Podle mě je ten 5. kvalt docela ok. Při dálničních 130 km/h točí přesně 3800 otáček, kde motor dosahuje svého nejvyššího točivého momentu 176 Nm, takže má i největší sílu. Pokud by byl 5. kvalt delší a točil při 130 km/h třeba 3000 otáček, mnohem častěji by se totiž stávalo, že do kopce bys musel podřadit na 4. stupeň. Samozřejmě šestka tam prostě chybí, která by se používala na vyloženě eco jízdu po dálnici bez výrazného převýšení.slunce píše:Já bych spíš řekl, že ten kdo tuhle převodovku sestavoval asi myslel na něco jiného. Stačilo jen zkrátit 3,4 a udělat delší 5-ku. I s 5 -ti kvaltem se dá jezdit 130 pod 3000ot/min.
Je tu ale ještě jedna možnost. Nandat pneumatiky s větším průměrem a hned máš přeskládanou celou převodovku do pomala, tedy bude točit méně, ale bude také línější.