termostat
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Reklama
Re: termostat
Ahoj. Jsem čerstvým majitelem Nubiry 1.6 16V SE SW LPG.
Dost mě trápí topení. Srovnám-li to se služebním Citroenem Berlingo 1.4i, tak Nubira netopí skoro vůbec. Pročetl jsem tady spoustu reakcí na to téma včetně výplachu radiátoru až po jeho výměnu.
Myslím, že já mám problém s termostatem. Rafička teploměru jen málokdy dosáhne 90°C je skoro vždy před touto ryskou (dle zkušenějších je to normální). Po dosažení max.teploty otevře termostat a teplota padne odhadem na 75°C a dlouho trvá než se vrátí na max. Topení je ale pořád vlažné. Náznak nějakého topení se projeví asi tak po 30-ti kilometrech. I tak to není žádná sláva. Když brzdím motorem z kopce, tak teplota spadne asi na 80°C. To mě mate. Mám pocit, že termostat nezavírá. Když jedu běžným způsobem teplota se pohybuje okolo 88°C.
Našel jsem, že termostat u těhle motorů otevírá při 88°. U motorů OPEL je termostat nastaven na 92°C. Když budu měnit termostat mohu tam dát z OPELa. Zkoušel někdo termostat zaměnit? Do jaké míry jsou motory Chevrolet a OPEL podobné (stejné)? Jestli jsou stejné, jakto že jeden je nastaven na 88°C a druhý 92°C ?
Ještě zkušenost mého kolegy - Chevrolet Aveo 1.2 - také špatně topí - dle servisu je to v normě.
Dost mě trápí topení. Srovnám-li to se služebním Citroenem Berlingo 1.4i, tak Nubira netopí skoro vůbec. Pročetl jsem tady spoustu reakcí na to téma včetně výplachu radiátoru až po jeho výměnu.
Myslím, že já mám problém s termostatem. Rafička teploměru jen málokdy dosáhne 90°C je skoro vždy před touto ryskou (dle zkušenějších je to normální). Po dosažení max.teploty otevře termostat a teplota padne odhadem na 75°C a dlouho trvá než se vrátí na max. Topení je ale pořád vlažné. Náznak nějakého topení se projeví asi tak po 30-ti kilometrech. I tak to není žádná sláva. Když brzdím motorem z kopce, tak teplota spadne asi na 80°C. To mě mate. Mám pocit, že termostat nezavírá. Když jedu běžným způsobem teplota se pohybuje okolo 88°C.
Našel jsem, že termostat u těhle motorů otevírá při 88°. U motorů OPEL je termostat nastaven na 92°C. Když budu měnit termostat mohu tam dát z OPELa. Zkoušel někdo termostat zaměnit? Do jaké míry jsou motory Chevrolet a OPEL podobné (stejné)? Jestli jsou stejné, jakto že jeden je nastaven na 88°C a druhý 92°C ?
Ještě zkušenost mého kolegy - Chevrolet Aveo 1.2 - také špatně topí - dle servisu je to v normě.
Chevrolet NUBIRA 1.6 16V SE SW LPG r.v.2006
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat
No něco máš blbě. Já jezdim do práce 8 km z kopce. V půlce se mi přepíná na LPG (takže motor má 40-50 stupňů) ale za celou cestu se mi teploměr nedostane na střed. Nicméně už asi od tý půlky cesty jde z topení celkem teplej vzduch.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: termostat
Termostat stejně budu měnit. Jen šlo o to jestli někdo zkoušel v praktickém provozu termostat z OPELu. Jestli ta vyšší otevírací teplota (88°C versus 92°C) nějak negativně ovlivní funkci motoru ??? Nerad bych se dočkal nějakého překvapení.
Chevrolet NUBIRA 1.6 16V SE SW LPG r.v.2006