Spark a cukání

Nový nástupce Matize zde nesmí chybět

Moderátor: Blue Lanos

PRCEK
Příspěvky: 5
Registrován: čtv črc 29, 2010 13:24

Re: Spark a cukání

Příspěvek od PRCEK »

Tak jsme měřili komresi ve válcích. Nejhůř je na tom 3-válec asi 6,7 (myslím že barů). Nejvíc má 1-válec asi kolem 9,5.
Olej se neztrácí. Tipnul bych to na ty ventily - sedla. Údajně by měl tento motor mít asi 11 barů. Zkusím se zastavit v Chevroletu, protože 22000 km se mi zdá málo na to, aby to bylo vyběhaný. Nevím jestli vůle ventilů by měla takový vliv na poklesu komprese ? Mechanik ze zmiňoval o kyslíkových šocích, které se projevují na lambda sondě a poté se to odráží na směsi paliva. Prováděl dlouhá měření, vylučoval a odpojoval. Uvidím co mi řeknou v Chevroletu ( Ústí nad Labem ).
Reklama
 

bufalo1
Příspěvky: 11
Registrován: pon led 10, 2011 17:56

Re: Spark a cukání

Příspěvek od bufalo1 »

Moje dcera měla taky tento problém nejdřív sem si myslel že je to benzínem tak jsem ho nechal sparka co nejvíc dojet nádrž a potom jsem dal 100 oktanový od benzíny a dělalo to pořád tak jsme zavolaly do autorizovanému servisu(auto salon Dědek v Trutnově) nechali si ho do druhého dne aby motor byl studený a zjístily že při studenem motoru jedna vstřikovací triska habruje jelikož měla auto nové dali novou trisku a od té doby má klid.Je to určitě triskou jinak mimochodem stojí okolo 1500 až 1700 stovek a je stejná skoro do všech Chevroletů.
tomxxxxx
Příspěvky: 26
Registrován: stř led 26, 2011 18:22

Re: Spark a cukání

Příspěvek od tomxxxxx »

Určitě bych to nenechal cukat a zvyknul si jak to tady někdo napsal. Jestli-že se palivo zcela ve válcích nespálí, určitě také odejde katik. Dost často se u spárků mění i vstřiky a ty také mohou blbnout třeba jen za studena. Podpálený ventil u spárka jsem také už viděl. Zakarbonované dříky a vodítka ventilů spíše zlobí u avea a Lačeti 1,4 a 1,6 16V. Ale když s autem někdo jezdí pod otáčkama tak je i to možné.
tomxxxxx
Příspěvky: 26
Registrován: stř led 26, 2011 18:22

Re: Spark a cukání

Příspěvek od tomxxxxx »

to vypadá na ten pdpálený ventil
mirca.holis
Příspěvky: 2
Registrován: ned lis 13, 2011 20:52

Re: Spark a cukání

Příspěvek od mirca.holis »

Vážení majitelé Spárků,
Jste jistě velice rozezleni z cukání a následného blikání a poté svícení žlute kontrolky servisy značkové a neznačkové mění mění a mění a vy furt cukáte a cukáte a nevíte si rady? Vězte že jsem taky cukal, žádná chyba v benzínu ale velká chyba všech servisáků na vině jsou vstřikovače paliva!!!!!!! Vězte že v ČR je pouze jeden člověk který mne pomohl . Je to opravář vstřikovačů jak jsem se u něho dozvěděl a dozvíte se i vy 99 % vstřiků přežijou i auto takže jak Vás jistě informovaly v servise 1 vstřik stojí údajně podle nich 4,5 tisíce ( blbost) i když koupíte nové nikdo vám nezaručí že za čas to nebude stejné.
Pan opravář mne informoval že pouze jeden vstřik ze sta je neopravitelný a tudíž se musí vyměnit. Jen pro srovnání u něho prověřený repas vstřik stojí 990 kč tak co ? Já jsem tam zajel a výsledek na prvním válci byl výkon vstřiku o 20 procent nižší než u dvou dalších takže jsem se za studena potýkal s kuckáním a svícením kontrolky motoru.Pan opravář Vám to názorně ukáže na modelovém případu na měřícím přístroji kde vám ukáže jak daný vstřik funguje či nikoliv .Vystaví Vám protokol a vstřiky vyčistí ultrazvukem pak opět přeskouší a pokud je pořád problém vyčistí znovu pak opět prověří a mně pomohl na 100% necukám a MAM KONEČNĚ POKOJ a nyní cena kolem 300kč za jeden vstřik u mě krát3 plus asi 400 za namontování celkem mne to přišlo na 1.400,- Opravář sídlí v Hradci Králové na letišti naleznete lehce podle šipek v areálu má i webové stránky www.jetservis.cz !!!!! tel. 608 070 263 JEŠTĚ JEDNOU DĚKUJI PANU OPRAVÁŘI .Takže pokud máte problém s cukáním za 1. Netankujte v polsku za 2. objednejte se do JET SERVIS !!!!! HOLEČEK
DPET
Příspěvky: 1
Registrován: pát čer 15, 2012 15:31

Re: Spark a cukání

Příspěvek od DPET »

Ahoj
jen malí postřeh ohledně cukání. Mám Sparka 2009 - 0,8 ( předtím jsem měl Matize 2001)
V jednom nejmenovaném servise v Ústí jsem s tímto problémem byl již 5 pokaždé mi řekly, že je to problém v benzínu a vyměnily jeden ze vstřiků ( naštěstí vše udělaly v záruce).
Teď se mi to stalo po půl roce znova a to jsem tam lil i pravidelně aditivum na jejich doporučení. Když jsem to dneska řek v jiném autorizovém servisu v Ústí tak na mě koukaly jak na debila, že to není možný a ať jim to tam přivezu a že mi to daj dohromady jen musím najít papíry ohledně prodloužení záruky. Tak až budu mít nějaké info tak ho sem hodím.
Uživatelský avatar
18lukin18
Příspěvky: 6140
Registrován: pát led 14, 2011 13:06
Bydliště: Aachen

Re: Spark a cukání

Příspěvek od 18lukin18 »

měl jsem to samé u máminýho Sparka r.v. 2008 0,8 a jel jsem do práce na poradu a najednou začal cukat motor a přešel do nouzového stavu a rozsvítila se kontrolka Check,tak jsem volal odtahovku,tak přijela naložil mě odvezl mě autosalonu k Dědkovi do Náchoda,tak jsem mu pověděl problém co to udělalo,on to nastartoval,zistil že je motor v nouzovém stavu,tak stím přel do dílny a čekal jsem,po cca 2 hodinách za mnou přišel servisní technik a ptal se kde jsem tankoval,tak jsem mu říkal že jsem tankoval na benzínce ve Spech u Nového Města nad Metují a on řekl že v benzínu byla voda a nějaké nečistoty které mě to celé ucpali,takže mě to vyčistili,vyčistili i benzín,nalili to adetivum odmazali chybu a vesele se stím už cca 2 roky jezdí bez problému :PP: :PP: :PP:
Škoda 120
Škoda Felicia LPG
Renault Thalia 1,2 16V 2009
Chevrolet Spark
Chevrolet Aveo 1,2 16V,2009 (člen AVEO FANCLUBU)
Mitsubishi Lancer X SportBack 1.8 MiVec Invite
Carthell Prg
Perner
Příspěvky: 2
Registrován: úte bře 26, 2013 10:01

Re: Spark a cukání

Příspěvek od Perner »

Cukal jsem cca 2 roky (myslím tím cukání při rozjezdu u studeného motoru), vyměnil jsem všechno možné, byl jsem ve 2 servisech (autorizovaných) a závadu nenašli. Pak se zeptali u výrobce a ten doporučil rozebrat motor a odstranit karbon (za 20 000,- Kč). Sparka jsem vzal bez placení ze servisu a nalil jsem tam BG 44K - http://www.44k.cz/bg-44k.htm , spolu s plnou nádrží benzinu Verva 100. Po 100 km jízdy v kuse, často na plný výkon, cukání skončilo a auto celkově lépe jede. Vydrží to prý dalších 15 000 km, než se to znovu zakarbonuje. Možná i podstatně déle, když budete preventivně používat VIF a občas to pořádně protáhnete.
Teoretickou i praktickou příčinu cukání za studena znám a mohu popsat na dotaz.
Uživatelský avatar
Viper54
Příspěvky: 51
Registrován: stř říj 02, 2013 08:22
Bydliště: Pardubice

Re: Spark a cukání

Příspěvek od Viper54 »

Kolik prosím Tě stojí ten přípravek BG 208 (44K) ?Není tam cena :shock:
Matiz 0,8 (2003)
pekrtek
Příspěvky: 741
Registrován: úte bře 02, 2004 18:34

Re: Spark a cukání

Příspěvek od pekrtek »

Mám pocit, že jsem ho loni kupoval za 450 Kč.
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: Spark a cukání

Příspěvek od prcek1 »

Viper54 píše:Kolik prosím Tě stojí ten přípravek BG 208 (44K) ?Není tam cena :shock:
Závazně objednat bez uvedené ceny? WTF?
Skoro bych řekl že to je úspěšně na podnět ČOI...
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Uživatelský avatar
Viper54
Příspěvky: 51
Registrován: stř říj 02, 2013 08:22
Bydliště: Pardubice

Re: Spark a cukání

Příspěvek od Viper54 »

Dík za tu cenu,jestli to pomohlo,tak proč ne :)
Tohle tam píšou :
Vzhledem k velkoobchodní cenové strategii dodavatele není možné uveřejňovat cenu na internetu. Prosím, vyplňte zde svou e-mailovou adresu, cenu Vám zašleme obratem.
Matiz 0,8 (2003)
pekrtek
Příspěvky: 741
Registrován: úte bře 02, 2004 18:34

Re: Spark a cukání

Příspěvek od pekrtek »

Po té, co se mi na Lacetti zadřel EGR ventil, jsem to dával každý rok, před cestou na dovolenou. Od té doby byl klid.
jaroslavii
Příspěvky: 2
Registrován: čtv srp 06, 2015 14:30

Re: Spark a cukání

Příspěvek od jaroslavii »

Vážení, nevím, jestli je toto forum ještě aktivní. Mám problém se Sparkem. Vynechává občas jeden - prostřední válec, cuká to, že se moc nedá jet. Je to záhada. Měl jsem ho v servisu, vyměnily 2 vstřiky, ale dělá to furt. Zkoušely block cívky vyměnit, svíčky, tlaky v motoru jsou 7baru všechny tři. Je to motor 0,8. Ještě kabely k svíčkám, ty by ale probíjely, když se na ně sáhne ne? Neví někdo? Já myslím, že je to nějaké čidlo, bud teploty vzduchu nebo Map senzor. Co myslíte vy? V servisu řekli, že je to říd.jednotka, ale to je podle mě blbost, to by nešlo nic. To říkají, když neví kudy kam nebo člověka chtějí oškubat. Děkuji za odpovědi a názory.
Odpovědět

Zpět na „SPARK“