Železnica a všetko okolo nej.
Moderátoři: Blue Lanos, pejee
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železnica a všetko okolo nej.
M152, alias "Krabica"
ale po koľajniciach nejazdia vždy iba vláčiky, Warszawa 223 sťa by drezina
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- Reklama
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železnica a všetko okolo nej.
Správe o včerajšej nehode rychlovlaku,neďaleko Strassbourgu
http://www.topky.sk/cl/11/1510295/Dalsi ... ia-mrtvych
ostala trošku v tieni správ o parížskom masakri ,ale nevdojak ma pri tom dátume napadlo smutné 55 výročie najväčšieho želežničneého nešťastia v povojnovom Česko-Slovensku ,takže ten dátum asi priniesol železniciam smolu
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDele ... blov%C3%A9
http://www.topky.sk/cl/11/1510295/Dalsi ... ia-mrtvych
ostala trošku v tieni správ o parížskom masakri ,ale nevdojak ma pri tom dátume napadlo smutné 55 výročie najväčšieho želežničneého nešťastia v povojnovom Česko-Slovensku ,takže ten dátum asi priniesol železniciam smolu
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDele ... blov%C3%A9
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Re: Železnica a všetko okolo nej.
Alvin, alebo Porsche v Humennom.
http://www.cas.sk/clanok/329088/humenca ... ciach.html
http://www.cas.sk/clanok/329088/humenca ... ciach.html
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železnica a všetko okolo nej.
Keď sme pri tých smutných výročiach, vo štvrtok 12.11. uplynulo 28 rokov od najtragickejšej železničnej nehody na Slovensku. Neďaleko Komárna , pri zrážke Avie DS-14-37 a M152.0378 zahynulo 9 ľudí
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železnica a všetko okolo nej.
Výpravca,zas niečo z mojej krvnej skupiny
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železnica a všetko okolo nej.
Dnes, piatok 11.12,je čierny deň v historii železnične dopravy u nás. Čo som zažil,asi najväčšia tragédia v železničnej doprave, po r. 1968
https://www.youtube.com/watch?v=RatspMYt7jI
https://www.youtube.com/watch?v=RatspMYt7jI
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Re: Železnica a všetko okolo nej.
V suvislosti z tragediami na trati by som pridal jeden svoj postreh:
Asi pred mesiacom vyhasol život rušňovodiča na trati Strážske-Michalovce,ked niekde za 1/2 vzdialenosti tejto trate vošiel na priecestie ťahač-kamion s nízkoprofilovým navesom na ktorom viezol kombajn a ostal tam zakliesnený-zavesený na trati a nedokazal sa ďalej pohnúť
Kto chce može si správu o tejto nehode vygoogliť..
Od vytvorenia prekážky na trati ,po okamih zrážky uplynulo viac ako 15 minut , pričom hned ako sa naves zakliesnil ,vodič ťahača oboznamil službokonajúceho na tiesňovej linke 112 čo sa stalo,
pýtam sa : Ako je možné,že sa nebolo možné telefonicky spojiť s rušňovodičom ťahajúcim rýchlik po tejto trati ???
ked v dnešnej dobe má každý jeden občan pri sebe MINIMALNE jeden mobilný telefón , teda jeden mobil rušňovodič pri sebe iste mal...
Ako som súkromne zisťoval ďalej u byvalych rušńovodičov vo vyslužbe,títo ma oboznamili, že
Vypravca NEMA k dispozícii čísla na mobil rušňovodičov, ktorí ťahajú vlaky cez stanicu (!!!)
čo si myslím,že je TRESTUHODNÉ , a zodpovední veduci pracovníci železníc by mali niesť za tento
a ďalšie podobné prípady, trestnoprávnu zodpovednosť.
Neni totiž jednoduchšie aby sa zaviedlo pravidlo, že rušňovodič sa pri vyjazde zo stanice MUSÍ
HLASIŤ vypravcovi nasledujúcej stanice cez služobný mobil.
Asi pred mesiacom vyhasol život rušňovodiča na trati Strážske-Michalovce,ked niekde za 1/2 vzdialenosti tejto trate vošiel na priecestie ťahač-kamion s nízkoprofilovým navesom na ktorom viezol kombajn a ostal tam zakliesnený-zavesený na trati a nedokazal sa ďalej pohnúť
Kto chce može si správu o tejto nehode vygoogliť..
Od vytvorenia prekážky na trati ,po okamih zrážky uplynulo viac ako 15 minut , pričom hned ako sa naves zakliesnil ,vodič ťahača oboznamil službokonajúceho na tiesňovej linke 112 čo sa stalo,
pýtam sa : Ako je možné,že sa nebolo možné telefonicky spojiť s rušňovodičom ťahajúcim rýchlik po tejto trati ???
ked v dnešnej dobe má každý jeden občan pri sebe MINIMALNE jeden mobilný telefón , teda jeden mobil rušňovodič pri sebe iste mal...
Ako som súkromne zisťoval ďalej u byvalych rušńovodičov vo vyslužbe,títo ma oboznamili, že
Vypravca NEMA k dispozícii čísla na mobil rušňovodičov, ktorí ťahajú vlaky cez stanicu (!!!)
čo si myslím,že je TRESTUHODNÉ , a zodpovední veduci pracovníci železníc by mali niesť za tento
a ďalšie podobné prípady, trestnoprávnu zodpovednosť.
Neni totiž jednoduchšie aby sa zaviedlo pravidlo, že rušňovodič sa pri vyjazde zo stanice MUSÍ
HLASIŤ vypravcovi nasledujúcej stanice cez služobný mobil.
Re: Železnica a všetko okolo nej.
Laco, to bude tym, ze rusnovodici pravdepodobne maju v praci zakazane pouzivat skuromny mobil.
Resp. to je to iste ako ked paragraf uklada zakaz pouzivat mobil pri soferovani auta.
Ale chapem Tvoje rozhorcenie a dufam, ze toto bude pre ZSR ponaucenie a nieco s tym urobia.
Idealne by bolo, aby kazdy rusen mal na "palube" mobilny telefon.
Resp. to je to iste ako ked paragraf uklada zakaz pouzivat mobil pri soferovani auta.
Ale chapem Tvoje rozhorcenie a dufam, ze toto bude pre ZSR ponaucenie a nieco s tym urobia.
Idealne by bolo, aby kazdy rusen mal na "palube" mobilny telefon.
Chevrolet AVEO Hatchback (5dv.) 1,4 16V 74 kW/100k, Eco-Tec, r.v.2008
Re: Železnica a všetko okolo nej.
Laco spomínal služobný mobil... Aj keď, vysielačky v kabínach snáď sú, či?
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )