Přední osa

Diskusní forum Daewoo Lanos Clubu.

Moderátor: Blue Lanos

jackous
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 31, 2013 14:56

Přední osa

Příspěvek od jackous »

Čao přátelé, lanos 1,3 se r. 98
Prosím Vás utahuje se hl.šroub nápravy na fest nebo jen z citem sobě vlastním? Dělal jsem spojku vše ok až a hukot od náprav a silné hřatí matek. Ložiska dělali v servisu a mají najeto tak 40tis. Díky za pomoc.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Přední osa

Příspěvek od Richard »

Jestli myslíš tu středovou matku co kouká a je to nějaká 32 , tak ta se utahuje docela fest - když je volná ničíš ložiska ony ty ložiska pracují správně jen když jsou utažený - stažený a je třeba ji zajistit proti povolení buď korunka matky se zahne do drážky na závitu, nebo se někdy používá závlačka

Ty ložiska klidně mohou být v háji pokud hučí tak asi i budou - při jízdě vzniká třením trochu tepla, ale když nebudeš delší dobu brzdit (nejvíce tepla) měl by být náboj teplý a měl bys na něm udržet ruku, pokud je žhavý je něco špatně (brzdy - ložisko)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
jackous
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 31, 2013 14:56

Re: Přední osa

Příspěvek od jackous »

No bezva... Ložiska v předu jdou vyměnit i domácím prostředí? nebo je potřeba někoho kdo má lis?
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Přední osa

Příspěvek od Richard »

No jestli je to stejný jako na Nubiře tak jsem to doma měnil synovi na Tacumě, ale chce to nějaké zkušenosti a hlavně při montáži musíš být opatrný a nemlátit ložiska do náboje kladivem...... jen nalisovat přes vnější kroužek

Někdy ložisko (vnější kroužek) nejde vyndat z náboje ani lisem (10T lis s tím nehnul) je nutné navařit zevnitř kroužku elektrikou housenku a ta ti po vychladnutí kroužek stáhne a jde vyndat takže chce to výbavu a zkušenosti ;)

Ty ložiska zkus takhle vyheveruj na jedné straně předek , zatáhni ručku a ještě podlož pořádně zadní kola. pak nastartuj zařaď 4 nebo 5 a rozjeď to na nějakých 80 - 100 dle tacháče a pak poslouchej - nemělo by to nějak houkat, řvát nebo chrastit křoupat - jen lehounce hučet, každé ložisko trochu hučí

Trochu bude dělat bordel diferenciál , ale ten neřešíš ;)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
jackous
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 31, 2013 14:56

Re: Přední osa

Příspěvek od jackous »

Hukot se začíná ozívát od 40km/h. Jen škoda, že předtím bylo vše ok. :) tak fajn opět vše sundat. Díky za info.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Přední osa

Příspěvek od Richard »

Ale zkus to s tím vyheverováním a roztočením může být vadné jen jedno ložisko a hluk se roznáší po celém předku - opravdu uslyšíš jestli je ložisko v háj nebo ne ;) a jde jen o chvilku, za necelou 1/2 hodinu víš na čem jsi
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední osa

Příspěvek od conpet »

Já bych se bál nechat jednu stranu na zemi aby mě to neujelo :mrgreen:
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
jackous
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 31, 2013 14:56

Re: Přední osa

Příspěvek od jackous »

:) tak toho se nebojím. Ale problém vyřešen stačilo si vzít stejnou 2metrovou trubku kterou jsem to blbec předtím povolil. Dorval jsem to co šlo a že šlo a je klid :)) dík za spolupráci.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Přední osa

Příspěvek od Richard »

Nechtěl jsem používat termín "utáhnout na krev" ale ta dvoumetrová trubka pomáhá ;) Prostě ta matka musí být utažená - pořádně , nějaký moment asi bude uveden v servisním manuálu, ale bude dost vysoký. Ložiska jsou konstruovány s předpětím tak aby měly správnou vůli až při pořádným utažení.....
Takže ano, povolená matka způsobí hluk, vůli na náboji a rychlou likvidaci ložisek.....
Po dotažení ji nezapomeň zajistit - nejspíš zahnout ten límec matky do zářezu v závitu......

Trochu jsem pohledal ty momenty: Takže matka na klíč 32 nebo 30 je většinou se závitem M20 nebo M22 a tam jsou utahovací momenty cca 700 resp 960 Nm - beru nejpevnější material , protože ta mrkev na poloose asi z nějakého "bláta" nebude ;)

Běžný momentový klíč na auta končí na nějakých 320 Nm ;)

A k tomu roztočení vyheverovaného kola - týká se jen jednoduchých aut (Lanos Nubira Tacuma atd.) nesmíš mít ASR (protiprokluz) , 4x4, samosvorný dif. nebo dif. s omezenou svorností, pokud něco z toho máš, musíš hodit celý auto na hever zvednout a roztočit kola ;)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední osa

Příspěvek od conpet »

Takže Leganza by mě ujela :-)
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
jackous
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 31, 2013 14:56

Re: Přední osa

Příspěvek od jackous »

jo jak jsem delal spojku mel jsem ho dost vysoko abych ju vytahnul :) bezpecnost prace predevsim :D hold tato chyba se stava jednou za zivotnost lanose :D Jeste 8let a je veteran :) a stale jsou na nem puvodni funkcni veci made in korea a rozsypany caj :D
Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1535
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední osa

Příspěvek od LordMMX »

na lanose ložisko bez lisu nevymeníš. náprava rovnaká ako na nexii. a ja som mal tú česť meniť ich na oboch menovaných autách
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
libors 645
Příspěvky: 72
Registrován: sob kvě 31, 2014 19:56

Re: Přední osa

Příspěvek od libors 645 »

Přidám se se svojí troškou do mlýna ale jen částečně k tématu - omlouvám se. Koupil jsem Lanose 1.3/1999. Při nerovnostech - v Liberci v podstatě ani jiné slilnice nejsou - se od předku ozývá rachot jako kdyby se hrálo na bicí. Byly uvolněné plasty - ty jsem přišrouboval a utáhl, poutahoval jsem vše co bylo zvrchu v motoru přístupné a utažení schopné. Když se s tím projížděl mechanik tak říkal, že tam rachotí snad všechno, ale když auto zvedl tak nenašel nic výjma plastů - viz. výše. Dělaly se brzdy, ale zjišťoval jsem, že se při nich nesahá na centrální matici poloosy jak se píše výše - neměla by být tedy povolená, i tak ji asi zkusím utáhnout pokud někde seženu 32 klíč a dostatečnou páku, ale jinak už nevím co to může dělat. Poradí prosím někdo? Děkuji, děkuji, děkuji za všechny rady.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Přední osa

Příspěvek od Richard »

No neříkal jsi, že jsi něco měnil - rachocení na nerovnostech bývají tzv. "kosti" stabilizátoru - tyčky, které spojují rameno s tlumičem. Ty bouchají neskutečně navíc se to roznáší po autě - nevím jestli jsou u Lanose i vzadu ale často je slyšet zadní tyčka až dopředu (pokud tam vzadu je) a ještě je možnost a to uložení samotného stabilizátoru takový gumový "účka" ty taky rachotí - bouchají..... No a nakonec mohou i klepat tlumiče....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
libors 645
Příspěvky: 72
Registrován: sob kvě 31, 2014 19:56

Re: Přední osa

Příspěvek od libors 645 »

Mechanik koukal pod auto - zatím bez zvednutí a konstatoval, že tam žádné tyčky stabilizátoru nevidí - i když mi to je divné. Zítra to snad půjde na zvedák. Děkuji
Odpovědět

Zpět na „LANOS“