Vazoun píše:Zdravim Honzu K. ... a sděluji , že naše 1 auto byl " Ragulin - Moskvič 2138 " v roce 1978/1979 ... za 51.000.-Kč kupované na půjčku u spořitelny .
17.000.- složeno v hotovosti a 34.000.-půjčka ... také se žilo, sice skromně ale žilo.
nič v zlom, ale to boli Kčs
a navyše, ak bola pôžička, tak sa aj splácala podľa dohody a nerozhodla nejaká dozorná rada banky, že menia úrok, alebo zyšujú poplatok za vedenie...
Boris
Chevrolet Aveo 1,4 16V SE Elite, 69kW, 2007, 210 tis km,
Nechci flámovat ani hájit nějaká politická stanoviska, ale co se týče toho vztahování k "průměrné" mzdě, tak jsem nedávno v nějakém fóru četl trefnou větu, že dříve mělo 75% lidí průměrnou mzdu a dnes 75% lidí na ni nedosáhne.
Slam píše:
Nechci flámovat ani hájit nějaká politická stanoviska, ale co se týče toho vztahování k "průměrné" mzdě, tak jsem nedávno v nějakém fóru četl trefnou větu, že dříve mělo 75% lidí průměrnou mzdu a dnes 75% lidí na ni nedosáhne.
Proto je tam taky medián, který přesně rozděluje počet lidí napůl na 2 stejné skupiny "nižší příjem" než medián a "vyšší příjem" než medián. Jen pro upřesnění.
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
Vtedy sa nezvyšovali ceny,iba "upravovali" . Naši na jeseň 1968, dali dokopy potrebných 29 000 kčs na Trabant-Kombi,otec šiel do mototecny v Nitre na Predmostí.tam peniaze zobrali do vinkulácie a otec dostal číslo v poradovníku č.13240. Na jar 1970,prišiel vylepšený model ,P-63, s 26-k motorom,hlinikovými mriežkami na prednej maske a zadných stlpíkoch,ale holt,jeho cena sa spolu s poistkou vyšplhala na 39 000 Kčs (dotvedy stála Š1000 MB 44 000, Nová Š 100, 56 000). To bola situácia na šľaktrafenie,naši uvažovali o kúpe ojetiny,ale starkí pomohli, tak napokon 31.8.1970, keď prišiel na nás rad v poradovníku, otec doviezol pred dom nový ,bledomodrý Trabant. ale 2 známi to vzdali,jeden sused kúpil ojazdenú Š 1000MB, druhý zas wartburg 311. Vtedy 10 000 Kčs bola suma cca 5 slušnejších mesačných platov . Pôžičky na autá sa začali výraznejšie poskytovať až od jesene 1973,keď klesli aj ich ceny (ŠKODA a VAZ) a hlavne zrušili sa poradovníky. http://www.trabant.cz/prospekty/p601/tr ... 0-16-stran
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Ja som dnes mal možnosť vidieť, tu v Bratislave 2 kuriozitky.ktoré mi nedalo nevyfotiť
Prvý je bojový TUDOR - Š1101 z r.1949,prišiel dnes na STK,samozrejme prešiel ,ten je ako nový
druhý je 3 roky starý MORGAN, 3-kolka, ale replika modelu z r.1950,výkon ovšem súčasný a zvuk motora brutálny
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Škoda 120
Škoda Felicia LPG
Renault Thalia 1,2 16V 2009
Chevrolet Spark
Chevrolet Aveo 1,2 16V,2009 (člen AVEO FANCLUBU) Mitsubishi Lancer X SportBack 1.8 MiVec Invite Carthell Prg