DPF
Moderátor: Blue Lanos
Re: DPF
Moje zkušenost Captiva a DPF : podobně jako Danník91 - za cca. 2500 km u nového auta jsem poprvé zaznamenal problémy. Zkusil jsem tankovat jen ty "lepší" nafty, ale to bylo jedno - koupil jsem třeba plnou u Shellu ten Diesel Nitro nebo jak se to jmenuje a za chvíli vesele blikala kontrolka zase ... Jezdím od krátkých tras kolem 15 km po dlouhé, ale stalo se mi, že jedu tak 80 km po dálnici, za pár km se chystám sjet a kontrolka se vesele rozblikala, že se nestihl zregenerovat ... No, lezlo mi to docela na nervy, ale už tak 15 tis km pravidelně používám aditivum od Wynns a není problém.
- Reklama
Re: DPF
Opět se u mé Captivy 2.2 vyskytly problémy s regenerací DPF. Už jsem to jednou zažil u nového auta a servisu se podařilo problém nějak vyřešit a 2,5 roku auto fungovalo dobře. Auto je nyní čtyřleté a tedy po záruce a problém se objevil znovu. Regenerace probíhá po cca 250 km ať jezdím jakkoliv (dlouhé nebo krátké cesty). Vůbec neprobíhá tzv. skrytá regenerace vždy se po 250 km rozsvítí kontrolka filtru pevných částic a zazní akustický signál. Servis (Opel Dobrovolný Velké Meziříčí) identifikoval závadu jako chybu první lambda sondy a za 7 tis. Kč vyměnil. Bohužel se nic nezměnilo. Chtěl jsem se zeptat, máte někdo stejný problém? Případný kontakt na spolehlivý autoservis nebo odborníka by také pomohl. Předem velmi děkuji, Honza.
Chevrolet Captiva LTZ 2,2D
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476
Re: DPF
Klopem si na stôl, že toto nemusím riešiť, chlavabohu
S DPF doposiaľ žiadny problém, nabehaných skoro 65.000km.
Jazdím prevažne mesto, avšak naslúcham motor a aj keď sa spustí "skrytá" regenerácia, vždy o nej viem a okamžite idem na diaľnicu to vypáliť. Proste treba načúvať motoru a myslím, že sa predíde podobným problémom.
Veľa ľudí motor vypína, práve keď sa vypaľuje a potom to takto vyzerá.
Ja som kontrolku DPF ešte nikdy, chvaľabohu, nemal rozsvietenú.
Tankujem len Shell V-Power Nitro+
S DPF doposiaľ žiadny problém, nabehaných skoro 65.000km.
Jazdím prevažne mesto, avšak naslúcham motor a aj keď sa spustí "skrytá" regenerácia, vždy o nej viem a okamžite idem na diaľnicu to vypáliť. Proste treba načúvať motoru a myslím, že sa predíde podobným problémom.
Veľa ľudí motor vypína, práve keď sa vypaľuje a potom to takto vyzerá.
Ja som kontrolku DPF ešte nikdy, chvaľabohu, nemal rozsvietenú.
Tankujem len Shell V-Power Nitro+
Re: DPF
Máš vypozorováno po kolika km cca regenerace probíhá? Praktikuji totiž velmi podobný jízdní režim. Většinu roku jezdím převážně ve městě, ale o každé regeneraci vím, a pokud je to jen trochu možné, dokončím ji.mAto424 píše:Klopem si na stôl, že toto nemusím riešiť, chlavabohu
S DPF doposiaľ žiadny problém, nabehaných skoro 65.000km.
Jazdím prevažne mesto, avšak naslúcham motor a aj keď sa spustí "skrytá" regenerácia, vždy o nej viem a okamžite idem na diaľnicu to vypáliť. Proste treba načúvať motoru a myslím, že sa predíde podobným problémom.
Veľa ľudí motor vypína, práve keď sa vypaľuje a potom to takto vyzerá.
Ja som kontrolku DPF ešte nikdy, chvaľabohu, nemal rozsvietenú.
Tankujem len Shell V-Power Nitro+
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Re: DPF
Neviem to presne povedať, je to ako kedy, záleží aké sú rána (teda nakoľko sú štarty studené a koľko ich je), počul som o cca každých 500km a môže to byť pravda.
V lete asi aj o dosť viac, ale to človek viac jazdí aj dlhšie trasy, takže sa môže vypáliť a ani som o tom nevedel (tempomat, diaľnica)
V lete asi aj o dosť viac, ale to človek viac jazdí aj dlhšie trasy, takže sa môže vypáliť a ani som o tom nevedel (tempomat, diaľnica)
Re: DPF
Přibližně půl roku se na to důkladně zaměřuji a mažu najeté kilometry vždy po dokončení regenerace. Po celou dobu se hodnota pohybuje kolem zmíněných 500 km. Dříve, než jsem prováděl měření, mi přišlo, že regenerace probíhá v delších cyklech, ale to byl asi nějaký mylný dojem.
Přeji ať vše nadále v pořádku funguje.
Přeji ať vše nadále v pořádku funguje.
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Re: DPF
Tak se zdá že problémy s filtrem pevných částic resp. častou regenerací jsou odstraněny. Až na několikátý pokus servis přišel na sazemi ucpanou přívodní trubičku k sondě. Ta i po její výměně totiž stále vykazovala chybné hodnoty.
Chevrolet Captiva LTZ 2,2D
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476
Re: DPF
Našel jsem aplikaci která zobrazuje informace o pdf filtru na mobilu. Na Captivě funguje také.https://play.google.com/store/apps/deta ... onitorfree
Je potřeba ELM327 BT do diagnostické zásuvky OBD.
Je potřeba ELM327 BT do diagnostické zásuvky OBD.
Chevrolet Captiva LTZ 2,2D
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476
Re: DPF
Zdravím, mám přesně opačný problém než všichni ostatní. A to ten, že se mi DPF ASI nevypaluje (kontrolka nebliká ani nesvítí, svítí pouze po zapnutí zapalování).V 70% jezdím trasu okolo 20 km, zbytek delší. Napadla mě možnost že se vypaluje pasivně při jízdě(někdy to dost vytáčím). Je na místě hledat problém nebo je to OK.
Motorizace 2,0 16v vcdi 110kw. Předem díky za rerakce
Motorizace 2,0 16v vcdi 110kw. Předem díky za rerakce
Re: DPF
Nevím, jak to má vymyšlené Captiva, ale u Cruze 2.0 VCDi, 120 kW kontrolka neinformuje o právě probíhající regeneraci, ale upozorňuje na několik nedokončených regenerací v řadě s nutností dokončit tu následující. Čím méně tedy kontrolku řidič vidí, tím lépe. Já ji všehovšudy viděl svítit pouze jednou. Pokud tedy nepozoruješ nereálně vysokou spotřebu, po zaparkování a vypnutí motoru často neslyšíš hučet několik min. ventilátor (v 99 % případů známka předčasně ukončené regenerace), nebo není často zahřátý tunel u pravé nohy řidiče, tak si pravděpodobně filtr žije svým spokojeným životem a ty o jeho regeneraci ani nevíš, za což můžeš být rád. Opět ale upozorňuji, že vycházím z toho, jak funguje Cruze.hecll píše:Zdravím, mám přesně opačný problém......
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Re: DPF
No pokud jezdi hlavne trasy do 20km, tak bych mel obavu, ze je to presne naopakDannik91 píše:Nevím, jak to má vymyšlené Captiva, ale u Cruze 2.0 VCDi, 120 kW kontrolka neinformuje o právě probíhající regeneraci, ale upozorňuje na několik nedokončených regenerací v řadě s nutností dokončit tu následující. Čím méně tedy kontrolku řidič vidí, tím lépe. Já ji všehovšudy viděl svítit pouze jednou. Pokud tedy nepozoruješ nereálně vysokou spotřebu, po zaparkování a vypnutí motoru často neslyšíš hučet několik min. ventilátor (v 99 % případů známka předčasně ukončené regenerace), nebo není často zahřátý tunel u pravé nohy řidiče, tak si pravděpodobně filtr žije svým spokojeným životem a ty o jeho regeneraci ani nevíš, za což můžeš být rád. Opět ale upozorňuji, že vycházím z toho, jak funguje Cruze.hecll píše:Zdravím, mám přesně opačný problém......
Re: DPF
Tak co se týká spotřeby pohybuju se mezi 9,8-10,2l (považuji to jako normální, při tomhle stylu jízdy), ventilátor jsem několikrát slyšel po vystoupení z vozidla ale bylo to vždy do 15 sekund, vyšší teplotu tunelu nevnímám. Jinak na druhou stranu si myslím, že pokud by byl filtr KO projevilo by se to na kouřivosti, a s tím taky problém není.Mefisto píše:No pokud jezdi hlavne trasy do 20km, tak bych mel obavu, ze je to presne naopakDannik91 píše:Nevím, jak to má vymyšlené Captiva, ale u Cruze 2.0 VCDi, 120 kW kontrolka neinformuje o právě probíhající regeneraci, ale upozorňuje na několik nedokončených regenerací v řadě s nutností dokončit tu následující. Čím méně tedy kontrolku řidič vidí, tím lépe. Já ji všehovšudy viděl svítit pouze jednou. Pokud tedy nepozoruješ nereálně vysokou spotřebu, po zaparkování a vypnutí motoru často neslyšíš hučet několik min. ventilátor (v 99 % případů známka předčasně ukončené regenerace), nebo není často zahřátý tunel u pravé nohy řidiče, tak si pravděpodobně filtr žije svým spokojeným životem a ty o jeho regeneraci ani nevíš, za což můžeš být rád. Opět ale upozorňuji, že vycházím z toho, jak funguje Cruze.hecll píše:Zdravím, mám přesně opačný problém......
Jinak jsem si objednal ELM327 a zkusím aplikaci co je uvedená ve starším příspěvku, třeba se něco dozvím.
Re: DPF
Pánové takže nevím, možná mám štěstí. Nikde jsem nikdy nestál, aby se ukončilo vypalování, žádná kontrolka se mi nerozsvítila, žádnej dodatkový sajrat do nafty neleju, nekupuju žádnou "značkovou" naftu,... Samozřejmě jezdím denně min. 70km, žádné kratší trasy, ročně cca 30000 km, pravidelný servis, neničím motor v otáčkách 1000 - 1500. Měl jsem 2x Captiva každou cca 5 let a nyní Kia Sorento 3 roky. Takže tak