2.0 automat vs. manuál
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
2.0 automat vs. manuál
Prosím o porovnání Orlanda 2.0 manuál vs. automat, klady, zápory, zkušenosti. Děkuji
- Reklama
Re: 2.0 automat vs. manuál
Být vámi zkusím podat méně náročný dotaz nebo hledat na foru, ale obecně platí kdo zkusil automat už nechce nic jiného i přes malinko větší spotřebu. Pokud taháte vozík nebo plně naložené auto do kopce a terénu tam zase oceníte manuál.
Re: 2.0 automat vs. manuál
Zaleži od preferencii vodiča, či chce radiť manualne , alebo chce aby to radilo "SAMO".
Za každý komfort treba zaplatiť a v tomto prípade je daňou za komfort ,
zvýšena spotreba cca o 1,5 L u automatickej prevodovky.
Tiež treba zdorazniť , že ako u manualnej ,tak u automatickej prevodovky je treba MENIŤ olej,
asi každých 60-80 000 km
Inak automaticka prevodovka bola vyvinutá nie pre pohodlie vodiča, ale pre lepší prenos sily od motora
pri vysokovýkonných motorizáciach ktoré posielaju na kolesa krutiaci moment nad 400 Nm a pre dlhšiu životnosť spojky.
Pre porovnanie dieslové Orlando ma tých Nm okolo xxx , benzínové len okolo xxx Nm
preto najlepšie automaticke prevodovky vyraba Mercedes , svojej vlastnej konštrukcie,
Aký typ aut.prevodovky je v Orlande, to neviem , ja mam manual , a tiež som z tohto mykania pakou
niekedy už dost unavený, a chcel by som ďalšie auto z automatickou prevodovkou.
Za každý komfort treba zaplatiť a v tomto prípade je daňou za komfort ,
zvýšena spotreba cca o 1,5 L u automatickej prevodovky.
Tiež treba zdorazniť , že ako u manualnej ,tak u automatickej prevodovky je treba MENIŤ olej,
asi každých 60-80 000 km
Inak automaticka prevodovka bola vyvinutá nie pre pohodlie vodiča, ale pre lepší prenos sily od motora
pri vysokovýkonných motorizáciach ktoré posielaju na kolesa krutiaci moment nad 400 Nm a pre dlhšiu životnosť spojky.
Pre porovnanie dieslové Orlando ma tých Nm okolo xxx , benzínové len okolo xxx Nm
preto najlepšie automaticke prevodovky vyraba Mercedes , svojej vlastnej konštrukcie,
Aký typ aut.prevodovky je v Orlande, to neviem , ja mam manual , a tiež som z tohto mykania pakou
niekedy už dost unavený, a chcel by som ďalšie auto z automatickou prevodovkou.
Naposledy upravil(a) Laco71 dne pon lis 07, 2016 08:31, celkem upraveno 1 x.
Re: 2.0 automat vs. manuál
Diesel má cca 340Nm a benzin 176Nm to už je citelný rozdíl
Re: 2.0 automat vs. manuál
Já mohu potvrdit, že pokud si koupíš auto s automatem, už nechceš jiný.... celej život jsem "kvrdlal" na starý kolena jsem si koupil automat a po ujetí pár km už bych nic jinýho nechtěl...
Samo musíš v něm měnit olej cca po 60000km to je cca 7000,- ale zas nemáš problémy se spojkou a dvojhmotovým setrvákem, ten tam zas není a ta spotřeba se dá skousnout, já teď přijel z Harrachova (tam a z5), nějaký ježdění po Praze a palubák mi ukazuje 8,8l/100 - Ta Ix55 má se mnou 2,5t, je to 4x4, V6, 3,0, 240k, 450Nm a s automatem tak proč se jízdou nekochat a s něčím kvrdlat ??
Samo musíš v něm měnit olej cca po 60000km to je cca 7000,- ale zas nemáš problémy se spojkou a dvojhmotovým setrvákem, ten tam zas není a ta spotřeba se dá skousnout, já teď přijel z Harrachova (tam a z5), nějaký ježdění po Praze a palubák mi ukazuje 8,8l/100 - Ta Ix55 má se mnou 2,5t, je to 4x4, V6, 3,0, 240k, 450Nm a s automatem tak proč se jízdou nekochat a s něčím kvrdlat ??
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: 2.0 automat vs. manuál
Zaujimave, ze sa o tej nutnosti menenia oleja v prevodovke ziaden vyrobca v manuali nezmienuje, ba priam na rozdiel od inych pravidelnych vymen prevadzkovych kvapalin, vymeny oleja v prevodovke v manuali taji. S tym slovom MUSIS by som bol opatrnejsi.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: 2.0 automat vs. manuál
mzprx píše:Zaujimave, ze sa o tej nutnosti menenia oleja v prevodovke ziaden vyrobca v manuali nezmienuje, ba priam na rozdiel od inych pravidelnych vymen prevadzkovych kvapalin, vymeny oleja v prevodovke v manuali taji. S tym slovom MUSIS by som bol opatrnejsi.
Tak zrovna u Orlanda je tomu jinak. Tady v manuálu vyměna oleje v AT je předepsaná.
Chevrolet Orlando 1.8 LTZ + 18" bílá
Re: 2.0 automat vs. manuál
Ono se většinou píše že náplň automatu a mnohdy i manuálních převodovek je "doživotní" ale výrobce počítá s životností třeba 5-6 let a nájezd tak do 200000km to je pro něj konec celého auta..... to by mělo auto vydržet a co je navíc je "bonus" Takže když se spokojíš s tím, že ti automat ve 200000km odejde neměň olej. Olej v automatu s měničem je enormě namáhán, v převodovce je měnič, který přenáší veškerý výkon motoru na kola, několik spojek, uzávěrek, včetně propojení měniče a to vše se ovládá právě tlakem oleje. Celá převodovka vypadá jako jedno velký vosí hnízdo Oleje tam bývá kolem 7-10 l. Pro to co jsem výše napsal stává se z oleje pomalu, ale jistě brusná kapalina (otěr ze spojek, planetových převodů a navíc je tepelně namáhán, dokonce se dá i spálit) a pokud ho neměníš zkrátíš podstatně životnost převodovky.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: 2.0 automat vs. manuál
Už před pár lety jsem u 2.0 VCDi/120kw zvolil automat a neměnil bych
Manual je tuším 5ti rychlostní, automat má 6-stupňů. U automatu není znát turbodíra.
Zima, krátké pojíždky v Praze 8-8,2L mimo město (dálnice) rychle padá na 7-7,2L
Dá se jezdit i za méně, ale to je otrava. Orlík je velmi svižný a dokáže překvapit nejednoho řidiče koncernových vozů
Na auto, které podle obsazenosti či nákladu přesahuje 2 tuny, je to velmi slušné.
Jen ty krátké jízdy co nejvíce omezit - filtr pevných částic bych zrušil , zapne vždycky když je to nejméně vhodné.
Manual je tuším 5ti rychlostní, automat má 6-stupňů. U automatu není znát turbodíra.
Zima, krátké pojíždky v Praze 8-8,2L mimo město (dálnice) rychle padá na 7-7,2L
Dá se jezdit i za méně, ale to je otrava. Orlík je velmi svižný a dokáže překvapit nejednoho řidiče koncernových vozů
Na auto, které podle obsazenosti či nákladu přesahuje 2 tuny, je to velmi slušné.
Jen ty krátké jízdy co nejvíce omezit - filtr pevných částic bych zrušil , zapne vždycky když je to nejméně vhodné.
Chevrolet Orlando 2,0VCDi LT+ Automat
Mazda Premacy 2,0DiTD (2003)
Mazda Premacy 2,0DiTD (1999)
Mazda 323f 1,6i (1996)
Mitsubishi Colt 1,6i 16V (1990)
Mitsubishi Colt 1,4i (1987)
Ford Fiesta 1,1 (1985)
Ford Escort 1,8D 1991 (ukradeno)
Škoda 120
Mazda Premacy 2,0DiTD (2003)
Mazda Premacy 2,0DiTD (1999)
Mazda 323f 1,6i (1996)
Mitsubishi Colt 1,6i 16V (1990)
Mitsubishi Colt 1,4i (1987)
Ford Fiesta 1,1 (1985)
Ford Escort 1,8D 1991 (ukradeno)
Škoda 120