Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
Moderátor: Blue Lanos
Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
Ahoj Matizkaři
Jsem tu nový a zároveň i nový matizkář (Matiz rv 1999 osmistovka) ale vcelku bezradný
Koupil jsem staršího ale zachovalého matízka má ale spoustu blešek které bych rád vychytal. Fórum jsem prolezl snad celé a některé závady se mi již díky vám povedlo odstranit a některé ne na ty jsem nenašel kloudnou odpověď tak prosím o radu.
1. Při jízdě mi auto na 2 a 3 převodový stupeň auto dost cuká a dělá a je jedno, jestli je motor studený či teplý. Na jiné převody to nedělá a všude na fóru jsem našel jen rady na cukání za studena.
2. Mám dost velkou spotřebu paliva nebál bych se klidně i říci že 12 l na 100 a to se snažím mít lehkou nohu, měl jsem vysoké otáčky volnoběhu, ale to jsem opravil podle vašich rad vyčištěním a rozchozením krokového motorku. Ještě se asi kouknu na palivový filtr ale, když jsem koukal na zvedáku tak jsem nezjistil žádný únik kapalin. jedině že by za to mohl sportovní vzduchový filtr který je tam namontován.
3. jde mi špatně řadit 2 a 3 převodový stupeň a teplota motoru nerozhoduje je to pořád stejné.
4. jaký má být olej do motoru ? Stačí 10W 40 předchozí majitel používal 15W40 což mi na Liberec přijde špatný…
Jinak auto jede uplně super jak ja řikam jak pichla svině.Trošku klape motor ale to bych tipnul na ventily asi seštělovat postačí.
předem děkuji za případné rady.
Jsem tu nový a zároveň i nový matizkář (Matiz rv 1999 osmistovka) ale vcelku bezradný
Koupil jsem staršího ale zachovalého matízka má ale spoustu blešek které bych rád vychytal. Fórum jsem prolezl snad celé a některé závady se mi již díky vám povedlo odstranit a některé ne na ty jsem nenašel kloudnou odpověď tak prosím o radu.
1. Při jízdě mi auto na 2 a 3 převodový stupeň auto dost cuká a dělá a je jedno, jestli je motor studený či teplý. Na jiné převody to nedělá a všude na fóru jsem našel jen rady na cukání za studena.
2. Mám dost velkou spotřebu paliva nebál bych se klidně i říci že 12 l na 100 a to se snažím mít lehkou nohu, měl jsem vysoké otáčky volnoběhu, ale to jsem opravil podle vašich rad vyčištěním a rozchozením krokového motorku. Ještě se asi kouknu na palivový filtr ale, když jsem koukal na zvedáku tak jsem nezjistil žádný únik kapalin. jedině že by za to mohl sportovní vzduchový filtr který je tam namontován.
3. jde mi špatně řadit 2 a 3 převodový stupeň a teplota motoru nerozhoduje je to pořád stejné.
4. jaký má být olej do motoru ? Stačí 10W 40 předchozí majitel používal 15W40 což mi na Liberec přijde špatný…
Jinak auto jede uplně super jak ja řikam jak pichla svině.Trošku klape motor ale to bych tipnul na ventily asi seštělovat postačí.
předem děkuji za případné rady.
- Reklama
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
Add bod 3 příští týden se chystám měnit olej v převodovce . Rozhoduji se mezi:
TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W
TITAN ATF 5000 SL
Dám vědět jak to dopadlo.
TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W
TITAN ATF 5000 SL
Dám vědět jak to dopadlo.
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
S tím řazením mám také problémy, moc tomu nerozumím, ale praskla mi tam nějaká gumička na táhle, které vede do převodovky, když jsme to slepili, tak to už řadilo, ale vytahalo se tam lanko a stejně to není ono, taky mi to cukalo, stačilo vyměnit kabely u rozdělovače, nebo ti to dělá ten vzduchový filtr, mě to s přímým vzduchovým filtrem při menších otáčkách i chcípalo
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
Ja nie som odborník, ale zdá sa mi, že prvý a druhý problém úzko súvisia, Matizovia sú náchylné na rozdeľovač (toto tvrdenie podkladám opakovanou poruchou na našom aute). Často mi aj zohriate auto cukalo. Určite si trošku pozri moju starú tému: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=10&t=20367
Nám sa vtedy (po výmene káblov) podarilo stiahnuť spotrebu z 6,5 na približne 5,5 litra, ale musím doplniť, že Matiza používam najmä na 180 kilometrové súvislé, ale agresívne jazdy. V prevodovke vymeň olej, premaž tú kulisu nad prevodovkou. Mne nešlo tiež radiť, tak som istý čas jazdil bez dvojky a spátečky, neskôr sme vymenili prevodovku, čo nepomohlo a problém bol v poškodených tiahlach medzi pákou a kulisou. Čím skôr vyrieš tú spotrebu, musí byť dvakrát menšia, nemôže predsa Matiz žrať ako BMW X5 trojliter benzín
Nám sa vtedy (po výmene káblov) podarilo stiahnuť spotrebu z 6,5 na približne 5,5 litra, ale musím doplniť, že Matiza používam najmä na 180 kilometrové súvislé, ale agresívne jazdy. V prevodovke vymeň olej, premaž tú kulisu nad prevodovkou. Mne nešlo tiež radiť, tak som istý čas jazdil bez dvojky a spátečky, neskôr sme vymenili prevodovku, čo nepomohlo a problém bol v poškodených tiahlach medzi pákou a kulisou. Čím skôr vyrieš tú spotrebu, musí byť dvakrát menšia, nemôže predsa Matiz žrať ako BMW X5 trojliter benzín
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
ako si sa rozhodol a ake mju oleje parametreMATIZ 1999 píše:Add bod 3 příští týden se chystám měnit olej v převodovce . Rozhoduji se mezi:
TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W
TITAN ATF 5000 SL
Dám vědět jak to dopadlo.
niekde sme tu rozoberali ze musis mat minimalne Dexron E ak davas ATF olej
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
zacal mi trhat motor, normalne auto skakalo aj ked som drzal plyn na tej istej urovni
ked som sa pozrel blizsie tak som zistil ze hadicka privodu vzduchu ta tenka co spaja odvetranie motora, skrtiacu klapku a vzduchovy filter je na konci roztrhnuta na tom konci pri vzduchovom filtri
tak som z nej odrezal a este stacilo aby to bolo funkcne a motor zasa ide OK
cize roztrhnute hadicku vzduchu su zakerne, bacha na ne ...
(a bola roztrhnuta odzadu cize odpredu to nebolo vidno)
v pondelok idem kupit novu
ked som sa pozrel blizsie tak som zistil ze hadicka privodu vzduchu ta tenka co spaja odvetranie motora, skrtiacu klapku a vzduchovy filter je na konci roztrhnuta na tom konci pri vzduchovom filtri
tak som z nej odrezal a este stacilo aby to bolo funkcne a motor zasa ide OK
cize roztrhnute hadicku vzduchu su zakerne, bacha na ne ...
(a bola roztrhnuta odzadu cize odpredu to nebolo vidno)
v pondelok idem kupit novu
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
Fiha, no ja som sa s hadickami hral jak decko a pohoda, nez som si spomenul kam patri pripojit hadicka od nadobky z aktivnym uhlim tak som jazdil bez nej a doteraz mam prazdne miesto na hadicku od EGR tam zospodu skrtiacej klapky a ide v pohode
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
Mne sa tiež veľmi nezdá, žeby cukanie motora spôsobovala nejaká hadička - najmä ak ide o tú, čo spája odvetranie motora s filtrom. Na tomto druhom Matizovi bola veľmi dlhú dobu vypadnutá zo vzduchového filtra a vôbec to nevadilo. Nie je predsa jedno, či do nej pôjde vzduch cez filter alebo nie?Skodovak píše:Fiha, no ja som sa s hadickami hral jak decko a pohoda, nez som si spomenul kam patri pripojit hadicka od nadobky z aktivnym uhlim tak som jazdil bez nej a doteraz mam prazdne miesto na hadicku od EGR tam zospodu skrtiacej klapky a ide v pohode
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
Kristian: Tak jedno to uplne nieje, ma to vplyv na vykon a spotrebu a hlavne bez filtra ti vleze prach do motora a urobi ti vybrus. Ale ja som urobil tuzing airboxu, cim sa tam dostava viac vzduchu a potom aj starty testovacie uplne bez airboxu aj tej hadice a motor si vzdy poradil. Teoreticky si to RJ dokaze korigovat a upravovat spravne zmes. Mozno ma nejake cidlo vadne a RJ teda nerozpozna ze ma pridat bohatost ked tam ide viac vzduchu a preto pomohlo ked zamedzil prisavaniu nadbytocneho vzduchu. Ale to je len domyslanie, snad skusenejsi opravia alebo doplnia moje uvahy
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
A este jedna vec, ked pozrem co pise hore, ze mu zere 12 litrov, tak to moze byt derava hadicka lebo nevim ci vobec hadicka taky prietok zvlada ale niekto to tu volaked riesil a zistil potom ze mu zralo jak tank lebo sa RJ zblaznila a po znovunahrati softu do RJ v servise to bolo ok. To len matne vzpomienky co som tu kedy cital, az sa sem niekedy dostanem inak nez cez mobil, najdem to. Ono je podla mna zbytocne hladat chybu cohokolvek v motore a okolo ked sa zblazni RJ, a aj to cukanie a skakanie by mohlo mat rovnaku pricinu
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
logiku to ma: prestane fungovat vaha vzduchu a tym padom elektronika nevie kolko ma vstreknut benzinuMne sa tiež veľmi nezdá, žeby cukanie motora spôsobovala nejaká hadička - najmä ak ide o tú, čo spája odvetranie motora s filtrom.
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
ale v poslednej dobe mi zacal cukat zahriaty motor
(ked je chladny tak nema problem)
maniekto napad kde by to mohlo byt a hlavne ako to otestovat?
nechcem ist na to metodou postupneho vymienania suciastok
(ked je chladny tak nema problem)
maniekto napad kde by to mohlo byt a hlavne ako to otestovat?
nechcem ist na to metodou postupneho vymienania suciastok
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
vie mi niekto poradit?
to cukanie sa prejavuje stale viac a viac
zistil som ze
prejavuje sa vzdy ked sa motor zahreje nad urcitu hodnotu
cize ked len voda dosiahne 90 stuonov tak este v pohode ale ked sa prehreje motorovy priestor tak je zle
ked mam nohu zlahka na plyne tak necuka, ale ked troch apridam tak zacne sebou cukat
ked pridam razantnejsie tak bude ako keby sa nieco prefuklo (hlavne pri vyssich otackach) a motor sa rozbehne dokonca razantnejsie a nejaky cas ide v pohode
alebo naopak prestane cukat ale ide tak skapato
pripada mi to ako pokazena podtlakova regulacia ale pokial viem Matiz ziadnu nema
zacalo sa to tym ze ked bola zima tak som zakryl predny chladic papierom aby sa rychlejsie zahriala voda v meste
ale ked sa pocasie ohrialo tak som hned nedal dolu
a motorovy priestor sa asi prehrial nad urcitu medzu (ale do cerveneho pola mi teplota voda nikdy neprisla, takze hlava to asi nebude ...)
-------
napada niekoho nieco ?
a ako napr overim kde je chyba v pripade rozdelovaca? ako overim ze je chyba v indukcnej cievke?
to cukanie sa prejavuje stale viac a viac
zistil som ze
prejavuje sa vzdy ked sa motor zahreje nad urcitu hodnotu
cize ked len voda dosiahne 90 stuonov tak este v pohode ale ked sa prehreje motorovy priestor tak je zle
ked mam nohu zlahka na plyne tak necuka, ale ked troch apridam tak zacne sebou cukat
ked pridam razantnejsie tak bude ako keby sa nieco prefuklo (hlavne pri vyssich otackach) a motor sa rozbehne dokonca razantnejsie a nejaky cas ide v pohode
alebo naopak prestane cukat ale ide tak skapato
pripada mi to ako pokazena podtlakova regulacia ale pokial viem Matiz ziadnu nema
zacalo sa to tym ze ked bola zima tak som zakryl predny chladic papierom aby sa rychlejsie zahriala voda v meste
ale ked sa pocasie ohrialo tak som hned nedal dolu
a motorovy priestor sa asi prehrial nad urcitu medzu (ale do cerveneho pola mi teplota voda nikdy neprisla, takze hlava to asi nebude ...)
-------
napada niekoho nieco ?
a ako napr overim kde je chyba v pripade rozdelovaca? ako overim ze je chyba v indukcnej cievke?
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
Ahoj,
Zacal by som kontrolou vzduchoveho filtra a vycistenim skrtiacej klapky.
Ja som mal nieco podobne a bolo to v skrtiacej klapke, po vycisteni ide motor hladko ze ho ani nepocut.
Skus pozriet este ten snimac co je vedla krokoveho motorceka na skrtiacej klapke, on sleduje otacky a posiela data do riadiacej jednotky.
Snad pomozem ti s tym
Zacal by som kontrolou vzduchoveho filtra a vycistenim skrtiacej klapky.
Ja som mal nieco podobne a bolo to v skrtiacej klapke, po vycisteni ide motor hladko ze ho ani nepocut.
Skus pozriet este ten snimac co je vedla krokoveho motorceka na skrtiacej klapke, on sleduje otacky a posiela data do riadiacej jednotky.
Snad pomozem ti s tym
Re: Matiz-cukáni,spotřeba,řazení.
třeba to je blbost ale: když jsem měl Škodu 120L a vše si dělal sám se mi jednou přihodilo něco podobného. Hledal jsem hledal a nic až jednou na cestě to začalo znovu a já vyndaval všechny svíčky a ta poslední měla prasklý porcelán. Takže za určitých podmínek asi jiskra skákala na blok motoru.