Výměna reproduktorů, vytlumení dveří
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
Výměna reproduktorů, vytlumení dveří
Pokračování mého odhlučnění a výměna reproduktorů:
Rozebrání dveří - postup
- povolíme v každých dveřích dva torx T20 šrouby - jeden pod krytkou kliky, jeden pod gumovou vložkou v zavíracím držátku. -poté už rovnou odtrhneme tapec, drží na 8 křapkách - tapec zůstane viset na horní hraně, zvedáme napřed stranu u zamykacího kolíku, následně uvolníme i druhou stranu, tapec visí na táhlu dveří a nějakém konektoru - při nasazování postupujeme naopak, napřed stranu bez kolíku, pak stranu s kolíkem a domáčknout dolů (je to nejsnažší)
- odpojíme konektor okna, u předních levých ještě konektor zrcátek a odpojíme táhlo otevírání dveří, sundáme tapec - dveře jsou odstrojeny - pro účely např. pouze montáže nových repro to dostačuje
Rozebrání dveří - postup
- povolíme v každých dveřích dva torx T20 šrouby - jeden pod krytkou kliky, jeden pod gumovou vložkou v zavíracím držátku. -poté už rovnou odtrhneme tapec, drží na 8 křapkách - tapec zůstane viset na horní hraně, zvedáme napřed stranu u zamykacího kolíku, následně uvolníme i druhou stranu, tapec visí na táhlu dveří a nějakém konektoru - při nasazování postupujeme naopak, napřed stranu bez kolíku, pak stranu s kolíkem a domáčknout dolů (je to nejsnažší)
- odpojíme konektor okna, u předních levých ještě konektor zrcátek a odpojíme táhlo otevírání dveří, sundáme tapec - dveře jsou odstrojeny - pro účely např. pouze montáže nových repro to dostačuje
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
- Reklama
Výměna reproduktorů, vytlumení dveří, část 2
Pro odvážnější - vytlumení celých dveří
- odšroubujeme držák opěrky (2x T20) a strhneme folii kryjící dveře (pro jednoduchost je vhodné ji zachovat vcelku, lze podle ní následně obkreslit co potřebujete vystříhnout z tlumicího materiálu), odděláme reproduktor (1x šroub vel. 7 nahoře, pak už jen zhora vyloupnout) - odmastíme důkladně dveře i vevnitř, je tam sem tam stříknuté nějaké mazadlo
- vylepíme vnější stranu dveří zevnitř tlumením (doporučuju dělat co největší pláty, myslím si, že pak hrozí menší pravděpodobnost uvolnění, pokud by část třeba hůř držela) - doporučuju při stříhání stříhat díly rovnou zrcadlově, nebudete to muset řešit na druhé straně. Dokonce není potřeba ani moc přemýšlet na zrcadlovostí, většinou lze z obdélníku vystřihnout ty stejné dva díly, co se nakonec hodí jeden na každou stranu (do levých a pravých dveří) - následně jsem přelepil páskou s textilním nosičem všechny otvory aby se neprolamovaly, všechny šrouby atd. aby bylo případně možné odříznout tlumení při nějakém servisu. Velké otvory jsou přelepené jako mříž, aby se páska zpevnila - přišrouboval jsem MDF redukci pro nový reproduktor - nahoře použitý původní šroub, vpravo a vlevo dole 2 samozřezný šroub do plechu - podle folie co jsem odstranil jsem postupně vystříhal jednotlivé pásy tlumení na celé dveře. Je vhodné si rovnou označit místa, kde v původní folii jsou otvory např. pro ten loketní držáček, lépe se to pak hledá.
Olepit dveře (začínal jsem shora) a pořádně přitlačit. - pro přední dveře jsem použil jeden z nejlepších materiálů Dynamat Xtreme - okolo redukce jsem olepil tlumení tak, aby nevznikaly vibrace reproduktoru - nakonec už jen osadíme nový reproduktor - napojíme na starý konektor redukci, pak konektory přímo do reproduktoru, přichytíme vše uvnitř dveří tak, aby to někde neklepalo. - vše poskládáme zpět
- odšroubujeme držák opěrky (2x T20) a strhneme folii kryjící dveře (pro jednoduchost je vhodné ji zachovat vcelku, lze podle ní následně obkreslit co potřebujete vystříhnout z tlumicího materiálu), odděláme reproduktor (1x šroub vel. 7 nahoře, pak už jen zhora vyloupnout) - odmastíme důkladně dveře i vevnitř, je tam sem tam stříknuté nějaké mazadlo
- vylepíme vnější stranu dveří zevnitř tlumením (doporučuju dělat co největší pláty, myslím si, že pak hrozí menší pravděpodobnost uvolnění, pokud by část třeba hůř držela) - doporučuju při stříhání stříhat díly rovnou zrcadlově, nebudete to muset řešit na druhé straně. Dokonce není potřeba ani moc přemýšlet na zrcadlovostí, většinou lze z obdélníku vystřihnout ty stejné dva díly, co se nakonec hodí jeden na každou stranu (do levých a pravých dveří) - následně jsem přelepil páskou s textilním nosičem všechny otvory aby se neprolamovaly, všechny šrouby atd. aby bylo případně možné odříznout tlumení při nějakém servisu. Velké otvory jsou přelepené jako mříž, aby se páska zpevnila - přišrouboval jsem MDF redukci pro nový reproduktor - nahoře použitý původní šroub, vpravo a vlevo dole 2 samozřezný šroub do plechu - podle folie co jsem odstranil jsem postupně vystříhal jednotlivé pásy tlumení na celé dveře. Je vhodné si rovnou označit místa, kde v původní folii jsou otvory např. pro ten loketní držáček, lépe se to pak hledá.
Olepit dveře (začínal jsem shora) a pořádně přitlačit. - pro přední dveře jsem použil jeden z nejlepších materiálů Dynamat Xtreme - okolo redukce jsem olepil tlumení tak, aby nevznikaly vibrace reproduktoru - nakonec už jen osadíme nový reproduktor - napojíme na starý konektor redukci, pak konektory přímo do reproduktoru, přichytíme vše uvnitř dveří tak, aby to někde neklepalo. - vše poskládáme zpět
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Výměna reproduktorů, vytlumení dveří, část 3
Instalace výškových repro
U výškových repro (jsou umístěny dole v A sloupku) jsem měl jedinou obavu a to jak je to s airbagem.
Před započetím všech prací jsem tedy odpojil baterii.
Odtáhnul jsem těsnění abych za sloupek alespoň trošku viděl - nakonec sloupek drží pouze na 1 křapce a 1 jakémsi kontaktu u airbagu. Jde vycvaknout velmi jednoduše. Konektor u airbagu je vlastně taky takovou křapkou, jen jsem vysunul část která držela v plastu pryč a zapojil ji zpět. Na fotce je pohled shora, vysunuje se to černé napravo směrem nahoru, tedy z pohledu fotografie směrem k sobě. Tady je pohled na ten konektor, kdy už je vysunutý, jen zaklapnout to kovové zpět (i když si nejsem jistý, jestli to mělo nějaký smysl, dělal jsem to před připojením baterie, aby třeba nedošlo k informaci pro ŘJ že je odpojený airbag). Může to ale být i tak, že je to jen pojistka, aby při aktivaci airbagu nelítal ten sloupek někde po autě Samotný výškový reproduktor jde snadno vyloupnout. Na původní kabeláž se jako odbočka připájela výhybka pro repro.
Nechal jsem tam původní konektor a nic nestříhal, aby se to případně dalo vrátit zpět. Pak už jen osadit nový reproduktor a vše vrátit zpět.
U výškových repro (jsou umístěny dole v A sloupku) jsem měl jedinou obavu a to jak je to s airbagem.
Před započetím všech prací jsem tedy odpojil baterii.
Odtáhnul jsem těsnění abych za sloupek alespoň trošku viděl - nakonec sloupek drží pouze na 1 křapce a 1 jakémsi kontaktu u airbagu. Jde vycvaknout velmi jednoduše. Konektor u airbagu je vlastně taky takovou křapkou, jen jsem vysunul část která držela v plastu pryč a zapojil ji zpět. Na fotce je pohled shora, vysunuje se to černé napravo směrem nahoru, tedy z pohledu fotografie směrem k sobě. Tady je pohled na ten konektor, kdy už je vysunutý, jen zaklapnout to kovové zpět (i když si nejsem jistý, jestli to mělo nějaký smysl, dělal jsem to před připojením baterie, aby třeba nedošlo k informaci pro ŘJ že je odpojený airbag). Může to ale být i tak, že je to jen pojistka, aby při aktivaci airbagu nelítal ten sloupek někde po autě Samotný výškový reproduktor jde snadno vyloupnout. Na původní kabeláž se jako odbočka připájela výhybka pro repro.
Nechal jsem tam původní konektor a nic nestříhal, aby se to případně dalo vrátit zpět. Pak už jen osadit nový reproduktor a vše vrátit zpět.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Výměna reproduktorů, vytlumení dveří
Koukám, že jsi to už někdy dělal co? Přesně jak se to má dělat. Smekám !!! Budeš dávat na tapec ještě nejaký "FOAM"? Kde si sehnal ty redukce na reproduktory? Na tlumení používáš STP Anticor S? Ještě bych dal za reproduktor Gladen Aero Wave, kvůli pohlcení stojatého vlnění.
Naposledy upravil(a) Asphalte dne čtv kvě 08, 2014 23:13, celkem upraveno 1 x.
BATMOBILE
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!
www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!
www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše
Re: Výměna reproduktorů, vytlumení dveří
Výčet materiálu pak někde taky hodím - kufr STP Anticor S + Gladen Aero Neoprene, dveře zadní STP Anticor S, přední STP Anticor S + Dynamat
Opravdu se to povedlo. Bohužel jsem neměl aplikaci na "hluk" v mobilu dřív, ale test, který jsem stihl provést už s odkrytou zadní částí a pravými dveřmi pro fotky byl 66 nějakých jednotek (db) v Android Zvukoměru
https://play.google.com/store/apps/deta ... ound&hl=cs při rychlosti 120kmh tempomat na dálnici (D1 km 195-191), 50 db při 100kmh tempomat na silnici s dobrým povrchem (Brno - Vídeňská ul.)
Po instalaci zadního odhlučnění, vytlumení dveří jsem se dostal na hodnoty 50 při 120kmh stejný úsek a 42 při 100kmh stejný úsek.
Neskutečné....
Ještě čekají dveře kufru (asi)
Opravdu se to povedlo. Bohužel jsem neměl aplikaci na "hluk" v mobilu dřív, ale test, který jsem stihl provést už s odkrytou zadní částí a pravými dveřmi pro fotky byl 66 nějakých jednotek (db) v Android Zvukoměru
https://play.google.com/store/apps/deta ... ound&hl=cs při rychlosti 120kmh tempomat na dálnici (D1 km 195-191), 50 db při 100kmh tempomat na silnici s dobrým povrchem (Brno - Vídeňská ul.)
Po instalaci zadního odhlučnění, vytlumení dveří jsem se dostal na hodnoty 50 při 120kmh stejný úsek a 42 při 100kmh stejný úsek.
Neskutečné....
Ještě čekají dveře kufru (asi)
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Výměna reproduktorů, vytlumení dveří
A původně jsem uvažoval o té stejné pěně na tapec, ale asi to není nutné, navíc tapec má zespodu poměrně slušné žebrování a sám o sobě je docela pevný a nevibrující.Asphalte píše:Koukám, že jsi to už někdy dělal co? Přesně jak se to má dělat. Smekám !!! Budeš dávat na tapec ještě nejaký "FOAM"? Kde si sehnal ty redukce na reproduktory? Na tlumení používáš STP Anticor S?
Sice můj MyLink hraje rozhodně sám o sobě hůř než audio v Orlandu do MY2013, ale v této chvíli je i na maximální hlasitost poslouchatelný bez nějakého zkreslení.
Už se těším na přímé srovnání s tím, co mají kolegové.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Výměna reproduktorů, vytlumení dveří
Tenhle zvukoměr jsem také používal, ale je asi dost nepřesný, lepší zkušenosti mám s aplikací Sound Meter.
BATMOBILE
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!
www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!
www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše
Re: Výměna reproduktorů, vytlumení dveří - materiál
Co jsem použil + náklady:
4x (2 sady) redukce na konektor reproduktoru - 180Kč
http://www.ahifi.cz/adapter-pro-pripoje ... mazda.html
4x (2 sady) MDF podložky 165mm / 26mm - sedí naprosto skvěle - 420 Kč
http://www.ahifi.cz/mdf-podlozky-pro-toyota.html
8x tlumící hmota - 1600 Kč
http://www.ahifi.cz/tlumici-material-gl ... prene.html
2x antivibrační tlumící hmota přední dveře - 1000 Kč
http://www.dynamat.cz/produkty/dynamat-xtreme/
9x antivibrační tlumící hmota - 2000 Kč
http://www.ahifi.cz/tlumici-material-st ... -8-mm.html
hmotnost 1 plátu asi 1kg
1x přední komponentní repro 165 - 3000 Kč
http://www.ahifi.cz/reproduktory-gladen-m-165-v2.html
1x zadní koaxiální repro 165 - 1500 Kč
http://www.ahifi.cz/reproduktory-gladen-mc-165.html
8x samořezný šroub do plechu - pár korun
"americká" páska koupil jsem 50m, něco zbylo - vyrábí TESA, Pattex atd. - 200 Kč
benzínový čistič, technický benzín nebo jar nebo co kdo používá na odmašťování - 100 Kč
asi budete potřebovat nějaký náhradní klip do dveří, např. u mých byl jeden ulomený už z výroby - nějaké desetikoruny
... na ostatní si vzpomenu
Celkem cca do 10tis, což za ten výsledek je akceptovatelná částka...
Samozřejmě lze vše dělat ještě levněji, použít něčeho méně nebo nejít tak do hloubky.
V ceně je navíc započteno i odhlučnění zadní části - to většina lidí vůbec dělat nebude, i když si myslím, že to bylo poměrně zásadní.
4x (2 sady) redukce na konektor reproduktoru - 180Kč
http://www.ahifi.cz/adapter-pro-pripoje ... mazda.html
4x (2 sady) MDF podložky 165mm / 26mm - sedí naprosto skvěle - 420 Kč
http://www.ahifi.cz/mdf-podlozky-pro-toyota.html
8x tlumící hmota - 1600 Kč
http://www.ahifi.cz/tlumici-material-gl ... prene.html
2x antivibrační tlumící hmota přední dveře - 1000 Kč
http://www.dynamat.cz/produkty/dynamat-xtreme/
9x antivibrační tlumící hmota - 2000 Kč
http://www.ahifi.cz/tlumici-material-st ... -8-mm.html
hmotnost 1 plátu asi 1kg
1x přední komponentní repro 165 - 3000 Kč
http://www.ahifi.cz/reproduktory-gladen-m-165-v2.html
1x zadní koaxiální repro 165 - 1500 Kč
http://www.ahifi.cz/reproduktory-gladen-mc-165.html
8x samořezný šroub do plechu - pár korun
"americká" páska koupil jsem 50m, něco zbylo - vyrábí TESA, Pattex atd. - 200 Kč
benzínový čistič, technický benzín nebo jar nebo co kdo používá na odmašťování - 100 Kč
asi budete potřebovat nějaký náhradní klip do dveří, např. u mých byl jeden ulomený už z výroby - nějaké desetikoruny
... na ostatní si vzpomenu
Celkem cca do 10tis, což za ten výsledek je akceptovatelná částka...
Samozřejmě lze vše dělat ještě levněji, použít něčeho méně nebo nejít tak do hloubky.
V ceně je navíc započteno i odhlučnění zadní části - to většina lidí vůbec dělat nebude, i když si myslím, že to bylo poměrně zásadní.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Výměna reproduktorů, vytlumení dveří
Já jsem zatím na těchto hodnotách: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... 08&t=22257
Mercedes S-klasse má ve 130 km/h 66dB. Takže to máš trochu zkreslené, ale jako rozdíl hodnot by to mohlo fungovat, zajímalo by mě, jaké bys měl hodnoty se Sound meterem?
Zatím je to bez vestavby dvojité podlahy.
Mercedes S-klasse má ve 130 km/h 66dB. Takže to máš trochu zkreslené, ale jako rozdíl hodnot by to mohlo fungovat, zajímalo by mě, jaké bys měl hodnoty se Sound meterem?
Zatím je to bez vestavby dvojité podlahy.
BATMOBILE
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!
www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!
www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše
Re: Výměna reproduktorů, vytlumení dveří
Klidně můžu zkusit, akorát tady u Brna nemáme žádnou pěknou dálnici
Který ten sound meter to je? Odkaz prosím klidně do SZ.
Který ten sound meter to je? Odkaz prosím klidně do SZ.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Výměna reproduktorů, vytlumení dveří
Myslím si, že odhlučnění zadní části je pro tohle auto zásadní!!! Tam výrobce opravdu šetřil a v kombinaci s jednoduchou zadní nápravou je opravdu dost slyšet. Odhlučnění dveří je spíše lahůdka pro zlepšení ozvučení auta.
BATMOBILE
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!
www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!
www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše
Re: Výměna reproduktorů, vytlumení dveří
Tak můžu říci, že celá operace opravdu pomohla - zvuk je výrazně lepší (i s MyLink rádiem, které hraje hůř) odhlučnění je lepší jak zezadu, tak průzvučnost dveří....
Jediné co zůstává je hluk motoru a zatím nevím jak na něj...
Jediné co zůstává je hluk motoru a zatím nevím jak na něj...
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Výměna reproduktorů, vytlumení dveří
Odhlučnění motoru: Pod originální odhlučnění kapoty nalepit zespodu na zpevnění http://www.ahifi.cz/tlumici-material-st ... -8-mm.html, na to nalepit pro odfiltrování zvuku http://www.ahifi.cz/tlumici-material-stp-biplast10.html a pak zase nasadit originální dekl. Pak následně na sériové odhlučnění přepážky motoru a kabiny nalepit http://www.ahifi.cz/sinus-live-akustick ... a-dsm.html s omyvatelnou a teplotně odolnou vrchni vrstvou.
Takto podobně to budu řešit já. Jen místo tvého STP budu dávat Silent Coat.
Takto podobně to budu řešit já. Jen místo tvého STP budu dávat Silent Coat.
BATMOBILE
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!
www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!
www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše
Re: Výměna reproduktorů, vytlumení dveří
Koukal jsem na to jen v rychlosti, ale bez vyndání motoru si moc neumím přestavit co a jak tam nalepit ze strany motoru, zevnitř jsem nekoukal vůbec...
Navíc tam mám LPG, takže místo tam není žádné
Navíc tam mám LPG, takže místo tam není žádné
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Výměna reproduktorů, vytlumení dveří
JJ je to paráda já dal do dveří STP a když je zavírám je to jak Mercedes Na poťuk zvenku krásnej zvuk
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]