4.válec má v každém případě kultivovanější běh než "tří lampovka".

Je to dané vyvážením motoru. Převodovka je poskládaná z kratších převodů, nemusí se oproti 3.válci, který má max.výkon v 6000 ot/min, tolik vytáčet. Řadí se jednotlivé rychlosti v průměru o 10-15 Km/h dříve.
Co se týče řazení dvojky, to je odvěký "rébus" Matízů. Záleží na oleji v převodovce, musí tam být opravdu přesná specifikace. Jelikož u 4.válce se dá řadit pomaleji, kroutící moment motoru je posazený jinak, tak je to řazení dvojky relativně v pohodě. Ale s Fordem, který je také v rodině se to pochopitelně nedá srovnat.
Pokud by jako "postrkové" auto ještě někdy měl kupovat další Matíz, rozhodně 4.válec. A 11.kW navíc je taktéž znát, hlavně když člověk předjíždí. To se někteří diví.
