Dlouhodobé zkušenosti s Captivou
Moderátor: Blue Lanos
Dlouhodobé zkušenosti s Captivou
Ahoj všichni, přemýšlím o koupi Captivy, která se mi líbí (LT High, 2.0 VCDi), ale kamarádi mne zrazují. Je tu někdo, kdo by mi mohl popravdě říct, jaké má praktické zkušenosti po užívání delší dobu? Nějaké závady? Něco na co si dát pozor? Moc díky! J.
- Reklama
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: úte led 13, 2009 21:38
- Bydliště: Praha - Východ
Re: Dlouhodobé zkušenosti s Captivou
Ahoj,
mám Captivu LT High 2.0 s automatem v 7mi místné verzi. Přebíral jsem ji v prosinci 2007 a zatím jsem nalítal cca 52000 km.
Shrnu-li dosavadní dojmy, tak jsem spokojenej.
Závady:
- zlobilo automatické zavírání okna - v servisu to řešili a snad již funguje OK, ale na 100% si nejsem jist. Po opravě se chybka 1-2 projevila
- vypadnul šroub zadního spojleru - to našli a opravili bez problémů (bylo jich tam dalších X => problém ani nehrozil)
- Občas stírá zadní stěrač nasucho - nějak tam není nebo nefunguje zpětný ventilek a tak to chvilku trvá
Co by se dalo vylepšit:
- zadní dveře je třeba zavírat švihem, ne vždy se dovřou
- tempomat by mohl být přesnější - někdy při návratu na původní rychlost ji někdy přešvihne. Jednou jsem zazanmenal, že si nerozumněl s převodovkou - pořát přeřazoval nahoru a dolů (při návratu na zvolenou rychlost)
- brzdy, po prudkém zabrždění trošku ovadnou, chce to pak větší sílu - zároveň v některých případech má auto překvapivě dlouhou brzdnou dráhu (z kopce a pod.) - může jít o subjektivní pocit
- motor - ten 2litr jde pěkně ale 3litr by neškodil
- drobnosti v interiéru jako je osvětlení přední řady (Antara to má zapojeno líp, byť to typově vypadá stejně)
- rádio nejde zapnout bez zapnutí elektriky
- při zamykání neumí zavřít otevřená okna (pokud někdo zapomene)
- torzní tuhost karoserie - když člověk zaparkuje divočeji (např. jedno kolo nahoře), je to vidět následně na kufru - hůř se zavírá. Ale dělají to všechny osobáky (Captiva do těžšího terénu není - chybí rám podvozku)
Když to shrnu, problémy byly jen kosmetického rázu a pár drobností by bodlo. V zásadě je to na můj vkus solidn auto. Co se jízdních vlastností týče, porovnával jsem Captivu po stejné dráze se SantaFe a Captiva vyhrála.
Hodně štěstí při koupi
mám Captivu LT High 2.0 s automatem v 7mi místné verzi. Přebíral jsem ji v prosinci 2007 a zatím jsem nalítal cca 52000 km.
Shrnu-li dosavadní dojmy, tak jsem spokojenej.
Závady:
- zlobilo automatické zavírání okna - v servisu to řešili a snad již funguje OK, ale na 100% si nejsem jist. Po opravě se chybka 1-2 projevila
- vypadnul šroub zadního spojleru - to našli a opravili bez problémů (bylo jich tam dalších X => problém ani nehrozil)
- Občas stírá zadní stěrač nasucho - nějak tam není nebo nefunguje zpětný ventilek a tak to chvilku trvá
Co by se dalo vylepšit:
- zadní dveře je třeba zavírat švihem, ne vždy se dovřou
- tempomat by mohl být přesnější - někdy při návratu na původní rychlost ji někdy přešvihne. Jednou jsem zazanmenal, že si nerozumněl s převodovkou - pořát přeřazoval nahoru a dolů (při návratu na zvolenou rychlost)
- brzdy, po prudkém zabrždění trošku ovadnou, chce to pak větší sílu - zároveň v některých případech má auto překvapivě dlouhou brzdnou dráhu (z kopce a pod.) - může jít o subjektivní pocit
- motor - ten 2litr jde pěkně ale 3litr by neškodil
- drobnosti v interiéru jako je osvětlení přední řady (Antara to má zapojeno líp, byť to typově vypadá stejně)
- rádio nejde zapnout bez zapnutí elektriky
- při zamykání neumí zavřít otevřená okna (pokud někdo zapomene)
- torzní tuhost karoserie - když člověk zaparkuje divočeji (např. jedno kolo nahoře), je to vidět následně na kufru - hůř se zavírá. Ale dělají to všechny osobáky (Captiva do těžšího terénu není - chybí rám podvozku)
Když to shrnu, problémy byly jen kosmetického rázu a pár drobností by bodlo. V zásadě je to na můj vkus solidn auto. Co se jízdních vlastností týče, porovnával jsem Captivu po stejné dráze se SantaFe a Captiva vyhrála.
Hodně štěstí při koupi
Re: Dlouhodobé zkušenosti s Captivou
Cawte aj ja ma Captivu 2.0 150koni a podla mna je to fajn solidne auto ako pisal predchodca zo zatvaranim zadneho kufra je problem treba fakt svihnut aby sa dobre zavrelainak si myslim ze je to fojn auto ja mam mechanicku prevodovku a zdaju sa mi ze idu tazsie radit rychlosti hlavne pri prudkom rozjazde z 1 na 2 stupen a este nieco ja mam vybavu ,, Sport,, kozene sedacky a viete si predstavit ako sa nanich cela rodinka sikame ked niesme priputany ale to asi v kazdom aute s kozenymi sedackami problem? no kupil som ju na silvestra a mal som problem s cuvacim senzorom dva krat mi ho robili prvykrat asi tri hodiny -nepomohlo druhykrat cely tyzden ale spravili tonakoniec takze asi tak vsetko ku Captive podla mna spravnavolba
jirka006 píše:Ahoj všichni, přemýšlím o koupi Captivy, která se mi líbí (LT High, 2.0 VCDi), ale kamarádi mne zrazují. Je tu někdo, kdo by mi mohl popravdě říct, jaké má praktické zkušenosti po užívání delší dobu? Nějaké závady? Něco na co si dát pozor? Moc díky! J.
Re: Dlouhodobé zkušenosti s Captivou
Ahoj,
mám Captivu LT medium 150k D. Najeto 30tis. Moje první SUV.
Trochu zhrnutí:
Vnitřní vybavení je trochu strohé, tvrdší sedačky, plasty korejské působí lacině vržou.
Ocenuju sklopení zadních sedaček do roviny, příjemná užitná plocha, dobré i na přespání.
Teď v zimě mám problém s topením, topí docela dobře v předu, v zadu nevím, je tam jeden výduch na podlaze asi nic moc, ale pach z motoru se vrací do kabiny. Pokud někdo tento problém řešil, dejte mi vědět. Rádio se často rozlaďuje, jinak repro soustava je dostatečná. Okna komplet v elektrice výborné. Za ty prachy interiér cocela ujde.
Motor je výborný, silný, zatím šlape úplně v pohodě. Daší výborná vlastnost je pohon čtyř kol,
v zimě naprostá pohoda a celkový vnitřní klid, že někde nezapadnete(mokrá tráva, bláto, sníh). Samožřejmě záleží na tom, kdo je za volantem . Skvělá věc je výška podvozku, mám chatu v hůře přístupném terénu a cesta po polních cestách se dá i ve vyšší rychlosti. Hodně příjemné.
Stěrače jsem ihned měnil za stírátka Bosch. Další věc je servis. Pokud se Vám něco nezdá, přístup, ochota atd. tak raději kupte jinde. Servisuju na Kladně, nejdříve hodně slibů, a teď jsem dost zklamaný. Sám podnikám a s takovým arogantní přístupem bych dávno skončil. Přeju hodně stěstí. Jinak celkově dobré auto za dobrý peníz.
Karel
mám Captivu LT medium 150k D. Najeto 30tis. Moje první SUV.
Trochu zhrnutí:
Vnitřní vybavení je trochu strohé, tvrdší sedačky, plasty korejské působí lacině vržou.
Ocenuju sklopení zadních sedaček do roviny, příjemná užitná plocha, dobré i na přespání.
Teď v zimě mám problém s topením, topí docela dobře v předu, v zadu nevím, je tam jeden výduch na podlaze asi nic moc, ale pach z motoru se vrací do kabiny. Pokud někdo tento problém řešil, dejte mi vědět. Rádio se často rozlaďuje, jinak repro soustava je dostatečná. Okna komplet v elektrice výborné. Za ty prachy interiér cocela ujde.
Motor je výborný, silný, zatím šlape úplně v pohodě. Daší výborná vlastnost je pohon čtyř kol,
v zimě naprostá pohoda a celkový vnitřní klid, že někde nezapadnete(mokrá tráva, bláto, sníh). Samožřejmě záleží na tom, kdo je za volantem . Skvělá věc je výška podvozku, mám chatu v hůře přístupném terénu a cesta po polních cestách se dá i ve vyšší rychlosti. Hodně příjemné.
Stěrače jsem ihned měnil za stírátka Bosch. Další věc je servis. Pokud se Vám něco nezdá, přístup, ochota atd. tak raději kupte jinde. Servisuju na Kladně, nejdříve hodně slibů, a teď jsem dost zklamaný. Sám podnikám a s takovým arogantní přístupem bych dávno skončil. Přeju hodně stěstí. Jinak celkově dobré auto za dobrý peníz.
Karel
Re: Dlouhodobé zkušenosti s Captivou
Tak jsem si jí nakonec koupil, po roce uvažování pro a proti... Docela jsem na tom čekání vydělal. Modelový rok 2010 má novou přístrojovku (mnohem hezčí a modernější) a hlavně novou vestavnou navigaci s couvací kamerou (za příplatek 18.900,-, ale stojí to za to + prodjci na to dávají slevu). Hoši v Koreji se fakt zamysleli... dotykový displej je super (jen nereaguje pokud Vám auto celou noc stojí v -20C venku, ale pak se chytí). Vstup pro SD kartu, USB jsou taky super. Dokonce to přehrává DivX (ne za jízdy), takže fakt bomba. Couvací kamera je pak plusem sama o sobě, tak jendoduše zaparkovat snad ani nejde... na centimetr. Kam se hrabou pípáky. Jediné co mi chybí je vestavěné bluetooth handsfree, ale to pořešil parrot.
Zatím mám najeto nějakých 700 km, ale jsem moc spokojen.
Zatím mám najeto nějakých 700 km, ale jsem moc spokojen.
Re: Dlouhodobé zkušenosti s Captivou
Mám Captivu Sport Red, docela dobre sa mi s ňou jazdí, ale po nájdení tohoto fóra a prečítaní rôznych poznatkov, by som si ju už nekúpil, Ja totiž jazdím krátke úseky a hovoril som o tom aj s predajcom, on mi tvrdil, že nové dízle už sú tak dokonalé, že to nevadí, teda hlavne tie turbá.
No a o tom ako prebieha regenerácia DPF, tak to len zíram, ja stále čakám kedy mi zasvieti kontrolka a popritom podľa príznakov mi už niekoľko krát regenerácia bežala a niekoľko krát som ju prerušil lebo som nevedel že to je (zvýšený voľnobeh, chod ventilátora)
A to som sa konkrétne pýtal predajcu na regeneráciu DPF. Nemajú záujem, záujem je zisk.
No a o tom ako prebieha regenerácia DPF, tak to len zíram, ja stále čakám kedy mi zasvieti kontrolka a popritom podľa príznakov mi už niekoľko krát regenerácia bežala a niekoľko krát som ju prerušil lebo som nevedel že to je (zvýšený voľnobeh, chod ventilátora)
A to som sa konkrétne pýtal predajcu na regeneráciu DPF. Nemajú záujem, záujem je zisk.
Re: Dlouhodobé zkušenosti s Captivou
Zdravim, mam dieselovy dvojliter 150 koni z roku 2006 (prva Captiva u nas v okrese). Do osmich rokov nebol s autom ziadny problem, iba castejsia vymena ziaroviek - stretavacie svetla. Nabehal som na nej za osem rokov 200.000 km. Dokonca brzdove kotuce vydrzali 190.000 km, ale servisak povedal, ze to este nezazil a asi to je stylom jazdy. Teraz ma 10 rokov a 265 tisic km a uz zacinam byt v servise dost casto , ale s tym som ratal, vsetky diely uz zacali byt dost opotrebovane. Po 250.000 bolo treba vymenit riadenie, zadne loziska, uz ma cakaju tlmice a aj zadne ramena, ktore uz su dost skorodovane. Ak kupujete novu Captivu, budete mat stastie na kus a mate setrny styl jazdy - dlhe cesty, rychla plynula jazda, tak si myslim, ze auto vydrzi tych 200.000 km pri pravidelnom servise bez nejakych oprav. Este stale sa neplanujem auta zbavit, splna moje poziadavky, tak uvidim kolko km z nej este vytlacim . Dufam, ze postupne zas opravim veci ktore sa opotrebovali pouzivanim a snad auto este chvilku vydrzi.
Re: Dlouhodobé zkušenosti s Captivou
Já mám benzín 2,4 z roku 2006. Stáří tedy 9 let, najeto zatím jen 76 000km.
Měnil jsem zhruba v 50 000 km jedno čidlo ABS.
Loni brzdové destičky vpředu i vzadu.
Letos to bylo dražší - ložiska obou zadních kol (začala hučet ze dne na den) a teď nedávno hydraulické ložisko ve spojce (necelých 10 tisíc kč i s prací v servisu).
Měnil jsem zhruba v 50 000 km jedno čidlo ABS.
Loni brzdové destičky vpředu i vzadu.
Letos to bylo dražší - ložiska obou zadních kol (začala hučet ze dne na den) a teď nedávno hydraulické ložisko ve spojce (necelých 10 tisíc kč i s prací v servisu).
Chevrolet Captiva 2,4 litru, DOHC, 16V, r.v.2006
Chevrolet Aveo 1,2 litru, SOHC, 8V, r.v.2006
Chevrolet Aveo 1,2 litru, SOHC, 8V, r.v.2006