Lieta tu niekto?
Moderátoři: Blue Lanos, pejee
Re: Lieta tu niekto?
No jo pekne...
Ja sa prebijam zrovna cez CBT
Tiez si to absolvoval ?
Ja sa prebijam zrovna cez CBT
Tiez si to absolvoval ?
Chevrolet AVEO Hatchback (5dv.) 1,4 16V 74 kW/100k, Eco-Tec, r.v.2008
- Reklama
Re: Lieta tu niekto?
Myslíš Computer based training
Mňa v poslednom čase potrápili hlavne kilometre káblov a elektronika v B 777 a otázky typu: akú farbu má kabel,ktorý vedie od chvosta lietadla do centra... a má kontrolnú funkciu...bla,bla,bla
Mňa v poslednom čase potrápili hlavne kilometre káblov a elektronika v B 777 a otázky typu: akú farbu má kabel,ktorý vedie od chvosta lietadla do centra... a má kontrolnú funkciu...bla,bla,bla
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
Ano, presne to mam namysli
Docela zabavne, ale niektore kapitoly totalne nudne
A kabliky je dobre poznat, aby si vedel ci mas precviknut cerveny alebo modry
Docela zabavne, ale niektore kapitoly totalne nudne
A kabliky je dobre poznat, aby si vedel ci mas precviknut cerveny alebo modry
Chevrolet AVEO Hatchback (5dv.) 1,4 16V 74 kW/100k, Eco-Tec, r.v.2008
Re: Lieta tu niekto?
A načo sa tým mučíš?
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
Dobre sa pri tom zaspavaBoeing737 píše:A načo sa tým mučíš?
Najviac komicky su ti traja autopiloti
A ta ruka autothrotle je ako z Adamsovcov.
BTW...pred T/O sa V2 na B777 nastavuje na MCP V2+15 alebo V2 ?
Ja som to pochopil tak, ze do MCP das V2 a system aj tak akceleruje na V2+15
Ale Ty mi to urcite objasnis
Chevrolet AVEO Hatchback (5dv.) 1,4 16V 74 kW/100k, Eco-Tec, r.v.2008
Re: Lieta tu niekto?
Takeoff Safety Speed (V2) je v podstate bezpečná rýchlosť na vzlet lietadla a určite vieš,že v podstate po dosiahnutí tejto rýchlosti príp.prerušenie vzletu je prúser
MPC ti vygeneruje rýchlosť V2 na základe už pilotom zadaných informácii a samozrejme je na to aj tabuľka,kde hodnoty kontroluješ,alebo volíš najlepšiu alternatívu pre daný let,podľa hmotnosti,klapiek a pod...
B777 má viac variant a softov podľa modelov.
V praxi platí to,že V2 z MPC zadáš pre IAS a počíta sa s tým,že údaje ktoré vygenerovalo MPC sú kontab. s údajmi podľa let.manuálu pre vzlet a pilot ho skontroloval.
Môže sa stať ale to,že MPC vygeneruje V2 162 a tebe podľa tabuľky vychádza 165,tak pri vzlete volíš menšie zlo a vzlietneš pri 165 bez ohľadu na to,čo je v MPC,lebo viac je v tomto prípade bezpečnejšie ako menej a vždy ide o bezpečnosť. Samozrejme s ohľadom na dĺžku dráhy a terén za vzletovou RWY.
Preto je tam pilot-okrem strojov tam máš aj seba-svoje skúsenosti a odhad.
Teraz jednoduchšie:
V2 podľa MPC je 160. Som na aktívnej dráhe a rolujem na vzlet. Pri dosiahnutí 160 viem,že sa neodlepím,tak aj keď mám "tempomat" na 160,tak pridám-idem na istotu na 165 a vzlietam bez ohľadu na to,čo som zadal,alebo čo mi vygenerovalo MPC.
Je to jeden z postupov aj keď sa napr.pri vzlete niečo pos...ie.Ty sa nemôžeš držať vtedy V2,lebo musíš vykonať nejaké úkony ešte kým je lietadlo na zemi a potom vzlietaš. Vtedy môžeš mať už aj 180
Pri vzlete má tiež lietadlo niekedy tendenciu zdvihnúť nos už skôr a vtedy "barany" tlačíš od seba a vyrovnávaš tak,aby vták vzlietol vtedy,kedy chceš ty a nie kedy chce on.
Podľa váhy,klapiek,vetra sa to robí často napr.do IAS 90 -kvôli odporu.
MPC ti vygeneruje rýchlosť V2 na základe už pilotom zadaných informácii a samozrejme je na to aj tabuľka,kde hodnoty kontroluješ,alebo volíš najlepšiu alternatívu pre daný let,podľa hmotnosti,klapiek a pod...
B777 má viac variant a softov podľa modelov.
V praxi platí to,že V2 z MPC zadáš pre IAS a počíta sa s tým,že údaje ktoré vygenerovalo MPC sú kontab. s údajmi podľa let.manuálu pre vzlet a pilot ho skontroloval.
Môže sa stať ale to,že MPC vygeneruje V2 162 a tebe podľa tabuľky vychádza 165,tak pri vzlete volíš menšie zlo a vzlietneš pri 165 bez ohľadu na to,čo je v MPC,lebo viac je v tomto prípade bezpečnejšie ako menej a vždy ide o bezpečnosť. Samozrejme s ohľadom na dĺžku dráhy a terén za vzletovou RWY.
Preto je tam pilot-okrem strojov tam máš aj seba-svoje skúsenosti a odhad.
Teraz jednoduchšie:
V2 podľa MPC je 160. Som na aktívnej dráhe a rolujem na vzlet. Pri dosiahnutí 160 viem,že sa neodlepím,tak aj keď mám "tempomat" na 160,tak pridám-idem na istotu na 165 a vzlietam bez ohľadu na to,čo som zadal,alebo čo mi vygenerovalo MPC.
Je to jeden z postupov aj keď sa napr.pri vzlete niečo pos...ie.Ty sa nemôžeš držať vtedy V2,lebo musíš vykonať nejaké úkony ešte kým je lietadlo na zemi a potom vzlietaš. Vtedy môžeš mať už aj 180
Pri vzlete má tiež lietadlo niekedy tendenciu zdvihnúť nos už skôr a vtedy "barany" tlačíš od seba a vyrovnávaš tak,aby vták vzlietol vtedy,kedy chceš ty a nie kedy chce on.
Podľa váhy,klapiek,vetra sa to robí často napr.do IAS 90 -kvôli odporu.
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
"Ja som to pochopil tak, ze do MCP das V2 a system aj tak akceleruje na V2+15"
Systém neakceleruje nikdy nikam len tam,kam ho nastavíš. Ak dáš V2 na 30 tak viac dostaneš jednoducho...pridáš plyn
Systém neakceleruje nikdy nikam len tam,kam ho nastavíš. Ak dáš V2 na 30 tak viac dostaneš jednoducho...pridáš plyn
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
Teda pánové, máte můj obdiv! Dobrovolně ve svém volném čase se drtit manuály, klobouk dolů. Kdysi dávno (1982-1986) jsem se v Prešově drtil jako pyšný technik na Mig 21, ke konci přišli nějací soudruzi a rozhodli, že ze mě udělají technika větrníku - vrtulník MI-2. Dobrá, sice šok jak něco takového může létat, ale budiž, ale když jsem nastoupil k útvaru a po dvou měsících jsem šupajdil zpět do Prešova na přeškolení na MI-8, sem myslel, že mě šlehne - a to jsem tam jel za peníze.
Kucí ať vám to lítá, jak s joistikem, s kniplem, nebo s řidítkama v ruce.
Naše Šmudla
Kucí ať vám to lítá, jak s joistikem, s kniplem, nebo s řidítkama v ruce.
Naše Šmudla
Škoda 120LS, Lancia Prisma 1,9D, Fiat Croma 2,0IE, Escort 1,8D, Rendl 19 1,9D, Seat Toledo 1,9TDI 81kw a Orel 2,0VCDi LTZ.
Re: Lieta tu niekto?
A vies preco vrtulnik dokaze lietat ?Kaštan píše:přišli nějací soudruzi a rozhodli, že ze mě udělají technika větrníku - vrtulník MI-2. Dobrá, sice šok jak něco takového může létata
Lebo je to nieco tak hnusne skarede, ze to uz aj maticka Zem odpudzuje
Tiez prajem pokojne sviatky
Chevrolet AVEO Hatchback (5dv.) 1,4 16V 74 kW/100k, Eco-Tec, r.v.2008
Re: Lieta tu niekto?
Piloti vrtuľníkov,majú môj obdiv!
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
Niekto tu spominal Google Earth letecky simulator aj ja som na tom volakedy fical a hlavne preto ze teren bol skutocny a mohol som prelietavat nad miestami kdekolvek na svete pozorovat realny obraz miesta (napr miesta kde som dovolenkoval, kde dovolenkovat budem atd). Potom som objavil nieco podobne co presne vyhovuje mojim potrebam! Letecky simulator ktory je online, netreba nic stahovat, bezi na terene google maps, teren, budovy, popisy atd... Obsahuje 13 modelov od A380 cez helikopteru, vetrona, balon, cesnu, SU-35 az po paraglider... Zobrazuje polohu na minimape, zobrazuje aj ostatnych pilotov kedze to bezi v multiplayer mode (bezne 100-150 pilotov online sucasne), zobrazuje polohu letisk s informaciami o runways (cca 30tis letisk) atd... Moznost prepinat pohlady pri simulacii, spracovane kokpity, moznost menit pocasie, oblacnost, noc den... Chat s ostatnymi pilotmi atd atd... Postupom casu som tam stretol viac nadsencov z SK a CZ a mame uz spolocny team a web, stretavame sa na spolocnych virtualnych letoch, prelietavame zaujimave lokacie alebo napr len tak santime vo vzduchu nad letiskom Sliac. Proste nenarocny simulator kde netreba ovladat rozne zakutia aviatiky, jednoduche lietanie aj s jumbom kde ovladate klasicky vyskovky, smerovky, tah motorov, klapky, vysuvate podvozok a mozete lietat. Koho by zaujimalo, simulator najdete na linku nizsie, mozno bude treba stiahnut nejaky plugin, a cosi aj nastavit, nic zlozite, vsetko laicky jednoduche.
http://www.gefs-online.com
Stranka CZ-SK teamu nadsencov nielen tohoto simulatora:
http://gefs-cs-team.webnode.sk/home/
Ukazka:
http://www.gefs-online.com
Stranka CZ-SK teamu nadsencov nielen tohoto simulatora:
http://gefs-cs-team.webnode.sk/home/
Ukazka:
Daewoo Lanos 1,5 63kW 1998 HB-5Dv, 27U - uplne bez vybavy (bez kurvitok).
Re: Lieta tu niekto?
Už sa vôbec nebudem čudovať,keď mi raz bude letieť oproti
virtuálne lietadlo
virtuálne lietadlo
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
„Lepšie je sedieť dolu a závidieť tým, ktorí sú hore, než byť hore a závidieť tým čo sedia na zemi...“
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Lieta tu niekto?
Ale v oblakoch je krásne....
Boris
Chevrolet Aveo 1,4 16V SE Elite, 69kW, 2007, 210 tis km,
Chevrolet Aveo 1,4 16V SE Elite, 69kW, 2007, 210 tis km,