MAP senzor

Diskusní forum Daewoo Lanos Clubu.

Moderátor: Blue Lanos

henrik35
Příspěvky: 52
Registrován: sob dub 06, 2013 19:00
Bydliště: Ružomberok

MAP senzor

Příspěvek od henrik35 »

neviete niekto ci je mozne zmerat hodnoty map senzoru obycajnym multimetrom?a ake by mali byt hodnoty ale nie v kpa ale Volty?ked je klucik v polohe ON a map odpajam zapajam tak pocut ako sa krokovy motorcek hybe.meral som MAP mutimetrom a pocas kludu bez pohybu boli otacky 850-900 a map daval 1,5V.akonahle sa pohnem a idem nad 50 a viac tak pri vyradeni su otacky cca 1300 a map dava zhruba 1,25V.ked stlacam plyn tak ide hodnota map hore.cize cim menej voltov ukazuje map tam je asi vacsi podtlat.len preco si krokovy motorcek nedokaze uregulovat podtlak tak aby boli otacky nizsie?alebo ako to cele funguje?
Daewoo Lanos 1.5 , 63kw LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: MAP senzor

Příspěvek od Vypravca »

Snímač absolutního tlaku ve sběrném potrubí (MAP) měří změny tlaku v sacím sběrném potrubí, které jsou důsledkem změn zatížení motoru (podtlaku v sacím sběrném potrubí) a otáček. Snímač MAP konvertuje tyto změny na napěťový výstup. Řídicí modul motoru (ECM) dodává referenční napětí 5 V na snímač MAP. Se změnou tlaku v sacím sběrném potrubí se rovněž mění výstupní napětí snímače MAP. Při volnoběhu je na výstupu nízké napětí (vysoký podtlak) 1 až 2 V. Při úplném otevření škrticí klapky je na výstupu vysoké napětí (nízký podtlak) 4,0 až 4,8 V. Snímač MAP je rovněž za určitých podmínek použit pro měření atmosférického tlaku. To umožňuje ECM provádět korekce podle změn nadmořské výšky. ECM používá snímač MAP pro změny přívodu paliva a časování zapalování.

To by ti malo stacit na vysvetlenie.
Přílohy
Tu mas aj schemu zapojenia.<br />Je to z Evandy ale princip je ten isty.
Tu mas aj schemu zapojenia.
Je to z Evandy ale princip je ten isty.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
henrik35
Příspěvky: 52
Registrován: sob dub 06, 2013 19:00
Bydliště: Ružomberok

Re: MAP senzor

Příspěvek od henrik35 »

Ale pocas volnobehu v stoji a volnobehu ked je auto v pohybe nema byt vyystupna hodnota MAP rovnaka?lebo ja mam pocas jazdy na volnobeh nizsiu vystupnu hodnotu map ako pocas volnobehu ked
auto stoji,cize vacsi podtlak vznika pocas volnobehu ked sa auto hybe.cim vznika ten vacsi podtlak?ved je to tiez volnobeh,len je auto v pohybe
Daewoo Lanos 1.5 , 63kw LPG
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: MAP senzor

Příspěvek od Vypravca »

Vsak ty ries hodnoty tak ako je napisane. Na volnobeh a pri otvorenej klapke.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
henrik35
Příspěvky: 52
Registrován: sob dub 06, 2013 19:00
Bydliště: Ružomberok

Re: MAP senzor

Příspěvek od henrik35 »

Ved chapem.pri volnobehu je 1 az 2 v a pri otvorenej klapke je 4az 4,5 v.ale volnobeh v stoji mam 1,5v a volnobeh v pohybe 1,2v.tak ze koli comu je v nich rozdiel.lebo pocas pohybu mam furt vyssie volnobezne otacky cca 1500.tak ci na zaklade vyssieho podtlaku ktory nastava pocas volnobehu ked je auto v pohybe nezdvyha aj tie otacky motora.uz chapes?ako keby rj nevedela uregulovat zmes alebo co
Daewoo Lanos 1.5 , 63kw LPG
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: MAP senzor

Příspěvek od Vypravca »

Ale si stale v tolerancii 1-2V.
To mozes vyskusat na pozicanom MAP senzore, ci tam budu rovnake hodnoty.
Alebo tam skus odmerat odpor a na vyskusanie tam das natvrdo odpor, tak aby ti tam islo stale 1,5V tak ako mas pocas statia. Chod sa previest a uvidis.
No asi najjednoduhsie bude vyskusat vymenit na skusku iny MAP senzor.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: MAP senzor

Příspěvek od kesko »

Ma to suvis aj so snimacom pohybu, do urcitej rychlosti neklesnu otacky na volnobezné.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Honza K.
Příspěvky: 178
Registrován: pon říj 29, 2012 09:52
Bydliště: Praha 7

Re: MAP senzor

Příspěvek od Honza K. »

Dle https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... dy#p269195 jsou za jízdy zvýšené otáčky na volnoběh normální, pak mohou být odlišné hodnoty na senzoru důsledkem zvýšených otáček, a ne příčinou...
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
henrik35
Příspěvky: 52
Registrován: sob dub 06, 2013 19:00
Bydliště: Ružomberok

Re: MAP senzor

Příspěvek od henrik35 »

ale ja som nikdy na ziadnom aute nezazil volnobezne otacky pocas rychlosti 100km/h okolo 1300.na lpg dokonca viac.ved je tu viac majitelov lanosov tak nech sa vyjadra ako sa spravaju ich auta.
Daewoo Lanos 1.5 , 63kw LPG
johns
Příspěvky: 184
Registrován: čtv srp 15, 2013 22:11
Bydliště: NMnV

Re: MAP senzor

Příspěvek od johns »

Mozem potvrdit ze moj lanos sa sprava rovnako a tiez ma to na zaciatku prekvapilo, nieje to bezna vlastnost a kdesi som cital (nerucim za pravdivost) ze tieto zvysene volnobezne otacky za jazdy su nastavene zamerne pre lahsie radenie rychlostnych stupnov. Teda ak pustim plynovy pedal a kotulam sa do krizovatky, motor si vrci na vyssich otackach (neviem presne, nemam otackomer) akonahle zastavim tak cca po 2-3 sekundach otacky poklesnu, motor mierne zatrasie a otacky sa ustalia uz na nizsich volnobeznych otackach.
Neviem ci sa tato funkcia da nejako vypnut alebo blokovat, udajne stoji aj za znamou vyssou spotrebou u lanosov, no osobne si myslim ze to bude zanedbatelne z pohladu spotreby, kedze motor nieje v zatazi.
Neviem ako by to jazdilo s odpojenym senzorom rychlosti, mozno by stalo za experiment - ak uz niekto neskusal...
Daewoo Lanos 1,5 63kW 1998 HB-5Dv, 27U - uplne bez vybavy (bez kurvitok).
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: MAP senzor

Příspěvek od vado »

Pokial mam dobre informacie, tak volnobezne otacky pri pohybe auta su zvysene kuoli brzdeniu. Ak niekto ide napriklad z kopca na neutral, musi dost casto pribrzdovat a motor na normalnych volnobeznych otackach (750/min) by nemusel stihat vytvarat podtlak pre posilnovac. Preto sa otacky udrzuju na +-1200 a po zastaveni auta poklesnu na +-750.
Ak odpojis snimac rychlosti, tak pri jazde na neutral budu otacky na urovni 750/min. Teda, ak za zvysenim otaciek nestoji nejaky iny problem.
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
johns
Příspěvky: 184
Registrován: čtv srp 15, 2013 22:11
Bydliště: NMnV

Re: MAP senzor

Příspěvek od johns »

vado píše:Ak odpojis snimac rychlosti, tak pri jazde na neutral budu otacky na urovni 750/min.
... toto je teoreticka uvaha alebo odskusana prax? v tom pripade by som tu suvislost so spotrebou aj odskusal, mne by rychlomer az tak nechybal.
Daewoo Lanos 1,5 63kW 1998 HB-5Dv, 27U - uplne bez vybavy (bez kurvitok).
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: MAP senzor

Příspěvek od vado »

je to odskusane.
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3615
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: MAP senzor

Příspěvek od conpet »

je to kvůli těm brzdám -i dělala to už moje Ascona r.v. 89
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
henrik35
Příspěvky: 52
Registrován: sob dub 06, 2013 19:00
Bydliště: Ružomberok

Re: MAP senzor

Příspěvek od henrik35 »

s tym snimacom rychlosti som to skusal a otacky padali.mayslel som ze je KO tak som kupil novy ale bolo to to iste.tak asi to tak ma byt.uz sa tym nebudem zaoberat.len som si myslel ze je to chyba kedze mi svieti aj kontrolka check ale ta bude asi hlasit iny problem.tie otacky niesu az take hrozne,u mna cca 1200 pri rchlosti zhruba 100km/h.a 1000-1100 pri 50km/h.len na prd je to ze na plyne je to ocosi vyssie cca 1500.tiez ked vyradim otacky klesnu pod 900 a potom vyletia na tych 1500.ale to uz bude chyba s LPG.nemam z RJ LPG ani pripojeny kabel na signalny kabel zo snimaca TPS(potenciometer skrtiacej klapky).ked ho pripojim ta otacky uplne blbnu.
Daewoo Lanos 1.5 , 63kw LPG
Odpovědět

Zpět na „LANOS“