Zase žárovky, možná jsem na stopě

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

No ja si to myslel žes to měřil jen jsem nevěděl ty hodnoty.Udělat s tim můžeš cokoliv ale ja bych na záruku požadoval výměnu altiku a to bez řečí.tohle prostě nesmí být,ale je fakt že až na žárovky by to nic jiného nemělo poškodit.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Reklama
 

Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Jenže tady někdo nedavno psal, že 14,7V je "v normě" ! Takže nevim. Za měsíc mně čeká serviska (45 tis km) takže to tam zkusim nadhodit.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

maš pravdu někdo to psal ale ja se ptal elektrikaře a ten povidal že v normě je do 14,4.takže 14,7 a možná i víc je špatně i když jen o malo.Řekni to určitě na te prohlídce a nenech se odbít.Kdyby někdo přišel za mnou tak mu bez milosti necham opravit (vyměnit)altik.Vždyt žarovky jsou 12V ! a 15V je rozhodne hodně a to nemůžou dlouho vydržet. To je můj nazor a za tím si stojim. -i
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Krtku, teď jsem našel chvilku a vzpoměl jsem si na tvoje světla. Čapl jsem digi-měřák a přeměřil jsem svojí Nubiru sice I , ale hodnoty nabíjení jsou už po léta stejné a dokonce nezávislé na značce. Tedy k měření. Měřil jsem na baterce.
Po nastartování 14,6 a behem cca 1min kleslo na 14,4. Pri zapnutí světel 14,4 a to jak na volnoběh tak i při zvýšených otáčkách. Pak jsem ještě zapnul klimu a zadní okno. Kleslo to na 14,2 a pak bylo jedno jestli je to v otáčkách nebo na volnoběh. Když jsem vše povypínal zůstalo to už na 14,2 . Tak to jen pro tvou informaci ev. samozřejmě i pro ostatní. No a jak ti radí Palix reklamuj alternátor a nenech se odbýt, nebo se nedožárovkuješ :lol: a ani baterka by to nemusela delší dobu snášet bez protestů. :!: -i :arrow: :mrgreen:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Přesně tak Richard má pravdu ;)
MilosB
Příspěvky: 31
Registrován: úte bře 29, 2005 21:13

Žárovky...

Příspěvek od MilosB »

Ano, já mám stejné hodnoty na akumulátoru, nebo v palubní síti, jako se tady uvádí. Jenom mne zaráží metodika Vašeho měření. Napětí je nutné měřit přímo na kontaktech žárovky, která je rozsvícená, nikoliv někde jinde. Jedna žárovka v hlavním světlometu odebírá proud cca 5 ampér. Přívodní kábel přes kontakty relé má nějaký odpor, a tak se Vám stane, že to nebude daleko od deklarovaných 12 Volt. Já tam mám H4 130/100 W, takže ty hodnoty jsou zase někde jinde . Za 6 roků jsem nespálil ani jednu žárovku. Not problem. Nubira I. :roll:
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Richard píše:Krtku, teď jsem našel chvilku a vzpoměl jsem si na tvoje světla. Čapl jsem digi-měřák a přeměřil jsem svojí Nubiru sice I , ale hodnoty nabíjení jsou už po léta stejné a dokonce nezávislé na značce. Tedy k měření. Měřil jsem na baterce.
Po nastartování 14,6 a behem cca 1min kleslo na 14,4. Pri zapnutí světel 14,4 a to jak na volnoběh tak i při zvýšených otáčkách. Pak jsem ještě zapnul klimu a zadní okno. Kleslo to na 14,2 a pak bylo jedno jestli je to v otáčkách nebo na volnoběh. Když jsem vše povypínal zůstalo to už na 14,2 . Tak to jen pro tvou informaci ev. samozřejmě i pro ostatní. No a jak ti radí Palix reklamuj alternátor a nenech se odbýt, nebo se nedožárovkuješ :lol: a ani baterka by to nemusela delší dobu snášet bez protestů. :!: -i :arrow: :mrgreen:
Tak sem se na to ptal a do 14.7V by to prej melo byt uplne v pohode.
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Příspěvek od goror »

mne to ukazuje 14v ked zapnem svetla tak klesne na 13,7 a drzi
zo ziarovkymi so problem nemal
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
ipem
Příspěvky: 26
Registrován: čtv lis 18, 2004 08:56
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

seřízení světel.

Příspěvek od ipem »

Ahoj Krtku.
Už sem zapomněl, ty vyměňuješ ty žárovky systémem "Saxana" nebo demontuješ světlo?
A jestli demontuješ necháváš je pak seřídit?.

PS: po dalším měsíci jezdění opět s cizím autem (tentokrát Tacuma) se mi můj miláček opět vrátil různobarevný a s provedenou jen polovinou požadovaných oprav.
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

vyndavam světlo. Saxana systém jsem dělal 2x a stejně musela ven baterka a řídící jednotka nebo na druhý straně box s filtrem. Světla jsem seřizovat nedával, to bych se asi tuplem nedoplatil. Mimochodem dneska ráno 17. žárovka v prd...i
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

Ach jo ja myslel že už jsi to nějak řešil(ten alternator)No asi to teprve přijde že?
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

dneska jsem se snažil na servisce řešit.... Doporučili mi žáriovky General Electric. Prej jsou dělaný na vyšší teploty a nepraskaj. Měl by je prej doporučovat sám velkej GM. Máte někdo zkušennosti ? A hlavně levnej zdroj na tyhle žárovky, že bych je prubnul. Nejspíš se ale naštvu, přefiknu kabely a půjdou ke světlum diody.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Krtek píše:dneska jsem se snažil na servisce řešit.... Doporučili mi žáriovky General Electric. Prej jsou dělaný na vyšší teploty a nepraskaj. Měl by je prej doporučovat sám velkej GM. Máte někdo zkušennosti ? A hlavně levnej zdroj na tyhle žárovky, že bych je prubnul. Nejspíš se ale naštvu, přefiknu kabely a půjdou ke světlum diody.
Jen pro zajimavost, tenhle vikend sme s tatou trochu laborovali elektrikou v aute kvuli lednicce, ale k veci :). Zjistil sem, ze kdyz merim napeti na baterce, na prednich svetlech nebo v zapalovaci v aute, tak oproti baterce maji svetla pokles napeti asi o 0.2V, zapalovac skoro o 1V, takze pokud Ti to tam ukazuje 14.5V, tak to je docela dost ;).
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

PavelZ píše:
Krtek píše:dneska jsem se snažil na servisce řešit.... Doporučili mi žáriovky General Electric. Prej jsou dělaný na vyšší teploty a nepraskaj. Měl by je prej doporučovat sám velkej GM. Máte někdo zkušennosti ? A hlavně levnej zdroj na tyhle žárovky, že bych je prubnul. Nejspíš se ale naštvu, přefiknu kabely a půjdou ke světlum diody.
Jen pro zajimavost, tenhle vikend sme s tatou trochu laborovali elektrikou v aute kvuli lednicce, ale k veci :). Zjistil sem, ze kdyz merim napeti na baterce, na prednich svetlech nebo v zapalovaci v aute, tak oproti baterce maji svetla pokles napeti asi o 0.2V, zapalovac skoro o 1V, takze pokud Ti to tam ukazuje 14.5V, tak to je docela dost ;).
????
to chceš říct, že mam na světlech 15,7 V ? wow ! budu muset změnit podpis :shock: Já to už dřív měřil už na parkovišti přímo na baterece a vycházelo mi furt těch 14,7 takže to snad může bejt u každýho auta kapku jiný.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Urcite to bude na kazdym aute jiny, postupne s vekem se asi ty rozdily budou zvetsovat.
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“