Spotřeba oleje- zapečený motor

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Spotřeba oleje- zapečený motor

Příspěvek od Hobol »

2 x kalos. najeto 236 000 km. Stoupala mi spotřeba oleje, poslední dobou byl proti mě trabant navoněný frajer. spotřeba oleje kanystr na nádrž, ale nebyl čas to udělat, až minulý výkend. Objednal jsem gufera na ventily, sadu těsnění na motor, těsnění na katalyzátor(obě) a první díl výfuku a hlavně 4x sadu pístních kroužků. Gufera ventilů jsem objednával zbytečně, byly součástí sady těsnění.
Po demontáži se potvrdila diagnóza.
Reklama
 

Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: Spotřeba oleje- zapečený motor

Příspěvek od Hobol »

Byly volný gufera na ventilech, ale to nebylo hlavní příčinnou. Hlavní příčinou byly zakarbonovaný stírací pístní kroužky.
byly zmáčklý v drážce a vůbec nechodily v drážce. Písty a drážky jsem vypucoval a dal nový kroužky. při výměně gufer se nám podařilo ulomit jedno vodítko. jiný jsem neměl, tak jsme ho vyrazili a 3mm obrousili aby se na něm udrželo gufero a narazily zpátky. Nemá se to, tak uvidím, snad to vydrží. Válce a klika vypadali dobře. Ventily byly trochu zaklepaný, potřebovaly by zabrousit a zalapovat. Nebyl čas a prostředky, tak jsme je daly zpátky. Děj se vůle boží. Za sobotu (7- 20) dva lidi hotovo.
Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: Spotřeba oleje- zapečený motor

Příspěvek od Hobol »

V neděli jsme ještě vařili výfuk, byl díravý podod lamda sondou těsně nad ochraným plechem sondy. sonda nešla povolit, až jsme tam smrkly svářečkou tak šla povolit. Horní matky šli povolit, ale museli jsme na ně narazit 13. ořech. Originál jsou na 14. Spodní jsme museli rozříznout rozbruškou. Počítal jsem s tím a měl matky nové, Jsou tam jemný závity M 10x 1,25. Naše matky jsou na 17. klíč. Zkontrolovali jsme také alternátor. Bída. viz další téma.
Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: Spotřeba oleje- zapečený motor

Příspěvek od Hobol »

Horní a spodní matky myslím na katalyzátoru. těsnění jsem dal obě nové. Zatím jsem najel dvě nádrže. Motor drží olej neubývá. Příčinou byl asi funkční EGR ventil . Spaliny asi karbonovaly, a tak jsem ho dneska zablendoval.
Odpovědět

Zpět na „KALOS“