problém pri štartovaní za studena

Moderátor: Blue Lanos

fonzie666
Příspěvky: 107
Registrován: čtv lis 01, 2012 09:35

problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od fonzie666 »

Zdravím, idem sa s vami opäť o niečom poradiť.
Za posledné 2 týždne si všímam, že mi auto zle štartuje - za studena. Konkrétnejšie, naštartuje v priemere na 3-4 krát !!!
Sviečky menené pred 2 mesiacmi, autobatéria pred 3 dňami (prikladal som to práve možnosti slabej batérie). Menili sa rozvody pred cca 2 mesiacmi.
Závada sa prejavuje tak, že štartér začne točiť ale neodpáli, keď už aj má tendenciu, že chytí, tak zase sa vypne. Nakoniec naštartuje, ale štve ma to, pretože v aute som nič nerobil, začalo z ničoho nič jedného dňa.
ALE keď je motor zohriaty, naštartuje bez problémov.

- neviem či to môže mať vplyv, ale zajtra som naplánoval vyčistenie lambda sondy a škrtiacej klapky
teraz: Daewoo Evanda 2.0 16V CDX, 1/2005 LPG BRC
ex: Daewoo Lanos 1.5, 8/2000 LPG Lovato
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od Richard »

lambda se ti projeví až po ohřátí, než dá nějaké normální info ř.j. si ji nevšímá, teda pokud to dělá za studena lambdu můžeš vynechat..... zajímavá informace je žes měnil rozvody, jsou správně? Když to kontroluješ máš všechny značky na správném místě? Dále může jít o nějaké čidlo - polohy vačky nebo klikové hřídele no a pak klasicky svíčky, kabely ke svíčkám, zapalovací modul...... ale nerozumím tomuhle: " že štartér začne točiť ale neodpáli, keď už aj má tendenciu, že chytí, tak zase sa vypne" to i když máš klíček v poloze "start" startér přestane točit ????? Pak bych hledal problém v něm......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
fonzie666
Příspěvky: 107
Registrován: čtv lis 01, 2012 09:35

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od fonzie666 »

nie, tak keď mi neodpáli motor, vypnem kľúč, pretože je úplne zbytočné aby točil štartér naprázdno, keď nemá ani náznak toho, že by motor chytil

bol som teraz tankovať a zbadal som ďalší príznak...motor nebol celkom zohriaty, takže na LPG nepreplo ešte a hral som sa s plynovým pedálom.. pri prudkom zošliapnutí plynového pedálu stiahlo otáčky z cca 1000 ot/m v momente na 500 ot/m a zatriaslo celým autom a potom prudko vyšli otáčky na 3000 (samozrejme tým ako som mal pedál na podlahe), ako som prepol na LPG, otáčky sa zmenili plynulo aj pri prudkom zošliapnutí plyn. pedálu

k tým rozvodom...prešiel som s nimi už 2000 km kým to začalo robiť, práve tesne po výmene rozvodov som mal dosť dlho pocit, že motor je živší...
teraz: Daewoo Evanda 2.0 16V CDX, 1/2005 LPG BRC
ex: Daewoo Lanos 1.5, 8/2000 LPG Lovato
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od Vypravca »

Ja si myslim, ze to bude cidlom teploty (nie tym co je na budik). RJ si ,,mysli,, ze je motor ohriaty, preto to blbo startuje za studena.
Za tepla problem nema.
Aj svokor na Corzicke mal takyto problem.
Vymenilo sa cidlo teploty nasavaneho vzduchu a startuje v pohode.
Treba to dat na diagnostiku a podla zivich dat skontrolovat teplotu za studena a potom aj za tepla.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od Richard »

Jsem přehlíd že tam máš LPG...... to můžou být i přicpaný vstřikovače, oni jak se při LPG nepoužívají tak mohou zaschnout a dávají míň paliva..... samo i to co píše vypravca je možný důvod tvých potíží.... bylo by dobré kdybys napsal že po ohřátí a přepnutí na plyn je auto v pohodě, aspoň tak jsem to pochopil..... problém je jen za studena a jen na benzín, nebo se pletu ? Pokud je to tak, můžeš skoro na 100% vynechat celé zapalování, LPG je na kvalitu zapalování háklivé a co projde u benzínu u LPG už dělá problém.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
fonzie666
Příspěvky: 107
Registrován: čtv lis 01, 2012 09:35

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od fonzie666 »

Presne tak ako to pises, ako sa motor zohreje a prepne na plyn ide vsetko v pohode. A ked je motor zohriaty uplne a dam na benzin, tak nie je s tym problem. Asi 3 tyzdne dozadu som prehnal auto na benzine 170km/h ale to bolo prepnute za jazdy. Problem je pri tom startovani a rozbiehani za studena. Dnes som cistil skrtiacu klapku, ale tej by som to asi nepripisoval.
Inak co sa tyka toho cidla teploty vzduchu, ako by sa malo prejavit keby ho odpojim a idem bez neho na skusku, malo by auto na to nejako reagovat?
teraz: Daewoo Evanda 2.0 16V CDX, 1/2005 LPG BRC
ex: Daewoo Lanos 1.5, 8/2000 LPG Lovato
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od Vypravca »

Sninac teploty.png
Snimac teploty chladiacej kvapaliny je pod EGR ventilom.
Odpoj konektor a odmeraj ohm metrom za studena by mala byt hodnota pri 20°C-3520ohm a pri 80°C-332ohm.
Ak ti bude ukazovat tieto hodnoty tak snimac je v poriadku.
Snimac teploty nasavaneho vzduchu je na hadici od filtra po vzduchovu klapku.
Hodnoty pri 20°C-2500ohm, pri 80°C-327ohm.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
fonzie666
Příspěvky: 107
Registrován: čtv lis 01, 2012 09:35

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od fonzie666 »

takze snimac teploty vzduchu pri 14°C mal 3000ohmov pri 80°C cca 2100ohmov...ale to som motor zohrial kratkou trasou, fakt len co prisla rucicka pri 80 a odstavil som..zajtra idem na dlhšiu trasu, tak odmeram znova a musím vymeniť baterky v meraku, aj to má vplyv :mrgreen:
teraz: Daewoo Evanda 2.0 16V CDX, 1/2005 LPG BRC
ex: Daewoo Lanos 1.5, 8/2000 LPG Lovato
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od Vypravca »

Ale teplotu nasavaneho vzduchu si nemal na 80'C.
Ten musis vybrat a zahriat fenom ci bude menit odpor.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
fonzie666
Příspěvky: 107
Registrován: čtv lis 01, 2012 09:35

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od fonzie666 »

Ved bolo mi divne ako moze byt teplota vzduchu 80 stupnov ale jak sa hovori topiaci sa aj slamky chyta....a snazil som sa senzor vytiahnut ale neslo mi to a bal som sa nech to neurvem...zajtra to skusim silnejsie
teraz: Daewoo Evanda 2.0 16V CDX, 1/2005 LPG BRC
ex: Daewoo Lanos 1.5, 8/2000 LPG Lovato
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od Vypravca »

Tie hodnoty su zo servisneho manualu. Vybral som tam dve teplotne hodnoty. Tebe sa odpor zmenil.
Skor by som sa zameral na cidlo chladiacej klapaliny. To skus premerat.
Tam uz mozes zistit rozdiel za studena a za tepla.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
fonzie666
Příspěvky: 107
Registrován: čtv lis 01, 2012 09:35

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od fonzie666 »

ešte pred meraním mi kolega poradil, že keď jazdím na LPG, mam si skúsiť dať prísadu do nádrže, že môžu byť pripchaté trysky a veru aj boli...teraz na prvý krát štartujem bez problému aj pri dnešných ranných 2°C....uvidím časom, keď opäť začnem jazdiť na LPG (teraz idem čisto na benzín )
teraz: Daewoo Evanda 2.0 16V CDX, 1/2005 LPG BRC
ex: Daewoo Lanos 1.5, 8/2000 LPG Lovato
maky
Příspěvky: 8
Registrován: úte lis 05, 2013 18:36

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od maky »

dobry den mam stejny problem ako fonzie666
javy sa to podobne za studena auto toci ako by aj chcelo chyitit ale zle to odpaluje nastartuje na 2-3krat
zaujimave ze to neurobi vzdy dakedy auto stoji 3 dni a nastartuje dakedy z vecera do rana sa to prejavy ...
taktiez mam plyn ale auto startuje na benzin tak predpokladam ze s plynom to nema nic spolocneho
odsledoval som ze to robi len ked je vonku chladno jesen zima jar v lete mi to nerobi
cidlo teploty vody som vymenil ako prve stav nezmeneny
hm tak neviem... maky
fonzie666
Příspěvky: 107
Registrován: čtv lis 01, 2012 09:35

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od fonzie666 »

ako som písal v poslednom príspevku, skús aj ty dať prísadu do benzínu. Ja osobne som kúpil od Liqui Moly na prečistenie palivového systému/trysiek..viď obr.
Odporúčajú to balenie 300ml na 75L benzínu, ale ja som dal väčší pomer (odporúčanie), cca balenie na 50L
Problém asi po 2-3 dňoch jazdenia prestal.
Přílohy
moly.JPG
teraz: Daewoo Evanda 2.0 16V CDX, 1/2005 LPG BRC
ex: Daewoo Lanos 1.5, 8/2000 LPG Lovato
maky
Příspěvky: 8
Registrován: úte lis 05, 2013 18:36

Re: problém pri štartovaní za studena

Příspěvek od maky »

hm no ano lenze ja ked to auto prepnem na benzin tak chodim bez problemov a keby bolo nieco s tryskami tak to robi stale ja som uz vybral aj cerpadlo vy zera ok akurat v situ na cerpadle su take kamienky na prvy pohlad bordel ale sitko je neporusene takze tam musia byt od nova maky
Odpovědět

Zpět na „EVANDA“