Ahoj všem,
prosím o radu.
Nedávno jsem nechal u známého v servisu přezout zimáky (vždy si je měním sám, ale tentokrát to jinak nešlo) a od výměny se mi při zatočení volantu do plného rejdu na PRAVOU STRANU a popojíždění dopředu, sporadicky rozsvítí kontrolky ABS, ESP, ASR. Všechny 3 najednou.
Když stočím volant DOLEVA, tak můžu dělat s autem "psí kusy" a kontrolky se nerozsvítí.
Do doby, než zhasnu motor a opět nastartuji, zůstanou rozsvícené. Když "restartuji" motor, tak kontrolky nesvítí a to až do doby, kdy stočím zase volant doprava a popojedu. Třeba při vyjíždění z parkoviště apod. Vždy ale musím mít volat stočený nadoraz doprava. Tento jev se ale při jízdě dopředu nevyskytuje pravidelně => záleží na rychlosti jízdy dopředu, dále na tom, jestli třeba přejedu kolem nerovnost apod. Prostě při jízdě dopředu se to objeví jen občas.
Při couvání se to ale objeví VŽDY, stačí popojet pár centimetrů. Nevím tedy, jestli to má souvislost se směrem jízdy, ale troufám si tvrdit že ne, spíš jen při jízdě dopředu na kola působí jiné síly a tak. Nevím.
Nemám zjištěno, jestli je také celá jednotka ABS mimo provoz. Nevím tedy, jestli ABS po rozsvícení kontrolek stále funguje a toto rozsvícení mi jen indikuje nějakou minoritní závadu.
Také jsem zkoušel napojit auto na "čínskou" diagnostiku přes mobil, ale žádnou závadu jsem nenačetl a to ani v případě, že jsem měl zrovna rozsvícené kontrolky. Pravda ale je, že ta čínská diagnostika zřejmě není schopna komunikovat s ABS jednotkou, proto jsem možná ty závady nevyčetl. Anebo to neumím "přepnout" v aplikaci na čtení závad řídící jednotky ABS, nikoliv motoru. Použil jsem aplikaci Torque.
Onoho známého nepodezírám z ničeho. Je to dlouholetý známý, který má servis a ví co dělá. Spíš šlo o hloupou shodu okolností, že se to objevilo zrovna po tom, co mi auto vrátil, když mi měnil kola a dělal na něm ještě pár drobných oprav.
NEVÍ NĚKDO, ČÍM BY TO MOHLO BÝT?
Hledal jsem odpovědi různě na internetu, ale nenašel jsem konkrétní případ, který by byl shodný s mým problémem.
Jediné, co mě podle informací na netu napadá bylo to, že může být buďto poškozený kabel snímače otáček kola, vadné čidlo, prasklý kroužek pro snímač na kole, anebo jsem taky ještě vyčetl, že by to mohl dělat nezkalibrovaný snímač natočení volantu.
To se mi popravdě zdá jako nejpravděpodobnější příčina, protože mě na to navádí právě to rozsvícení kontrolek při natočení volantu doprava.
Setkal se s tím někdo?
Kontrolky ABS, ASR, ESP
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Re: Kontrolky ABS, ASR, ESP
Jaké drobné opravy tam dělal? Mohl něco poškodit neúmyslně.
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Re: Kontrolky ABS, ASR, ESP
Nemyslím si, ale budiž:
kontrola uložení předních ramen, STK.
kontrola uložení předních ramen, STK.
Re: Kontrolky ABS, ASR, ESP
Ty tam máš ty kroužky na ABS? I tam může být problém.
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Re: Kontrolky ABS, ASR, ESP
Nevím, to byl tip.
Jak jinak by ABS vědělo, "kde" se nachází kolo?
Jak jinak by ABS vědělo, "kde" se nachází kolo?
Re: Kontrolky ABS, ASR, ESP
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=44&t=24877 tady jsem něco napsal o podobné věci....
Kluci mají pravdu, ty jednotky používají společná čidla. Nejspíš bude poškozen nějaké kabel k čidlu abs a nejspíš tou výměnou kol. Třeba diskem nalomil kabel od čidla - tomu by napovídalo i to "nefungování" při jistých podmínkách. Obyčejnou diag. se nedostaneš do jiných jednotek - potřebuješ origo diagnostiku na CHEVY . Tam bude důvod zcela jistě zapsán. Stav se asi bude zhoršovat, tedy budou kontrolky svítit častěji.
Sundej kola a důkladně prohlédni kabely co vedou od čidel dál do vozu, všechny spoje atd. Nevím jestli tam jsou kroužky abs ale někdy bývají snímače abs součástí náboje, pak se mění celý náboj - opravit se to nedá
Kluci mají pravdu, ty jednotky používají společná čidla. Nejspíš bude poškozen nějaké kabel k čidlu abs a nejspíš tou výměnou kol. Třeba diskem nalomil kabel od čidla - tomu by napovídalo i to "nefungování" při jistých podmínkách. Obyčejnou diag. se nedostaneš do jiných jednotek - potřebuješ origo diagnostiku na CHEVY . Tam bude důvod zcela jistě zapsán. Stav se asi bude zhoršovat, tedy budou kontrolky svítit častěji.
Sundej kola a důkladně prohlédni kabely co vedou od čidel dál do vozu, všechny spoje atd. Nevím jestli tam jsou kroužky abs ale někdy bývají snímače abs součástí náboje, pak se mění celý náboj - opravit se to nedá
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502