Už od čias, ako som sa stal majiteľom Daewoo Evandy pred mnohými rokmi chodím na toto fórum šmírovať vaše skúsenosti a rady. Nastal čas, aby som aj ja prispel svojám dielom k všeobecnému vedeniu o našich autíčkach a prípadne tak aj pomohol niekomu ďalšiemu vďaka svojim skúsenostiam. Možno asi pre tých, ktorí zvažujú kúpu ojazdeného Avea poslednej u nás predávanej generácie, ale určite aj hocikomu inému
Momentálne sú to 4 roky, čo jazdím vo vyššie spomenutej verzií Chevroletu Aveo. Ide o motor 1.4 benzín, ktorý som pred 100 000 kilometrami nechal prehodiť na plyn. Aktuálne prekračujem métu 200 000 kilometrov. Ako sa držalo celú tú dobu? V sumáre ceľkom dobre, no pekne po poriadku.
Ako to začalo?
Auto som kupoval úplne nové v máji 2012. Menil som z Evandy, ktorú som síce mal veľmi rád, no hľadal som niečo modernejšie, úspornejšie a podľa crash testov aj bezpečnejšie, keďže sa mi mal narodiť syn. Vzhľadom k finančným možnostiam a všetkym ďalším elementom som si zvolil "nové" Aveo v plnej výbave.
Prvé dojmy boli naozaj veľmi dobré, úroveň výbavy na moje finančné pomery naozaj veľmi slušná (pre tých, ktorí náhodou nevedia, tak rádio s BT a hands free, možnosť pripojiť ipod alebo USB, cúvacie senzory, automatické svietenie, prehľadný palubný počítač, 6 airbagov, abs, stabilizačný systém, trakčná kontrola, asistent rozjazdu do kopca, tempomat, isofix....). Jediné, na čo si bolo treba zvyknúť bol menší priestor v interiéry oproti Evande. A ešte zvláštna lakťová opierka, s ktorou som sa však rozlúčil už po týždni jazdenia - odmontoval som ju a kúpil som plnohodnotnú s montážou na stredový panel (vrelo odporúčam). Na auto som tiež dal hneď urobiť fólie s ktorými vyzerá pekne a sú praktické aj z hľadiska prenikania slnka do interiéru.
Kde sa jazdilo?
Auto má momentálne relatívne slušnú porciu kilometrov. Spôsobené to bolo hlavne dlhými cestami po diaľniciach a okreskách, kde tvoria až 70% všetkých kilometrov. Auto som pôvodne nezamýšľal na také dlhé trasy - ink by som asi volil dízel. Lenže kto mohl vedieť, že rok po kúpe prídem o robotu, budem si musieť založiť živnosť a jej súčasťou je stály presun hore-dole za klientmi po Slovensku, ale aj Rakúsku, Nemecku či Českej Republike.
Výkon, komfort a jazdné vlastnosti vtedy a teraz
Čo asi každého zaujíma, ako sa v aute jazdí. Kratšie trasy sa z hľadiska komfortu posedu dajú zvládať v poriadku a ak treba, odvezú sa v aute aj piati dospelí, no reálne sa budú tlačiť (viac jázd BA-Praha v počte 5 osôb je také rozumné maximum). Ak sa vydáte ale na už trošku dlhšie trasy (príklad BA-Mníchov alebo BA-Bern), určite sa nezaobídete bez častejších zastávok (ak nechcete spolujazdcov mučiť). Naozaj dlhé trasy - napr. BA-Neapol už v piatich dospelých vyslovene neodporúčam. Ak v zadu sedia iba dvaja, situácia sa značne mení, sedačky by som označil za mierny nadpriemer. Za seba si pohodlne sadnú dve osoby s výškou 180 centimetrov. Vyššie už musia spraviť kompromis - či ten vzadu bude tolerovať sedačku nalepenú na nohách alebo ten v predu bude viac nalepený na predné sklo. Na dlhých trasách môže mať trochu problém aj vodič - totiž na nohy pri pedáloch je relatívne málo miesta. Ak idete bez tempomatu, tak sa pravá noha mierne tlačí na stredový tunel. Pri kratších jazdách to nevadí, nieje to významné, no pri dlhšej ceste to už začne byť cítiť. Ak idete na temmpomete je zase trochu problém s umiestnením pravej nohy - odporúčam pre to určite v malej premávke si vyskúšať nájsť ideálnu pozíciu, hlavne kvôli tomu, aby ste vedeli ísť, v prípade potreby rýchlo na brzdu (z vlastnej skúsenosti z diaľnic napr., keď autu predomnou odletelo koleso na vozíku a začalo tancovať po ceste alebo keď mi do ľavého pruhu vbehlo auto bez smerovky a v naozaj hranične blízkej vzdialenosti - ak by som nemal otestovanú polohu nohy voči brzdovému pedálu, mohol by byť problém)
Z hľadiska malého priestoru na nohy vodiča pri pedáloch dávam do pozornosti jeden dôležitý poznatok - pre ideálnejšiu bezpečnosť sa ja osobne v aute v zime vždy prezúvam - zimné, široké bagandže totiž sú pri pedáloch značne ošemetné a pri dosade na plynový pedál sa vedia šúchať o brzdu - možno je to iba môj postreh, s tenšou obuvobu, ako napr tenisky alebo lakovky tento problém nemám.
Ešte drobnosť k predným sedadlám a dlhej jazde - z hľadiska konfortu sú predné sedadlá na dlhšiu jazdu, z mojej skúsenosti o niečo slabšie, ako by som si želal. Do cca. 600 kilometrov sa v nich dá obsedieť dobre, bez problémov, do 800 ešte ako tak, no trasy nad 1000 kilometrov dajú zabrať chrbátu a aj polohe krku. Keď si to porovnám napr. s Evandou v ktorej som išiel 1700 kilometrov a až vtedy som začal pociťovať podobné pocity, ako tu už po cca 800.
Opotrebovanie sedadiel nieje, ani po 200 000 kilometroch výrazné, aj najvyťaženejšia sedačka - šoférova - je stále pevná, nevysedená.
Keď hovoríme o opotrebovaní interiéru, tak už horšie je na tom napríklad volant. Zhruba po 150 000 na ňom začali byť viditeľné stopy ošúchania, ktoré sú stále výraznejšie. Momentálne by som podľa volantu autu tipol možno aj viac ako 200 000, pri tom si nemyslím, že by som ho fyzicky nejako neprirodzene poškodzoval. Zhruba po 150 000 sa začala odlepovať aj guma na riadiacej páke. Po 180 000 sa začal odlepovať aj číselník prevodov - oprava jednoduchá - sekunďák a ide sa ďalej, skoro ako nové Guma na riadiacej páke je okrem tohoto drobného incidentu stále pevná. Čo sa však ošúchalo relatívne rýchlo je strieborná farba okolo ovládania ventilácie - tá sa začala "šúpať" už niekedy okolo 100 000, momentálne mám okolo ovládačov už čierne uplne vyšúchané polkruhy. Lepiť sekuďákom bolo tiež treba kovovo vyzerajúcu fóliu ktorá je na kľučke dverí spolujazdca z vnúrtra (zaujímavé, že sa odlepila ona a nie jazdových dverách, ktoré používam výrazne častejšie). Ostatok palubnej dosky vyzerá stále dobre, tlačítka rádia vyzerajú prakticky ako za novoty. Tlačídka na volante sú taktiež trvácne - nebadať na nich prakticky opotrebenie, aj keď ich používam pomerne často. V rámci interiéru je však veľmi náchylné na škrabance je obloženie dverí. Bohužiaľ, aj ľahšie škrabance od čohokoľvek tam ostávajú viditeľné, resp. zanechávajú pomerne hlboké stopy.
Jazdné vlastnosti sa od novoty prakticky nezmenili - auto nieje žiaden pretekár, no s trochou šikovnosti v rukách vie držať stopu aj pri prudkých zákrutách a vyššej rýchlosti, ak mu však v zákrute "neskočí" do cesty nejaká priečna nerovnosť - zadok totiž vtedy vie mierne odskočiť. Na našich cestách si ale v sumáre vedie ceľkom dobre, hluk a búchanie na rozbitých cestách nieje príliš výrazné rovnako ako aj hluk na diaľnici, ak sa nerozhodneme autu príliš šliapať na krk. Trochu nepoteší dlhší rate otáčania na tak pomerne malé auto, no nieje to zase nič katastrofálne. Auto je všeobecne dobre stabilné, čomu prispeiva aj elektornika, ku ktorej sa dostanem za chvíľku.
Podvozok aj karoséria by podľa mňa zniesli aj silnejší motor - reálne je teda 100 koňová 1.4 ka dobrá varianta pre ľudí, ktorí majú záujem sa presúvať z bodu a do bodu b bez výraznejšej pretekárskej ambície. Dynamika motora je priemerná, ak sa veľmi chce, dá sa s ním aj predbiehať, prípadne na nemeckej diaľnici vytočiť čísla na tachometri, ktoré sa blížia k hodnote 200, no moc mu to nevonia a kto si nechce auto zničiť absolútne to neodporúčam. Dlhodobá jazda na tempomate v rozmedzí 110-130 je pre motor asi rozumné maximum. Prudké stúpania a horské prechody, sú pri prázdnom aute ešte ako tak zvládnuteľné, no v plne naloženom aute - 4 ria dospelí a batožina bolo cítiť, ako si motor praje, aby už bol za tým.
Keď spomínam batožinu - kufor je pomerne veľký, no jeho využiteľnosť výrazne obmedzujú do vnútra zasahujúce veľké pánty veka kufra, ktoré vedia nakladanie viacerých batožín výrazne skompikovať. Ja v kufri vozím aj dojazdovku - keďže v mieste pre rezervu tróni nádrž na LPG. Voziť plnohodnotné koleso by bola asi samovražda pre ambície rodinnej dovolenky. Ako dobrá varianta sa tak javí aspoň príležitostné zapožičanie truhly na strechu.
Spotreba - kým som jazdil iba na benzín (100 000 KM), tak som mal spotrebu nasledovnú: mesto - 8,5 okresky - 5,5 diaľnica 6,5-7 (ak som sa však neponáhľal a situácia to dovolila, tak pri 100 km/h sa aj na diaľnici dá ísť pod 6). Po montáži LPG musím konštatovať, že na pumpu už nechodím tak smutne, ale často s úsmevom. Reálna priemerná spotreba plynu je u mňa 7,8 litra na 100 km - čo znamená, že 100 km ma stojí niečo okolo 4,6 eura. Preto LPG všetkým vrelo odporúčam. Tento motor s ním nemá žiadne problém, mám automat ktorý prepína automaticky väčšinou už po minútke -dvoch jazdy ak je auto studené (v zime to však môže byť aj trochu viac, max čo som zažil bolo až 10 minút, no stalo sa to iba raz) a ak je teplé, tak aj to 30 sekúnd po naštartovaní. Na aute nebadať žiadnu stratu výkonu a prepnutie skoro vôbec necítiť. Ak človek jazdí veľa, investícia sa vráti naozaj rýchlo. Jediné čo, že sviečky odchádzajú trochu skôr, ako bežne, no nieje to nič dramatické a výmena sviečok je tiež servis ktorý sa dá vybaviť aj s prácou a materiálom v rozmedzí 20-30 eur.
Bezpečnosť a elektornika
Elektornika na aute funguje dobre, prakticky s nou niesú problémy. Stabilizačné systémy fungujú v zime naozaj dobre. Samozrejme, auto nieje terénny voz a majú svoje limity - za 4 zimy som 2x ostal stáť v zime a snehu uprostred kopca, kedy som potom musel vyskočiť a nahodiť reťaze, aby sa išlo ďalej. Všeobecne ale vedia v prípade šmyku veľmi pomôcť. A to nielen na zasneženom parkovisku kde každému odporúčam si ich vyskúšať a tešiť sa z ich efektivity. Raz som bol moc rýchly v dlhej zákrute počas dažďa a auto sa dostalo do šmyku. Elektonika začala blikať a pracovať a ja osobne som prakticky nemal žiadnu robotu s tým, aby som auto zachytil. Auto je všeobecne mierne nedotáčavé na klzkých povrchoch. Aj s tým si vie elektornika naozaj dobre poradiť a u mňa má určite hodnotenie za jedna. Samozrejme, je treba si dávať vždy pozor - fyziku neoklame nič a radšej jazdiť bezpečne
Servis a Poruchy
Na záver asi čo zaujíma mnohých - poruchy. Podľa môjho názoru je auto málo poruchové. Servis vykonávam presne podľa predpisu od výrobcu. Auto má rozvodovú reťaz, ktorá sa má teoreticky meniť po 240 000 km, aj keď som počul už názory, že pokiaľ to nehrkoce netreba, ja to ale, ak auto ešte vtedy budem mať, dám radšej spraviť.
Poruchy vypíšem chornologicky:
V záruke - 100 km reprogram svetiel - zle bola nastavená ich automatika
V záruke - 40 000 - tiekla vodná pumoa - vymenené
V záruke - 40 000 - zvolávacia akacia - výmena tyčiek na podvozku (mne nehrkali, ale aj tak vymenili)
V záruke - 40 000 - pískal remeň alternátora - výmena
Po záruke - 130 000 výmena zadných tlmičov (začali vŕzgať a hrkať. Stranda, že teraz, po 70 000 mi opäť začali zadné vŕzgať a už sú asi zrelé na výmenu, no predné sú originál, nôvec nebúchajú, nehrkajú, predok neodskakuje a to majú 200 000!!!)
Po záruke - 150 000 - porucha podávača CD - na to, že cdčka používam málo a skoro výlučne púšťam hudbu cez mobil cez BT alebo cez USB, podávač CD naozaj nevydržal veľa. CD viem vložiť, ale ak ho chcem vybrať je to boj, nejdem však riešiť.
Brzdové platničky - záleží asi na štýle jazdy, ja som ich za 200 000 km menil 2x (v predu v zadu je bubon), Brzdové kotúče sú zatiaľ oroginál a v servise mi povedali, že vyzerajú zatiaľ dobre. S bubnom naozaj netuším, že ako, či začne pri opotrebení vydávať zvuk ako predné brzdy cez kovový hrot - možno otázka do fóra.
Spojka ide zatiaľ skvele má dobrý záber (zatiaľ oroginál od novoty). Vnútorná elektika - okná a osvetlenie funguje bez problémov. Relatívne často však mením stretávacie svetlá - väčšinou vydržia žiarovky tak 15 000 km max a často ani to nie.
Rádio má dorbý signál a dobre funguje aj dopravné spravodajstvo ktoré zapína nech je pustené čokoľvek. BT tiež pripojí telefón okramžite a z auta volať ide jednoducho a komfortne.
Auto nežerie žiadny olej, toľko koľko tam je po výmene je aj pri ďalšej výmene. Trochu slabšia je klíma, no je to dané asi menším objemom motora a kopou elektorniky ktorú musí aj tak obsluhovať. V teplom lete ako bolo minulé - v 40tkach horúčavách trvá vychladenie auta dosť dlho.
Motor ako taký ide zatiaľ velmi pekne a podľa všetkého by mohol určite vydržať ešte raz toľko, ako má momentálne.
Záverom by som zhrnul, že som s autom spokojný. Jazdí dobre a v štichu ma nenechalo. Nieje to však koráb ciest a ani pretekársky trhač asfaltov. Ak však je človek ochotný sa v niečom uskromniť, dostane slušné vozídko so skvelou výbaviu a vysokou úrovňou bezpečnosti za pomerne dobrú cenu.
Momentálne sa mi na autíčko skončil úver, tak zvažujem, či si ho nechať alebo či ísť do väčšieho - asi najradšej Cruze vo verzii kombi. Kým však toto rozhodnutoe príde, som si istý, že Aveo mi bude ešte dobre slúžiť.
Ak by mal niekot nejaké otázky, rád odpoviem.
"Nove" Aveo - skusenosti po 200 000 kilometroch
Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi
"Nove" Aveo - skusenosti po 200 000 kilometroch
Moje autíčka doteraz:
Škoda Felicia 1.3 (r.v. si už nepamútám :))
Seat Cordoba Vario 1.4. r.v. 1998
Daevoo Evanda 2.0 r.v. 2004
Chevrolet Aveo 1.4. + LPG r.v. 2012
Škoda Felicia 1.3 (r.v. si už nepamútám :))
Seat Cordoba Vario 1.4. r.v. 1998
Daevoo Evanda 2.0 r.v. 2004
Chevrolet Aveo 1.4. + LPG r.v. 2012
- Reklama
- Scorpion.11
- Příspěvky: 6268
- Registrován: úte kvě 19, 2009 14:36
- Bydliště: Městys Jedovnice
Re: "Nove" Aveo - skusenosti po 200 000 kilometroch
No k tomuto není co dodat, jen snad ať dělá radost i dalších xxxx tisíc kilometrů.
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)
člen AVEO Fanclubu
člen AVEO Fanclubu
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
Re: "Nove" Aveo - skusenosti po 200 000 kilometroch
to je parada!! Ja mam 170tis vsetko ok
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Re: "Nove" Aveo - skusenosti po 200 000 kilometroch
Tak aktuálne mám 213 000 kilometrov a asi posledné dva týždne mi blbne štartovanie keď dlho stojím - povedzme od poobedia celú noc do rána. Aj mňa už muselo niečo potrápiť Naštartujem auto po dlhom státí a začne ho dusiť, padnú otáčky a niekedy aj skape. Takto to urobí 2x a potom odrazu ide dobre ako hodinky. Keď stojím kratšie napr v robote od rána do poobedia, tak to nerobí.
V servise vyčistili škrtiacu klapku - problém sa zlepšil - nedusí ho tak silno - no nezmyzol. LPG skontrolované či neprepúšťa plyn do valcov alebo niečo iné - negatívne, LPGčkom to nieje. Počítač všeobecne - negatívne. V servise mi poradili nataknovať nejaký max motion benzín na omv alebo nejaké čistiace aditívum, následne jazdiť na benzín pár dní, že to možno je vstrekovačmi a že tento benzín alebo to aditívum to môžu prečistiť. Tak som zvedavý, dnes som natankoval plnú nádrž a celý deň jazdil na tom
Stretli ste sa už s niečim podobným?
V servise vyčistili škrtiacu klapku - problém sa zlepšil - nedusí ho tak silno - no nezmyzol. LPG skontrolované či neprepúšťa plyn do valcov alebo niečo iné - negatívne, LPGčkom to nieje. Počítač všeobecne - negatívne. V servise mi poradili nataknovať nejaký max motion benzín na omv alebo nejaké čistiace aditívum, následne jazdiť na benzín pár dní, že to možno je vstrekovačmi a že tento benzín alebo to aditívum to môžu prečistiť. Tak som zvedavý, dnes som natankoval plnú nádrž a celý deň jazdil na tom
Stretli ste sa už s niečim podobným?
Moje autíčka doteraz:
Škoda Felicia 1.3 (r.v. si už nepamútám :))
Seat Cordoba Vario 1.4. r.v. 1998
Daevoo Evanda 2.0 r.v. 2004
Chevrolet Aveo 1.4. + LPG r.v. 2012
Škoda Felicia 1.3 (r.v. si už nepamútám :))
Seat Cordoba Vario 1.4. r.v. 1998
Daevoo Evanda 2.0 r.v. 2004
Chevrolet Aveo 1.4. + LPG r.v. 2012
Re: "Nove" Aveo - skusenosti po 200 000 kilometroch
Ale s ohřátým motorem to nedělá že ne? Na zalepené vstřiky bych to neviděl - to by ti dělalo pořád při jízdě na benzín, nezávisle teplý/studený.
add. všechny ty pročišťovače stojí za hovno, měl jsem zalepené vstřiky a jediné co pomohlo bylo natankovat E85(stačilo mě v Tacumě 1/2 nadrže, ta Opel konstrukce si s tím poradila bez problémů, žádné cukání jak ve VW) nebo vyčistit ultrazvukem. I u premiových paliv to má dlouhodobý efekt.
add. všechny ty pročišťovače stojí za hovno, měl jsem zalepené vstřiky a jediné co pomohlo bylo natankovat E85(stačilo mě v Tacumě 1/2 nadrže, ta Opel konstrukce si s tím poradila bez problémů, žádné cukání jak ve VW) nebo vyčistit ultrazvukem. I u premiových paliv to má dlouhodobý efekt.
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Re: "Nove" Aveo - skusenosti po 200 000 kilometroch
Super recenzia a ja len súhlasím.
Mám 100.000 km.
Pravidelný servis a bez tech.problémov. Interiér som vyriešil menším "tuzingom" a ošúchané miesta "schoval".
Rukoväť riadiacej páky som vymenil. Volant sa už začína šúchať,tak bude poťah. Na nete sú kožené poťahy presne na Aveo so záhybomovým tvarom. H7 nerieším, odkedy som osadil LED miesto hmloviek. Vydržia rok a auto jazdí denne-veľa aj v noci.
Zadná časť je vŕzgajúci koč,ale pri každej serviske to dám natrieť a je to ok. Predné tyčky stabilizátora sú po garančnej výmene už 90.000 km ok.
Kufor je ok,ale mám sedan. Spotreba 4,6 cez 5,2 až po 6,2. To je 4 ročný priemer. Diaľnica nad 130 km/h a horské trasy je od 7 až - ani neviem
Kúpil by som si ho ešte raz a to som majiteľ aj Volvo xc60
/myslím v rámci kategórie auta:
bezpečnosť,atmosféra,design,výbava vs cena = T300/
Mám 100.000 km.
Pravidelný servis a bez tech.problémov. Interiér som vyriešil menším "tuzingom" a ošúchané miesta "schoval".
Rukoväť riadiacej páky som vymenil. Volant sa už začína šúchať,tak bude poťah. Na nete sú kožené poťahy presne na Aveo so záhybomovým tvarom. H7 nerieším, odkedy som osadil LED miesto hmloviek. Vydržia rok a auto jazdí denne-veľa aj v noci.
Zadná časť je vŕzgajúci koč,ale pri každej serviske to dám natrieť a je to ok. Predné tyčky stabilizátora sú po garančnej výmene už 90.000 km ok.
Kufor je ok,ale mám sedan. Spotreba 4,6 cez 5,2 až po 6,2. To je 4 ročný priemer. Diaľnica nad 130 km/h a horské trasy je od 7 až - ani neviem
Kúpil by som si ho ešte raz a to som majiteľ aj Volvo xc60
/myslím v rámci kategórie auta:
bezpečnosť,atmosféra,design,výbava vs cena = T300/
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)