Spotřeba Orlanda
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
Re: Spotřeba Orlanda
mne uz dolhodobo vychadza tak 6.6 -> 6.7 na 100km. dialnice nechodim iba mesto mimomesto. vatsinou tankujem tak 59litrov stale do plna. na tych 59l prejdem tak cca 900km, rezerva mi rozsvieti a dojazd mam este nejakych 70-80km ale idem uz tankovat .. pre istotu ja som zo spotrebou spokojny.
- Reklama
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 10, 2013 13:24
Re: Spotřeba Orlanda
Zdravím Orlanďáky,
po dovolené v Chorvatsku mám nový rekord ve spotřebě. Cesta k Omiši a zpět, Rakousko částečně po dálnici, jinak stará silnice kolem Plitvických jezer. To znamená občas kopcovitý terén, sem tam nějaké obce. Cestování mírně nad povolené limity (obec 60-70, mimo kolem 100 km/hod nebo kde to šlo, i víc, Rakousko dálnice 120-140 Km/hod)+ citlivá noha a trocha předvídavosti. Celkový jízdní průměr 75 km/hod, což odpovídá nízkému podílu dálnic. Najeto 1880 km a celková průměrná spotřeba podle počítače 5,5 a po dotankování přesně 5,4 l/100 km. Jinak po dotankování mi vždycky vychází o něco méně, než podle počítače. Byla v tom jedna dokončená a jedna nedokončená regenerace. Auto bylo naložené, 2 dospělí a 2 větší děti, pes a úplně plný kufr (s odmontovanými sedačkami). Stejně se mi ale zdá, že je plyn hrozně citlivý na sešlápnutí, stačí jen malinko přidat a okamžitá spotřeba je místo třeba 5 litrů najednou 15-20, což nechápu, kam to tam tak může téct. Jiná, a dokonce benzínová auta se mi nezdají tak citlivá ale třeba je to jenom pocit.
Mějte se a dobře jezděte
po dovolené v Chorvatsku mám nový rekord ve spotřebě. Cesta k Omiši a zpět, Rakousko částečně po dálnici, jinak stará silnice kolem Plitvických jezer. To znamená občas kopcovitý terén, sem tam nějaké obce. Cestování mírně nad povolené limity (obec 60-70, mimo kolem 100 km/hod nebo kde to šlo, i víc, Rakousko dálnice 120-140 Km/hod)+ citlivá noha a trocha předvídavosti. Celkový jízdní průměr 75 km/hod, což odpovídá nízkému podílu dálnic. Najeto 1880 km a celková průměrná spotřeba podle počítače 5,5 a po dotankování přesně 5,4 l/100 km. Jinak po dotankování mi vždycky vychází o něco méně, než podle počítače. Byla v tom jedna dokončená a jedna nedokončená regenerace. Auto bylo naložené, 2 dospělí a 2 větší děti, pes a úplně plný kufr (s odmontovanými sedačkami). Stejně se mi ale zdá, že je plyn hrozně citlivý na sešlápnutí, stačí jen malinko přidat a okamžitá spotřeba je místo třeba 5 litrů najednou 15-20, což nechápu, kam to tam tak může téct. Jiná, a dokonce benzínová auta se mi nezdají tak citlivá ale třeba je to jenom pocit.
Mějte se a dobře jezděte
Číža
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Re: Spotřeba Orlanda
paradna spotreba! ale ono je to hlavne dane tymi okreskami ... na dialnici by to bolo okolo 6.5-7 co si myslim je v pohode spotreba
Re: Spotřeba Orlanda
Tak o dovolene to je vzdycky spotreba uplne v pohode sjoda ze uz to pak nevydrzi
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 10, 2013 13:24
Re: Spotřeba Orlanda
Další dobrá spotřeba s Orlandem :
Po dotankování a spočítání spotřeby mi vychází 5,3 litru/100 km při cestě dlouhé 1100 km. Bylo to z Jižních Čech do Itálie - Cortina d´Ampezzo. Cesta Rakouskem částečně po dálnici, dále Felbertauern a v Itálii Passo Tre Croci k jezeru Misurina. Takže docela náročné stoupání až do výšek kolem 1900 metrů nad mořem. Vlastně náročné by to bylo pěšky, ale pro Orlíka nafťáka jsou takové kopce celkem hračka. Spotřeba na počítači byla 5,6 a proběhla jedna regenerace. Po dotankování to vychází sice lépe, ale možná vypnula pistole dřív, ale to se uvidí příště.
Po dotankování a spočítání spotřeby mi vychází 5,3 litru/100 km při cestě dlouhé 1100 km. Bylo to z Jižních Čech do Itálie - Cortina d´Ampezzo. Cesta Rakouskem částečně po dálnici, dále Felbertauern a v Itálii Passo Tre Croci k jezeru Misurina. Takže docela náročné stoupání až do výšek kolem 1900 metrů nad mořem. Vlastně náročné by to bylo pěšky, ale pro Orlíka nafťáka jsou takové kopce celkem hračka. Spotřeba na počítači byla 5,6 a proběhla jedna regenerace. Po dotankování to vychází sice lépe, ale možná vypnula pistole dřív, ale to se uvidí příště.
Číža
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Re: Spotřeba Orlanda
jak to delate tak? tak nizky spotreby, ja se pod 7.2 nafty nemuzu dostat
96kw
96kw
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 10, 2013 13:24
Re: Spotřeba Orlanda
Musim se priznat, ze spotrebu pod 6 litru dosahnu jenom pri delsi ceste, tak asi min. 80 km v kuse. Jak do toho zapojim mesto a ruzne popojizdeni, jde to rychle nahoru. Ale celkove mam nyni prumer 5,9 podle tankovani. Mesto, myslim tim nejake trasy kolem 2 km se radeji vyhybam a ani je nepotrebuji. Nejbeznejsi jizdy mam tak kolem 15-20 km a potom nejake delsi vylety a dovolenou. Nejsem brzda provozu, ale myslim si, ze tocim dost nizke otacky. Radim vetsinou vys, nez je signalizace, ale mestskou padesatku projizdim na ctyrku, kdyz musim nekde jet treba 70 az 85, mam tam petku a sestku pouzivam asi tak kolem devadesati a vys. Chce to ale hrozne lehkou nohu , pouzivat obcas vyrazovani a dojezdy do obci bez zbytecneho brzdeni. Je fakt, ze nekdy do nejake obce vjedu treba 80 a zbrzdim motorem . A hlavne tam mam stale okamzitou spotrebu, kde vidim, jestli to zbytecne neprekrmuju, zaroven tam poznam i regeneraci filtru. Ta dokaze se spotrebou take dost zahybat, kdyz se treba nekolikrat prerusi. Jinak mesty projizdim tak kolem 50-65 a mimo obec 90-115 a dalnice mam jen pri tech dlouhych trasach a tam stejne vetsinou tvori jen asi 30%. Ale nejvetsi nepritel nizke spotreby je jakakoli zmena rychlosti, nejlepsi je pokusit se o co nejplynulejsi jizdu.
Číža
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Re: Spotřeba Orlanda
s plynulostou suhlas, ale to plati pre kazde jedno auto ... akurat je podla mna radit 4ku pri 50ke hlupost (tym nechcem povedat ze si hlupak )... ja na 120kw mam na 4ke pri 60ke iba nejakych 1500 otacok ... v meste na 50ke jednoznacne trojku a tocit tak 2000 otacok auto je potom zive a rychlo reaguje ked clovek potrebuje akcelerovat ... skusal som jazdit cca na tcyh 1500 na vyssom stupni a aj na 2000 na nizsom pri rovnakej rychlosti a pri ustalenej plynulej jazde nebol v spotrebe ziaden rozdiel.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 10, 2013 13:24
Re: Spotřeba Orlanda
Je pravda, že s těma otáčkama jsem nejprve také měl problém a zdály se mi nízké. Samozřejmě na takhle nízké otáčky nejezdím do kopce a na nějaké prudké rozjezdy. Ale myslím si, že ustálenou jízdu i v nízkých otáčkách nic neničím, když navíc třeba i ukazatel řazení radí už od rychlosti 43 přeřadit na čtyřku. To bych pak ani nemohl používat šestku při rychlosti 90 km/hod, tam to točí tak 1350 otáček. 2000 otáček mám až při 130 km/hod. Navíc údajně i těm, co mají automaty to samo řadí pětku i ve městě a točí to třeba jen 1000 otáček. Ta signalizace u mě je asi takto: 43km/hod=řadit 4 (používám kolem 50 a výš)
63km/hod=řadit 5 (používám kolem 70 a výš)
83km/hod=řadit 6 (používám kolem 90 a výš)
Sice i když řadím trochu déle než ukazuje signalizace, jsou to i tak dost nízké otáčky, ale když tomu nenakládám, nemělo by to snad vadit a spotřeba je nižší. Jiná věc je při potřebě prudčí akcelerace, tam si klidně podřadím a točím třeba do 3000.
63km/hod=řadit 5 (používám kolem 70 a výš)
83km/hod=řadit 6 (používám kolem 90 a výš)
Sice i když řadím trochu déle než ukazuje signalizace, jsou to i tak dost nízké otáčky, ale když tomu nenakládám, nemělo by to snad vadit a spotřeba je nižší. Jiná věc je při potřebě prudčí akcelerace, tam si klidně podřadím a točím třeba do 3000.
Číža
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Re: Spotřeba Orlanda
Jen u toho automatu s hydrodynamickým měničem - tam nelze motor podtočit, protože při požadavku na výkon okamžitě dojde k většímu prokluzu na měniči a otáčky jdou nahoru i bez řazení (není to nijak řízeno, je to přirozená vlastnost měniče, v nízkých otáčkách prostě nepřenese krouťák...). U automatu s měničem není problém jet i s benzínem na 1500 ot./min. po rovině a motor si jen přede, ale auto fakt nezrychluje. Jak se drobet přidá plyn, hned jsou tam 2000 ot./min.
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
Re: Spotřeba Orlanda
Ked som skusal chip,tak sa mi pacilo ako sa motor choval!Isiel kultivovanejsie a otacky isli plynulejsie!
Kludne sa dalo ist pri 50tke na 4 stupni!Pri jemnom dotknuti plynoveho pedala okamzite reagoval.
Mal som ho kratko aby som zistil rozdiel v spotrebe.Vykon neviem o kolko zdvihlo,ale spodok bol super!Prijal by som keby tak isiel Orlik na origo software
Kludne sa dalo ist pri 50tke na 4 stupni!Pri jemnom dotknuti plynoveho pedala okamzite reagoval.
Mal som ho kratko aby som zistil rozdiel v spotrebe.Vykon neviem o kolko zdvihlo,ale spodok bol super!Prijal by som keby tak isiel Orlik na origo software
2.0 VCDI LT+ 2013
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 10, 2013 13:24
Re: Spotřeba Orlanda
Ja nevim, ale mozna prave ta moje verze 96 kW ma jiny prubeh a chovani nez ta silnejsi a proto s tim po meste tech 50 na ctyrku jet muzu. Ale obe verze jsem nezkousel, tak nevim. Treba i ve spotrebe muze byt trochu rozdil. Nekdy ty slabsi auta maji mensi spotrebu.
Číža
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Re: Spotřeba Orlanda
urcite ked mas nizsi vyikon bude aj spotreba nizsia staci si pozriet spritmonitor.de a je to tam hned vidiet. co sa priebehu otacok tyka tak to neviem ... mne na 4ke a rychlosti 60km/h v meste idu otacky 1500 cize keby som siel o 10 menej 50km/h tak to budu otacky okolo 1300 a to mi uz pridu dost male. to radsej pojdem na tej trojecke a otacky su okolo 2000 pri rychlosti 50km/h ... co som pozeral na spominanej nemeckej stranke tak priemer u 120kw dizlov je okolo 7.5l/100km ja mam od kupy auta priemer 6.9 cize som pod priemerom, keby som chodil viac dlhych trati tak ta spotreba bude este nizsia pocitam okolo 6.5 ... so spotrebou som spokojny.
Re: Spotřeba Orlanda
Tak jen pro zajímavost - dnes Brno - Jihlava a zpět, po D1, 120 kmh na tempomat, sem tam rychleji, v omezeních samozřejmě pomaleji - na počítači 8,1 - to mi na benzín v automatu nepřijde špatná hodnota.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG