Spojka klepne
Moderátor: Blue Lanos
Spojka klepne
Dobry den prajem,
pri zaradenom neutrale, a pri rychlejsom zosliapnuty spojky nieco klepne.
Chcel by som sa Vas opytat, ci Ste sa s niecim podobnym stretli a ci to predstavuje velky problem.
dakujem
Jan Novak
pri zaradenom neutrale, a pri rychlejsom zosliapnuty spojky nieco klepne.
Chcel by som sa Vas opytat, ci Ste sa s niecim podobnym stretli a ci to predstavuje velky problem.
dakujem
Jan Novak
- Reklama
Re: Spojka klepne
benzin nafta??
Biely cruze 2.0 VCDI LS+ 92kw-chip 110kw
VW Golf 1.9 Tdi pd higline 85kw
VW Golf 1.9 Tdi pd higline 85kw
Re: Spojka klepne
Benzin, 1.6 91kW SW. Pri kazdom zosliapnuti pocut, ze jeden krat klepne, tukne a zaroven to tuknutie trochu citit aj v riadiacej pake. Najazdene necelych 3000 km. Pocitujem to asi uz od 1000 km....pred tym som to nezaregistroval. Klepnutie pocut a citit iba ak auto stoji a je zaradeny neutral. Pocas jazdy som nic nepocul, necitil a isiel som aj uplne pomaly menej ako 10km/h a preradzoval som medzi rychlostami i neutralom.
Prosim, co to moze byt? Je to vazne?
Prosim, co to moze byt? Je to vazne?
Re: Spojka klepne
Dnes som bol v servise, prijimaci technik to pozrel, popocuval...potom sme pozreli iny cruze 16 000 km najazdenych a na nom to bolo to iste....
takze pri zapnutom motore, zaradenom neutrale a uvolnovany spojkoveho pedala dojde k jemnemu klepnutiu...pravdepodobne spojenie hnaneho a hnacieho kotuca...
chcel by som sa opytat, ci sa to deje aj u Vasich cruzikoch
budem Vam velmi povdacny
vopred dakujem
takze pri zapnutom motore, zaradenom neutrale a uvolnovany spojkoveho pedala dojde k jemnemu klepnutiu...pravdepodobne spojenie hnaneho a hnacieho kotuca...
chcel by som sa opytat, ci sa to deje aj u Vasich cruzikoch
budem Vam velmi povdacny
vopred dakujem
Re: Spojka klepne
Niečo podobné mám aj na Orlande, čiže calm down
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Re: Spojka klepne
zdravim mam cruze 2,0 vcdi a asi po pol roku mi zacala piskat spojka pri rozbiehani a pri podradovani. zasiel som s tym do servisu a tam mi ju automaticky vymenili a moj problem vyriesili. asi po roku a pol mi zacala spojka znovu piskat a pretrvava to az do teraz. asi s tym pojdem znova do servisu a som zvedavy co urobia tentoraz. rad by som sa spital ci tu ma niekto rovnaky problem a ako si s nim poradil. kazda rada pomoze vdaka za pomoc
Re: Spojka klepne
Nevím, co to bylo, ale dneska jsem se rozjížděl, pouštím spojku, ještě jsem ji neměl úplně puštěnou a najednou takový nevím jak to napsat "duc duc duc". Auto začalo jakoby poskakovat. Jak jsem se rozjel a spojku pustil úplně, tak to hned přestalo. Jakobych se špatně rozjížděl, znáte to, někdy vám to trhne skočí a tak, ale takový rany? Stalo se vám to někomu taky? Co to mohlo být?
Chevy V.I.P. Cruze 1.6 LS Plus Edice 100, 91kw, černá Carbon Flash, přímé sání SIMOTA Racing Sports, Červený interier
Re: Spojka klepne
Kto videl spojku v rozobranom stave, myslim tým odobranú prevodovku z auta,
videl tam aj tzv.vypinaciu vidličku ktorá tlačí na axialne spojkové ložisko a vypína spojku,
kovový cvakot sposobuje práve ta vypínacia vidlička,ktorá je fixovana pružinou, pri tom ako sa vrati do vychodzej polohy,ked uplne uvolnime spojkovy pedal.
Riešením by bolo jemne premazať dotykové plochy kde sa vidlička dotýka ložiska,
je to však NEREALNÉ, nakolko to nejde bez rozobrania , odobrania prevodovky
Teda s cvakotom sa treba zmierit.
Čo sa týka nepravidelneho záberu spojky ja som to pozoroval vtedy ked som chcel urobiť odpich z miesta s prešmyknutím pneumatik,
nepodarilo sa mi to urobit tak ako som chcel , motor sice bol v otáčkach asi 5000 ale spojka nezabrala tak ako som očakával a došlo k spaleniu povrchu lamely ,pretože som citil dym,
na druhy deň som pozoroval trhany zaber pri rozjazde, musel som vyšlapnut spojku a rozjazd zopakovať, pokým sa spojka neprisposobila /spalena vrstva na lamele,jednoducho sa musí ošuchať
a potom spojka zase funguje normalne/
Skor ma však s*re to automaticke doštelovavanie záberu spojky, ked je motor studeny spojka zabera normalne dole, ak však motor je zohriaty a hlavne ked stoji na mieste vtedy spojka zaberá nezvykle vysoko, treba si na to zvyknut.
videl tam aj tzv.vypinaciu vidličku ktorá tlačí na axialne spojkové ložisko a vypína spojku,
kovový cvakot sposobuje práve ta vypínacia vidlička,ktorá je fixovana pružinou, pri tom ako sa vrati do vychodzej polohy,ked uplne uvolnime spojkovy pedal.
Riešením by bolo jemne premazať dotykové plochy kde sa vidlička dotýka ložiska,
je to však NEREALNÉ, nakolko to nejde bez rozobrania , odobrania prevodovky
Teda s cvakotom sa treba zmierit.
Čo sa týka nepravidelneho záberu spojky ja som to pozoroval vtedy ked som chcel urobiť odpich z miesta s prešmyknutím pneumatik,
nepodarilo sa mi to urobit tak ako som chcel , motor sice bol v otáčkach asi 5000 ale spojka nezabrala tak ako som očakával a došlo k spaleniu povrchu lamely ,pretože som citil dym,
na druhy deň som pozoroval trhany zaber pri rozjazde, musel som vyšlapnut spojku a rozjazd zopakovať, pokým sa spojka neprisposobila /spalena vrstva na lamele,jednoducho sa musí ošuchať
a potom spojka zase funguje normalne/
Skor ma však s*re to automaticke doštelovavanie záberu spojky, ked je motor studeny spojka zabera normalne dole, ak však motor je zohriaty a hlavne ked stoji na mieste vtedy spojka zaberá nezvykle vysoko, treba si na to zvyknut.
Re: Spojka klepne
VIP píše:Nevím, co to bylo, ale dneska jsem se rozjížděl, pouštím spojku, ještě jsem ji neměl úplně puštěnou a najednou takový nevím jak to napsat "duc duc duc". Auto začalo jakoby poskakovat. Jak jsem se rozjel a spojku pustil úplně, tak to hned přestalo. Jakobych se špatně rozjížděl, znáte to, někdy vám to trhne skočí a tak, ale takový rany? Stalo se vám to někomu taky? Co to mohlo být?
Tento problém, co jsem kdysi popsal mi trvá pořád a je dost častý. Mám vypozorováno, že to dělá opravdu až je auto zahřátý. Je to jen při rozjezdu. Není to vždy. Když si na to dávám pozor, tak se mi někdy podaří tomu předejít. Myslíte, že to je fakt mou nohou na spojce nebo je ta spojka rozbitá? Dělá to i Vám někomu? U jiných aut, když se blbě rozjedete, tak buď Vám to řve, jak pouštíte špatně spojku, nebo to poskakuje apod. Tady však něco začne jakoby mlátit a je to slyšet nahlas. Nechápu o co jde. Asi s tím někam půjdu, docela mě to začíná obtěžovat. Akorát mám strach, že mi budou zase jako tenkrát s tlumičema rok říkat, že nic neslyší, že se jim to neprojevilo.
Máte někdo něco k tomu nebo radu?
Díky.
Chevy V.I.P. Cruze 1.6 LS Plus Edice 100, 91kw, černá Carbon Flash, přímé sání SIMOTA Racing Sports, Červený interier
Re: Spojka klepne
Ja si myslim,že treba PREPRACOVAŤ to automatické doštelovavanie spojky, alebo ho uplne vyradiť z činnosti
alebo nahradiť celé OVLÁDANIE spojky niektorým zo STARŚÍCH modelov, kde táto technická VYCHYTÁVKA ešte nebola projektovaná
alebo nahradiť celé OVLÁDANIE spojky niektorým zo STARŚÍCH modelov, kde táto technická VYCHYTÁVKA ešte nebola projektovaná
Re: Spojka klepne
RE: Čo sa týka nepravidelneho záberu spojky ja som to pozoroval vtedy ked som chcel urobiť odpich z miesta s prešmyknutím pneumatik,
nepodarilo sa mi to urobit tak ako som chcel , motor sice...
Mal si vypnúť kontrolu trakcie...
nepodarilo sa mi to urobit tak ako som chcel , motor sice...
Mal si vypnúť kontrolu trakcie...
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Spojka klepne
Samozrejme,že kontrolu trakcie som mal VYPNUTÚ
išlo o to, že spojka NEZABERALA v tom bode zdvihu pedalu ako som vypozoroval a predpokladal ale trochu vyššie a to,tým viac vyššie čím viac bol zohriaty motor a cele okolite ustrojenstvo
čo je _e.b.i.l.i.n.a podĺa mňa
spojka musí zaberať uplne rovnako asi na konci 1/3 zdvihu spojkového pedala ,
bez ohľadu na to,či vychadzaš z garaže alebo ideš zaparkovať na parkovisko
po tom ako si prešiel 500 km
išlo o to, že spojka NEZABERALA v tom bode zdvihu pedalu ako som vypozoroval a predpokladal ale trochu vyššie a to,tým viac vyššie čím viac bol zohriaty motor a cele okolite ustrojenstvo
čo je _e.b.i.l.i.n.a podĺa mňa
spojka musí zaberať uplne rovnako asi na konci 1/3 zdvihu spojkového pedala ,
bez ohľadu na to,či vychadzaš z garaže alebo ideš zaparkovať na parkovisko
po tom ako si prešiel 500 km