Kvalita PHM
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
- JardaB
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát pro 27, 2013 19:43
- Bydliště: Tábor - Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
aditiva a další info
http://www.enviweb.cz/clanek/doprava/95 ... n-spotrebu
Test aditiv
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7243,d.ZGU
Nafta v zimě
http://www.petrolmagazin.sk/aktuality/p ... 585&vote=2
Test zimních aditiv
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7243,d.ZGU
Prodejce musí zaručit funkci nafty do minus 20 stupňů. Na zkrystalizobaný parafín již aditivum nepomůže.
Vyhrál VIF Super Diesel Aditiv, který mimo zlešení filtrovatelnosti (do -30) obsahuje nitráty pro zlepšení zimního startu. Pozor - v mrazu ztrácí tekutost, musí se skladovat v teple
starý test 2008
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
Při nákupu si vždy brát účtenku pro možnost reklamace
Samotné MEŘO (methylester řepkového oleje), čili biosložka přimíchávaná v současnosti do motorové nafty je bezpečné, biologicky odbouratelné. Má relativně dobré mazací vlastnosti, poněkud nižší výhřevnost než ropné uhlovodíky, je agresívní vůči gumě, snáze oxiduje s následnou tvorbou sedimentů a kyselých produktů. Je snáze napadnutelné bakteriemi než standardní motorová nafta, ale redukuje produkci uhlíkatých částic, uhlovodíků, polyaromátů a pevných částic.Ve veřejnosti přetrvává k bionaftě jistá míra nedůvěry, podle obchodníků zapříčiněná špatnou kvalitou produktu, který se na trh dostával především v době před deseti lety. Dnes jsme však o nějaký ten krok ve výrobě bionafty dále
Prezentace - Praktické zkušenosti s motorovými palivy
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7243,d.ZGU
Zdroj - Technická univerzita v Liberci, Studentská 2, 461 17 Liberec
Z tohoto zdroje je zajímavé
- s řepkou (ester) vyšší bod vzplanutí (ester řepky z 54 na 73C, pokud není chyby v tabulce - je to dost
- Měrné spotřeby paliva (g.kWh -1 ) ve zkoumaných režimech byly u všech SMN s metylestery mírně vyšší než měrné spotřeby nafty, a to o 0,9 až 3,2%
- Podobně účinnost motoru minus až 1,5%
- Pokles výkonu motoru zase o nějakých 2% - odečteno z grafu.
- Klesají emise uhlovodíků, sazí a oxydu dusíku
Negativní vliv má ester řepky, pokud s přídávají uhlovodíky z hydrogenace řepky - ty tak negativní vlivy nemají.
http://adam.azet.sk/clanky/14397/test-c ... normu.html
Z diplomové práce Víta Pořízka
(týká se obsahu MEŘO v desítkách procent !!!)
Nevýhody:
Jsou jen omezené možnosti výroby
Vyšší emise NO x .
Vykazuje špatný vliv na olejovou náplň. Dochází k ředění oleje.
Bionafta je silnější rozpouštědlo než standardní nafta, a tak rozrušuje usazeniny v
palivovém potrubí, čímž se mohou ucpat vstřikovací ventily - zkracuje se výměna
palivových filtrů po přechodu na spalování bionafty.
Zvyšuje se spotřeba paliva oproti běžnému palivu přibližně o 8%
Je agresivní vůči plastům a vůči laku.
Zhoršená mísitelnost s motorovou naftou.
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
Test aditiv
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7243,d.ZGU
Nafta v zimě
http://www.petrolmagazin.sk/aktuality/p ... 585&vote=2
Test zimních aditiv
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7243,d.ZGU
Prodejce musí zaručit funkci nafty do minus 20 stupňů. Na zkrystalizobaný parafín již aditivum nepomůže.
Vyhrál VIF Super Diesel Aditiv, který mimo zlešení filtrovatelnosti (do -30) obsahuje nitráty pro zlepšení zimního startu. Pozor - v mrazu ztrácí tekutost, musí se skladovat v teple
starý test 2008
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
Při nákupu si vždy brát účtenku pro možnost reklamace
Samotné MEŘO (methylester řepkového oleje), čili biosložka přimíchávaná v současnosti do motorové nafty je bezpečné, biologicky odbouratelné. Má relativně dobré mazací vlastnosti, poněkud nižší výhřevnost než ropné uhlovodíky, je agresívní vůči gumě, snáze oxiduje s následnou tvorbou sedimentů a kyselých produktů. Je snáze napadnutelné bakteriemi než standardní motorová nafta, ale redukuje produkci uhlíkatých částic, uhlovodíků, polyaromátů a pevných částic.Ve veřejnosti přetrvává k bionaftě jistá míra nedůvěry, podle obchodníků zapříčiněná špatnou kvalitou produktu, který se na trh dostával především v době před deseti lety. Dnes jsme však o nějaký ten krok ve výrobě bionafty dále
Prezentace - Praktické zkušenosti s motorovými palivy
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7243,d.ZGU
Zdroj - Technická univerzita v Liberci, Studentská 2, 461 17 Liberec
Z tohoto zdroje je zajímavé
- s řepkou (ester) vyšší bod vzplanutí (ester řepky z 54 na 73C, pokud není chyby v tabulce - je to dost
- Měrné spotřeby paliva (g.kWh -1 ) ve zkoumaných režimech byly u všech SMN s metylestery mírně vyšší než měrné spotřeby nafty, a to o 0,9 až 3,2%
- Podobně účinnost motoru minus až 1,5%
- Pokles výkonu motoru zase o nějakých 2% - odečteno z grafu.
- Klesají emise uhlovodíků, sazí a oxydu dusíku
Negativní vliv má ester řepky, pokud s přídávají uhlovodíky z hydrogenace řepky - ty tak negativní vlivy nemají.
http://adam.azet.sk/clanky/14397/test-c ... normu.html
Z diplomové práce Víta Pořízka
(týká se obsahu MEŘO v desítkách procent !!!)
Nevýhody:
Jsou jen omezené možnosti výroby
Vyšší emise NO x .
Vykazuje špatný vliv na olejovou náplň. Dochází k ředění oleje.
Bionafta je silnější rozpouštědlo než standardní nafta, a tak rozrušuje usazeniny v
palivovém potrubí, čímž se mohou ucpat vstřikovací ventily - zkracuje se výměna
palivových filtrů po přechodu na spalování bionafty.
Zvyšuje se spotřeba paliva oproti běžnému palivu přibližně o 8%
Je agresivní vůči plastům a vůči laku.
Zhoršená mísitelnost s motorovou naftou.
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
Naposledy upravil(a) JardaB dne čtv srp 21, 2014 22:36, celkem upraveno 10 x.
JardaB
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
- Reklama
- JardaB
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát pro 27, 2013 19:43
- Bydliště: Tábor - Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Euro Oil - krátká zkušenost
Jsa jihočeský Táborák - tankoval jsem diesel u Wagnerové - 2 lokální čerpačky.
Po prvním tankování Euro Oil - "myslím" ztišení v nízkých otáčkách (1.500 ot) a v nízké zátěži (skoro bez plynu) - kdy ten motor lehce "traktoroval" - asi to bylo tím, že v tomto režimu má motor jeden vstřik (moje teorie).
Po prvním tankování Euro Oil - "myslím" ztišení v nízkých otáčkách (1.500 ot) a v nízké zátěži (skoro bez plynu) - kdy ten motor lehce "traktoroval" - asi to bylo tím, že v tomto režimu má motor jeden vstřik (moje teorie).
JardaB
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
- JardaB
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát pro 27, 2013 19:43
- Bydliště: Tábor - Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
aplikace zimního aditiva
Zásady individuální aditivacev ZIMĚ
Prodejci u čerpacích stanic musí být schopni řidičům při prodeji aditiv správně poradit. Nakupující často nečtou návody, které jsou na balení většinou natištěny titěrným písmem. Aktivní dotaz, zda nakupující ví, jak se správně přípravek aplikuje, a další upozornění na velmi důležité aspekty individuální aditivace si každý zákazník rád vyslechne. Nespokojený řidič, který učiní špatnou zkušenost se zakoupeným přípravkem i přesto, že jej sám nesprávně aplikoval, trvale ztrácí důvěru v produkt, jeho výrobce a především v jeho prodejce.
1. Aplikace do "teplé" nafty
Aby mohl přípravek ovlivnit krystalickou strukturu parafínu, musí být do nafty přidán předtím, než začaly krystaly vznikat, to znamená při teplotě vyšší, než je Cloud Point (nafta není zakalená). Někdy bývá uváděno, že se má přidávat do teplé nafty, čímž není rozuměno, že by se musela před aditivací nahřívat, ale to, že je-li teplá na konci jízdy nebo během jízdy tím, že se vrací do nádrže ohřátá zpětným tokem od motoru, není to na závadu, spíše naopak. Poslouží totiž k dokonalejší homogenizaci. Prakticky lze říct, že nafta, do níž se přídavek přidává, musí být ještě čirá bez zákalu, například s teplotou, při které je skladována v podzemní nádrži (přibližně +5 °C). Jinou teplotu ale může mít malé množství nafty, jež se před začátkem tankování nacházelo v měřidle, v čerpadle a v hadici výdejního stojanu, když venku silně mrzne a od předchozího výdeje nafty uplynula delší doba.
2. Dbát na promísení
Přidaný přípravek se musí v naftě před vznikem krystalů dobře rozpustit, tedy musí dojít k homogenizaci. Ta se zajistí tím, že po přidání přípravku do nádrže bude vozidlo, nebo alespoň motor ještě určitou dobu v provozu.
3. Teplota zákalu se nemění
Modifikátory krystalické struktury parafínů, jež jsou účinnou složkou přípravků, nesnižují Cloud Point (tedy teplotu vylučování parafínů, respektive teplotu zákalu) a mají schopnost snížit pouze teplotu filtrovatelnosti a bod tuhnutí.
4. Účinné přípravky často tuhnou
Problém může nastat v případě, že některý přípravek je za mrazu špatně tekutý nebo úplně ztuhne, takže ho nelze z lahve nalít do nádrže. Problém je řešitelný tak, že se před tankováním ponechá přípravek po nějakou dobu ve vytápěné části vozidla nebo v místnosti, kde se topí. Špatná tekutost za mrazu nemusí znamenat horší účinnost přípravku, naopak je průvodní vlastností koncentrovaných multifunkčních přípravků a je způsobena tím, že je přípravek doslova "narvaný" účinnými složkami a obsahuje minimální množství ředidla. Naproti tomu pro monofunkční přípravky zlepšující zimní vlastnosti je typické, že obsahují převážně ředidlo zajišťující dobrou tekutost přípravku až pod -20 ° Celsia, takže nepůsobí aplikační problém, ale na druhou stranu není zaručena maximální účinnost.
Prodejci u čerpacích stanic musí být schopni řidičům při prodeji aditiv správně poradit. Nakupující často nečtou návody, které jsou na balení většinou natištěny titěrným písmem. Aktivní dotaz, zda nakupující ví, jak se správně přípravek aplikuje, a další upozornění na velmi důležité aspekty individuální aditivace si každý zákazník rád vyslechne. Nespokojený řidič, který učiní špatnou zkušenost se zakoupeným přípravkem i přesto, že jej sám nesprávně aplikoval, trvale ztrácí důvěru v produkt, jeho výrobce a především v jeho prodejce.
1. Aplikace do "teplé" nafty
Aby mohl přípravek ovlivnit krystalickou strukturu parafínu, musí být do nafty přidán předtím, než začaly krystaly vznikat, to znamená při teplotě vyšší, než je Cloud Point (nafta není zakalená). Někdy bývá uváděno, že se má přidávat do teplé nafty, čímž není rozuměno, že by se musela před aditivací nahřívat, ale to, že je-li teplá na konci jízdy nebo během jízdy tím, že se vrací do nádrže ohřátá zpětným tokem od motoru, není to na závadu, spíše naopak. Poslouží totiž k dokonalejší homogenizaci. Prakticky lze říct, že nafta, do níž se přídavek přidává, musí být ještě čirá bez zákalu, například s teplotou, při které je skladována v podzemní nádrži (přibližně +5 °C). Jinou teplotu ale může mít malé množství nafty, jež se před začátkem tankování nacházelo v měřidle, v čerpadle a v hadici výdejního stojanu, když venku silně mrzne a od předchozího výdeje nafty uplynula delší doba.
2. Dbát na promísení
Přidaný přípravek se musí v naftě před vznikem krystalů dobře rozpustit, tedy musí dojít k homogenizaci. Ta se zajistí tím, že po přidání přípravku do nádrže bude vozidlo, nebo alespoň motor ještě určitou dobu v provozu.
3. Teplota zákalu se nemění
Modifikátory krystalické struktury parafínů, jež jsou účinnou složkou přípravků, nesnižují Cloud Point (tedy teplotu vylučování parafínů, respektive teplotu zákalu) a mají schopnost snížit pouze teplotu filtrovatelnosti a bod tuhnutí.
4. Účinné přípravky často tuhnou
Problém může nastat v případě, že některý přípravek je za mrazu špatně tekutý nebo úplně ztuhne, takže ho nelze z lahve nalít do nádrže. Problém je řešitelný tak, že se před tankováním ponechá přípravek po nějakou dobu ve vytápěné části vozidla nebo v místnosti, kde se topí. Špatná tekutost za mrazu nemusí znamenat horší účinnost přípravku, naopak je průvodní vlastností koncentrovaných multifunkčních přípravků a je způsobena tím, že je přípravek doslova "narvaný" účinnými složkami a obsahuje minimální množství ředidla. Naproti tomu pro monofunkční přípravky zlepšující zimní vlastnosti je typické, že obsahují převážně ředidlo zajišťující dobrou tekutost přípravku až pod -20 ° Celsia, takže nepůsobí aplikační problém, ale na druhou stranu není zaručena maximální účinnost.
JardaB
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
Re: Kvalita PHM
Ked som tankoval vo Svajciarsku(Shell 1.08€)urobil som na nadrzi 1000km.Mimo mesta-mesto-dialnica.
Na Sk(Slovnaft 1.28€)na nadrzi 800km.Viacmenej mimo mesta.
Takze je zrejma kvalita nasich PHM
Na Sk(Slovnaft 1.28€)na nadrzi 800km.Viacmenej mimo mesta.
Takze je zrejma kvalita nasich PHM
2.0 VCDI LT+ 2013
- JardaB
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát pro 27, 2013 19:43
- Bydliště: Tábor - Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita PHM
Tak veliký rozdíl ve spotřebě není pravděpodobný (není možný) .... 20%. 800 a 1.000 km - to je strašný rozdíl. Hledejte jiný důvod. V palivu bych hledal maximálně 0,3 litru ... maximálně. Rozhodující je délka tras - jejich charakter a způsob jízdy. Zvláště pokud máte diesel. Tam ještě padá do úvahy cyklus vypalování DPF .... četnost závisí na denní teplotě a dle mně ještě od aditivace řepky. Pak má vliv zda (dle okolní teploty) použití klimatizace, když je chladno a sucho tak klima neběží nebo minimálně.
JardaB
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
Re: Kvalita PHM
Já začal tankovat naftu u Benziny (Verva) a zdá se, alespoň můj subjektivní pocit, že to auto jede prostě lépe. Předtím Globus, OMV atd. Spotřeba teď stále drží na 7,5l/100.
ORLANDO 07/2012 2.0 VCDi 120Kw
Re: Kvalita PHM
..jak,že není možný ??
Ono to docela možný je, protože Slovnaft O.J.E.B.Á.V.A
Vyhovujúca kvalita, automaticky neznamená dobrá kvalita !
Z toho dovodu som prešiel K OMV !
Čo sa týka benzínu aj LPG !
Ale v CZ jednoznačne Benzina a ONO !
Ono to docela možný je, protože Slovnaft O.J.E.B.Á.V.A
Vyhovujúca kvalita, automaticky neznamená dobrá kvalita !
Z toho dovodu som prešiel K OMV !
Čo sa týka benzínu aj LPG !
Ale v CZ jednoznačne Benzina a ONO !
Re: Kvalita PHM
Ono je pěkná s.ačka.Laco71 píše:..jak,že není možný ??
Ono to docela možný je, protože Slovnaft O.J.E.B.Á.V.A
Vyhovujúca kvalita, automaticky neznamená dobrá kvalita !
Z toho dovodu som prešiel K OMV !
Čo sa týka benzínu aj LPG !
Ale v CZ jednoznačne Benzina a ONO !
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Re: Kvalita PHM
V naftě bych měl na Ono trošku strach ale protože beru benzín a nemám tsi jezdím tam běžně.
Re: Kvalita PHM
Dlouhodobě tankuji do dvou naftových aut naftu na Eurooilu (Čepro).
Nafta by měla být bez biosrágor, aditivaci provádím sám přípravkem VIF
Obě auta motoricky bez problému, u Captivy přestaly problémy s regenerací DPF.
Nafta by měla být bez biosrágor, aditivaci provádím sám přípravkem VIF
Obě auta motoricky bez problému, u Captivy přestaly problémy s regenerací DPF.
Chevrolet Captiva LTZ 2,2D
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476
Re: Kvalita PHM
na to jsi přešel kde? když biosrágory jsou ze zákona dané:HonzaKLE píše:Dlouhodobě tankuji do dvou naftových aut naftu na Eurooilu (Čepro).
Nafta by měla být bez biosrágor,.....
Osoba uvádějící motorové benziny nebo motorovou naftu do volného daňového oběhu na daňovém území České republiky pro dopravní účely nebo osoba, která dodává na daňové území České republiky pro dopravní účely motorové benziny nebo motorovou naftu uvedené do volného daňového oběhu v jiném členském státě Evropské unie je povinna zajistit, aby v těchto pohonných hmotách, které uvádí do volného daňového oběhu na daňovém území České republiky pro dopravní účely za kalendářní rok (...), bylo obsaženo i minimální množství biopaliva podle jiného právního předpisu upravujícího pohonné hmoty
a) ve výši 4,1 % objemových z celkového množství motorových benzinů přimíchaných do motorových benzinů,
b) ve výši 6,0 % objemových z celkového množství motorové nafty přimíchaných do motorové nafty.
Uvedené minimum 6 % se počítá za celý kalendářní rok, zatímco maximálních 7 % dle ČSN EN 590 je nepřekročitelných. Případný nižší podíl biosložky v některých měsících tedy distributor nemůže dohnat jeho nadměrným zvýšením třeba před koncem roku.
Orlando 1.8 Benzin
Re: Kvalita PHM
Ano, je to tak. Ale u EuroOilu si průměr naženou na levnějším palivu a dražší řada Optimal je deklarovaná bez biosložek.
Občas tam vezmu ten dražší benzín a mám z toho dobrý pocit. Zdá se, že autu to chutná, i když to klasické nepřímé vstřikování asi trochu lihu polkne bez výhrad. Občas holt zaplatím za nádrž pár desetikorun navíc, možná jsou vyhozené, ale to neřeším.
Občas tam vezmu ten dražší benzín a mám z toho dobrý pocit. Zdá se, že autu to chutná, i když to klasické nepřímé vstřikování asi trochu lihu polkne bez výhrad. Občas holt zaplatím za nádrž pár desetikorun navíc, možná jsou vyhozené, ale to neřeším.
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
Re: Kvalita PHM
Stačí mrknout na stránky Eurooilu (Čepra) https://www.ceproas.cz/optimal-diesel
Objem který musí být ze zákona prodají v bionaftě.
Objem který musí být ze zákona prodají v bionaftě.
Chevrolet Captiva LTZ 2,2D
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476