné sundání vačkového kola. Znovu podotýkám, že díky větší šířce 4.válce není prostor pro nářadí. Po sundání ozubeného kola se teprve podařilo sundat plechový protikus krytu a teprve se otevřela cesta k demontáži staré vodní pumpy. Nasazení nové vodní pumpy a napínací kladky bylo celkem v pohodě. Po opětném přišroubování plechového protikusu pod ozubené vačkové a jeho nasazení zpět na své místo byl docela problém s nasazením nového rozvodového řemenu. Jeden z kolegů zespodu auta z prostoru předního kola, druhý nahoře u vačkového ozubeného kola, práce čtyř ruk a místa pramálo. Po cca. 10.minutovém "zápase" se podařilo řemen dostat tam, kam patří. Následovalo připevnění horního krycího plastového krytu, ale vyhráno nebylo. Dostat zpět pravé uložení motoru + ramínka úchytu k bloku motoru byl opět pěkný rébus z důvodu nedostatku místa. Po cca.půl hodinové spolupráci obou mechaniků vše dosedlo na své místo, bylo možné ustrojit spodní řemenici a nasadit klínové řemeny. Nakonec byl nasazen zbytek věcí a práce dokončeny. Vše trvalo skoro 4 a půl hodiny. Jeden z kolegů má docela odřené ruce a oba se shodli, že z důvodu nedostatku místa dost dlouho tak komplikovaně rozvody nedělali. Dle paměti pravili, že ještě hůře to šlo na Nisanu Micra.
Zcela běžně dělají rozvody na VW, Audi, Alfách,Volvu,Škodovkách atd., ale s takto nepraktickým a komplikovaným řešením se dlouho u žádné značky nesetkali.
Jako dnešní nestranný pozorovatel mohu prohlásit, že na 3.válcích Matízech to zřejmě dělat doma "na koleni" za dvě hodiny možná jde, ale dost pochybuji. Po dnešním pozorování na 4.válci to každému, kdo se do toho chce pustit sám doma svépomocí důrazně předem rozmlouvám. Nechci nikoho strašit, kluci oba opravdu umí hodně, předvedli my to při jiných příležitostech na jiných autech, ale dnes si oba docela upřímně zanadávali.
Pokud má někdo jinou zkušenost s montáží rozvodů na 4.válci, ať se tady k tomuto příspěvku vyjádří. Rád si přečtu.
- Reklama
Re: výměna rozvodů
V kolika km se dělají rozvody na Sparku 0,8 ?
Re: výměna rozvodů
Mám 0,8 rok 2008.
Nechal sem dělat rozvody u známého při cca 45tis km.
Dělal to sám, ale dodřené ruce měl dost. Strašně málo místa...
Ještě to musel dělat na dvakrát, protože první kladku přetáhl a ta začalo po pár dnech pískat
Nechal sem dělat rozvody u známého při cca 45tis km.
Dělal to sám, ale dodřené ruce měl dost. Strašně málo místa...
Ještě to musel dělat na dvakrát, protože první kladku přetáhl a ta začalo po pár dnech pískat
Re: výměna rozvodů
zdravim
moc me pobavil prispevek o vymene rozvodu.
myslim ze jsem 1,0 nekolikrat delal a urcite to nebylo takove drama. je pravda ze na 2 matizu diky nesnadne demontazi svetla je to trochu stisnene ale urcite to jde. drzak motoru musi ven kvuli pumpe.nadobku vyndavam jen chladici a s kryty motoru opravdu nevim ze by byl problem. stejne tak s montazi remenu.
no asi to preci jen chce nejakou zkusenost s danym motorem.
moc me pobavil prispevek o vymene rozvodu.
myslim ze jsem 1,0 nekolikrat delal a urcite to nebylo takove drama. je pravda ze na 2 matizu diky nesnadne demontazi svetla je to trochu stisnene ale urcite to jde. drzak motoru musi ven kvuli pumpe.nadobku vyndavam jen chladici a s kryty motoru opravdu nevim ze by byl problem. stejne tak s montazi remenu.
no asi to preci jen chce nejakou zkusenost s danym motorem.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: výměna rozvodů
Dobrý den. Chystám se koupit Sparka r.v.2011 s 50kW/facelift/. Má najeto 120 000Km. Není nikde na voze údaj, zda majitel dělal rozvody.
Otázka? Je nutné rozvody udělat? Není zde u tohoto modelu řetěz? Nebo myslíte, že je již auto po rozvodech??
Ještě jedna drobnost, malinko vrže přední náprava jen když se zatočí koly a přejede nerovnost a ne vždy.
Díky za všechny odpovědi. Moc
Otázka? Je nutné rozvody udělat? Není zde u tohoto modelu řetěz? Nebo myslíte, že je již auto po rozvodech??
Ještě jedna drobnost, malinko vrže přední náprava jen když se zatočí koly a přejede nerovnost a ne vždy.
Díky za všechny odpovědi. Moc
Chevrolet Spark r.v.2011 / 1.0i / 50kW
Re: výměna rozvodů
Cena za vymenu rozvodu neni tak vysoka, takze rozhodne bych je udelal, bude to min nez pripadna oprava
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: výměna rozvodů
Děkuji a mohu se zeptat, kolik cca budou ty rozvody stát??
Prosím ještě o reakci k tomu vrzání nápravy..díky moc
Prosím ještě o reakci k tomu vrzání nápravy..díky moc
Chevrolet Spark r.v.2011 / 1.0i / 50kW
Re: výměna rozvodů
rozvody material okolo 1500 prace taky 1500 asi podle servisu
vrzani delaji casto silentbloky stabilizatoru a nebo gumy v prednich ramenech. oboji celkem levne zalezitosti prace tak hodinka az 2
vrzani delaji casto silentbloky stabilizatoru a nebo gumy v prednich ramenech. oboji celkem levne zalezitosti prace tak hodinka az 2
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: výměna rozvodů
Můžu se palikx zeptat jakou značku rozvodů a pumpy bys doporučil? Připravuju se taky na výměnu rozvodů a nevím jakou značku koupit. Nejdražší kupovat nechci, ale úplně nejlevnější šunt taky ne. Co říkáš třeba na značku INA nebo Dayco? Díky
Re: výměna rozvodů
no na daewoo kupuju vetsinou korejske v podstate originalni v drafelu. je to i skoro nejlevnejsi a zatim nebyl nikdy problem.
ale jinak ina je v pohode a v originale bylo vsecko gates.
ale jinak ina je v pohode a v originale bylo vsecko gates.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: výměna rozvodů
Děkuju. s czdrafel nemám zatím moc dobré zkušenosti. Na dotazy ohledně zboží nereagují. Nevím tedy jestli kvůli stěhování nebo mě jen nemají rádi. Když jsem hledal brzdové trubky tak na dotaz se nenamáhali ani odpovědět. A tu celou rozvodovou sadu od INA můžu koupit u nás ve městě.
Re: výměna rozvodů
jo to mas asi pravdu. hodne se to zhorsilo.
inu dat muzes i kdyz ja bych zkusil hledat gates.
inu dat muzes i kdyz ja bych zkusil hledat gates.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: výměna rozvodů
Našel jsem
INA - 1610kč
GATES - 1942kč
a ještě co říkáš na SKF? Mají za 1711kč
A zeptal bych se když se dívám na fotky tak vodní pumpa od INY vypadá trochu jinak je tam jakási plechová velká podložka nebo jak to nazvat v místě pod ozubeným kolem. GATES ani SKF to podle fotek nemají. Co je lepší?
INA - 1610kč
GATES - 1942kč
a ještě co říkáš na SKF? Mají za 1711kč
A zeptal bych se když se dívám na fotky tak vodní pumpa od INY vypadá trochu jinak je tam jakási plechová velká podložka nebo jak to nazvat v místě pod ozubeným kolem. GATES ani SKF to podle fotek nemají. Co je lepší?
Re: výměna rozvodů
skf je taky slusny i kdyz v minulosti jsem mel problem s pumpou.
nevim co mas na mysli s podlozkou. standartne je tam hlinikovy obal remenice z jedne a plechova vrtulka z druhe strany.
muze byt ze vrtulka je plastova nebo hlinikova nic jineho me nenapada.a jeste mozna plechova zatka tam muze byt z venku. nemam takove pumpy rad uz se mi par tech podlozek rozpadlo a vlitlo to rozvodu.
nevim co mas na mysli s podlozkou. standartne je tam hlinikovy obal remenice z jedne a plechova vrtulka z druhe strany.
muze byt ze vrtulka je plastova nebo hlinikova nic jineho me nenapada.a jeste mozna plechova zatka tam muze byt z venku. nemam takove pumpy rad uz se mi par tech podlozek rozpadlo a vlitlo to rozvodu.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: výměna rozvodů
Můžou se sem přidávat odkazy z eshopu?
Tady je vodní pumpa INA https://www.motora.cz/ina/538-0697-10.html?KTypNr=9027 a pod tím ozubeným kde je řemen je vidět takové plechové něco.
Tady je sada od SKF https://www.motora.cz/skf/VKMC-90402.html?KTypNr=9027 a na obrázku u vodní pumpy ta věc vidět není.
Tady je vodní pumpa INA https://www.motora.cz/ina/538-0697-10.html?KTypNr=9027 a pod tím ozubeným kde je řemen je vidět takové plechové něco.
Tady je sada od SKF https://www.motora.cz/skf/VKMC-90402.html?KTypNr=9027 a na obrázku u vodní pumpy ta věc vidět není.