Motor kaput

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Ujel
Příspěvky: 62
Registrován: ned srp 01, 2010 19:18
Bydliště: Přerov

Motor kaput

Příspěvek od Ujel »

Tak přátelé můj motor se pozvolna, ale zcela jistě, odebírá do věčných lovišť. V pátek při cestě z práce, kdy jsem mu dal tak říkajíc "za uši", se motor začal projevovat klepáním a dalšími podobně nelichotivými zvuky. Můj dvorní mechanik vypustil olej, aby si potvrdil svou teorii. No, pokud vám s olejem do kyblíku vyteče i kousek klikovky, je to na pováženou. Druhý motor se jeví jako nejschůdnějším řešením. Takže se vás ptám, zdali někdo nemá funkční 2.0 16V 98kw někde schovaný v kůlně a neprodal mi ho :D . Díky za reakce
Daewoo Leganza 1998, 98kW, LPG, stř. metla, klima, kůže, "dříví". Rožnov pod Radhoštěm.
Reklama
 

Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kaput

Příspěvek od conpet »

kolik má najeto ? a co jsi dával za olej ?
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kaput

Příspěvek od conpet »

Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Ujel
Příspěvky: 62
Registrován: ned srp 01, 2010 19:18
Bydliště: Přerov

Re: Motor kaput

Příspěvek od Ujel »

Díky za tvou rychlou reakci. Chlapíka jsem obratem konraktoval...už z postele a ráno si přečetl v práci jeho odpověď. Dopoledne mu zavolal a teď sháním něco, čím tu jeho Legu odvleču. Jen motor tam má 2.2, takže mě čeká zjišťování vzájemné kompatibility obou motorů. Pokud vím, je to jen převrtaný dvoulitr. Juknu tady na diskuse, snad se tady o tom někdy něco psalo.
K tvé otázce ohledně oleje. Lil jsem 10w40 Genuine GM pro Oply. Měl jsem tam motor z Omegy. Ten co mi ho tam montoval se ukázal byti poněkud závislým na alkoholu a motor tam prostě jen na montoval a elektricky špatně zapojil, takže to muselo jit do jineho servisu. Kyž jsem se k němu vracel, motor se chtěl několikrát přehřát a před jeho dílnou se pak na volnoběh kousl, čili přidřel. Jako důvod se ukázaly ucpané mazací kanálky. Jak řikám, jen vyměnil motory.
Daewoo Leganza 1998, 98kW, LPG, stř. metla, klima, kůže, "dříví". Rožnov pod Radhoštěm.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kaput

Příspěvek od conpet »

Kdyby to bylo blíž ke mě , tak už jí mám u sebe :-)))
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Ujel
Příspěvky: 62
Registrován: ned srp 01, 2010 19:18
Bydliště: Přerov

Re: Motor kaput

Příspěvek od Ujel »

Ty máš motor 2, 2?
Daewoo Leganza 1998, 98kW, LPG, stř. metla, klima, kůže, "dříví". Rožnov pod Radhoštěm.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kaput

Příspěvek od conpet »

Ne , ale opravil bych ji :-)
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kaput

Příspěvek od Petr S. »

Ujel píše:Díky za tvou rychlou reakci. Chlapíka jsem obratem konraktoval...už z postele a ráno si přečetl v práci jeho odpověď. Dopoledne mu zavolal a teď sháním něco, čím tu jeho Legu odvleču. Jen motor tam má 2.2, takže mě čeká zjišťování vzájemné kompatibility obou motorů. Pokud vím, je to jen převrtaný dvoulitr. Juknu tady na diskuse, snad se tady o tom někdy něco psalo.
K tvé otázce ohledně oleje. Lil jsem 10w40 Genuine GM pro Oply. Měl jsem tam motor z Omegy. Ten co mi ho tam montoval se ukázal byti poněkud závislým na alkoholu a motor tam prostě jen na montoval a elektricky špatně zapojil, takže to muselo jit do jineho servisu. Kyž jsem se k němu vracel, motor se chtěl několikrát přehřát a před jeho dílnou se pak na volnoběh kousl, čili přidřel. Jako důvod se ukázaly ucpané mazací kanálky. Jak řikám, jen vyměnil motory.
Odpověděl jsi si sám. Do těchto motorů olej 10W40 nepatří!!!Výrobce předepisuje 5W30 nebo 40!!!
Tady máš 2.0. http://www.sbazar.cz/dilysviadnov/detai ... nza-20-16v
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: Motor kaput

Příspěvek od Hanzy »

Jj a máš to kousek u chalupy vím kde to je.
Jak píše Petrpatří tam 5W30 a motor si přede liju to roky do všeho Leganza Evanda Captiva Cruze Combo a motory šlapou všechny jak hodinky.I konfigurátor a serviska co mám od Evandy je všude 5W30
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kaput

Příspěvek od Petr S. »

Přesně tak,Lega má 242500 a motůrek si přede. Jen když déle stojí tak asi na 2 vteřiny zacvakají hydroštely jinak naprosto ok.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Motor kaput

Příspěvek od Richard »

nevím proč pořád protěžujete ty oleje 5W30 ten je dle mě a nejen mě pro benzína v létě a při větším zatížení např. při delší jízdě po dálnici ne moc vhodný ( je moc řídký) 5W40 je dle mě vhodnější, ale proti gustu žádný dišputát..... Jde o to zachovávat tak nějak předpis výrobce a ten přímo 10W40 zmiňuje že je vhodný, ale v zásadě je to jedno co tam naleješ, jen je potřeba to včas vyměnit, pořádně vypustit a vždy měnit i s filtrem !
Nemyslím že bys motor poškodil i kdybys tam lil 15W40 , pro provoz je důležité to vyšší číslo a to říká, že za provozní teploty je ten olej 15W40 stejně tekutý jako 5W40 i jako 10W40, rozdíl je v tekutosti za studena tedy to první číslo a to čím je menší tím je olej tekutější za studena a rychleji při studeném startu motor promaže a tím se motor méně opotřebovává, ale jen dlouhodobé používání zcela nevhodného oleje by mohla vést k destrukci motoru . Když je motor "vykotlaný" je vhodný hustší olej ......
mám najeto 170000 leju do Nubiry 2,0 5W40 a nevím o tom, že bych nějaký hydroštely měl ;) spotřeba od výměny do výměny cca 0,5 l který doleju i když bych nemusel......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: Motor kaput

Příspěvek od Hanzy »

5W30 je v servisce Evandy a to samé v konfigurátorech Leganza má ten samý motor 5W40 je alternativa 10W40 jsem měl jednou jak jsem nevěděl co tam lili přede mnou a šly daleko víc slyšet při startu hydroštely.
5W30 doporučuje výrobce tak nevím proč furt kolem toho diskutovat když origo 5W30 má super navíc vlastnosti tak proč lít cokoli jiného není žáden důvod...
http://www.autodily-cardo.cz/-3/gm-opel ... exos-2-5l/
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Uživatelský avatar
Ujel
Příspěvky: 62
Registrován: ned srp 01, 2010 19:18
Bydliště: Přerov

Re: Motor kaput

Příspěvek od Ujel »

Děkuji za příspěvky. Debaty ohledně oleje zde fóru maji vlastní místo a já je četl. V podstatatě co člověk, to názor a nevyplunul z toho jasný výsledek a i zde se debata vyvíjí podobně :D . Pokud ovšem budu brát v potaz co psal Hanzy s Petrem, lil jsem tam celou dobu olej, který mohl ale nemusel motoru ublížit. A pokud výrobce jasně určuje, jaký olej, je dabata vlastně zbytečná. Moje Leganza jezdí na LPG od roku 2006. Je otázkou, jaký vliv na olej tento fakt. Dále, bude-li motor vyměněn za jiný nebudu vědět jaký olej se do něj lil před tím, z čeho vycházet? Pokud 10w40, lít striktně dále 10w40?
Výměnu motoru jsem rozhodl na základě zjištění mechanika (viz. první příspěvek), že naklikovce se odírají šálky (motor specificky klepe) a přebrus kolem 6000,-, navíc bez jistoty úspěchu, se nemusí vůbec vyplatit. Concept dal rychle tip a já ho využil. Celé auto i s motorem za myslím super cenu. Navíc barva stejná, výbava stejná. Auto plně funkční, vyjma té spojky. Stačí ho zaháknout na tyčku a dovléct z Opavy do Rožnova. Tu zatím sháním.
Má však motor T22SED, tedy 2.2 l a otázka je, jaká je kompatibilita těchto dvou motorů. Lze s nějakými úpravami prohodit a pokud ano tak s jakými?
Děkuji za reakce
Daewoo Leganza 1998, 98kW, LPG, stř. metla, klima, kůže, "dříví". Rožnov pod Radhoštěm.
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: Motor kaput

Příspěvek od Hanzy »

Výrobce jasně určuje 5W30 a 5W40 jako náhradu a to samé mechanik co zná tyhle motory doporučuje 5W30.
Kdo lije 10W a 15W asi rád mění motory ale každý má nějakou zábavu že :D :PP:
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Uživatelský avatar
Ujel
Příspěvky: 62
Registrován: ned srp 01, 2010 19:18
Bydliště: Přerov

Re: Motor kaput

Příspěvek od Ujel »

Můj případ...zdá se :) . No, zima se blíží, takže bude myslím rozumné použít něco řidšího. Teda pokud se mi tam podaří vpravit tu 2,2 :lol:
Daewoo Leganza 1998, 98kW, LPG, stř. metla, klima, kůže, "dříví". Rožnov pod Radhoštěm.
Odpovědět

Zpět na „LEGANZA“