chybove kody 18, 16, 13
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Re: chybove kody 18, 16, 13
Není mi jasná jedna věc. Jak může být čidlo klepání v pořádku, když vyjde při vyblikání jeho chybový kód? Nevěřím tomu, že ŘJ si jen tak vymýšlí. Je ještě jedna možnost, vymazat paměť závad. Když nemáš čím, odpoj baterku na cca čtvrt až půl hodiny. To by mělo v ŘJ vymazat mimo jiné i paměť závad. Pak to zkus znova vyblikat, co to bude hlásit.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
- Reklama
Re: chybove kody 18, 16, 13
RJ si nevymysla, ale 16 a 18 neznamena ze cidlo je vadne, ale ze nedochadza k synchornizacii medzi signalom z cidla a zapalovanim. Sice to moze znamenat ze cidlo je vadne, lenze to by check svietil omnoho skor. Lenze rozsvieti sa az pri istej specifickej praci motora a to ked prechadza z rezimu vypnutych vstrekov do rezimu zapnutych vstrekov. Pravdepodobne vtedy parkrat za sebou vynecha a to uz nie je obcasne vynechanie, ktore RJ vyhodnoti ako prijatelne, ale o vynechanie mozno 4 zapaleni za sebou mozno viacerych a to sa uz RJ urcite nepaci. Otazka znie ale preco k takemuto vynechaniu dojde a ci naozaj. To ze cidlo je ok, mi potvrdzuje nielen to ze je nove a kabel je ok, ale aj to ze ak sa udrzim v otackach pod 2t tak k check engine nedojde. Ani ked sa drzim v otackach nad 2t ale s prisliapnutym plynom. Samozrejme v servise by kukli na kody a hura ideme menit cidlo. Je sice pravda ze som ho vymenil aj ja ale to som uz fakt nevedel co je s tym a proste som nad tym neuvazoval, kedze som mal na to auto malo casu. Teraz som sa s nim ale chvilu hral a zistil som ako check engine bezpecne docielit aj ako sa mu vyhnut, bohuzial rezim prace motora pri ktorom k check engine nedojde je akosi nepouzitelny v premavke . Takze zajtra menim vsetky kolena na podtlakovych hadickach a skusim este raz preverit chovanie motora a pracu oboch spinacov podtlaku. Alebo su tri? Nieco je este pod sanim ale neviem co by to mohlo byt. Jeden spinac ovlada sanie, druhy egr. Treti neviem, mozno nieco s aktivnym uhlim, musim pohladat kam od neho ide hadicka. A musim pohladat v manuali ako sa ma chovat premenlive sanie. Myslel som ze by sa malo zmenit az nad istymi otackami, aspon podla grafu tociveho momentu ale ono sa meni od dorazu na doraz uz pri preturovani ani nie na 3t otacok. A este musim skusit co to spravi ked bude sanie v jednej alebo druhej polohe bez zmeny, ci bude motor piri akceleracii stale vynechavat. Nieco som uz skusal ale radsej to este preverim.
Re: chybove kody 18, 16, 13
Hmm, teraz momentalne riesim problemy s akceleraciou na benzin a trochu aj na lpg. Na benzin sa to pri preturovani bez zaradenej rychlosti len kucka a nechce poriadne pridavat. Ak pridam len mierne a skrtiacu klapku otaram pomaly tak motor poslusne vybehne do otacok (MAP - 30 az 50kPa, 4-6ms vstreky, lambda beha medzi 0.1 az 0.9V), ak vsak tomu sliapne na krk, tak namiesto rychlejsieho vyletenia otacok (ako napriklad na mojom espere) motor zacne kucka, vynechavat, strielat do sania a otacky mu zacnu stupat az po cca dvoch sekundach. Tlak v sani je pocas kuckania pri plne otvorenej klapke je cca 98kPa, 10 az 15ms vstreky a lamda okolo 0.1V. Tlak viem pochopit, ved motor nema otacky, takze nesaje bohvieako, lambda je mijasna, ked to vynechava, tak sa to na lambde tvari ako chudobna zmes, ved je plna kyslika z nespalenej zmesi. ALe preco tam RJ napcha tolko benzinu, ze to az zacne kapat to nechapem. Asi kvoli tomu tlaku v sani. Lenze tolko benzinu je podla mna kontraproduktivne. Na lpg som tomu pri plnom plyne ubral cca 10% a motor sa zbera omnoho lepsie. Na zaciatku je okamih zavahanie z vynechanim ale potom otacky vyletia nahor, aj ked nie tak rychlo ako pri miernom zosliapnuti plynu. Ked som lpg ochudobnil pri plnom plyne az o 30%, tak otacky leteli nahor ako sialene, proste tak ako maju letiet. Tak ja neviem. Zeby bol zly MAP ? Ale ved pri plnom plyne a malych otackach je v sani snad naozaj takmer atmosfericky tlak, alebo sa mylim? A tiez mi to potvrdzuje aj premenlive sanie, ktore sa pri miernom pridavani takmer nehybe, ale pri plnom plyne sa okamzite vysunie z ufa.
Takze nechapem kde je problem, preco tam RJ pcha tolko benzinu. To si mam vari spravit blackbox, ktory bude opravovat preslapy benzinovej RJ? Alebo som na nieco zabudol?
Takze nechapem kde je problem, preco tam RJ pcha tolko benzinu. To si mam vari spravit blackbox, ktory bude opravovat preslapy benzinovej RJ? Alebo som na nieco zabudol?
Re: chybove kody 18, 16, 13
Ahoj,přítelkyně má celkem podobný problém s Aveo 1.4 16V 74Kw. Závada se objevila až po přestavbě na LPG. Bohužel ta se dělala týden po koupi auta(ojetého).
Projev závady: Ráno nastartuje úplně v pořádku, do 10 sekund se rozjede a po cca 3km jízdy auto ztratí výkon a začne blikat motor, hned se motor začne jakoby dusit, škubat. Musí se zastavit a nechat na volnoběh běžet asi minuty a potom až kontrolka motoru nastálo svítí(nebliká) je motor zase pojízdný a to už celý den i po několika startech. Závada se objeví opět až druhý den.
Diagnostika hlásí chybu P0300-náhodné výpadky na více válcích
Provedené opravy: Výměna svíček, zapalovacích káblů, zapalovací cívky, generátor impulzů klikové hřídele, měření tlaků ve válcích OK(zahřátý motor).... to nepomohlo
Dále vyměněna lambda sonda (kyslíková), ta stará totiž při volnoběhu a hned po nastartování chodilo od 0,1V-0,950V. Nová Lambda je na 0V a do minuty leze nahoru a osciluje na 0,450V-0,650V. Má takto pomalu voltama lézt nahoru? A není to bohatá směs?
Jenomže asi po ujetí 70Km svítí kontrolka motoru.
Diagnostika píše chybu P1166-No description(kód chyby specifický podle výrobce). Když ji vymažu, tak další den auto zase škube.
Škrtící klapka čištěna(bez zanesení), egr ventil čištěn(bez nadměrného zanesení). Kabeláž od čidel do ECU propípáno bez přerušení. Neměřil jsem teplotní čidlo chladící kapaliny (nevím kde je) a otřesové čidlo. Jinak všechno, co jsem kde viděl.
Můj další postup je vyměnit čidlo teploty chladící kapaliny a možná i to otřesové jako ty a vzduchový filtr, vyčištění vstřiků, prohlídka ventilů inspekční kamerou. Pokud auto bude stále blbnout, tak dovezu ECU na odzkoušení.
PS: nechal jsem v Opel servisu zjišťovat, zda není prasklé těsnění pod hlavou. Pomocí nějaké kapaliny co nalil do nádržky a poté držel nádobku na výfuku se vysrážela modrá tekutina. A podle toho mi řekli, že je těsnění prasklé. To se měřilo, když se jezdili krátké trasy a to samozřejmě bylo víčko pro dolévání motorového oleje od pěny, ale nechutnala sladce, takže jsem těsnění nenechal spravovat. Nyní se jezdili dlouhé trasy a víčko pro dolévání motorového oleje je úplně čisté ani voda se z nádržky téměř neztrácí.
Třeba ti něco z tohoto pomůže.
Projev závady: Ráno nastartuje úplně v pořádku, do 10 sekund se rozjede a po cca 3km jízdy auto ztratí výkon a začne blikat motor, hned se motor začne jakoby dusit, škubat. Musí se zastavit a nechat na volnoběh běžet asi minuty a potom až kontrolka motoru nastálo svítí(nebliká) je motor zase pojízdný a to už celý den i po několika startech. Závada se objeví opět až druhý den.
Diagnostika hlásí chybu P0300-náhodné výpadky na více válcích
Provedené opravy: Výměna svíček, zapalovacích káblů, zapalovací cívky, generátor impulzů klikové hřídele, měření tlaků ve válcích OK(zahřátý motor).... to nepomohlo
Dále vyměněna lambda sonda (kyslíková), ta stará totiž při volnoběhu a hned po nastartování chodilo od 0,1V-0,950V. Nová Lambda je na 0V a do minuty leze nahoru a osciluje na 0,450V-0,650V. Má takto pomalu voltama lézt nahoru? A není to bohatá směs?
Jenomže asi po ujetí 70Km svítí kontrolka motoru.
Diagnostika píše chybu P1166-No description(kód chyby specifický podle výrobce). Když ji vymažu, tak další den auto zase škube.
Škrtící klapka čištěna(bez zanesení), egr ventil čištěn(bez nadměrného zanesení). Kabeláž od čidel do ECU propípáno bez přerušení. Neměřil jsem teplotní čidlo chladící kapaliny (nevím kde je) a otřesové čidlo. Jinak všechno, co jsem kde viděl.
Můj další postup je vyměnit čidlo teploty chladící kapaliny a možná i to otřesové jako ty a vzduchový filtr, vyčištění vstřiků, prohlídka ventilů inspekční kamerou. Pokud auto bude stále blbnout, tak dovezu ECU na odzkoušení.
PS: nechal jsem v Opel servisu zjišťovat, zda není prasklé těsnění pod hlavou. Pomocí nějaké kapaliny co nalil do nádržky a poté držel nádobku na výfuku se vysrážela modrá tekutina. A podle toho mi řekli, že je těsnění prasklé. To se měřilo, když se jezdili krátké trasy a to samozřejmě bylo víčko pro dolévání motorového oleje od pěny, ale nechutnala sladce, takže jsem těsnění nenechal spravovat. Nyní se jezdili dlouhé trasy a víčko pro dolévání motorového oleje je úplně čisté ani voda se z nádržky téměř neztrácí.
Třeba ti něco z tohoto pomůže.