Nazdar Aveáci
...
no je to záživné číst to od začátku
, ale podělím se taky, mám T250 (1.4 74kW), a 4 roky jsem nemusel dolít ani ml chladící kapaliny do motoru, až teď a závada byla ve víčku nádobky (expanzní, či vyrovnávací, jak kdo preferuje) chladící kapaliny.
Má udržovat tlak v určitém rozmezí a tak je v něm podtlakový a přetlakový ventilek. Mě konkrétně se ten přetlakový "rozeskočil" (vyletěla pružinka) - nechápu proč je ta pružinka zajištěná pouze plastovou zátkou na zacvaknutí, ale je to tak
a může to vyskočit. Potom se kolem nádobky objeví skvrny a začne se ztrácet chladící kapalina. (resp. objeví se únik když se otevírá velký okruh a zvětšuje se objem, ten otvor pro ventilek není velký, tak to stříkne kolem závitů víčka) ... víčko lze jednoduše opravit - vyšroubovat, pomocí malého šroubováku "přetáhnout" přes závity víčka, složit zpět, zacvaknout (a nejlépe zajistit aby se to neopakovalo) a zpátky složit.
Naštěstí jsem to poznal hned, tak vše bylo OK (používám ODB2 bluetooth adaptér a Torgue aplikaci v mobilu, takže když jsem viděl, že po zahřátí motoru na 100 °C a otevření velkého chladícího okruhu to kleslo na 76 °C bylo jasné, že je něco špatně
... )