svieti/blika kontrolka motora + nizky vykon...
Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi
svieti/blika kontrolka motora + nizky vykon...
Sorry, ak to tu uz niekde je riesene, ale dnes rano mi po nastartovani "cukalo" auto, pri rozbiehani takmer bez vykonu a po chvili sa rozsvietila kontrolka motora, ktora po dalsom kilometri zacala blikat. Motorovy olej mam doliaty, vcera som tankoval na OMW 95-ku (cize nie naftu), doteraz som nemal ziadny problem s motorom (Aveo 1.4 74kW 100k). Viem, ze na diagnostiku je to malo informacii, len ci nahodou nemal niekto podobnu skusenost, ze co to nakoniec bolo. Jediny sprievodny jav je o poznanie slabsi tah a aj podivnejsi zvuk... A este uplna blbost, stalo sa to presne, ako mi na tachometri naskocilo 100.000 km, nemoze to byt softverovy problem?
1.4 SEDAN KOMFORT, r.v. 2008, KOVA BB (4/2009)
- Reklama
- LordMMX
- Příspěvky: 1535
- Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
- Bydliště: Halič /SVK/
- Kontaktovat uživatele:
Re: svieti/blika kontrolka motora + nizky vykon...
skontroluj si sviečky a káble k sviečkam. zažil som niečo podobné, ikeď na ford fiesta, a bolo to uvoľneným káblom na jednej zo sviečok.
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Re: svieti/blika kontrolka motora + nizky vykon...
mne to na benzine robili zle hodnoty lambda sondy z nekvalitneho benzinu.
Chevrolet Cruze 1.6 91 KW 2011
EX Chevrolet lacetti SW 1.6 LPG BRC 2006
EX Chevrolet lacetti SW 1.6 LPG BRC 2006
Re: svieti/blika kontrolka motora + nizky vykon...
Podle toho, co popisuješ by se ti mohlo stát to co mě. Poprvé jsem s tím byl v servisu, kde to napíchli na počítač. Poté co rozpojili kontakt, který se nachází v levé zadní části motoru u vzduchového filtru a prošplíchli wd, tak to šlapalo normálně. Párkrát už se mě to přihodilo, tak jsem udělal, to co v servisu a bez problému. Kontrolka po pár nastartování zhasne sama.
Aveo sedan 1,2 62 kW,barva červená "Blesk"
Re: svieti/blika kontrolka motora + nizky vykon...
Dobrý den,
mám Aveo 1.2 62kW z roku 2011 - je na něm 157tisíc a šílím z něj ...
V zimě blbě startuje - motor naskočí v pohodě, ale po 3-4 vteřinách chcípne. Takže startuju napotřetí, napočtvrté, rozjezd nanic.... Ale po zahřátí jezdí pak v zimě bez problémů.
Teď jak začaly venku letní časy, tak je to zase jinak. Startuje víceméně bez problémů, ale udělá tohle: třeba po 100 km jízdy ztratí výkon a chcípne (včera kupříkladu na Jižní spojce, takže v ideálním místě ). Nastartovat jde vždy (většinou hned napoprvé), ale klidně se to celé po dalších několika kilometrech zopakuje. Naposledy jsem ujel trasu 150 km asi s těmito "příjemnými" 10 zastávkami (první až po těch 100km a pak už každých pár kilometrů). Stalo se mně to několikrát už i vloni v létě (taky vždycky cca až po 100km jízdy), ale pak na podzim auto jezdilo už bez problémů - až na ty jmenované potíže při startování v zimě...
Kontrolka motoru svítí víceméně furt (171, chudá směs či co ...), v nejmenovaném Chevrolet servisu ji vždycky vymažou (a objeví se znovu zase po pár jízdách) a jen krčí rameny, co s tím vlastně je, a neudělají nic ....
Poradí někdo co s tím, když servis neví "která bije", anebo to mám dát ihned celé sešrotovat?
Standa
mám Aveo 1.2 62kW z roku 2011 - je na něm 157tisíc a šílím z něj ...
V zimě blbě startuje - motor naskočí v pohodě, ale po 3-4 vteřinách chcípne. Takže startuju napotřetí, napočtvrté, rozjezd nanic.... Ale po zahřátí jezdí pak v zimě bez problémů.
Teď jak začaly venku letní časy, tak je to zase jinak. Startuje víceméně bez problémů, ale udělá tohle: třeba po 100 km jízdy ztratí výkon a chcípne (včera kupříkladu na Jižní spojce, takže v ideálním místě ). Nastartovat jde vždy (většinou hned napoprvé), ale klidně se to celé po dalších několika kilometrech zopakuje. Naposledy jsem ujel trasu 150 km asi s těmito "příjemnými" 10 zastávkami (první až po těch 100km a pak už každých pár kilometrů). Stalo se mně to několikrát už i vloni v létě (taky vždycky cca až po 100km jízdy), ale pak na podzim auto jezdilo už bez problémů - až na ty jmenované potíže při startování v zimě...
Kontrolka motoru svítí víceméně furt (171, chudá směs či co ...), v nejmenovaném Chevrolet servisu ji vždycky vymažou (a objeví se znovu zase po pár jízdách) a jen krčí rameny, co s tím vlastně je, a neudělají nic ....
Poradí někdo co s tím, když servis neví "která bije", anebo to mám dát ihned celé sešrotovat?
Standa
Re: svieti/blika kontrolka motora + nizky vykon...
Pěkný den.
Podle toho co popisuješ tak jezdíš s "NEMOCNÝM AUTEM" . Se divím,když píšeš ,že v servisu to jen vymažou. Jestli ti v servisu najdou chybu tak by ji měli odstranit a ne jen vymazat a nebo říct je to tento problém. No ale neznám a nevím v jakém stavu je to auto ale musíš postupně projít všechny
základní věci co dobrej řidič dělá! Řekl bych začít třeba filtrem vzduchu, svíčkami ale i kabely ! Kdysi na Škodě 1200 /stejšn/ mě při setmění jsem zjistil, že svítí jak neony to znamená suché a čísté kabely !!! Nebo nevím kolik máš najeto a třeba co mu dáváš do nádrže? Napadla mě jedna stará písnička, že mu na cestě chcípl valach=/vykleštěný kůň/ a že kdyby mu dával oves tak ,že by ho do Prahy dovez! Jen jsem odskočil ale někteří automechanici říkají, že se nemusí měnit filtr benzinu předčasně ,že si o to řekne sám tím, že ztrácí auto výkon ! Já jen ,že to se všechno nechá řešit už podle KM a taky co lejete do nádrže! Ještě píšeš o zimě. Když je auto v cajku tak i tu zimu zvládá pokud to není třeba -30°C .
No ale nechá se to řešit i zakrytím chladiče . Jinak ještě jen tak všeobecně. Nemám rád potah na volantu !!! Už ve volantu řidič vycítí kolikrát začínající problém ! A nedej pábů když někdy přehlídnu díru na silnici tak se mu omlouvám hodně dlouho !!!
Takže tak nějak co si myslím .
Jinak ať nám jezdí a nezlobí !!!
Vl.
Podle toho co popisuješ tak jezdíš s "NEMOCNÝM AUTEM" . Se divím,když píšeš ,že v servisu to jen vymažou. Jestli ti v servisu najdou chybu tak by ji měli odstranit a ne jen vymazat a nebo říct je to tento problém. No ale neznám a nevím v jakém stavu je to auto ale musíš postupně projít všechny
základní věci co dobrej řidič dělá! Řekl bych začít třeba filtrem vzduchu, svíčkami ale i kabely ! Kdysi na Škodě 1200 /stejšn/ mě při setmění jsem zjistil, že svítí jak neony to znamená suché a čísté kabely !!! Nebo nevím kolik máš najeto a třeba co mu dáváš do nádrže? Napadla mě jedna stará písnička, že mu na cestě chcípl valach=/vykleštěný kůň/ a že kdyby mu dával oves tak ,že by ho do Prahy dovez! Jen jsem odskočil ale někteří automechanici říkají, že se nemusí měnit filtr benzinu předčasně ,že si o to řekne sám tím, že ztrácí auto výkon ! Já jen ,že to se všechno nechá řešit už podle KM a taky co lejete do nádrže! Ještě píšeš o zimě. Když je auto v cajku tak i tu zimu zvládá pokud to není třeba -30°C .
No ale nechá se to řešit i zakrytím chladiče . Jinak ještě jen tak všeobecně. Nemám rád potah na volantu !!! Už ve volantu řidič vycítí kolikrát začínající problém ! A nedej pábů když někdy přehlídnu díru na silnici tak se mu omlouvám hodně dlouho !!!
Takže tak nějak co si myslím .
Jinak ať nám jezdí a nezlobí !!!
Vl.
Re: svieti/blika kontrolka motora + nizky vykon...
Jen pro inspiraci - teď jsem řešil u Fiata: start v pohodě studený i teplý, při teplotách pod 15°C jel OK, v teplotách cca 15-25°C po zahřátí vynechával motor a neměl výkon, ale tak divně, přerušovaně cca ve vteřinovém intervalu a dunělo to do výfuku. Vždy jen chvíli, pak zase jel OK, kontrolka motoru při problémech blikala, když to chvilku bylo horší, rozsvítila se, po cca 4 startech zase zhasla. Při teplotách nad 25°C to zazlobilo stejným způsobem při zahřívání, úplně teplé auto celkem jelo, trochu občas zacukalo, lépe jelo ve vyšších otáčkách, pod 2 tis. ot./min. bez výkonu. Blbě se s tím rozjíždělo do kopce.
Dle chování motoru a toho, jak se projevovaly poruchy na motorech ze staré školy (karburátory, žádný počítač) bych ani netypoval, že by to byla cívka jednoho válce... a byla. Zřejmě systém řízení motoru přes lambdu, když cívka blbě pálila, změřil kyslík ve výfuku a přidusil celý motor a tak pořád dokola, proto to kolísání cca ve vteřinovém intervalu ... a občas pálila, občas ne... Tak nějak si to vysvětluju
Už to mám OK, ale i v servisu s tím měli trochu starosti to najít. Počítač hlásil akorát chybu ve spalování na 4. válci, ale vyměnit cívku na 4. válci nepomohlo... Teď nevím, pro který válec tu cívku měnili, ale je to vedlejší.
Shodou okolností se porucha poprvé projevila pár desítek km po natankování v malé benzínce, takže nekvalitní benzín byl taky zařazen mezi potenciální zdroj potíží, aby to vše bylo jednodušší
Chce to jiný servis, kde skutečně najdou příčinu problémů. Pokud je motor mechanicky OK, chce to člověka, který je schopen odhalit problémy, nejčastěji v elektrice. Pak zase pojede jako hodinky.
Dle chování motoru a toho, jak se projevovaly poruchy na motorech ze staré školy (karburátory, žádný počítač) bych ani netypoval, že by to byla cívka jednoho válce... a byla. Zřejmě systém řízení motoru přes lambdu, když cívka blbě pálila, změřil kyslík ve výfuku a přidusil celý motor a tak pořád dokola, proto to kolísání cca ve vteřinovém intervalu ... a občas pálila, občas ne... Tak nějak si to vysvětluju
Už to mám OK, ale i v servisu s tím měli trochu starosti to najít. Počítač hlásil akorát chybu ve spalování na 4. válci, ale vyměnit cívku na 4. válci nepomohlo... Teď nevím, pro který válec tu cívku měnili, ale je to vedlejší.
Shodou okolností se porucha poprvé projevila pár desítek km po natankování v malé benzínce, takže nekvalitní benzín byl taky zařazen mezi potenciální zdroj potíží, aby to vše bylo jednodušší
Chce to jiný servis, kde skutečně najdou příčinu problémů. Pokud je motor mechanicky OK, chce to člověka, který je schopen odhalit problémy, nejčastěji v elektrice. Pak zase pojede jako hodinky.
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
Re: svieti/blika kontrolka motora + nizky vykon...
Už jsem to uváděl - mám najeto 157.000, tedy dost na levné auto . Co se týče benzínu - nějak neřeším konkrétní benzínky. Pohybuju se s autem po republice, takže benzínky střídám. Občas přidám aditivum. Ten nekvalitní benzín bylo první co mě napadlo... Svého času se mně zdálo, že problémy se častěji opakují, když je nádrž poloprázdná, takže v poslední době jezdím pořád na skoro plnou.Topol-1 píše:Pěkný den.
Nebo nevím kolik máš najeto a třeba co mu dáváš do nádrže?
Ten vzduchový filtr+ svíčky pravidelně měním (naposledy před 7 tisíci), vlastně věřím, že je mění ten servis, který jinak na mou závadu krčí rameny.Topol-1 píše:Pěkný den.
Řekl bych začít třeba filtrem vzduchu, svíčkami ale i kabely
Kabely se měnily za historii celkem 2x, když je přehlodaly potvory kuny. Taky mě napadlo, jestli nebudou příčinou zla, ale v dotyčném servisu se mně spíš vysmáli...
St.