Ventilator na motore sa netoci :(
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte kvě 19, 2009 18:44
Ventilator na motore sa netoci :(
Ahojte
Mam Lanos 1,5 98rv. Pred rokom mi prestal ist ventilator na chladici. Zistil som ze odyslo to cidlo na bloku motora. Zistil som to tak ze po vytiahnuti kontaktu z toho cidla sa ventilator roztocil. Vymena za nove ma stala cca 500 Sk. Tuto zimu som opet zistil ze rucicka na meranie teploty opet lieta nejako vysoko tak som to pozeral a ventilator opet prestalo zopinat. Kaslal som na to ze to pozriem ked bude pekne pocasie. Teraz ked som to pozeral siel som rovno na cidlo ze zas bude chyba tam. Po odpojeni kontaktov sa ale ventilator tentokrat neroztocil. Skontroloval som poistky a aj ventilator som skusal pripojit na priamo. Poistky su OK a aj ventilator sa roztocil pripojeny na priamo. Tak som skusal vysledovat kable z ventilatora. Tie sli do poistkovej skrinky kde je vsetko OK. Dalej som skusal vysledovat kabel od cidla ale stratil som ho niekde vo zvezku pod motorom.
Mate niekto skusenost s podobnou zavadou a jej odstranenim?
Michal
Mam Lanos 1,5 98rv. Pred rokom mi prestal ist ventilator na chladici. Zistil som ze odyslo to cidlo na bloku motora. Zistil som to tak ze po vytiahnuti kontaktu z toho cidla sa ventilator roztocil. Vymena za nove ma stala cca 500 Sk. Tuto zimu som opet zistil ze rucicka na meranie teploty opet lieta nejako vysoko tak som to pozeral a ventilator opet prestalo zopinat. Kaslal som na to ze to pozriem ked bude pekne pocasie. Teraz ked som to pozeral siel som rovno na cidlo ze zas bude chyba tam. Po odpojeni kontaktov sa ale ventilator tentokrat neroztocil. Skontroloval som poistky a aj ventilator som skusal pripojit na priamo. Poistky su OK a aj ventilator sa roztocil pripojeny na priamo. Tak som skusal vysledovat kable z ventilatora. Tie sli do poistkovej skrinky kde je vsetko OK. Dalej som skusal vysledovat kabel od cidla ale stratil som ho niekde vo zvezku pod motorom.
Mate niekto skusenost s podobnou zavadou a jej odstranenim?
Michal
- Reklama
- FoXo
- Příspěvky: 3898
- Registrován: pát úno 22, 2008 00:00
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilator na motore sa netoci :(
Ja som svoj ventilator pocut ucat este nikdy nepocul a ani vidiet ho sa tocit. Ako tak citam tak asi tiez zkontrolujem cidlo
Ale teplota mi nerobi blbosi.
Ale teplota mi nerobi blbosi.
Seat Altea XL 1,6 TDI
Ex. Daewoo Langos 1.6 16 V 3D, r. v. 1999, ABS, 2 x Airbag, El. predne okna, El. zrkadlo, El. stresne okno
Ex. Skoda Octavia 1 Tour 2008 1.6 + LPG
Moj Langos: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=13996
Ex. Daewoo Langos 1.6 16 V 3D, r. v. 1999, ABS, 2 x Airbag, El. predne okna, El. zrkadlo, El. stresne okno
Ex. Skoda Octavia 1 Tour 2008 1.6 + LPG
Moj Langos: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=13996
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte kvě 19, 2009 18:44
Re: Ventilator na motore sa netoci :(
No problem je ze ked idem po meste a je zapcha a taketo teplo tak velakrat mi vyleti rucicka az k cervenemu, preto ked mozem tak sa mestu vyhybam
- FoXo
- Příspěvky: 3898
- Registrován: pát úno 22, 2008 00:00
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilator na motore sa netoci :(
Co sa tyka teploty tak podobne vystrelovanie rucicky robilo kamaratovi ked tam nemal ziadnu vodu v nadobke
Seat Altea XL 1,6 TDI
Ex. Daewoo Langos 1.6 16 V 3D, r. v. 1999, ABS, 2 x Airbag, El. predne okna, El. zrkadlo, El. stresne okno
Ex. Skoda Octavia 1 Tour 2008 1.6 + LPG
Moj Langos: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=13996
Ex. Daewoo Langos 1.6 16 V 3D, r. v. 1999, ABS, 2 x Airbag, El. predne okna, El. zrkadlo, El. stresne okno
Ex. Skoda Octavia 1 Tour 2008 1.6 + LPG
Moj Langos: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=13996
Re: Ventilator na motore sa netoci :(
Nakoniec si to sprav tak ako sme to mali na skodovkach , natiahnut kable a zapojit priamo na ventilator , vypinac umiestnnit pod palubku niekde a je to.
Daewoo Lanos sedan , r.v.97 ,1.5 sohc.
Re: Ventilator na motore sa netoci :(
...to mino máš pravdu to jsme dělali na dodo a fungovalo to, pokud si nezapomněl před frontou zapnout, zatím jsem tyto problémy na nessii 97 neměl, navíc mi překvapily dvě pojistky na okruhu pro větrák nízké otáčky a vysoké, nejspíš bude možný problém kontakty ( vysunout zkontrolovat jestli nejsou zaoxidované a zasunout ) a pustit na přímo proud do větráku a čidlo teploty, jak píše kolega a nic víc už by to nemělo být...
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte kvě 19, 2009 18:44
Re: Ventilator na motore sa netoci :(
Kontakty som skontroloval hned ked som ho skusal na priamo. Z oxidovane neboli, preistotu som ich ale ocistil a nic. Nejde mi do hlavy ze ked som mal zle cidlo tak stacilo odpojit kontakty od cidla a vetrak sa roztocil hned aj bez spustenia motora. Teraz sa to vsak nespustilo. Preto som myslel ze bude problem na ceste medzi poistkami a ventilatorom. Lenze tam som nic nenasiel. Odkial vedu vlastne tie kable z cidla? sli niekam okolo motoru ale nevedel som vysledovat kam presne.
Re: Ventilator na motore sa netoci :(
kabely vedou do ridici jednotky motoru.z ni vedou do relatka a to potom spina napeti .
problemy zpusobuji predradne odpory -keramicke kostky na levem podbehu .casto jesm je nasel praskle vejpul.ja osobne jsem je neresil kabely spojil bez odporu a vse fachalo.
a ted nevim jestli to ma lanos taky.mozna ma jiny odpor vepredu na pricce chladice.
problemy zpusobuji predradne odpory -keramicke kostky na levem podbehu .casto jesm je nasel praskle vejpul.ja osobne jsem je neresil kabely spojil bez odporu a vse fachalo.
a ted nevim jestli to ma lanos taky.mozna ma jiny odpor vepredu na pricce chladice.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilator na motore sa netoci :(
Skus este jednu vec. Skus prepojit kontakty A a B na ALDL konektore (vyblikanie chyby ECU - je tu na viacerych miestach popisane). Po prepojeni a zapnuti zapalovania sa (aspon na mojom Lanose) zapne ventilator.
oprava: nie som si isty, ci sa zapne vetilator chladenia, alebo ventilator klimatizacie ...
oprava: nie som si isty, ci sa zapne vetilator chladenia, alebo ventilator klimatizacie ...
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Re: Ventilator na motore sa netoci :(
zapne sa ventilator chladenia motora, robilo to aj mne na racerovi
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon dub 26, 2010 10:48
- Bydliště: Bardejov, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilator na motore sa netoci :(
Zdravim.
Mam taky problem, s Nubirou - pred dvoma dnami som bol v meste, sama krizovatka, horuco, a kym som zaparkoval na parkovisku (cakal som, kym sa uvolni miesto) tak vykvapkalo asi pol litra vody z chladiacej sustavy. Neviem kade, kvapkalo to vsak z toho miesta, kde je na spodku taky plechovy kryt striebornej farby (na najnizsom mieste motora, zhruba v strede).
Ked sa motor vychladil, kvapkanie prestalo. Dolial som teda vodu do maxima, ale kym som prisiel domov, cca 20 min cesty 90tkou, zase nieco vody ubudlo a kvapkalo.
Typovali sme na spinac ventilatorov - totiz chladic bol strasne horuci, voda v nadobke pri otvoreni zasycala, ventilatory sa ani nepohli. Pri zapojeni na priamo sa vsak roztocili. Teoria bola taka, ze kedze ventilatory nedochladili chladic, ked auto stalo, alebo islo pomaly, tak stupol tlak (voda vrela) a niekde vodu pretlacilo.
Tak som dnes bol vymenit ten snimac, co ma spinat ventilator, ale... zase voda kvapkala, a ventilator nezaplo.
Este doplnim, ze ukazovatel teploty na palubovke mi nikdy nevysiel do cervenej oblasti, vzdy sa drzi nieco nad druhou ryskou.
Tak teraz neviem, moze byt chyba v kabloch, alebo niektora hadica netesni pri velmi zohriatom motore (ale pri teplom ano), alebo co...
Su dve cidla na teplotu motora? Jedno pre palubovy budik, a druhe pre ventilator? Preco mi budik na palubovke neukazuje zvysenu teplotu?
Som bezradny, a na diagnostiku ma objednali az o par dni, maju teraz plno...
Kedy sa vlastne maju zapinat ventilatory? Pri akej teplote?
Vdaka za vsetky rady.
Mam taky problem, s Nubirou - pred dvoma dnami som bol v meste, sama krizovatka, horuco, a kym som zaparkoval na parkovisku (cakal som, kym sa uvolni miesto) tak vykvapkalo asi pol litra vody z chladiacej sustavy. Neviem kade, kvapkalo to vsak z toho miesta, kde je na spodku taky plechovy kryt striebornej farby (na najnizsom mieste motora, zhruba v strede).
Ked sa motor vychladil, kvapkanie prestalo. Dolial som teda vodu do maxima, ale kym som prisiel domov, cca 20 min cesty 90tkou, zase nieco vody ubudlo a kvapkalo.
Typovali sme na spinac ventilatorov - totiz chladic bol strasne horuci, voda v nadobke pri otvoreni zasycala, ventilatory sa ani nepohli. Pri zapojeni na priamo sa vsak roztocili. Teoria bola taka, ze kedze ventilatory nedochladili chladic, ked auto stalo, alebo islo pomaly, tak stupol tlak (voda vrela) a niekde vodu pretlacilo.
Tak som dnes bol vymenit ten snimac, co ma spinat ventilator, ale... zase voda kvapkala, a ventilator nezaplo.
Este doplnim, ze ukazovatel teploty na palubovke mi nikdy nevysiel do cervenej oblasti, vzdy sa drzi nieco nad druhou ryskou.
Tak teraz neviem, moze byt chyba v kabloch, alebo niektora hadica netesni pri velmi zohriatom motore (ale pri teplom ano), alebo co...
Su dve cidla na teplotu motora? Jedno pre palubovy budik, a druhe pre ventilator? Preco mi budik na palubovke neukazuje zvysenu teplotu?
Som bezradny, a na diagnostiku ma objednali az o par dni, maju teraz plno...
Kedy sa vlastne maju zapinat ventilatory? Pri akej teplote?
Vdaka za vsetky rady.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon dub 26, 2010 10:48
- Bydliště: Bardejov, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilator na motore sa netoci :(
Zdravim
tak zavada je odstranena - na vine bolo cidlo teploty, ktore spina ventilatory. po jeho vymene sa pekne tocia, ked sa motor nahreje na teplotu zopinutia ventilatorov.
a voda tiekla cez jednu prasknutu hadicku - bola to ta, co vchadza do motora pod sanim, a zo spodnej strany je zase starter... kvoli jednej blbej hadicke asi 2 hodiny roboty. tak je tam teraz uz pekna nova, nech vydrzi...
tak zavada je odstranena - na vine bolo cidlo teploty, ktore spina ventilatory. po jeho vymene sa pekne tocia, ked sa motor nahreje na teplotu zopinutia ventilatorov.
a voda tiekla cez jednu prasknutu hadicku - bola to ta, co vchadza do motora pod sanim, a zo spodnej strany je zase starter... kvoli jednej blbej hadicke asi 2 hodiny roboty. tak je tam teraz uz pekna nova, nech vydrzi...
Re: Ventilator na motore sa netoci :(
Hoši mám stejný problém. Ventilátor v mojim Lanose se netočí a když někde dlouho stojim, teplota vylítne do červenýho. Dneska jsem zkoušel zapojit ventilátor na přímos baterkou a točil se. Četl jsem tu že to může být čidlo teploty. Ale kde ho najdu?
Daewoo Lanos 1.4 1997 55KW plus nějaké úpravy