Kontrolka BRAKE
Moderátor: Blue Lanos
Kontrolka BRAKE
Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda neměl někdo zkušenosti s kontrolkou BRAKE. Ta se mi rozsvítila během jízdy a dost mě to vyděsilo. Tak jsem si myslel, že jsem několik kilometrů jel se zataženou ruční brzdou. Tak jsem ji zatlačil co nejníže, ale nezhasla, tak jsem zastavil zatáhl jsem ji úplně nahoru a pak dolů a stále to svítilo. Zhasnul jsem motor a po nastartování kontrolka nesvítila. Nevíte co by to mohlo způsobovat. Díky
- Reklama
Re: Kontrolka BRAKE
ahoj, to bude hladina brzdové kapaliny, ta se ale NEDOLÉVÁ!!! jak moc sjeté máš desky/kotouče? jestli už sou na doraz tak pístky v brzdiči šli daleko a tudíž to potřebuje ke stlačení víc brzdové kapaliny => rozsvítí se kontrolka hladiny brzdové kapaliny
Re: Kontrolka BRAKE
Neznám žádný důvod proč by se neměla brzdová kapalina dolévat.... samozřejmě musí to být ta stejná, mísit různé kapaliny různých výrobců není dobré.
Ale brzdovka by se měla stejně měnit každé 2 roky, mnoho lidí toto nedodržuje - brzdovka přijímá vlhkost z okolí a čím víc je v ní vody, tím nižší má bod varu..... když se začne při zatížení vařit, vzniknou bubliny páry a ty narozdíl od kapaliny stlačitelné jsou, tedy v tomto případě zabrzdíš jen "na pekaře" , nebo klackem skrz podlahu
Klidně bych kapalinu vyměnil, pochybuju, že to někdo udělal, dal bych nějakou DOT4 a trochu na dolití bych si nechal, protože jak se ti ojíždí destičky, pístky vyjíždějí z třmenu víc a hladina klesá..... po výměně desek zas trochu kapaliny odsát....
Ale brzdovka by se měla stejně měnit každé 2 roky, mnoho lidí toto nedodržuje - brzdovka přijímá vlhkost z okolí a čím víc je v ní vody, tím nižší má bod varu..... když se začne při zatížení vařit, vzniknou bubliny páry a ty narozdíl od kapaliny stlačitelné jsou, tedy v tomto případě zabrzdíš jen "na pekaře" , nebo klackem skrz podlahu
Klidně bych kapalinu vyměnil, pochybuju, že to někdo udělal, dal bych nějakou DOT4 a trochu na dolití bych si nechal, protože jak se ti ojíždí destičky, pístky vyjíždějí z třmenu víc a hladina klesá..... po výměně desek zas trochu kapaliny odsát....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Kontrolka BRAKE
ano právě pro to, že když dojileš kapalinu a pak vyměníš desky/kotouče tak ti brzdovka přeteče, polije ti elektroinstalaci a rozežere ti všechno na co se dostane, když vyměníš desky/kotouče bez dolití tak jí máš stejně na max, takže je zbytečný ji dolévat, za x let sem brzdovku nedolévaj protože nemizela ani neztrácela efektivitu (po 5 letech provozu meřeno testerem na bod varu a stále byl stejný!!!)Richard píše:Neznám žádný důvod proč by se neměla brzdová kapalina dolévat.....
Re: Kontrolka BRAKE
Jen pro doplnění: pro Cruze je brzdová kapalina DOT4 (jak píše Richard), ale musí být pro ESP, což je vždy na lahvičce vyznačeno.
Re: Kontrolka BRAKE
Jo to jsem zapoměl.... jasně by to mělo být na obalu napsaný, ale někdy je tam napsaný SL a nějaké číslo.... tak mám pocit že SL6 je pro abs,asr, esp v pohodě.... všechny tyhle kapaliny jsou na bázy glykolu a všechny absorbují vodu - vlhkost ze vzduchu - cca 1-2% ročně proto se snižuje bod varu a doporučuje se měnit kapalina co 2 roky, bez ohledu na to jestli se s autem jezdí, nebo ne
Všechny od tuším DOT3 jsou i vzájemně mísitelné, akorát když doleješ do DOT4 DOT3 tak ji degraduješ ..... ale problémy by být neměly
A když máš ABS ASR ESP neměl bys při výměně kotoučů a destiček stlačením pístku z5 cpát kapalinu z pístku z5 skrz mechaniku ABS do nádobky, ale přes odvzdušňovák nadbytečnou kapalinu přímo na pístku odpustit a do nádržky dolít novou !! hrozí poškození mechaniky a ventilků ABS !!!
Všechny od tuším DOT3 jsou i vzájemně mísitelné, akorát když doleješ do DOT4 DOT3 tak ji degraduješ ..... ale problémy by být neměly
A když máš ABS ASR ESP neměl bys při výměně kotoučů a destiček stlačením pístku z5 cpát kapalinu z pístku z5 skrz mechaniku ABS do nádobky, ale přes odvzdušňovák nadbytečnou kapalinu přímo na pístku odpustit a do nádržky dolít novou !! hrozí poškození mechaniky a ventilků ABS !!!
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502