Nafta v oleji

Krásné SUV od Chevroletu

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
jano444
Příspěvky: 6
Registrován: úte lis 12, 2013 09:40

Nafta v oleji

Příspěvek od jano444 »

Zdravim pani. Mozno sa uz niekto s tymto problemom stretol a ma riesenie.
Mam Captivu od 10/2006, super vozitko, preto sa snazim riesit tento problem aj ked uz ma 330 tisic km.
Zacal mi pribudat olej, zistili sme, ze mi do oleja niekade tecie nafta. Vylucili sme prvu moznost, kde sa hovorilo, ze to moze robit prilis casta regeneracia DPF filtra a prebytocna nafta preteka do oleja. Original chevrolet diagnostika v servise zistila, ze DPF filter je v poriadku, pracuje spravne a dokonca po tych kilometroch vykazuje len 2% zanesenie.
Dokonca som bez problemov absolvoval aj emisnu aj STK a vlastne riziko je, ze pri prilisnom zriedeni oleja naftou by mohlo dojst k zadretiu motora, preto je auto odstavene.
Mate niekto skusenost s podobnym problemom a ako ste ho vyriesili?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Nafta v oleji

Příspěvek od Richard »

No to je bohužel častý problém hlavně u aut s DPF. Diskutuje se skoro všude.
Je dobrý, že diagnostika ukazuje filtr jako dobrý, ale ...... jsou tam ještě čidla referenčních tlaků teploty a od nich dostává ř.j. info o potřebě regenerace. Je možné že regenerace probíhá častěji než by musela, kdyby info pro ř.j. byly OK.
Je otázka jestli poznáš že auto regeneruje? Určitě by jsi to popsal lépe. Pokud si pamatuju ze školení, tak pro regeneraci jsou třeba vhodné podmínky - ohřátý motor, plynulá jízda a pak regenerace začíná. Je třeba ji dokončit, jinak začíná za splněných podmínek zcela znova, neví že už částečně proběhla..... bohužel tam není žádná kontrolka která by řekla provádím regeneraci nevypínej motor a vem mě ještě trochu projet než to dodělám ;)
Regenerace se dá poznat, že se bezdůvodně rozběhnou větráky, zapne se vyhřívání zadního okna prostě se snaží ř.j. co nejvíce zatížit motor aby se ve filtru zvedla teplota.
Píšeš, že máš Captivu od roku 2006 a najeto 300tis. motor už může být volnější v kroužkách tak může nafta pronikat do oleje víc, dělal jsi něco se vstřikama ? s čerpadlem?
A jak moc ti nafta přibývá? Dáš olej doprostřed mezi rysky a za kolik km máš olej na horní rysce?
Samozřejmě měřit nejlépe na stejném místě dejme tomu do 5 minut od vypnutí motoru za tepla ......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
jano444
Příspěvky: 6
Registrován: úte lis 12, 2013 09:40

Re: Nafta v oleji

Příspěvek od jano444 »

Zdravim, vdaka za odpoved. Captiva ma kontrolku, ktora ukazuje ze regeneracia DPF filtra neprebehla v poriadku. Zasvietila mi mozno 2x za ten cas co auto mam. Jazdim vzdy minimalne 15 km trasy kedze byvam na dedine a prevazna vacsina kilometrov bola najazdena pri dlhych trasach 100 a viac km. Ked regeneracia zacne, tak si to vzdy vsimnem na palubnom pocitaci kedy spotreba vyskoci na 11,2 a po regeneracii zas pozvolne klesa (to som vypozoroval za tie roky co jazdim). Momentalne nemam pocit, ze regeneracia bezi nejak castejsie, ani priemerna spotreba sa nezvysila.
So vstrekmi ani vstrekovacim cerpadlom sa este nerobilo nic, to je aj dalsia indicia pre mechanikov, len musim najst niekoho kto sa toho chyti. Vsetci ti certifikovani mechanici v byvalom chevrolete davaju ruky prec :-( . Momentalne planujem dat vymenit olej lebo diagnostika ukazala, ze kvalita je uz zla. Pri novej sa menil olej v chevrolet servise po 30 tisic, potom som presiel garazistom a uz menim olej a filtre po 20 tisic km, momentalne ma najazdeny 16 tisic od predchadzajucej vymeny.
A ako si napisal, budem sledovat ako rychlo sa zmeni hladina oleja od stredu do hornej rysky, dokedy najdem mechanika co sa na to da. Pripadne odstavim auto aj skor, ak bude pribudat prilis rychlo.
Ak mas linku, kde sa konkretne tento problem riesi, tak posli. Mne sa nejak nedari nieco najst. Vdaka.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Nafta v oleji

Příspěvek od Richard »

Za mě je i těch 20000km moc. Osobně bych měnil u naftové Captivy olej nejpozději po 15000km samo i s filtrem, klidně i dřív když píšeš, že jezdíš často trasy 15km. Tam se ti motor určitě nezahřeje a ta směs je bohatší a může se dostávat nafta do oleje snadněji. Nevím co do Captivy dáváš, ale já používám do všech rodiných aut GM Dexos2 5W30. Tedy do Kia CEED, Hyundai Santa Fe, Hyundai IX55, jen do SAABa dáváme Mobil1, ten nic jiného "nepapá".
On totiž podobně jako Chevy i Hyundai používal zakázkové motory od VMMotori od Italů. Tedy kromě IX55 kde si Hyundai motor vyvíjel sám.
Já nemám ani v jednom dieslu DPF a jsem rád. Ona ta výměna stojí pakatel - řekl bych že ti bude stačit 5l což je u GM Dexos2 5W30 cca 550,- a kvalitní filtr k tomu (Mahle, Knecht, Purflux, Mann) a jsi v tom za nějakých 800,- Pokud to děláš v servise tak nějaká práce, řekl bych že 1000,- by to spravilo.......
Jestli kvůli opotřebení motoru používáš hustší 10W40 tak ten pokud vím dělá GM taky....... jen bacha na to aby olej byl vhodnáý pro DPF - tedy low sap .....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
jano444
Příspěvky: 6
Registrován: úte lis 12, 2013 09:40

Re: Nafta v oleji

Příspěvek od jano444 »

Vdaka za odporucania :-). Ale ja som pisal, ze jazdim minimalne 15 km trasy a nie ze casto jazdim tieto trasy. Najcastejsie jazdim 100 km a viac. Pravidelny servis mi riesia znami v servise a viem sa na nich uplne spolahnut. Cize ako som pisal idem po dalsej indicii a to je palivovy system (vstreky a vstrekovacie cerpadlo).
Uživatelský avatar
Mefisto
Příspěvky: 523
Registrován: stř lis 07, 2012 20:38
Bydliště: Brünn

Re: Nafta v oleji

Příspěvek od Mefisto »

Tak olej se meni bud 15000 nebo rok, co prijde driv.
Co se tyce oleje do nafty tak je to vetsinou diky vypalovani DPF, coz je problem kratkych tras, kde vypalovani zacne treba tesne pred vypnutim motoru.
Ja jel 1000 km z Chorvatska a vypalovani zaclo tesne pred cile doma.
Je to proste debilne udelany. Nevim proc to neudelai jak u Toyoty, kde je mozne pri rozle kontrolce aktivovat vypalovani tlacitkem.
Ja mel problem prvni rok, kdy po koupi me to hlasilo jiz po pul roce vymenu oleje. Pak se nekolikrat prehraval SW a ted je to docela v pohode. I spotreba se ustatlila na 6 - 8 l/100km
Uživatelský avatar
Boeing737
Příspěvky: 1883
Registrován: ned čer 10, 2012 02:27

Re: Nafta v oleji

Příspěvek od Boeing737 »

Pri regenerácií Ti vstreklo do oleja naftu.
Olej vymieňaj po 10.000 km a DPF daj odborne vyčistiť.
Kvôli vstrekom používaj aditívum.
Diagnostika často neukáže stav DPF presne a hlavne u Chevy ;)
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Odpovědět

Zpět na „CAPTIVA“