Lieta tu niekto?
Moderátoři: Blue Lanos, pejee
Re: Lieta tu niekto?
Este raz a po poriadku
Ja lietam simulator X-Plane a Ty simulator od Microsoftu (FS2004 alebo FSX)
Ja lietam simulator X-Plane a Ty simulator od Microsoftu (FS2004 alebo FSX)
Chevrolet AVEO Hatchback (5dv.) 1,4 16V 74 kW/100k, Eco-Tec, r.v.2008
- Reklama
Re: Lieta tu niekto?
No ja lietam hlavne naozaj,ale mám doma aj X-plane,aj FS a FSX.
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
Už dlho sa snažím odpovedať na SZ ohľadom lietania,tak sorry za meškanie.
Skúsim odpovedať tu a hromadne,aby sa otázky neopakovali
Nebudem kopírovať celé správy,len podstatu otázky a skúsim odpovedať.
Ako ma platia? V Eurách
Pilot v EU má plat cca.od 3500.-EUR do 14.000.-EUR brutto.
Napr.kapitán B 747 spoločnosti LUFTHANSA s 25 ročnou praxou má mesačný plat cca.12.000.-EUR netto.
Koľko stojí letecký výcvik? Najlepšie sa spýtať v Aero škole,ale od vyplnenia prihlášky až do usadnutia do dop.lietadla cca. 35-40.000.-EUR
VŠ vzdelanie pilot dopravného lietadla /budem písať len pilot a myslím vždy dopravného pilota/nemusí mať. Nikdy sa ma nepýtali na vzdelanie,chceli iba "vodičák",letové hodiny,prax,referencie,lek.vyšetrenia...proste splnenie podmienok prijatia do zamestnania.
Inak VŠ mám,ale poznám pilotov, ktorí majú SŠ. Nie všade je uznané vzdelanie z iného štátu a všade je iný systém vzdelávania. Inak úspešné ukončenie štúdia pilotáže je upredpokladom na to, že daný človek v hlave asi niečo má
Lietal som: Sky,Emirates,Qatar Airways,JAL a teraz Austrian Airlines
Vodičák mám na: Kapitán: B737-600,700,800, B777
Ako Co pilot som lietal: Airbus 318,319,320,321
Diaľkové,alebo krátke lety?
Na dlhých letoch pilot rýchlo nazbiera letové hodiny,vidí svet ,ale je v nevýhode oproti pilotom na krátkych letoch,ktorí majú za tú istú dobu viac vzletov a pristáti, čo sú najťažšie fázy letu a budúci zamestnávateľ berie pri výbere ohľad aj na tento údaj.
Prečo sú aj starší Co-piloti?
Lebo nie každý chce byť kapitánom,resp nie každý má na to vlohy a predpoklady. Nejde len o skúšky,nalietané hodiny,ale o osobnosť. kapitánske skúšky nie sú len o lietaní.
Strach?
Samozrejme že mám strach. Kto nemá strach,tak nemôže lietať,resp.byť dobrým pilotom.
Strach je prirodzená obranná vlastnosť človeka, ktorá mu zabraňuje robiť hlúposti. Podobne ako pud sebazáchovy. Samozrejme nevystupujem z lietadla spotený,pozvracaný...mám síce strach,ale je to taký strach, ktorý ma kontroluje ako si udržať nadhľad, správne sa rozhodovať a hlavne nelietať na nejakých hraniciach možností a zručností. Je to skôr pripomienka,aby ma udržala vo veľkej pokore voči fyzike,aerodynamike a lietaniu ako celku.
Stratené malajzijské lietadlo? Neviem,resp.viem to čo vy z médií a bez ukončenia vyšetrovania tohoto leteckého nešťastia sa k tomu neviem ani nechcem vyjadriť. Nepoznám detaily prípadu. Treba čakať. Niektoré nehody sa vyšetrovali aj 10 r.
Moje nehody? Nemal som žiadnu,inak by som tu nepísal
Núdzové pristátia? Áno,mal som ich asi 4 x.
2x kvôli zlému zdravotnému stavu pasažierov, 1x kvôli bitke na palube a 1x som mal podozrejnie na pokazený prístroj v kabíne,lebo jeden ukazovateľ vykazoval také honoty,ktoré by v tej fáze letu mohli mať za následok zlyhania motorov. Našťastie išlo len o chybu prístroja-v podstate som mal pravdu.
Čo riešiime v lietadle?
Najviac problémy s počasím, resp.náhlou zmenou a tým spojené meškania. Dosť často omeškancov /pasažierov/ a na veľkých letiskách čakanie na štart a pristátie.
Kam rád a kam nerád?
Rád som lietal do NICE /kombinácia hory,more.../.
Nerád? Som rád ak letím hoci kam,ale niekedy mi vie narobiť zbytočné šediny veľké letisko,keď nad ním krúžim viac ako hodinu a čakám na pristátie ... a letím na výpary
Tetovanie?
Nemám a ak ho nemáš,tak si ho nedávaj,ale ak ho už máš,tak môžeš mať problém,lebo niekedy sa zamestnávateľ na to spýta. Ak ho máš napr.na zadku tak to nevadí. Pilot ktorý má krátku košeľu a na predlaktí napr.lebku,asi nevyzerá dôveryhodne
Nefajčím....
Občas si dám Whisky s colou....
Na palube jem to,čo cestujúci...
Mám 37 r.....
Ovládam 5 jazykov....
Nie nemecky neviem a ani nepotrebujem vedieť...svetový jazyk v letectve je AJ.
Je zaujímavé,že letušku by som robiť nemohol,ani by som nemohol rozvážať stratenú batožinu. pri týchto a všetkých zamestnaniach v Rakúsku je nemčina podmienkou.
Najdlhší let: Viedeň-Sydney s prestávkou Kuala Lumpur /Malajzia /
Spávajú piloti s letuškami? Určite áno,ale nie v lietadle.
Tak isto ako lekári so sestričkami a kolega s kolegyňou.
....ešte je tam 5-6 otázok,tak potom dopíšem.....
Skúsim odpovedať tu a hromadne,aby sa otázky neopakovali
Nebudem kopírovať celé správy,len podstatu otázky a skúsim odpovedať.
Ako ma platia? V Eurách
Pilot v EU má plat cca.od 3500.-EUR do 14.000.-EUR brutto.
Napr.kapitán B 747 spoločnosti LUFTHANSA s 25 ročnou praxou má mesačný plat cca.12.000.-EUR netto.
Koľko stojí letecký výcvik? Najlepšie sa spýtať v Aero škole,ale od vyplnenia prihlášky až do usadnutia do dop.lietadla cca. 35-40.000.-EUR
VŠ vzdelanie pilot dopravného lietadla /budem písať len pilot a myslím vždy dopravného pilota/nemusí mať. Nikdy sa ma nepýtali na vzdelanie,chceli iba "vodičák",letové hodiny,prax,referencie,lek.vyšetrenia...proste splnenie podmienok prijatia do zamestnania.
Inak VŠ mám,ale poznám pilotov, ktorí majú SŠ. Nie všade je uznané vzdelanie z iného štátu a všade je iný systém vzdelávania. Inak úspešné ukončenie štúdia pilotáže je upredpokladom na to, že daný človek v hlave asi niečo má
Lietal som: Sky,Emirates,Qatar Airways,JAL a teraz Austrian Airlines
Vodičák mám na: Kapitán: B737-600,700,800, B777
Ako Co pilot som lietal: Airbus 318,319,320,321
Diaľkové,alebo krátke lety?
Na dlhých letoch pilot rýchlo nazbiera letové hodiny,vidí svet ,ale je v nevýhode oproti pilotom na krátkych letoch,ktorí majú za tú istú dobu viac vzletov a pristáti, čo sú najťažšie fázy letu a budúci zamestnávateľ berie pri výbere ohľad aj na tento údaj.
Prečo sú aj starší Co-piloti?
Lebo nie každý chce byť kapitánom,resp nie každý má na to vlohy a predpoklady. Nejde len o skúšky,nalietané hodiny,ale o osobnosť. kapitánske skúšky nie sú len o lietaní.
Strach?
Samozrejme že mám strach. Kto nemá strach,tak nemôže lietať,resp.byť dobrým pilotom.
Strach je prirodzená obranná vlastnosť človeka, ktorá mu zabraňuje robiť hlúposti. Podobne ako pud sebazáchovy. Samozrejme nevystupujem z lietadla spotený,pozvracaný...mám síce strach,ale je to taký strach, ktorý ma kontroluje ako si udržať nadhľad, správne sa rozhodovať a hlavne nelietať na nejakých hraniciach možností a zručností. Je to skôr pripomienka,aby ma udržala vo veľkej pokore voči fyzike,aerodynamike a lietaniu ako celku.
Stratené malajzijské lietadlo? Neviem,resp.viem to čo vy z médií a bez ukončenia vyšetrovania tohoto leteckého nešťastia sa k tomu neviem ani nechcem vyjadriť. Nepoznám detaily prípadu. Treba čakať. Niektoré nehody sa vyšetrovali aj 10 r.
Moje nehody? Nemal som žiadnu,inak by som tu nepísal
Núdzové pristátia? Áno,mal som ich asi 4 x.
2x kvôli zlému zdravotnému stavu pasažierov, 1x kvôli bitke na palube a 1x som mal podozrejnie na pokazený prístroj v kabíne,lebo jeden ukazovateľ vykazoval také honoty,ktoré by v tej fáze letu mohli mať za následok zlyhania motorov. Našťastie išlo len o chybu prístroja-v podstate som mal pravdu.
Čo riešiime v lietadle?
Najviac problémy s počasím, resp.náhlou zmenou a tým spojené meškania. Dosť často omeškancov /pasažierov/ a na veľkých letiskách čakanie na štart a pristátie.
Kam rád a kam nerád?
Rád som lietal do NICE /kombinácia hory,more.../.
Nerád? Som rád ak letím hoci kam,ale niekedy mi vie narobiť zbytočné šediny veľké letisko,keď nad ním krúžim viac ako hodinu a čakám na pristátie ... a letím na výpary
Tetovanie?
Nemám a ak ho nemáš,tak si ho nedávaj,ale ak ho už máš,tak môžeš mať problém,lebo niekedy sa zamestnávateľ na to spýta. Ak ho máš napr.na zadku tak to nevadí. Pilot ktorý má krátku košeľu a na predlaktí napr.lebku,asi nevyzerá dôveryhodne
Nefajčím....
Občas si dám Whisky s colou....
Na palube jem to,čo cestujúci...
Mám 37 r.....
Ovládam 5 jazykov....
Nie nemecky neviem a ani nepotrebujem vedieť...svetový jazyk v letectve je AJ.
Je zaujímavé,že letušku by som robiť nemohol,ani by som nemohol rozvážať stratenú batožinu. pri týchto a všetkých zamestnaniach v Rakúsku je nemčina podmienkou.
Najdlhší let: Viedeň-Sydney s prestávkou Kuala Lumpur /Malajzia /
Spávajú piloti s letuškami? Určite áno,ale nie v lietadle.
Tak isto ako lekári so sestričkami a kolega s kolegyňou.
....ešte je tam 5-6 otázok,tak potom dopíšem.....
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
...ale ne toto ešte odpoviem.
Chemtrails
Priznám sa,že som si to musel prečítať na internete že o čo sa vlastne jedná a prekvapuje ma obrovský-svetový záujem o túto tému a pritom ide len o obyčajný fyzikálny jav.
Čestne prehlasujem,že poznám v lietadle každý jeden prístroj,ale ani jeden z nich neslúži na vypúšťanie nejakej látky. Podľa mňa je to blbosť, lebo úplne stačí ten samotný sajrajt, ktorý sa uvoľňuje do ovzdušia pri lete lietadla z "výfukov".
Inak lietadlo B 747 spotrebuje pri vzlete toľko kyslíka,ako človek spotrebuje za 5 rokov života.
letisko Frankfurt /Nemecko/...každých 7 s vzlietne,alebo pristane lietadlo. To je jedno aké,tak si to zrátajte.
Nikto nič nevypúšťa,ale kto a čo mieša do paliva.....do potravín, do vody....do stravy.....do liekov.....takto by sa dalo pokračovať.........
Chemtrails
Priznám sa,že som si to musel prečítať na internete že o čo sa vlastne jedná a prekvapuje ma obrovský-svetový záujem o túto tému a pritom ide len o obyčajný fyzikálny jav.
Čestne prehlasujem,že poznám v lietadle každý jeden prístroj,ale ani jeden z nich neslúži na vypúšťanie nejakej látky. Podľa mňa je to blbosť, lebo úplne stačí ten samotný sajrajt, ktorý sa uvoľňuje do ovzdušia pri lete lietadla z "výfukov".
Inak lietadlo B 747 spotrebuje pri vzlete toľko kyslíka,ako človek spotrebuje za 5 rokov života.
letisko Frankfurt /Nemecko/...každých 7 s vzlietne,alebo pristane lietadlo. To je jedno aké,tak si to zrátajte.
Nikto nič nevypúšťa,ale kto a čo mieša do paliva.....do potravín, do vody....do stravy.....do liekov.....takto by sa dalo pokračovať.........
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
obdivujem ťa ako človeka, ako píšeš svoje názory a tak prajem aj nadalej mnoho šťastných "leteckých" kilometrov
Aveo 1.4 16V 69Kw, sedan Šedá Metalíza -
výbava : čím ďalej tým lepšia :D
výbava : čím ďalej tým lepšia :D
Re: Lieta tu niekto?
Ďakujem
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
Pilotom sa zasadne praje "Kolko startov, tolko pristati"frezzi píše:prajem aj nadalej mnoho šťastných "leteckých" kilometrov
Inac pekne zhrnutie...najviac sa mi paci to, ze robit pre Austrian a nevediet po nemecky, tak to je parada
Chevrolet AVEO Hatchback (5dv.) 1,4 16V 74 kW/100k, Eco-Tec, r.v.2008
Re: Lieta tu niekto?
Super..
Chevrolet Malibu LTZ 2.4 AT..06.2013 EX - Chevrolet Evanda CDX Sport03.2006
Re: Lieta tu niekto?
napr.JAL je japonská aerolinka,EMIRATES arabská...tiež neviem arabsky...
Žiaľ SR aerolínie nejako nie sú...
Inak keď som lietal za EMIRATES,tak letušky Slovenky,Češky,Maďarky....piloti skoro všetky národy,len nie domáci
Žiaľ SR aerolínie nejako nie sú...
Inak keď som lietal za EMIRATES,tak letušky Slovenky,Češky,Maďarky....piloti skoro všetky národy,len nie domáci
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
Ešte dokončím otázky...
Niekedy tvrdé a niekedy mäkké pristátie.....
Nuž niekedy to jednoducho nevyjde a niekedy sa "tvrdšie" pristáť musí...napr.v silnom daždi,aby nedošlo k šmyku lietadla a pod.
Potlesk.... nie,ten do cocpitu nepočuť,ale letušky nám to niekedy povedia.
Čo je najťažšie? Samozrejme dve hlavné fázy letu: štart a pristátie a potom správne sa rozhodnúť v danej situácii a správne vyhodnotiť situáciu.
Dosť často sa stane,najmä v zime,že dráha nie je v takom stave aby sa vzlietlo,ale spoločnosť vás tlačí do vzletu,lebo všetko stojí peniaze.Rozhodnutie je vždy a aj zodpovednosť na kapitánovi. Tým chcem napísať, že posádka je aj pod iným tlakom ako len pilotáž.
Hodinky? Nie nemám drahé "letecké" hodinky....mám ich síce viac,ale ani jeden kus nepresiahol sumu 200-300.-EUR Vždy išlo o darčeky
Okuliare? Mám ich tiež viac a mali by byť hnedé /sklo/ a trieda III-IV až V.
č.V používam pri rannom lete na východ.
Piloti si ich buď nechajú vyrobiť v optike,čiže vyberiete si rám a sklo,ale si kúpite už hotové.
Osobne mám Ray Ban.
Polarizačné nie sú vhodné,lebo vplyvom polarizácie niektoré údaje z prístrojov sú nečitateľné,alebo by mohli byť skreslené.
Dioptrické okuliare pilot môže mať do určitej dioptrie...záleží od spoločnosti,ale väčšinou je to tak,že pri nástupe nie,ale už na druhý deň to nikomu nevadí...samozrejme na základe lek.vyšetrenia.
Peniaze?
Osobne som si išiel zarobiť na štúdium do japonska,kde som robil čašníka pár rokov.
Nedávno som splatil ďalšie pôžičky.
Dnes to ide ľahšie cez normálny úver v banke...
Zalietame si na Cessne?
So mnou radšej nie,lebo na Cessne mám nalietané len základné hodiny...cca.45 a to je dosť málo.
Odporúčam si "prenajať" skúsenejšieho pilota na tomto type
Prečo padajú lietadlá?
Kde sa lieta,tam sa žiaľ aj padá....je to veľký paradox a smutné,ale žiaľ "vďaka" každej leteckej nehode sa letectvo posunie o krok ďalej a obete zachránia milióny prepravených cestujúcich.
Nie manželka nie je letuška,ale zoznámili sme sa v lietadle....resp.sa u mňa sťažovala a za trest som si ju neskôr vzal za manželku
Najviac lietadlu vadí počasie,resp.vietor....v daždi sa bežne lieta,ale záleží na sile,viditeľnosti...to je na dlho.
Prečo Austrian?
Je to susedná krajina,letisko relatívne blízko,dobrá flotila a hlavne ma zamestnali.
Cestu do práce mi platí zamestnávateľ,teda 70% ostatné ja. Záleží od spoločnosti.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------To je všetko na čo ste sa pýtali
Niekedy tvrdé a niekedy mäkké pristátie.....
Nuž niekedy to jednoducho nevyjde a niekedy sa "tvrdšie" pristáť musí...napr.v silnom daždi,aby nedošlo k šmyku lietadla a pod.
Potlesk.... nie,ten do cocpitu nepočuť,ale letušky nám to niekedy povedia.
Čo je najťažšie? Samozrejme dve hlavné fázy letu: štart a pristátie a potom správne sa rozhodnúť v danej situácii a správne vyhodnotiť situáciu.
Dosť často sa stane,najmä v zime,že dráha nie je v takom stave aby sa vzlietlo,ale spoločnosť vás tlačí do vzletu,lebo všetko stojí peniaze.Rozhodnutie je vždy a aj zodpovednosť na kapitánovi. Tým chcem napísať, že posádka je aj pod iným tlakom ako len pilotáž.
Hodinky? Nie nemám drahé "letecké" hodinky....mám ich síce viac,ale ani jeden kus nepresiahol sumu 200-300.-EUR Vždy išlo o darčeky
Okuliare? Mám ich tiež viac a mali by byť hnedé /sklo/ a trieda III-IV až V.
č.V používam pri rannom lete na východ.
Piloti si ich buď nechajú vyrobiť v optike,čiže vyberiete si rám a sklo,ale si kúpite už hotové.
Osobne mám Ray Ban.
Polarizačné nie sú vhodné,lebo vplyvom polarizácie niektoré údaje z prístrojov sú nečitateľné,alebo by mohli byť skreslené.
Dioptrické okuliare pilot môže mať do určitej dioptrie...záleží od spoločnosti,ale väčšinou je to tak,že pri nástupe nie,ale už na druhý deň to nikomu nevadí...samozrejme na základe lek.vyšetrenia.
Peniaze?
Osobne som si išiel zarobiť na štúdium do japonska,kde som robil čašníka pár rokov.
Nedávno som splatil ďalšie pôžičky.
Dnes to ide ľahšie cez normálny úver v banke...
Zalietame si na Cessne?
So mnou radšej nie,lebo na Cessne mám nalietané len základné hodiny...cca.45 a to je dosť málo.
Odporúčam si "prenajať" skúsenejšieho pilota na tomto type
Prečo padajú lietadlá?
Kde sa lieta,tam sa žiaľ aj padá....je to veľký paradox a smutné,ale žiaľ "vďaka" každej leteckej nehode sa letectvo posunie o krok ďalej a obete zachránia milióny prepravených cestujúcich.
Nie manželka nie je letuška,ale zoznámili sme sa v lietadle....resp.sa u mňa sťažovala a za trest som si ju neskôr vzal za manželku
Najviac lietadlu vadí počasie,resp.vietor....v daždi sa bežne lieta,ale záleží na sile,viditeľnosti...to je na dlho.
Prečo Austrian?
Je to susedná krajina,letisko relatívne blízko,dobrá flotila a hlavne ma zamestnali.
Cestu do práce mi platí zamestnávateľ,teda 70% ostatné ja. Záleží od spoločnosti.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------To je všetko na čo ste sa pýtali
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
To je stara znama vec, ze peniaze az na prvom miesteBoeing737 píše:Dosť často sa stane,najmä v zime,že dráha nie je v takom stave aby sa vzlietlo,ale spoločnosť vás tlačí do vzletu,lebo všetko stojí peniaze.Rozhodnutie je vždy a aj zodpovednosť na kapitánovi. Tým chcem napísať, že posádka je aj pod iným tlakom ako len pilotáž.
Chevrolet AVEO Hatchback (5dv.) 1,4 16V 74 kW/100k, Eco-Tec, r.v.2008
Re: Lieta tu niekto?
No ja som to myslel ako v dobrom, lebo na Slovensku je to presne opacne.Boeing737 píše:napr.JAL je japonská aerolinka,EMIRATES arabská...tiež neviem arabsky...
Žiaľ SR aerolínie nejako nie sú...
Inak keď som lietal za EMIRATES,tak letušky Slovenky,Češky,Maďarky....piloti skoro všetky národy,len nie domáci
Chcem sa zamestnat na Slovensku v slovenskej firme a oni chcu odo mna anglictinu slovom aj pismom a casto aj nemcinu.
Neviem ani jedno ani druhe, ale hlavne ze sme na Slovensku.
Chevrolet AVEO Hatchback (5dv.) 1,4 16V 74 kW/100k, Eco-Tec, r.v.2008
Re: Lieta tu niekto?
Zaujímavé
http://www.mojevideo.sk/video/1e7f1/let ... hodin.html
http://www.mojevideo.sk/video/1f25/celo ... mavka.html
Letecká doprava je bezpečná.....viď:
http://www.mojevideo.sk/video/1f0e7/eti ... vatka.html
http://www.mojevideo.sk/video/1e7f1/let ... hodin.html
http://www.mojevideo.sk/video/1f25/celo ... mavka.html
Letecká doprava je bezpečná.....viď:
http://www.mojevideo.sk/video/1f0e7/eti ... vatka.html
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)