Chybový kod 13,22,33
Moderátor: Blue Lanos
Chybový kod 13,22,33
Dobrý den,
nedávno mi začalo blbnout LPG, Lanos 1,4.
Ze začátku mi začalo na jízdě na plyn střílet do sání. Neměl jsem to čas řešit tak jsem s tím jezdil a po nějaké době to přestalo, ale vyskytl se další problém. Někdy mi při jízdě na plyn samovolně přepne na benzín a pak hned zpátky. Nejčastěji při rozjezdu z křižovatky.
Vypadá to, že je to problém přepínače LPG, rozebrali jsme místo kde je na kabeláži vypínače pojistka a vyčistili, ale nepomohlo to. Mám pocit, že je problém s poklesem napětí, že jakmile se rozjíždím s autem, auto má zátěž a přepínač prostě vypne a hned zapne.
Taky se mi někdy stává, že auto z ničeho nic přestane táhnout, trvá to chvilku a pak zase jedu dál.
Vyměnili jsme membrány v reduktoru a vyčistili, pak filtr kapalné fáze.
Auto je najednou živější ale pořád se nevyřešil náš problém.
Zkoušel jsem propojit v zásuvce kontakty A + B, a vyblikaly mi chyby:
13 - Napětí z lambda sondy je v rozmezí 340-550mV.
(Jelikož jsem minule prošel emisema na černo a zachvíli mě čeká STK, tak jsem vyměnil lambdu, ale chyba přetrvává. )
22 - nízké napětí snímače polohy škrtící klapky.
33 - příliš vysoké napětí tlaku MAP senzoru.
Dále jsem si objedal z číny led žárovky do parkovaček, ale žárovky na autě nerovnoměrně blikají.
Na jiném autě svítí normálně.
Mám pocit že bude špatný alternátor, konkrétně usměrňovač napětí.
Zítra vyzkouším změřit alternátor.
Jinak děkuji za každé rady
nedávno mi začalo blbnout LPG, Lanos 1,4.
Ze začátku mi začalo na jízdě na plyn střílet do sání. Neměl jsem to čas řešit tak jsem s tím jezdil a po nějaké době to přestalo, ale vyskytl se další problém. Někdy mi při jízdě na plyn samovolně přepne na benzín a pak hned zpátky. Nejčastěji při rozjezdu z křižovatky.
Vypadá to, že je to problém přepínače LPG, rozebrali jsme místo kde je na kabeláži vypínače pojistka a vyčistili, ale nepomohlo to. Mám pocit, že je problém s poklesem napětí, že jakmile se rozjíždím s autem, auto má zátěž a přepínač prostě vypne a hned zapne.
Taky se mi někdy stává, že auto z ničeho nic přestane táhnout, trvá to chvilku a pak zase jedu dál.
Vyměnili jsme membrány v reduktoru a vyčistili, pak filtr kapalné fáze.
Auto je najednou živější ale pořád se nevyřešil náš problém.
Zkoušel jsem propojit v zásuvce kontakty A + B, a vyblikaly mi chyby:
13 - Napětí z lambda sondy je v rozmezí 340-550mV.
(Jelikož jsem minule prošel emisema na černo a zachvíli mě čeká STK, tak jsem vyměnil lambdu, ale chyba přetrvává. )
22 - nízké napětí snímače polohy škrtící klapky.
33 - příliš vysoké napětí tlaku MAP senzoru.
Dále jsem si objedal z číny led žárovky do parkovaček, ale žárovky na autě nerovnoměrně blikají.
Na jiném autě svítí normálně.
Mám pocit že bude špatný alternátor, konkrétně usměrňovač napětí.
Zítra vyzkouším změřit alternátor.
Jinak děkuji za každé rady
Daewoo Lanos 1.4 LPG
- Reklama
Re: Chybový kod 13,22,33
Takže před chvíli jsem měřil dobíjení alternátoru.
Při měření na volnoběh hodnoty šíleně skákaly od 10V až po 19V.
Když jsem ale přidal plyn, tak alternátor dobíjel normálně - 14.5V.
Možná chyba altíku nebo regulátoru. možná to bude něco jiného. Těžko říct.
Při měření na volnoběh hodnoty šíleně skákaly od 10V až po 19V.
Když jsem ale přidal plyn, tak alternátor dobíjel normálně - 14.5V.
Možná chyba altíku nebo regulátoru. možná to bude něco jiného. Těžko říct.
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Re: Chybový kod 13,22,33
Toto vyzerá s vysokou pravdepodobnosťou na alternátor. U Lanosov je mostík s regulátorom zabudovaný dovnútra alternátora. Čiže buď vymeniť celý alebo rozobrať a vymeniť vnútri čo treba.
Re: Chybový kod 13,22,33
Regulátor mi příjde zítra, tak zkusím vyměnit nejdřív jenom regulátor. Pokud to nepomůže tak nejspíš budu nucen celý alternátor, uvidíme.
Měnit to budu o víkendu, tak dám pak vědět jak to dopadlo.
Měnit to budu o víkendu, tak dám pak vědět jak to dopadlo.
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Re: Chybový kod 13,22,33
Aby si sa dostal k regulátoru musíš rozobrať altík na kompletku plus treba odletovať a následne naspäť priletovať primárne vinutie. A keď to už budeš celé mať rozhodené oplatí sa ti vymeniť aj ložiská, uhlíky a zberné krúžky. Budeš mať aspoň istotu že sa ti to po nejakom čase zas nerozsype.
Re: Chybový kod 13,22,33
Zdravím, takže chyba alternátoru nebude.
Zjistili jsme že je vadný měřák a ne alternátor.
Po vyzkoušení jiného měřáku, dával alternátor hodnoty které dávat má.
Nicméně jme si všimli prasklé hadice na sání, mezi připojení plynu a škrtící klapkou, tu jsme teda nahradili a vyměnili.
Poté jsme zkusili zdiagnostikovat auto pomocí vyblikávání a všechny chyby zmizely. (možná to zmizlo i proto že jsme měli chvilku odpojenou baterii.)
šli jsme auto projet a zdálo se vše ok, až na to, že to občas přeplo na benzín a pak zase zpátky.
O pár hodin později jsem odjížděl a auto začalo šíleně blbnou:
netáhlo,škubalo,střílelo do sání, přepínalo z plynu na benzín a zpátky.
Možná to bude v nastavení toho reduktoru.
Nebude mít někdo nějaký návod jak to nastavit?
Zjistili jsme že je vadný měřák a ne alternátor.
Po vyzkoušení jiného měřáku, dával alternátor hodnoty které dávat má.
Nicméně jme si všimli prasklé hadice na sání, mezi připojení plynu a škrtící klapkou, tu jsme teda nahradili a vyměnili.
Poté jsme zkusili zdiagnostikovat auto pomocí vyblikávání a všechny chyby zmizely. (možná to zmizlo i proto že jsme měli chvilku odpojenou baterii.)
šli jsme auto projet a zdálo se vše ok, až na to, že to občas přeplo na benzín a pak zase zpátky.
O pár hodin později jsem odjížděl a auto začalo šíleně blbnou:
netáhlo,škubalo,střílelo do sání, přepínalo z plynu na benzín a zpátky.
Možná to bude v nastavení toho reduktoru.
Nebude mít někdo nějaký návod jak to nastavit?
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Re: Chybový kod 13,22,33
pokud ti to střílí do sání, bývá v háji zapalovací modul..... zřejmě skáče jiskra na všechny svíčky a je tedy slabá, někdy zapálí někdy ne, někdy zapálí přes otevřený ventil LPG v sání a střelí to..... psal jsem o tom u Nubiry, myslím, že tam máš stejnej zapalovací modul..... ale bacha jsou sice vzhledově stejný, ale jsou rozdílné v konektoru (3 a 4 piny) musíš se podívat co tam máš, nejlépe si od někoho poblíž půjč funkční modul na zkoušku, montáž je na pár minut..... a budeš hned vědět
Vadný zapalovací modul ti diagnostika neukáže ........
Vadný zapalovací modul ti diagnostika neukáže ........
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Chybový kod 13,22,33
dneska zkusím ještě nastavit ten reduktor a uvidím.
No zapalovací modul by to být mohl, ale zase na benzín to jede super.
Navíc si nedokážu vysvětlit to přepínaní plynu na benzín a zpátky.
To že motor škube a nemá tah, muže být taky zapalovacím modulem.
A nebo mě pak napadají ještě zapalovací kabely, měnil jsem je cca rok zpátky, protože se mi jeden urval.
Ale kupoval jsem ty nejlevnější.
Svíčky byly měněny asi 2 měsíce zpátky.
No zapalovací modul by to být mohl, ale zase na benzín to jede super.
Navíc si nedokážu vysvětlit to přepínaní plynu na benzín a zpátky.
To že motor škube a nemá tah, muže být taky zapalovacím modulem.
A nebo mě pak napadají ještě zapalovací kabely, měnil jsem je cca rok zpátky, protože se mi jeden urval.
Ale kupoval jsem ty nejlevnější.
Svíčky byly měněny asi 2 měsíce zpátky.
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Re: Chybový kod 13,22,33
No tak zkoušel jsem nastavovat ten reduktor ale je to pořád to samé.
Pak jsem zkoušel dotlačovat kabely jak na svíčky tak na cívku, jestli nejsou náhodou nějak špatně nasazené a když jsem dotlačoval ty na cívce tak u druhého a třetího kabelu auto najednou zase samovolně přeplo na benzín a zpátky na plny, problém bude v něčem z toho, v pondělí si objednám jak kabely, tak cívku a vyzkouším.
Pak jsem zkoušel dotlačovat kabely jak na svíčky tak na cívku, jestli nejsou náhodou nějak špatně nasazené a když jsem dotlačoval ty na cívce tak u druhého a třetího kabelu auto najednou zase samovolně přeplo na benzín a zpátky na plny, problém bude v něčem z toho, v pondělí si objednám jak kabely, tak cívku a vyzkouším.
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Re: Chybový kod 13,22,33
Já osobně než bych to objednával, zkusil bych si od někoho půjčit modul na zkoušku, ono to zas tak levná sranda není, klidně i s kabelama co v jiném autě fungujou.... Tady na foru zjistíš kdo je z okolí a můžeš se ho zeptat zda by ti pomohl, já to dělal podobně....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Chybový kod 13,22,33
já právě pracuji v autodílech a pokud daný díl nejeví známky použití, jako otlaky od šroubu a podobně.
Tak se dá vrátit.
Tak se dá vrátit.
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Re: Chybový kod 13,22,33
tak to jo..... ale dle mě to tím bude..... diag. ti nic neřekne tváří se že je to OK a celkově ti občas vynechá svíčka lambda ti to ochudí a je to začarovanej kruh.....
Vždy se chyby v zapalování projeví víc na LPG i když na benzín to ještě jede.... LPG má vyšší oktanové číslo proto se hůř zapaluje !
Vždy se chyby v zapalování projeví víc na LPG i když na benzín to ještě jede.... LPG má vyšší oktanové číslo proto se hůř zapaluje !
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Chybový kod 13,22,33
takže problém vyřešén bylo to cívkou, akorát se mi zdá že to někdy nechce táhnout, bude třeba plyn akorát vyštelovat.
Díky moc za info
Díky moc za info
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Re: Chybový kod 13,22,33
Takže zkoušel jsem plyn štelovat a nepomáhá to.
V určitých otáčkách plyn vůbec netáhne a to okolo 2500-3500 otáček.
I když stojím na místě a mám neutrál a sešlápnu plyn na podlahu, je slyšet, že plyn nejde plynule.
Jednou se mi dokonce zastavil na 3000 otáček a nešel už dál.
Nevíte čím to ještě může být?
V určitých otáčkách plyn vůbec netáhne a to okolo 2500-3500 otáček.
I když stojím na místě a mám neutrál a sešlápnu plyn na podlahu, je slyšet, že plyn nejde plynule.
Jednou se mi dokonce zastavil na 3000 otáček a nešel už dál.
Nevíte čím to ještě může být?
Daewoo Lanos 1.4 LPG
Re: Chybový kod 13,22,33
Nevím co máš za systém, obecně filtry , ev. membrány mohou být už ztvrdlé..... podle mě by to chtělo k nějakému plynaři, co o tom systému něco ví.....
Jinak u LPG je důležité vždy opravovat a zprovoznit bezproblémový chod motoru na benzín, pokud tam už problém není věnovat se LPG..... často se opravují najednou oba systémy a většinou to k ničemu nevede......
Jinak u LPG je důležité vždy opravovat a zprovoznit bezproblémový chod motoru na benzín, pokud tam už problém není věnovat se LPG..... často se opravují najednou oba systémy a většinou to k ničemu nevede......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502