pomoc s rozhodnutím - prestavba alebo nafta?
Moderátor: Blue Lanos
pomoc s rozhodnutím - prestavba alebo nafta?
ahojte chalani, potreboval by som poradiť.
Zvažujem možnosť prerobiť svojho Cruza na LPG, nakoľko budem autom cestovať do práce. Konkrétne dať typ BRC, ale neviem sa rozhodnúť, nakoľko neviem, aké náklady by boli na údržbu ročne a čo by to všetko obnášalo.
Viete mi aj uviesť, akú máte cca spotrebu. Mám 1,8 benzín.
Prečítal som toho veľa, niektorí ste mali problémy po prestavbe, iný ste s ním spokojný.
Ročne priemer vychádza 20 000 km.
Zvažujem aj druhú možnosť, že by som si kúpil ešte jedno auto, nejakého nafťáka. Viem, že cena ďalšieho auta bude vyššia ako by boli náklady na prestavbu, ale nechcem aby sa niečo pokazilo na Cruzovi, lebo s ním som veľmi spokojný.
ďakujem Vám za rady a pomoc.
Zvažujem možnosť prerobiť svojho Cruza na LPG, nakoľko budem autom cestovať do práce. Konkrétne dať typ BRC, ale neviem sa rozhodnúť, nakoľko neviem, aké náklady by boli na údržbu ročne a čo by to všetko obnášalo.
Viete mi aj uviesť, akú máte cca spotrebu. Mám 1,8 benzín.
Prečítal som toho veľa, niektorí ste mali problémy po prestavbe, iný ste s ním spokojný.
Ročne priemer vychádza 20 000 km.
Zvažujem aj druhú možnosť, že by som si kúpil ešte jedno auto, nejakého nafťáka. Viem, že cena ďalšieho auta bude vyššia ako by boli náklady na prestavbu, ale nechcem aby sa niečo pokazilo na Cruzovi, lebo s ním som veľmi spokojný.
ďakujem Vám za rady a pomoc.
Chevrolet Cruze SW 1,8 LT+, black carbon
- Reklama
- dusan orban
- Příspěvky: 182
- Registrován: pát lis 20, 2009 20:37
- Bydliště: BRATISLVA SLOVENSKO
Re: pomoc s rozhodnutím - prestavba alebo nafta?
ja som mal 4 vozy na lpg,teraz už len 2 Tacumu,Nubiru oba na lpg,nebol žiaden a ani nie je problem,spotreba cca 9 10 lit
Tacuma 1.6 16V lpg leganza 2.0 lpg Nubira vagon 1.6 lpg
Espero 1.5 16V lpg (opustilo nas!
Orby
Espero 1.5 16V lpg (opustilo nas!
Orby
Re: pomoc s rozhodnutím - prestavba alebo nafta?
Pri najazde 20tkm by som nesiel ani do jedneho, ani do druheho. Mal som diesel co zral o 2,2 litra menej, ako moja sucasna 1,4. Napriek tomu malo auto vyssie naklady na km, pretoze usporu na palive znacne predrazil servis
Re: pomoc s rozhodnutím - prestavba alebo nafta?
Těžká odpověď...
Když koupíš naftu tak ti při kratších trasách vezme to samé(i víc) co benzín, když se ten motor nezahřeje, tak nějaké 10 km trasy jsou o ničem.
Při LPG zas budeš tahat v kufru rezervu navíc(spreje neřešme..), o chlup hůř to pojede a do budoucna s tím můžou(ale nemusí) být problémy(podpálené ventily, zaklepaná sedla), záleží na motoru a štěstí, Dušan ho měl o hodně víc než já
Zas když koupíš další auto tak počítej ke kupní ceně navíc sadu letních, zimních, rozvody, pumpa, termostat... + komplet náplně, brzdy.. Dvoje povinný ručení.. Tak 20+ táců navíc minimálně. A dobrá přestavba na LPG tě stojí cca 30 +-..
Mám teď dvě auta na který jsem sám a stojí to za hovno Pořád něco překládat, přelepovat dálniční známku a spousta sraní který jsem s jedním autem řešit nemusel
Když koupíš naftu tak ti při kratších trasách vezme to samé(i víc) co benzín, když se ten motor nezahřeje, tak nějaké 10 km trasy jsou o ničem.
Při LPG zas budeš tahat v kufru rezervu navíc(spreje neřešme..), o chlup hůř to pojede a do budoucna s tím můžou(ale nemusí) být problémy(podpálené ventily, zaklepaná sedla), záleží na motoru a štěstí, Dušan ho měl o hodně víc než já
Zas když koupíš další auto tak počítej ke kupní ceně navíc sadu letních, zimních, rozvody, pumpa, termostat... + komplet náplně, brzdy.. Dvoje povinný ručení.. Tak 20+ táců navíc minimálně. A dobrá přestavba na LPG tě stojí cca 30 +-..
Mám teď dvě auta na který jsem sám a stojí to za hovno Pořád něco překládat, přelepovat dálniční známku a spousta sraní který jsem s jedním autem řešit nemusel
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Re: pomoc s rozhodnutím - prestavba alebo nafta?
Dominik7 : ahojte chalani, potreboval by som poradiť.
Zvažujem možnosť prerobiť svojho Cruza na LPG, nakoľko budem autom cestovať do práce. Konkrétne dať typ BRC
Zdravim, ja mam v Cruzovi LPG BRC uz 2 roky a najel jsem za tu dobu 31000 km na LPG. Zatim vse bez problemuu. Jedine co jsem ted resil ze mi odesla originalni svicka z vyroby (NGK ZFRU6 9) a auto jelo jen na 3 valce. V servisu kde jezdim s LPG mi vymenili vsechny 4 svicky za nove urcene primo pro provoz vozidla na LPG.
S LPG ve voze jsem spokojeny, cena zarizeni byla 33000 kc vcetne montaze. Vykon auta se nezmenil. Pri prepnuti na plyn nedochazi k zadnemu skubani a vse je plne automaticke.
Nevyhody jsou castejsi tankovani LPG ( najedu cca 400 km a musim znova tankovat) a servisni prohlidky vzdy po ujeti 10000km. Ta stoji kolem 400kc. Kdyz se meni i plynovy filtr tak je to myslim 700 km. Strida se vzdy prohlidka mala a velka. Casteji take odchazi svicky. Jeste obcas musit dolevat kapalinu JLM valve saver na primazavani ventilu. Funguje to na podtlak.
Jinak denne najedu 32 km a hlavne po dalnici, takze oproti provozu na benzin jsem na tom o dost lepe. Rocne asi 16tis km. Plyn jsem se rozhodl poridit kvuli vysokym cenam za benzin (37kc/ l) a taky muj cruze 1,6 mel spotrebu kolem 8 litru coz se mi zdalo docela dost. Kdyby jezdil za 6l tak bych to tehdy asi neresil. Nyni se mi uz investice vratila a ted budu jen setrit:)
Za me LPG provoz doporucuju. Samozrejme jestli odejdou ventily je zatim otazka, na kterou nedovedu odpovedet. Doufam, ze ne a pokud snad jo tak az bude mit auto najeto alespon 100 tis km aby me to tak nestvalo, protoze v te dobe si na sebe nove ventily urcite vydelaji:)
Zvažujem možnosť prerobiť svojho Cruza na LPG, nakoľko budem autom cestovať do práce. Konkrétne dať typ BRC
Zdravim, ja mam v Cruzovi LPG BRC uz 2 roky a najel jsem za tu dobu 31000 km na LPG. Zatim vse bez problemuu. Jedine co jsem ted resil ze mi odesla originalni svicka z vyroby (NGK ZFRU6 9) a auto jelo jen na 3 valce. V servisu kde jezdim s LPG mi vymenili vsechny 4 svicky za nove urcene primo pro provoz vozidla na LPG.
S LPG ve voze jsem spokojeny, cena zarizeni byla 33000 kc vcetne montaze. Vykon auta se nezmenil. Pri prepnuti na plyn nedochazi k zadnemu skubani a vse je plne automaticke.
Nevyhody jsou castejsi tankovani LPG ( najedu cca 400 km a musim znova tankovat) a servisni prohlidky vzdy po ujeti 10000km. Ta stoji kolem 400kc. Kdyz se meni i plynovy filtr tak je to myslim 700 km. Strida se vzdy prohlidka mala a velka. Casteji take odchazi svicky. Jeste obcas musit dolevat kapalinu JLM valve saver na primazavani ventilu. Funguje to na podtlak.
Jinak denne najedu 32 km a hlavne po dalnici, takze oproti provozu na benzin jsem na tom o dost lepe. Rocne asi 16tis km. Plyn jsem se rozhodl poridit kvuli vysokym cenam za benzin (37kc/ l) a taky muj cruze 1,6 mel spotrebu kolem 8 litru coz se mi zdalo docela dost. Kdyby jezdil za 6l tak bych to tehdy asi neresil. Nyni se mi uz investice vratila a ted budu jen setrit:)
Za me LPG provoz doporucuju. Samozrejme jestli odejdou ventily je zatim otazka, na kterou nedovedu odpovedet. Doufam, ze ne a pokud snad jo tak az bude mit auto najeto alespon 100 tis km aby me to tak nestvalo, protoze v te dobe si na sebe nove ventily urcite vydelaji:)
Nyní: Cruze sedan 1,6 91kW LT+; LPG BRC ; Deep Espresso metalíza[/color], r.v.2013
Dříve: Aveo sedan 1,2 63kW LS+ Carbon Flash metalíza, r.v. 2012
Renault Megane Coach 1,6e 66kW,r.v.1999
Fiat Punto 1,7 diesel r.v.1996
Škoda Forman Le- LPG r.v.1992
Dříve: Aveo sedan 1,2 63kW LS+ Carbon Flash metalíza, r.v. 2012
Renault Megane Coach 1,6e 66kW,r.v.1999
Fiat Punto 1,7 diesel r.v.1996
Škoda Forman Le- LPG r.v.1992
Re: pomoc s rozhodnutím - prestavba alebo nafta?
s mojí hnátou a jezdim combi za 7.5 a mimo město 6.1, takže diesela bych nekupoval, ten 1-2 litry nižší spotřeba je zanedbatelná, jinak do LPG bych nešel, když tam je od výroby tak OK, ale když tam není tak proč tam sr*t něco co tam nepatří, ta investice s tvojím nájezdem a životností dnešních aut se nevyplatí myslim si že i s 1.8 se dá jet dost úsporně, když člověk chce, jen můj názor
Re: pomoc s rozhodnutím - prestavba alebo nafta?
Ono při přestavbách vždy záleží co je to za motor, na systému jako takovém skoro vůbec...
Jsou motory u kterých LPG prostě nejde(Hyundai s motory 1,6 CVVT, kde se snad u 80% zaklepaly ventily. Origo vestavba nic neřeší - ono jak H a Kia zjistili že to je plošný problém, tak přestaly přestavby u těchto motorů nabízet a přesunuli ventily do spotřebáku, tudíž i těm s origo LPG reklamaci neuznali a museli si opravu zaplatit ze svého..).
Naopak LPG má prý celkem dobře zmáklý Fiat(to je auto?) a u firemních Fabii 1,4 -63 kw to bylo taky OK..
Přimazávání je akorát další chyták. Litrovka za 500,- na 10.000km při správném dávkování neudělá v motoru vůbec nic, konkrétně u toho JLM si to můžeš přepočíst i tech. listu - vycházelo by to na 1kapku/minutu. Sám výrobce píše 15 kapek/min., nebo 1ml - 1l paliva minimálně a v praxi jsi někde jinde. Samozřejmě bez jistoty, že to opravdu VŮBEC funguje.
Dobrý motor(konstrukčně i ve stavu) přimázávání nepotřebuje, jen kvalitní servis.
A samozřejmě před montáží musí být motor ve 100% stavu a jak se psalo - kratší výměny oleje... Filtry na LPG dle systému a typu - místo malého zgarbu mám velký hříbek takže výměna až se ucpe, což se za posledních 100.000 km nestalo
Jsou motory u kterých LPG prostě nejde(Hyundai s motory 1,6 CVVT, kde se snad u 80% zaklepaly ventily. Origo vestavba nic neřeší - ono jak H a Kia zjistili že to je plošný problém, tak přestaly přestavby u těchto motorů nabízet a přesunuli ventily do spotřebáku, tudíž i těm s origo LPG reklamaci neuznali a museli si opravu zaplatit ze svého..).
Naopak LPG má prý celkem dobře zmáklý Fiat(to je auto?) a u firemních Fabii 1,4 -63 kw to bylo taky OK..
Přimazávání je akorát další chyták. Litrovka za 500,- na 10.000km při správném dávkování neudělá v motoru vůbec nic, konkrétně u toho JLM si to můžeš přepočíst i tech. listu - vycházelo by to na 1kapku/minutu. Sám výrobce píše 15 kapek/min., nebo 1ml - 1l paliva minimálně a v praxi jsi někde jinde. Samozřejmě bez jistoty, že to opravdu VŮBEC funguje.
Dobrý motor(konstrukčně i ve stavu) přimázávání nepotřebuje, jen kvalitní servis.
A samozřejmě před montáží musí být motor ve 100% stavu a jak se psalo - kratší výměny oleje... Filtry na LPG dle systému a typu - místo malého zgarbu mám velký hříbek takže výměna až se ucpe, což se za posledních 100.000 km nestalo
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: pomoc s rozhodnutím - prestavba alebo nafta?
Jaký kratší výměny oleje ??? Co já vim, běžně je (snad i dneska) servis/revize na LPG 1x za rok / 15 tis km, takže to dělam jako normální servisku každej rok. Já si nedovedu přestavit jezdit jenom na benál při většim nájezdu než 5-10 tis km za rok. Prostě to je už moc drahý. Pokud je to odzkoušenej motor (a to Cruze myslim má) tak bych se LPG nebál. Určitě bych nekupoval druhý auto to by byl spíš prodělek bych řek. Nafťák co žere dneska 6l, smrdí něvim čim (síra nebo chcanky to jsou dneska ?) a nevíš jak to bude s filtrem pevných částic, do toho bych ojetýho nešel ani zadarmo.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: pomoc s rozhodnutím - prestavba alebo nafta?
Takto :
jazdím Orlando 1.8 prerobené na LPG už viac ako 2 roky,
3 a pol roka ma Orlando bolo kupované nové , stav tachometra 102 500
LPG bolo montované pri 22 000 cca ,system Tartarini ,
teda najazdene 80 000 na LPG
sviečky NGK Iridium ZFR6FIX-11 ,už je tam druha sada , menene po 60 000 km, viac nikto neodporuča na nijakych sviečkach jazdiť
Spotreba plynu okolo 9,5 ltr ,spočiatku bolo cez 10, pod 9 sa neda dostat
čo sa týka vole ventilov ANO zaklepavaju sa , ake nejak brutalne to nie je
kontroloval som vole ventilov na vychladnutom motore , zaujimave je ,že na každom valci su ine vole
nie je to konštatne na všetkych valcoch to isté
čiže si myslim,že dost to Madari o.d.j.e.b.a.l.i to skladanie toho motora vo fabrike v St.Gotthard
ak by si dali lepšie zaležať tak na všetkých valcoch by boli zhruba jednake vole ventilov
a min. 200 000 km by nebolo treba nič riešiť
Stav je taký,že na dvoch valcoch su vole vyfukových ventilov okolo 0,20 - 0,23 ,čo pre bezinový motor je ešte O.K.
na dalších dvoch valcoch su vole od 0,18 po min 0,13 ,čo je už alarmujuce pretože min. 0,15 volu ventil MUSI MAŤ
merané pri cca 85 000 stav tachometra
Chystam sa zase to pomerať v nasledujucej dobe, najneskor však do stavu tachometra 120 000
pretože pri 130 000 už musí sa robiť vymena rozvodoveho remena, tak by sa urobilo všetko naraz
aj remen aj tie ventily.
Dufam ,že tieto info budu niekomu prospešné.
Vetšinou LPG systemy prevadzkuju ludia LPG positive ,nezaťažení skusenosťami z dieslakmi
teda ja to berem tak,že všetko ma svoje za a proti
ono najlepšie je furt tankovat za dvacku , či v CZ za dve stovky a nemat nijake problemy
lenže ja to berem tak,že vlastnictvo niečoho prináša určitý zaväzok sa o to starať.
Za mna jednoznačne LPG , diesel by som bral iba funglovku , jazdenku nikdy .
jazdím Orlando 1.8 prerobené na LPG už viac ako 2 roky,
3 a pol roka ma Orlando bolo kupované nové , stav tachometra 102 500
LPG bolo montované pri 22 000 cca ,system Tartarini ,
teda najazdene 80 000 na LPG
sviečky NGK Iridium ZFR6FIX-11 ,už je tam druha sada , menene po 60 000 km, viac nikto neodporuča na nijakych sviečkach jazdiť
Spotreba plynu okolo 9,5 ltr ,spočiatku bolo cez 10, pod 9 sa neda dostat
čo sa týka vole ventilov ANO zaklepavaju sa , ake nejak brutalne to nie je
kontroloval som vole ventilov na vychladnutom motore , zaujimave je ,že na každom valci su ine vole
nie je to konštatne na všetkych valcoch to isté
čiže si myslim,že dost to Madari o.d.j.e.b.a.l.i to skladanie toho motora vo fabrike v St.Gotthard
ak by si dali lepšie zaležať tak na všetkých valcoch by boli zhruba jednake vole ventilov
a min. 200 000 km by nebolo treba nič riešiť
Stav je taký,že na dvoch valcoch su vole vyfukových ventilov okolo 0,20 - 0,23 ,čo pre bezinový motor je ešte O.K.
na dalších dvoch valcoch su vole od 0,18 po min 0,13 ,čo je už alarmujuce pretože min. 0,15 volu ventil MUSI MAŤ
merané pri cca 85 000 stav tachometra
Chystam sa zase to pomerať v nasledujucej dobe, najneskor však do stavu tachometra 120 000
pretože pri 130 000 už musí sa robiť vymena rozvodoveho remena, tak by sa urobilo všetko naraz
aj remen aj tie ventily.
Dufam ,že tieto info budu niekomu prospešné.
Vetšinou LPG systemy prevadzkuju ludia LPG positive ,nezaťažení skusenosťami z dieslakmi
teda ja to berem tak,že všetko ma svoje za a proti
ono najlepšie je furt tankovat za dvacku , či v CZ za dve stovky a nemat nijake problemy
lenže ja to berem tak,že vlastnictvo niečoho prináša určitý zaväzok sa o to starať.
Za mna jednoznačne LPG , diesel by som bral iba funglovku , jazdenku nikdy .