Výměna ložisek
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Výměna ložisek
Mám dotaz hučí mi ložisko pravého předního kola, objednal jsem tedy nové z autodílů krč, ale nikdy jsem tento zásah nedělal tak se chci nejdřív zeptat zda jste již tento úkon někdo dělal
- Reklama
Re: Výměna ložisek
No není to moc jednoduchý, máš stahovák kuláků na ramenech, lis na vytlačení ložiska a natlačení z5 ? Jestli ne asi bych to nechal tomu kdo to už někdy dělal a má vybavení
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Výměna ložisek
podla tohoto:
http://www.kadett.cz/technika/predni_loziska.htm
to nevyzera na potrebu lisu, skor je problem v gulakoch. Otcovi na nubire zacalo zrazu hucat riadne lave predne lozisko, a nejde mi vybrat gulak riadenia. Dokonca som nan dokazal nasadit stahovak zo skodovky ale ten len znicil posledny zavit, tym, ze ho rozmackal a ani tuk. Takze ostava len rozrezat a vypalit zvarackou. Keby bol autogen tak by to slo, ale nie je. Lenze najprv musim zohnat nove gulaky, pretoze spodny ma zase volu a vpravo treba spravit geometriu, pretoze derie pneu zvonku.
Ozaj bol som v otm, ze na nubire sa da vpredu nastavit aj odklon, ale akosi teraz neviem ako. Da sa teda alebo neda nastavit aj odklon a nielen zbiehavost. Susosost nejde to je mi jasne, ale odklon som myslel ze sa da v spoji tlmica a tehlice, ale podla obrazkov novych dielov akosi nevidim ako, tak som zacal pochybovat.
http://www.kadett.cz/technika/predni_loziska.htm
to nevyzera na potrebu lisu, skor je problem v gulakoch. Otcovi na nubire zacalo zrazu hucat riadne lave predne lozisko, a nejde mi vybrat gulak riadenia. Dokonca som nan dokazal nasadit stahovak zo skodovky ale ten len znicil posledny zavit, tym, ze ho rozmackal a ani tuk. Takze ostava len rozrezat a vypalit zvarackou. Keby bol autogen tak by to slo, ale nie je. Lenze najprv musim zohnat nove gulaky, pretoze spodny ma zase volu a vpravo treba spravit geometriu, pretoze derie pneu zvonku.
Ozaj bol som v otm, ze na nubire sa da vpredu nastavit aj odklon, ale akosi teraz neviem ako. Da sa teda alebo neda nastavit aj odklon a nielen zbiehavost. Susosost nejde to je mi jasne, ale odklon som myslel ze sa da v spoji tlmica a tehlice, ale podla obrazkov novych dielov akosi nevidim ako, tak som zacal pochybovat.
Re: Výměna ložisek
Na gulovych capoch odtocim matku a znova natocim na cap tak aby bolo teleso capu kusok vo vnutri nie moc. Par uderov kladivom a cap je vonku,matku odtocim a zavity su dobre.Este sa mi nestalo,zeby niektory nesiel.
Re: Výměna ložisek
to nie je dobry postup, po matici ani zavite trepat v mojom pripade nijako nepomoze, teda nie pri 15rocnych capoch, ale toto:
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... 95#p289995
funguje na 100%, dnes preverene.
A postup z kadeta funguje tiez, takze huciace lozisko na lavej strane vymenene. A pri vyberani vonkajsieho kruzku loziska nebolo treba nic zvarat, ale sme ho normalne vytrepali kladivom cez vhodny pripravok. Teda velmi vhodny nebol ale nic take siroke sme nemali, len nejaky pripravok este asi zo skodovky ani neviem na co tam sluzil. Vlozili sme ho do kruzku loziska tak, ze sa oprel z vnutorne zuzenie, ktore od seba oddeluje rady gulocok, a trepali sme po nom kladivom az vonkajsi nakruzok vysiel von. Zvysok podla postupu, len naboj sme davali dnu tiez kladivom, s tym, ze sme si vnutorne kruzky loziska podlozili jednym vnutornym kruzkom zo stareho loziska. A kedze lozisko ma vnutorny kruzok z dvoch kusov, jeden kus ostal na naboji, tak ten musel byt dodatocne sklepany.
Takze ziaden lis netreba, len odvahu, odhodlanie a RIADNE VELKE KLADIVO.
A aby som nezabudol tak lozisko uz nehuci, uz je pekne tichucko .
Akurat zase nepekne cvaka spodny gulovy cap je v nom slusna vola. Zajtra v kupujem novy a menim. Vsetko som pekne ocistil a namazal, takze stary uz pojde von ako po masle.
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... 95#p289995
funguje na 100%, dnes preverene.
A postup z kadeta funguje tiez, takze huciace lozisko na lavej strane vymenene. A pri vyberani vonkajsieho kruzku loziska nebolo treba nic zvarat, ale sme ho normalne vytrepali kladivom cez vhodny pripravok. Teda velmi vhodny nebol ale nic take siroke sme nemali, len nejaky pripravok este asi zo skodovky ani neviem na co tam sluzil. Vlozili sme ho do kruzku loziska tak, ze sa oprel z vnutorne zuzenie, ktore od seba oddeluje rady gulocok, a trepali sme po nom kladivom az vonkajsi nakruzok vysiel von. Zvysok podla postupu, len naboj sme davali dnu tiez kladivom, s tym, ze sme si vnutorne kruzky loziska podlozili jednym vnutornym kruzkom zo stareho loziska. A kedze lozisko ma vnutorny kruzok z dvoch kusov, jeden kus ostal na naboji, tak ten musel byt dodatocne sklepany.
Takze ziaden lis netreba, len odvahu, odhodlanie a RIADNE VELKE KLADIVO.
A aby som nezabudol tak lozisko uz nehuci, uz je pekne tichucko .
Akurat zase nepekne cvaka spodny gulovy cap je v nom slusna vola. Zajtra v kupujem novy a menim. Vsetko som pekne ocistil a namazal, takze stary uz pojde von ako po masle.
Re: Výměna ložisek
A este jedna vec. Neviete niekto co je to za firma MAX ? Na starom gulovom cape s volou je napisane MAX a nad tym sipka. Moze to byt maxgear? To aby som vedel comu sa vyhnut.
Re: Výměna ložisek
Ja osobne by som sa do ložiska kladivom nepúštal. Zaručene sa kladivom zníži životnosť ložiska. Na prelisovanie ložiska stačí zdvihák a pár prípravkov ktoré je možné spraviť z čohokolvek ... nalisovanie je ešte jednoduchšie, lebo ako další prípravok poslúži staré ložisko. Dokonca ani nieje potreba konštrukcia na zdvihák. Stačí to zaprieť o zárubňu. Už som videl pár ľudí čo to tak robí
Re: Výměna ložisek
no já si raději nechal ložiska vylisovat a nalisovat u kámoše na jedný straně musel dokonce na vnější kroužek ložiska navařit "housenku" bez toho si ani 10t lis s tím vnějším kroužkem v náboji neporadil..... takže o kladivu dost pochybuju .....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502