Zdravím,
jsem asi půl roku majitele Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition, 91kW.
At jezdím brzda plyn nebo dálnice, tak spotřeba stále okolo 8,5 l/100km.
Zároven nějaká ta kW navíc také není k zahození .
Přemýšlím proto o chiptuningu. Kde udávají zoptimalizování auta a nárustu o 9kW a poklesnutí spotřeby o 0,6l.
Nejsem žádnej Chevrolet maniak nebo tunér, ani nic podobného, ale docela o tom uvažuji. Má s tím někdo osobní zkušenost?
Díky, Cruzák .
Chiptuning a záruka
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Re: Chiptuning a záruka
Ahoj, vitam ta medzi nami. Urcite by som nesiel do chiptuningu. Udavaju nizsiu spotrebu ale ked si precitas rozne reakcie tak sa to neoplati a zbytocne vyhodene peniaze podla mna, mozno niekto ma iny nazor.Cruzak píše:Zdravím,
jsem asi půl roku majitele Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition, 91kW.
At jezdím brzda plyn nebo dálnice, tak spotřeba stále okolo 8,5 l/100km.
Zároven nějaká ta kW navíc také není k zahození .
Přemýšlím proto o chiptuningu. Kde udávají zoptimalizování auta a nárustu o 9kW a poklesnutí spotřeby o 0,6l.
Nejsem žádnej Chevrolet maniak nebo tunér, ani nic podobného, ale docela o tom uvažuji. Má s tím někdo osobní zkušenost?
Díky, Cruzák .
Ak chces usetrit, tak si precitaj moznosti prestavby na plyn a ake su hodnotenia. Tiez sa to tu riesilo pri Cruzovi. Ak mesacne vela najazdis tak sa to oplati viac ako chiptuning.
Chevrolet Cruze SW 1,8 LT+, black carbon
Re: Chiptuning a záruka
Svojho času som sa veĺmi zaujimal o temu chiptunningu
a tak som googlil a čital hromady člankov na roznych forach, slovenskych, českých,polskych
Dočital som sa tam,že každý motor ma v softe určité REZERVY , čo sa týka vykonu a zaťaženia motora
ktoré su z výroby nastavené na OPTIMUM a na životnosť .
Treba vedieť ,že pri posunutí týchto rezerv a žmykania výkonu z motora automaticky pojde dole
jeho životnosť.
Lebo ten kto dáva motor chipnuť chce aj jazdiť svižne a často aj na doraz.
Benzinový motor sa dá chipnuť na + nejakých 10 PS čo je nejakych 6-7 kW
a to už je maxx.viacej sa nedá.
Treba zvažiť či nejaké zanedbateĺné Nm a zvyšenie maximalky o 3 či 5 km/h za tie peniaze stoja...
Dieslovy motor je niečo uplne ine, tam sa štandardne chipom dvíha výkon o 20-30 % a to už je poznať na jazdnych vlastnostiach.
Takže nejaky velky efekt by som od chipovania atmosferickej 1.6 neočakaval a za tie peniaze by som radšej celý mesiac tankoval....
alebo by som spravil tzv. soft tunning , to znamená kvalitnejšie zap.sviečky /IRIDIUM/ + športový vzduchový filter , tam spozoruješ zlepšenie práce motora okamžite.
a tak som googlil a čital hromady člankov na roznych forach, slovenskych, českých,polskych
Dočital som sa tam,že každý motor ma v softe určité REZERVY , čo sa týka vykonu a zaťaženia motora
ktoré su z výroby nastavené na OPTIMUM a na životnosť .
Treba vedieť ,že pri posunutí týchto rezerv a žmykania výkonu z motora automaticky pojde dole
jeho životnosť.
Lebo ten kto dáva motor chipnuť chce aj jazdiť svižne a často aj na doraz.
Benzinový motor sa dá chipnuť na + nejakých 10 PS čo je nejakych 6-7 kW
a to už je maxx.viacej sa nedá.
Treba zvažiť či nejaké zanedbateĺné Nm a zvyšenie maximalky o 3 či 5 km/h za tie peniaze stoja...
Dieslovy motor je niečo uplne ine, tam sa štandardne chipom dvíha výkon o 20-30 % a to už je poznať na jazdnych vlastnostiach.
Takže nejaky velky efekt by som od chipovania atmosferickej 1.6 neočakaval a za tie peniaze by som radšej celý mesiac tankoval....
alebo by som spravil tzv. soft tunning , to znamená kvalitnejšie zap.sviečky /IRIDIUM/ + športový vzduchový filter , tam spozoruješ zlepšenie práce motora okamžite.
Re: Chiptuning a záruka
Benzinovy motor, vybaveny riadenym katalyzatorom, vzdy spaluje stechiometricku zmes paliva a vzduchu. (T.j. ma presne tolko paliva, kolko sa da spalit aktualnym mnozstvom nasavaneho vzduchu) Z toho je zrejme, ze sucasne zvysenie vykonu a znizenie spotreby nieje mozne. Maximalne si to moze myslet palubny pocitac.
Takzvany chiptuning je mozny bud odrbavanim udajov lambda sondy (spalovanie chudobnej zmesi zvysuje NOx a nici katalyzator) za ucelom znizenia spotreby, alebo klamanim motora, ze ma inu teplotu alebo mnozstvo nasavaneho vzduchu. Takze vykon sa da zvysit, ale len za cenu dalsieho paliva.
U naftaku plati to iste, akurat ze ten pracuje skoro stale s chudbnou zmesou, lebo u neho sa meni mnozstvo paliva, ale mnozstvo vzduchu zavisi na otackach turba. Proste pomer mnozstva paliva a vzduchu nieje konstantny. Preto ma diesel nizsiu spotrebu, ale keby nemal povoleny podstatne vyssi obsah NOx, tak by ho museli zakazat z dovodu nicenia ziv. prostredia. Ale aj tu, vsetka energia pochadza z nafty a tak cim vyssi vykon, tym viac nafty.
Zazraky su z moci uradnej zakazane.
Takzvany chiptuning je mozny bud odrbavanim udajov lambda sondy (spalovanie chudobnej zmesi zvysuje NOx a nici katalyzator) za ucelom znizenia spotreby, alebo klamanim motora, ze ma inu teplotu alebo mnozstvo nasavaneho vzduchu. Takze vykon sa da zvysit, ale len za cenu dalsieho paliva.
U naftaku plati to iste, akurat ze ten pracuje skoro stale s chudbnou zmesou, lebo u neho sa meni mnozstvo paliva, ale mnozstvo vzduchu zavisi na otackach turba. Proste pomer mnozstva paliva a vzduchu nieje konstantny. Preto ma diesel nizsiu spotrebu, ale keby nemal povoleny podstatne vyssi obsah NOx, tak by ho museli zakazat z dovodu nicenia ziv. prostredia. Ale aj tu, vsetka energia pochadza z nafty a tak cim vyssi vykon, tym viac nafty.
Zazraky su z moci uradnej zakazane.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: Chiptuning a záruka
Je tu koukam hodne mytu a polopravd, tak snad to nekomu v budoucnu pomuze. Atmo motor, s da skutecne preladit o nejake ty kW vice. Napr. muj pribuzny to delal klukum na zavody do vrchu i podle profilu trate, jak mu rekli ze chteji, aby se to chovalo. Staci si pohrat s palivovyma a predstihovyma mapama.
Ale idealni je delat upravu softu az treba na sani + svody + downpipe + pripadne nejake vacky. Pozdeji pak treba dodelat CAT back. Zalezi podle auta, ale nektere ECU si se sanim a svody poradi v ramci svych rezerv ve stock mapach a to i s nekteryma vackama. Idealni je ale pak mit nejakou laditelnou ECU nebo piggyback.
Muj priklad na SR20DE motoru kde jsem mel WAI/short ram intake (AEM dry flow+velocity stack+o neco vetsi prumer hacice sani ke klapce) k tomu svody+downpipe a jeste duralove remenice na klikovce a vodni pumpe...~14 hp. Bez zasahu do ECU.
Kluci na klubu co k tomu meli jeste i vacky tak ze 150 hp sli klidne na 174 hp. Ti co meli jeste ostrejsi vacky a k tomu CAT back a piggyback tak to slo i na cca 185. To jsou takove ty bolt on upravy, aniz by se zasahovalo do bloku motoru.
Co se daji dat pak je cely intake manifold, vetsi klapka, MAF. Take jsou i turbo kity, ale tam je pak problem na STK, ze nemate napsane turbo v technicaku. Kdezto sani snadno prehodite, abyste na technicky neprovokovali tim konusovym filtrem.
Ale kazdopadne dobry zaklad pro atmo benzin je sani + svody + downpipe a pripadne vacky. A pomerne dost to ozije.
Dalsi vec je co se tyka AFR. Motor samozrejme nejede celou dobu na 14.7 AFR. Je tam neco cemu se rika open loop a closed loop. Spalovani chude smesi je naopak v nekterych situacich zadouci k omereni emisi a setreni paliva a ridi to lambda sonda. Vetsinou ta prvni za motorem na svodech ridi smes s MAF. Napr. kdyz jedete plynule 100 km/h, tak spalujete chudou smes - closed loop. Nektere motory s ni klidne operuji az ke 4000 rpm. Naopak kdyz tomu nalozite a poslete to do 6000 rpm tak je rezim open loop a auto jede podle pevnych palivovych map v ECU a neridi se lambda sondou a spaluje bohatou smes i z duvodu ochlazeni. Open loop je i pri jizde z kopce s rychlosti bez plynu. Rozepisovat to tu nebudu, kazdy umi snad ovladat google.
Na 1.8 si myslim, ze by sly i nejake veci z Opla, tam je toho dost. Zbezne jsem koukal, ze tam jsou lepsi svody se 200CPI katem a intake manifol misto toho plastoveho, k nemuz je dokonce i soft na upravu ECU a TUV certifikat. K tomu jeste dat WAI a pripadne vacky a muze to podle me tech 170-180 hp atakovat uplne bez problemu. Dokonce je tam i turbo kit ale ten je nejak za 3.5k € uz.
Je to o penezich. Tunit atmosferu bolt on upravama za desetitisice nebo nekomu dat par tisicovek, aby si pohral s turbem, je rozdil.
Ale idealni je delat upravu softu az treba na sani + svody + downpipe + pripadne nejake vacky. Pozdeji pak treba dodelat CAT back. Zalezi podle auta, ale nektere ECU si se sanim a svody poradi v ramci svych rezerv ve stock mapach a to i s nekteryma vackama. Idealni je ale pak mit nejakou laditelnou ECU nebo piggyback.
Muj priklad na SR20DE motoru kde jsem mel WAI/short ram intake (AEM dry flow+velocity stack+o neco vetsi prumer hacice sani ke klapce) k tomu svody+downpipe a jeste duralove remenice na klikovce a vodni pumpe...~14 hp. Bez zasahu do ECU.
Kluci na klubu co k tomu meli jeste i vacky tak ze 150 hp sli klidne na 174 hp. Ti co meli jeste ostrejsi vacky a k tomu CAT back a piggyback tak to slo i na cca 185. To jsou takove ty bolt on upravy, aniz by se zasahovalo do bloku motoru.
Co se daji dat pak je cely intake manifold, vetsi klapka, MAF. Take jsou i turbo kity, ale tam je pak problem na STK, ze nemate napsane turbo v technicaku. Kdezto sani snadno prehodite, abyste na technicky neprovokovali tim konusovym filtrem.
Ale kazdopadne dobry zaklad pro atmo benzin je sani + svody + downpipe a pripadne vacky. A pomerne dost to ozije.
Dalsi vec je co se tyka AFR. Motor samozrejme nejede celou dobu na 14.7 AFR. Je tam neco cemu se rika open loop a closed loop. Spalovani chude smesi je naopak v nekterych situacich zadouci k omereni emisi a setreni paliva a ridi to lambda sonda. Vetsinou ta prvni za motorem na svodech ridi smes s MAF. Napr. kdyz jedete plynule 100 km/h, tak spalujete chudou smes - closed loop. Nektere motory s ni klidne operuji az ke 4000 rpm. Naopak kdyz tomu nalozite a poslete to do 6000 rpm tak je rezim open loop a auto jede podle pevnych palivovych map v ECU a neridi se lambda sondou a spaluje bohatou smes i z duvodu ochlazeni. Open loop je i pri jizde z kopce s rychlosti bez plynu. Rozepisovat to tu nebudu, kazdy umi snad ovladat google.
Na 1.8 si myslim, ze by sly i nejake veci z Opla, tam je toho dost. Zbezne jsem koukal, ze tam jsou lepsi svody se 200CPI katem a intake manifol misto toho plastoveho, k nemuz je dokonce i soft na upravu ECU a TUV certifikat. K tomu jeste dat WAI a pripadne vacky a muze to podle me tech 170-180 hp atakovat uplne bez problemu. Dokonce je tam i turbo kit ale ten je nejak za 3.5k € uz.
Je to o penezich. Tunit atmosferu bolt on upravama za desetitisice nebo nekomu dat par tisicovek, aby si pohral s turbem, je rozdil.
letní
Mazda 6 2.3i
zimní
Auris 2.2 D-Cat
EX milenky
Primera Sport CVT M6 SR20DE
SSAC, UR pulleys, AEM WAI, Denso Iridium Power, EBC TG+Green Stuff, KYB Ultra SR, front strunt bar, GT Radial UHP + Genevo One
Primera Sport SR20DE
stock + Bel 975
Mazda 6 2.3i
zimní
Auris 2.2 D-Cat
EX milenky
Primera Sport CVT M6 SR20DE
SSAC, UR pulleys, AEM WAI, Denso Iridium Power, EBC TG+Green Stuff, KYB Ultra SR, front strunt bar, GT Radial UHP + Genevo One
Primera Sport SR20DE
stock + Bel 975
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chiptuning a záruka
...a ty si k tomu este nejake dalsie pridal...Junqueira píše:Je tu koukam hodne mytu a polopravd, ....
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov