Co místo Orlanda?
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
Co místo Orlanda?
Jen abych to trochu oživil - v návaznosti na diskuzi o T Verso - co tak s odstupem času lze podle vás považovat za možnou náhradu (konkurenci) jak z pohledu prostoru, nákladů, ztráty hodnoty atd. ?
Jen abych započal diskuzi:
Orlando mám, ale i tak stále sleduji, co je zajímavého a co se dá najít jak u nových tak u ojetých aut.
Podmínkou je v mém případě automat, bez toho už auto nechci.
- v dneší době u nového auta neznám z hlediska nákladů na provoz / ztrátu hodnoty atd. nic zajímavějšího než je trojice Octavia / Golf / Leon v CNG verzi - tedy na zemní plyn. Reálná nákladovost na provoz je kolem 1 Kč / 1 km, což je super. Ovšem je to menší, nižší, nemá to 7 míst, možná by to šlo srovnávat s Cruze. Rozdíl je v DSG, dnes už bych se skoro nemusel bát, ale i tak je klasický hydroměnič dle mého výhodou i přes vyšší spotřebu.
- Verso tady padlo, pak nějací frantíci, možná o něco starší Touran - taky bude DSG.
- co dál?
Nápadům meze nekladu, jde mi o prostor / spolehlivost / bezpečnost / výkon motoru / celkové náklady na provoz a ztrátu hodnoty atd.
Co se tak dá porovnat s naším Orlíkem?
Předem uvádím, že jsem vlastně nic nenašel...
Pro zajímavost - každý si dosaďte hodnoty které chcete, používám tento výpočet nákladů na auto (zjednodušený)
Pro jednoduchost počítám s tím, že ostatní náklady, typu pneumatiky apod. jsou u všech aut obdobné.
(Pořizovací cena - prodejní cena (po např. 3 letech) + náklady na servis během 3 let + náklady na palivo + silniční daň za 3 roky + pojištění za 3 roky) / počtem najetých km
Jen pro představu co vyjde - Orlando LPG, kupní cena 400tis vč. LPG, prodejní cca 250tis, ročně 25tis km, spotřeba 10 LPG + 0,5 benzín, cena LPG 18, benzín 38, servis na 75tis km je 7x LPG kontrola (po 10tis za 1tis Kč), 5x olej (v autorizáku 3500), takže cca 30tis, silniční daň 0, pojistka 10tis / rok vč. havárky.
(400 - 250 + 30 + 150 + 0 + 30) / 75000 = 4,8 Kč na 1 km
Budu sem průběžně přepisovat to, co budete uvádět:
Mitsubishi Outlander PHEV
Ford S-max
Kia Carens
Toyota Verso
Fiat Freemont / Dodge Journey
Skoda octavia combi / Golf Variant / Seat Leon ST
Renault Grand Espace
Suzuki Grand Vitara
Jen abych započal diskuzi:
Orlando mám, ale i tak stále sleduji, co je zajímavého a co se dá najít jak u nových tak u ojetých aut.
Podmínkou je v mém případě automat, bez toho už auto nechci.
- v dneší době u nového auta neznám z hlediska nákladů na provoz / ztrátu hodnoty atd. nic zajímavějšího než je trojice Octavia / Golf / Leon v CNG verzi - tedy na zemní plyn. Reálná nákladovost na provoz je kolem 1 Kč / 1 km, což je super. Ovšem je to menší, nižší, nemá to 7 míst, možná by to šlo srovnávat s Cruze. Rozdíl je v DSG, dnes už bych se skoro nemusel bát, ale i tak je klasický hydroměnič dle mého výhodou i přes vyšší spotřebu.
- Verso tady padlo, pak nějací frantíci, možná o něco starší Touran - taky bude DSG.
- co dál?
Nápadům meze nekladu, jde mi o prostor / spolehlivost / bezpečnost / výkon motoru / celkové náklady na provoz a ztrátu hodnoty atd.
Co se tak dá porovnat s naším Orlíkem?
Předem uvádím, že jsem vlastně nic nenašel...
Pro zajímavost - každý si dosaďte hodnoty které chcete, používám tento výpočet nákladů na auto (zjednodušený)
Pro jednoduchost počítám s tím, že ostatní náklady, typu pneumatiky apod. jsou u všech aut obdobné.
(Pořizovací cena - prodejní cena (po např. 3 letech) + náklady na servis během 3 let + náklady na palivo + silniční daň za 3 roky + pojištění za 3 roky) / počtem najetých km
Jen pro představu co vyjde - Orlando LPG, kupní cena 400tis vč. LPG, prodejní cca 250tis, ročně 25tis km, spotřeba 10 LPG + 0,5 benzín, cena LPG 18, benzín 38, servis na 75tis km je 7x LPG kontrola (po 10tis za 1tis Kč), 5x olej (v autorizáku 3500), takže cca 30tis, silniční daň 0, pojistka 10tis / rok vč. havárky.
(400 - 250 + 30 + 150 + 0 + 30) / 75000 = 4,8 Kč na 1 km
Budu sem průběžně přepisovat to, co budete uvádět:
Mitsubishi Outlander PHEV
Ford S-max
Kia Carens
Toyota Verso
Fiat Freemont / Dodge Journey
Skoda octavia combi / Golf Variant / Seat Leon ST
Renault Grand Espace
Suzuki Grand Vitara
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
- Reklama
Re: Co místo Orlanda?
Mě by se líbilo tohle:
http://www.mitsubishi-motors.cz/modely/ ... etry.xhtml
Ale musel by být tak za poloviční cenu. 1,2 mega je darda. Ale ty provozní náklady.....
http://www.mitsubishi-motors.cz/modely/ ... etry.xhtml
Ale musel by být tak za poloviční cenu. 1,2 mega je darda. Ale ty provozní náklady.....
Hyundai Bayon 1.2DPi 58kW - 2024
Bylo:
Captiva 2,2VCDi LTZ 135kW - 2012 (4x4 - 7míst)
Chevrolet Aveo 1,4 74kW - 2010
Hyundai Santamo 2,0i 102kW - 1999 (4x4 - 7míst)
Bylo:
Captiva 2,2VCDi LTZ 135kW - 2012 (4x4 - 7míst)
Chevrolet Aveo 1,4 74kW - 2010
Hyundai Santamo 2,0i 102kW - 1999 (4x4 - 7míst)
Re: Co místo Orlanda?
tiež už sledujem situáciu môj favorit je http://www.kia.com/sk/modely/carens/
ešte som v nej nesedel ale rozhodne pôjdem si to pozrieť
Pred troma týždňami som bol na skúšobnej jazde Fiat Freemont, žiaľ trochu sklamanie mali len motor s objemom 3.6 l a bol to motor chevrolet čiže nič by som si nepomohol. Druhá vec ten automat príšerne pomalý. Inak pekné ale drahé auto
Samozrejme Verso je podľa mňa top v medzi strednými MPV
ešte som v nej nesedel ale rozhodne pôjdem si to pozrieť
Pred troma týždňami som bol na skúšobnej jazde Fiat Freemont, žiaľ trochu sklamanie mali len motor s objemom 3.6 l a bol to motor chevrolet čiže nič by som si nepomohol. Druhá vec ten automat príšerne pomalý. Inak pekné ale drahé auto
Samozrejme Verso je podľa mňa top v medzi strednými MPV
Re: Co místo Orlanda?
slidil píše:Mě by se líbilo tohle:
http://www.mitsubishi-motors.cz/modely/ ... etry.xhtml
Ale musel by být tak za poloviční cenu. 1,2 mega je darda. Ale ty provozní náklady.....
Myslím že obecně elektromobily ještě stále nejsou to úplně nejlepší řešení. Sice dle testů to umí jet za 3 litry, když mám nabité baterky, ale kde je budu nabíjet (např pro většinu lidí, co bydlí v paneláku), nejsou na to připravené naše rozvodné sítě apod.
Kapacita baterie je tady dle oficiálních info 12kWh, dojezd na čistě elektřinu až 52km
V běžném provozu dosáhli 9l spotřeby, což se nijak neliší od normálu, navíc výkon bude hodně nízký.
Myslím že i tak by to v mém vnitřním vzorečku
(Pořizovací cena - prodejní cena (po např. 3 letech) + náklady na servis + náklady na palivo + silniční daň) / počtem najetých km
vycházelo hůř než Orlando.
Jinak zajímavé auto, na to jsem se ani nekoukal
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Co místo Orlanda?
Jeden z mála adeptů u kterého bych zvažoval to koupit i jako ojeté.Laco71 píše:FORD S-max
Ford má spojenou mezinárodní dabazázi, tedy lze dohledat co a kdy bylo v autorizáku servisované i venku.
Výborný vnitřní prostor, výrazně větší kufr než Orlando.
U nového auta je cena taky samozřejmě jinde než u Orlanda.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co místo Orlanda?
Chrysler/Fiat určitě nemá žádnej motor z Chevroletu.majkii píše:
Pred troma týždňami som bol na skúšobnej jazde Fiat Freemont, žiaľ trochu sklamanie mali len motor s objemom 3.6 l a bol to motor chevrolet čiže nič by som si nepomohol.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: Co místo Orlanda?
predajca tvrdil, že je to motor chevroletu, ja som to neskúma a je to úplne jedno či je to chevrolet alebo chrysler nikto z nás si to nekúpiKrtek píše:Chrysler/Fiat určitě nemá žádnej motor z Chevroletu.majkii píše:
Pred troma týždňami som bol na skúšobnej jazde Fiat Freemont, žiaľ trochu sklamanie mali len motor s objemom 3.6 l a bol to motor chevrolet čiže nič by som si nepomohol.
tu je tá predvádzačka
http://www.zilinskyvecernik.sk/articles ... ou-ameriky
Re: Co místo Orlanda?
No na Freemonta jsem se taky samozřejmě koukal, ale přijde mi, že tady se výrobce moc málo odklonil od té americké verze Journey, tedy je to hnusný, plastový a nic moc pěkného zvenku. 3.6 Pentastar je sice pěkný motor, ale bude žrát, úprava na LPG bude fungovat kdo ví jak a servis bude horší jak s Chevroletem, který už se nebude prodávat.
Na SAuto je myslím jeden nový za 500tis, i tak mi to přijde dost...
Na SAuto je myslím jeden nový za 500tis, i tak mi to přijde dost...
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Co místo Orlanda?
K Fiatu Freemont:
mám osobní zkušenost s tímhle autem, u kolegů jsou dva kousky s naftovým motorem, jeden v provozu cca 1,5 roku, druhý půl. Srovnávám s Captivou 2,2D (4x4, manuál, 135 kW, 400 Nm, 2,2 t) kterou teď momentálně vlastním. Fiat je delší, na 6 a 7 sedadle místa zhruba stejně ale zbývá větší kufr při jejich vytažení. Interiér proti Captivě působí hodnotnějším dojmem, lepší vybavení, celkově mi přijde modernější. Co se jízdy týče, je Fiat línější (4x4, automat, 125 kW, 350 Nm, 2 t) ale je pohodlnější možná díky pneumatikám. Spotřeba cca stejná. Výroba Mexiko vs. Korea.
Jako náhradu za Captivu si ho dovedu představit docela dobře. Co se spolehlivosti týká Freemont za 1,5 roku pouze základní servis, Captiva si za dva roky kromě základního servisu řekla o nové čidlo dif. tlaků (DPF), EGR ventil a rádio.
mám osobní zkušenost s tímhle autem, u kolegů jsou dva kousky s naftovým motorem, jeden v provozu cca 1,5 roku, druhý půl. Srovnávám s Captivou 2,2D (4x4, manuál, 135 kW, 400 Nm, 2,2 t) kterou teď momentálně vlastním. Fiat je delší, na 6 a 7 sedadle místa zhruba stejně ale zbývá větší kufr při jejich vytažení. Interiér proti Captivě působí hodnotnějším dojmem, lepší vybavení, celkově mi přijde modernější. Co se jízdy týče, je Fiat línější (4x4, automat, 125 kW, 350 Nm, 2 t) ale je pohodlnější možná díky pneumatikám. Spotřeba cca stejná. Výroba Mexiko vs. Korea.
Jako náhradu za Captivu si ho dovedu představit docela dobře. Co se spolehlivosti týká Freemont za 1,5 roku pouze základní servis, Captiva si za dva roky kromě základního servisu řekla o nové čidlo dif. tlaků (DPF), EGR ventil a rádio.
Chevrolet Captiva LTZ 2,2D
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476
Re: Co místo Orlanda?
Cauko.Zaujimalo by ma co bolo tomu EGR ventilu?HonzaKLE píše:K Fiatu Freemont:
mám osobní zkušenost s tímhle autem, u kolegů jsou dva kousky s naftovým motorem, jeden v provozu cca 1,5 roku, druhý půl. Srovnávám s Captivou 2,2D (4x4, manuál, 135 kW, 400 Nm, 2,2 t) kterou teď momentálně vlastním. Fiat je delší, na 6 a 7 sedadle místa zhruba stejně ale zbývá větší kufr při jejich vytažení. Interiér proti Captivě působí hodnotnějším dojmem, lepší vybavení, celkově mi přijde modernější. Co se jízdy týče, je Fiat línější (4x4, automat, 125 kW, 350 Nm, 2 t) ale je pohodlnější možná díky pneumatikám. Spotřeba cca stejná. Výroba Mexiko vs. Korea.
Jako náhradu za Captivu si ho dovedu představit docela dobře. Co se spolehlivosti týká Freemont za 1,5 roku pouze základní servis, Captiva si za dva roky kromě základního servisu řekla o nové čidlo dif. tlaků (DPF), EGR ventil a rádio.
2.0 VCDI LT+ 2013
Re: Co místo Orlanda?
A mě zase ta spotřeba Freemontu - v automatu je na spritmonitor průměr někde těsně pod 9, což mi přijde pěkný, protože všichni co znám s Captivou jezdí reálně 10 a víc (s automatem). Průměr Captivy na spritmonitor to jen potvrzuje (víc jak litr rozdíl).
Pokud to opravdu tak málo žere, tak pěkné...
Ovšem cena automatu s naftou je na sauto 650 za nové, tedy dle mého vzorečku
(650 - 350 + 30 + 260 + 5 + 50) / 75000 = 8,6 Kč na 1 km
to je docela rozdíl...
Pokud to opravdu tak málo žere, tak pěkné...
Ovšem cena automatu s naftou je na sauto 650 za nové, tedy dle mého vzorečku
(650 - 350 + 30 + 260 + 5 + 50) / 75000 = 8,6 Kč na 1 km
to je docela rozdíl...
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Co místo Orlanda?
Ked som pred 1,5 rokom pozeral auta,vyberal som s tychto:
Skoda octavia combi
Renault Grand Espace
Suzuki Grand Vitara
Fiat Freemont
Renault a Fiat boli drahe(ked som mal kupene Orlando,tak ich dali za cenu co som bol ochotny dat )
Pri Skode som chcel 2.0tdi,mali len s vykonom 110ps a poistky boli vysoke!
Vitara bola 2.0benzin.Cena dobra,aj vybava OK.Akurat predajca vravi ze s tym stalym pohonom 4x4 na dialnici scucne aj vsetky mastne handry Ale v terene je to ine kafe
Skoda octavia combi
Renault Grand Espace
Suzuki Grand Vitara
Fiat Freemont
Renault a Fiat boli drahe(ked som mal kupene Orlando,tak ich dali za cenu co som bol ochotny dat )
Pri Skode som chcel 2.0tdi,mali len s vykonom 110ps a poistky boli vysoke!
Vitara bola 2.0benzin.Cena dobra,aj vybava OK.Akurat predajca vravi ze s tym stalym pohonom 4x4 na dialnici scucne aj vsetky mastne handry Ale v terene je to ine kafe
2.0 VCDI LT+ 2013
Re: Co místo Orlanda?
Ještě k Freemontu:
spotřeba opravdu do 9 litrů, já mám s Captivou těsně nad 9 l ale s manuálem.
Automatická převodovka kazí dojem ze zrychlení, otáčky vyžene až někam ke 4 tis. ot/min, mě takhle někdo jezdit s autem tak ho přerazím . Captiva je ve zrychlení na 100 km/hod o 2 s lepší (když zrovna jede).
EGR ventil se bude měnit protože auto padá do nouzového režimu a nejede. Podle diagnostiky zůstává zavřený (vrací spaliny do motoru) a ve vyšších otáčkách motor nemá vzduch. Servis ho měl venku ale je vodou chlazený a nedá se prý do něj dostat.
spotřeba opravdu do 9 litrů, já mám s Captivou těsně nad 9 l ale s manuálem.
Automatická převodovka kazí dojem ze zrychlení, otáčky vyžene až někam ke 4 tis. ot/min, mě takhle někdo jezdit s autem tak ho přerazím . Captiva je ve zrychlení na 100 km/hod o 2 s lepší (když zrovna jede).
EGR ventil se bude měnit protože auto padá do nouzového režimu a nejede. Podle diagnostiky zůstává zavřený (vrací spaliny do motoru) a ve vyšších otáčkách motor nemá vzduch. Servis ho měl venku ale je vodou chlazený a nedá se prý do něj dostat.
Chevrolet Captiva LTZ 2,2D
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105
ČZ 125/476
Re: Co místo Orlanda?
EGR bude asi achillovou pätou u naftyHonzaKLE píše:Ještě k Freemontu:
spotřeba opravdu do 9 litrů, já mám s Captivou těsně nad 9 l ale s manuálem.
Automatická převodovka kazí dojem ze zrychlení, otáčky vyžene až někam ke 4 tis. ot/min, mě takhle někdo jezdit s autem tak ho přerazím . Captiva je ve zrychlení na 100 km/hod o 2 s lepší (když zrovna jede).
EGR ventil se bude měnit protože auto padá do nouzového režimu a nejede. Podle diagnostiky zůstává zavřený (vrací spaliny do motoru) a ve vyšších otáčkách motor nemá vzduch. Servis ho měl venku ale je vodou chlazený a nedá se prý do něj dostat.
2.0 VCDI LT+ 2013