Myslel jsem, že jsem konečně narazil na forum rozumných lidí, vyměňující si názory, ale hádáte se tady jako malé děti. Také zvažuji LPG a také počítám. Momentálně jezdím autoškolu s vozem ŠKODA FABIA 1.9 SDI s pětiletou průměrnou spotřebou ve výcviku 5.3 l. Pokud jezdím sám (dovolená atd. ) jezdím pod 5 l nafty. Což je při ceně nafty u nás v Opavě cca 34.90 Kč = 185 Kč/100 km. Kolega jezdí autoškolu v Bruntále s FABII 1.2 HTP při stejném režimu ve čtyřletém cyklu za 9.5 l LPG, což je při ceně LPG v Bruntále cca 17,90 Kč = 170 Kč/100 km. Úspora cca 15Kč/100km. A to jsem nezapočítal spotřebu benzínu cca 1l. Jelikož oba jezdíme na STK a EM každoročně, má LPG navíc jen revizi. Co se týče finančního rozdílu mezi pořízením CHEVROLETA AVEO 1.4 LTZ a 1.3 D, je nulový v případě předělání 1.4 na LPG. Náš prodejce mi udělal cenu u benzína oproti naftě nižší právě o 30 000 Kš, což je cena přestavby, takže hovořit o vyšší ceně diesela zde nelze. V případě přestavby nové škody Fabia 1.2 HTP 51 kW jsem dokonce na vyšší ceně oproti dieselu od Chevroletu o 38 000 Kč, jelikož škoda má vyšší pořizovací cenu.
Zvažované nevýhody pro LPG z mého pohledu :
1. menší dojezd na LPG (umím kompenzovat, jelikož stejně jezdím ve městě, ale každý výjezd na benzín snižuje úsporu a výhodu LPG )
2. roční revize systému ( stejně absolvuji každoročně STK, takže umím spojit, tudíš jen finanční náklad )
3. dle kolegy z autoškoly, častější "drobné problémy" se seřízením a "zlobením" systému LPG
Zvažované nevýhody pro diesel z mého pohledu
1. pouze problémy s filtrem pevných částic - nemám zkušenost s tímto zařízením, respektive na Octaviich neznám nikoho komu by dělal problém, nicméně mám strach. Přiznám se bez mučení.
Pokud to shrnu, nevidím z pohledu LPG oproti dieselu žádnou výhodu. Silniční dań u nového auta neplatím taky. Ale LPG opravdu zvažuji z pohledu menších provozních problému a to způsobených hlavně filtrem pevných částic. Co se spotřeby týče, dostanu se s LPG na spotřebu lepšího diesela bez broblému. Diskuse o drahším servisování diesela již v dnešní době beru jako nepodstatné, jelikož krom filtru pevných částic nemá AVEO 1.3 dvouhmotový setrvačník a trysky a turbo mám u nového auta relativně v záruce. Náklady na filtry potažmo oleje jsou u obou rozdílné v řádu korun. Takže mám do konce roku čas se zozhodnout co vzít. AVEO LTZ 1.4 LPG nebo 1.3 D. Dieselová verze mi za stejnou cenu přidává povedený motor od Fiatu, 6ti stupňovou převodovku a možnost připlatit si LTZ+.
VÝBĚR BUDE TĚŽKÝ .....
![Laughing :lol:](./images/smilies/smiley14.gif)