Filtr pevnych castic

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
Stanoduso
Příspěvky: 73
Registrován: stř čer 22, 2011 20:30

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Stanoduso »

Teda ja som uz z toho jelen :shock: .Cital som asi 5 clankou na temu dpf. Nemam sa coho bat podla tych clankou. Na auto.cz je toho dost popisane.Ked to vypaluje je treba to nechat vypalit :lol: .Nesmie sa prudko zrychlit ani brzdit inak sa vypalovanie prerusi.V podstate je to jednoduche.Vstrekne sa extra nafta do valca ktora nezhori a spali sa az vo filtri.Zas ked to citam na fore kolko ich tu ma problemy tak teda kludny niesom :cry: .
Vyberat ten filter nemienim to som si mohol radsej kupit benzinovy motor.Snad to vsetko dobre dopadne a nemam dovod sa toho dpf bat.Cas ukaze.

Predajca ma na dpfko upozornil ale na dlhe trate by som nemal mat problem.
Chevrolet cruze cierny 2vcdi 163k lt+
Ford Focus 1,6 74kw 2011
Ex:Skoda Fabia RS 1,9tdi 130k
Peugeot 206
Reklama
 

Kjub
Příspěvky: 1975
Registrován: ned kvě 16, 2010 16:50

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Kjub »

Mne ked vypaluje tak niekedy davam maximalne zrychlenia, prudke a este sa mi nestalo ze by mi prerusilo vypalovanie.
Chevy Cruze Black´n´ Black 2.0 diesel power LTZ
zavodak-1
Příspěvky: 148
Registrován: ned led 30, 2011 19:08
Bydliště: Bratislavsky kraj.

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od zavodak-1 »

Nesmieš hnat motor nad 3500 otáčok potom to môže vypnúť ale ked vypaluje tak to držim na 2500 otáčkach a za 15 km je vypaléne potom mu dám prakrát obmedzovač keď skonči vypalovanie a mám pokoj zasa 800 km.
Biely cruze 2.0 VCDI LS+ 92kw-chip 110kw
VW Golf 1.9 Tdi pd higline 85kw
Uživatelský avatar
martinaok
Příspěvky: 7
Registrován: stř srp 07, 2013 12:12
Bydliště: Ostrava

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od martinaok »

Jsem trochu rozpačitý z toho jestli jsem nepřerušit mé první vypalovaní filtru (Diesel 2.0), při cestě cca 100 km (venku +36, klima zapnuta na 26) jsem zakončoval jízdu 10 km stoupáním. Spotřeba byla docela vysoka do kopce si to vzalo na 4řku cca 14-16 litrů v aktuální spotřebě při cca 80km/h. Navíc po ukončení jízdy jel větrák na plno cca 1.5 minuty. Teď nevím jestli je to normální po delší jízdě v tomhle parnu nebo jsem měl již rozjeté vypalování. Mám prozatím najeto 460 km.

Četl jsem zde, že právě větrák který hučí po dojezdu indikuje rozeběhnutý proces vypalování. Bohužel do kopce jsme nemohl pozorovat zvýšené otáčky ty jsem měl cca na 2 - 2.5 tisicích.
Chevrolet Cruze SW 2.0 Diesel LTZ
Uživatelský avatar
Joztar
Příspěvky: 605
Registrován: pát srp 10, 2012 14:50
Bydliště: Kosice

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Joztar »

nic si z toho nerob vypalis nabuduce ... precitaj si prispevky o dizly a skusenosti s DPF tam sa dozvies najviac... inac blahozelam k novemu auticku velmo pekny cruzik aj farba super -i
Chevrolet Orlando MY2012 LTZ 2.0 VCDi 120KW M6 CarbonFlash !
Obrázek
Uživatelský avatar
Stanoduso
Příspěvky: 73
Registrován: stř čer 22, 2011 20:30

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Stanoduso »

Moje druhe vypalovanie prebehlo pri 1140km.Prve pri 715km.No teraz bolo aj dost jazd v meste.Momentalne ma auto 1700 km a stoji v chorvatsku.Cize cestou naspät cakam dalsie vzpalovane. :lol:
Chevrolet cruze cierny 2vcdi 163k lt+
Ford Focus 1,6 74kw 2011
Ex:Skoda Fabia RS 1,9tdi 130k
Peugeot 206
Uživatelský avatar
Stanoduso
Příspěvky: 73
Registrován: stř čer 22, 2011 20:30

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Stanoduso »

Tak cestou domou z dovolenky bolo 3tie vypalovanie.Pri 2144km :lol: .Po 1000km od posledneho vypalovania sa spustilo :lol: :lol: .Uz som si myslel ze som to vypalovanie prehliadol :P Auto ma 2500km.
Chevrolet cruze cierny 2vcdi 163k lt+
Ford Focus 1,6 74kw 2011
Ex:Skoda Fabia RS 1,9tdi 130k
Peugeot 206
Uživatelský avatar
Mefisto
Příspěvky: 523
Registrován: stř lis 07, 2012 20:38
Bydliště: Brünn

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Mefisto »

Jak jsem jiz psal nekolikrat, nechcete to vypalovani nechat at si zije vlastnim zivotem?
Ja to uz pred jak vice rokem udelal a uz to neresim :PP:
Uživatelský avatar
Joztar
Příspěvky: 605
Registrován: pát srp 10, 2012 14:50
Bydliště: Kosice

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Joztar »

:arrow: ono je zasa dobre si vsimnut kedy prebieha regeneracia aj ked ju aktualne nemozem dokoncit lebo musim zastavit ... tak viem ze nabuduce by som ju mal dokoncit ! to plati pre ludi co vela chodia v meste ....
:arrow: dalsi pripad by bol neriesit vypalovanie a cakat ked sa rozsvieti kontrolka a vtedy to vypalit :D

ja to riesim tak ze ked musim zastavit alebo sa ponahlat a viem ze vypaluje tak to chcipnem a neriesim, no na druhej strane ked viem ze pali a mam dostatok casu a nikam sa neponahlam tak mu doprajem nech sa vypali! momentalne mi vypaluje v priemere 2x za nadrz (cca kazde 400km) a moc ma to neobtazuje :lol:
Chevrolet Orlando MY2012 LTZ 2.0 VCDi 120KW M6 CarbonFlash !
Obrázek
Uživatelský avatar
Stanoduso
Příspěvky: 73
Registrován: stř čer 22, 2011 20:30

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Stanoduso »

Podla mna je dobre to odsledovat aby clovek vedel kedy bude priblizne dalsie vypalovanie. -i

Ja s vypalovanim zatial nemam problem.

A pisem sem skusenosti s filtrom pre ostatnych co zhanaju info o tom filtri
Chevrolet cruze cierny 2vcdi 163k lt+
Ford Focus 1,6 74kw 2011
Ex:Skoda Fabia RS 1,9tdi 130k
Peugeot 206
Uživatelský avatar
Mefisto
Příspěvky: 523
Registrován: stř lis 07, 2012 20:38
Bydliště: Brünn

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Mefisto »

A to si myslite ze tech 90% majitelu vozidel s filtrem pevnych castic toto resi. Nebo snad hlidaj kdy jestli a jak?
Ne.
Cili pokud to mate jako zabavu tak to beru.
Ja mam auto nato aby me odvezlo z bodu A do bodu B.
Kdyz by me to melo nejak omezovat tak to bude resit servis.
Jako zabavu jsem to bral prvnich par mesicu ale po celou dobu vlastnictvi auta bych to nechtel resit.
Navic jak pises, kdyz viz ze to zaclo vypalovat a musis zastavit tak to pri dalsi jizde vypalis. Ja bych tohle musel treba po dalsich 20 jizdach.

Necham si ho zkontrolovat pri servisce a pokud je vse ok (zatim po 30.000 jo), tak to uz neresim.
luneb
Příspěvky: 27
Registrován: stř kvě 01, 2013 23:54
Bydliště: t.č.Ostrava

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od luneb »

Skúšali ste ste už niekto regenrovať filter v stoji, len zvyšením otáčok nad 2000 ot/min a podarilo sa vám to? Moje Orlando, sa v poslednej dobe riadi Murphyho zákonmi schválnosti a zachce sa mu vypaľovať akurát vtedy, keď po 2-2,5 hodinovej jazde po diaľnici dorazím do cieľa resp., keď doženiem kolonu, pohybujúcu sa rýchlosťou 20 km/ hod. Spočiatku som sa mu prisposoboval a venčil ho, keď sa mu zachcelo vypaľovať, ale teraz ma to začína riadne otravovať. Minule som ho, práve keď som stál v kolone, povytáčal asi 10-15 min. a ventilátor po chvíli vypol, otáčky na voľnobehu klesli na 800. Po roztiahnutí kolony som pokračoval v jazde plynulou rýchlosťou ešte asi 40 km, no vypaľovanie sa znova nenaštartovalo. Myslel som si teda, že sa mi to úspešne podarilo a mám minimálne 500 km kľud. Opak bol, ale pravdou. Za pár dní (najazdil som asi 80 km), keď sa mi to samozrejme najmenej hodilo, sa mu zachcelo opat vypaľovať. Napadlo ma, že indikátorom úspešného vypaľovania by mohla byť kontrolka kvality oleja. Mne momentálne ukazuje 76 % (no bol som už i na 70%). Všimol som si, že po úspešnom vypaľovaní filtra, klesne napr. o 3%, teda na 73%, no potom začina opat stupať a pred ďalším vypaľovaním je to už povedzme 75%.
Niesom si istý, či to tak naozaj funguje, je to len moj dohad. Je ale možné aj to, že ukazovateľ kvality, je len ďalšia z množstva neodborne navrhnutých blbosti a robí si čo sa mu zachce, alebo v mojom aute vobec nefunguje, jak by mal a ja by som ho mal isť reklamovať spolu s vrzgajúcimi plastmi.
Chevrolet Orlando LT+ 2.0VCDi, 120kW, bežová daydream
+ Renault Clio 1,6 79kW
.............................................................................
ex. Škoda fabia 1,4 MPi, Opel Astra 1,7 CDTi
Uživatelský avatar
Honza H.
Příspěvky: 601
Registrován: pon čer 11, 2012 09:44
Bydliště: Praha/Vyškov

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Honza H. »

Filtr pevných částic je, se dívám, nesmrtelné téma :D
Bývalý majitel Cruze LT+ 1,6 Hatchback, Černá Carbon Flash, 2012

Carthell Prg
Uživatelský avatar
Joztar
Příspěvky: 605
Registrován: pát srp 10, 2012 14:50
Bydliště: Kosice

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Joztar »

Luneb :arrow: a naco by to bolo dobre vypalovat to na mieste :?: ono celkovo navodit vhodne podmienky pre vypalovanie je niekedy nemozne a ked cidla hlasia uz privelky tlak tak to spusti regeneraciu ci na to ma vhodne podmienky alebo nie a bude tam vstrekovat tu naftu aj ked podla mna dosiahnut tam teplotu 700 stupnov hned po nastartovani motora (ano uz sa mi to stalo) co celu noc stal mi okamzite po rozjazde zacalo vypalovanie (vysoka spotreba jak svina) tak mi povedzte jak takto dosiahne vypalenie sadzi ked nedosiahne pozadovanu teplotu.... kravina je to a ja to uz neriesim.

Honza H. :arrow: ono to nieje az tak strasne len pre vela ludi vratane mna co s tym nemali predtym skusenost je to nieco nove no kazdopadne sa s tym zit da a zasa ludia s tym ani moc nemaju problem ... ked si vsimnes prispevky vatsina ludi sa akurat vypytuje zo zaujimavosti a snazi sa pochopit fungovanie DPF no ono sa to pochopit neda a neda sa ocakavat ze proste vtedy to bude vypalovat lebo pred 500 km to vypalovalo tak teraz musi tiez ... Moja osobna skusenost bola ze do 10tis. to vypalovalo cca 800-1000km a potom sa interval vypalovania (v lete) skratil na 300-400 km co uz mi prislo naozaj vela ... no po 15tis (po prvej garancke) sa interval zacal znova predlzovat ... servisak mi tvrdil ze podla diagnostiky je vsetko ok a ja naozaj neviem ci na to ma vplyv vonkajsia teplota castejsie pouzivanie klimy v lete alebo ci nieco robili v servise a mi to nechceli povedat ... teraz mi vypaluje cca 1x za nadrz a to ma uz vobec neobtazuje. aj ked nejazdim vyslovene iba v meste ale ani dlhe suvisle trate tak je vypalovanie zatial ok. Jak som tu uz pisal ked potrebujem zastavit tak proste zastavim a chcipnem to a neriesim to ze bezi vetrak. ono od toho je kontrolka ked to 4x ci kolko krat chcipnes tak potom by si to uz mal vypalit ...

Je to nedokonaly system :arrow: podla vyrobcu by si ani nemal vediet o nejakom filtry a ze on vypaluje a vobec naco tam je a co robi. No na druhu stranu predavajuci ta ani neupozorni ze ked chodis kratke trasy tak sa to moze posrat a na vyslovene mestsku prevadzku je vhodnejsi benzin. Ja som zatial spokojny a za benzin by som nemenil. :PP:
Chevrolet Orlando MY2012 LTZ 2.0 VCDi 120KW M6 CarbonFlash !
Obrázek
Uživatelský avatar
Dannik91
Příspěvky: 811
Registrován: sob led 07, 2012 01:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Dannik91 »

Honza H. píše:Filtr pevných částic je, se dívám, nesmrtelné téma :D
Čekal jsem, kdy se ozveš :lol:
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg

Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Odpovědět

Zpět na „Diesel“