Daewoo Matiz ZM-329AI
Moderátor: Blue Lanos
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Kristian_PM
Ako rychlo jazdis?
zistil som ze spotreba do 90 km/hod je ina ako pri 120km/h
a tak isto sa prejavi aj to ci do kopca dupes na plyn alebo nie
Ako rychlo jazdis?
zistil som ze spotreba do 90 km/hod je ina ako pri 120km/h
a tak isto sa prejavi aj to ci do kopca dupes na plyn alebo nie
- Reklama
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
misojogi: Oficiálna spotreba je pri 90 a 120 km/h veľmi odlišná. Je to logické, lebo pri oboch rýchlostiach sa jazdí na 5. stupni, akurát v 120-tke v obrovských otáčkach. Ja jazdím neustále 90-100 km/h či už je to na diaľnici alebo okreske. V dedine na 4-ke jazdím 50-60. Zdá sa ti spotreba vysoká či nízka? A čo sa týka dupania na plyn, tak tomu ver, že na to dupem , odpichy musia byť...
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Zdravím chlapci , pozorne tu čítám Vaše příspevky a komentáře jenom připomínám že, čím těžší noha na pedálu plynu a to v každé rychlosti ... sa rovná vyšší spotreba
To jsem se už za ty roky co jezdím ... přesvědčil sám na vlastní kůži Matízek je naše 4 autí a mám jej od Července 2002.
Sleduji spotřebu průměrně ročně, od cvaknutí do cvaknutí pistole při každém čerpání a přiznám se, že je to pokaždé jinak
Dokážu jezdit za 4,8 ale také 6,4 ahojky zdraví dedy " Vazoun " / pište at' mám co číst /
...........................
Matiz SE/II.o8 r.v.07/2002 sv.zel.metlina U38 -- STK+Emise do 07/2014
To jsem se už za ty roky co jezdím ... přesvědčil sám na vlastní kůži Matízek je naše 4 autí a mám jej od Července 2002.
Sleduji spotřebu průměrně ročně, od cvaknutí do cvaknutí pistole při každém čerpání a přiznám se, že je to pokaždé jinak
Dokážu jezdit za 4,8 ale také 6,4 ahojky zdraví dedy " Vazoun " / pište at' mám co číst /
...........................
Matiz SE/II.o8 r.v.07/2002 sv.zel.metlina U38 -- STK+Emise do 07/2014
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Len taká zaujímavosť , neskôr pridám aj dokumentačné videá:
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Ano kolegáčik " Kristiane " pravidelná sledovanost spotřeby je velice důležitá a žádoucí obzvláště u Vás mladších / ještě studujících / neb vše je o penězoch
Ta tabulka je super zdraví ... dedy Vazoun
...........................
Matiz SE/II.o8 r.v. 07/2002 sv.zel.metlina U38 -- STK+Emise do 07/2014
Ta tabulka je super zdraví ... dedy Vazoun
...........................
Matiz SE/II.o8 r.v. 07/2002 sv.zel.metlina U38 -- STK+Emise do 07/2014
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Vazoun: Taky si spotřebu sleduji, ale poněkud zastaralejším způsobem, než ostatní. V autě mám sešitek A6, ve kterém mám nalinkované tabulky jako spotřeba (kdy, kde, kolik, za kolik, a oba stavy počítadel (denní nenuluji, pouze zapisuji)). Pak tam mám opravy, poruchy, a na prvních dvou stránkách údaje z příruček, které se mohou hodit, jako náčrtek průběhu výkonu a krouťáku v grafu, druhy svíček, hodnoty žárovek, pojistek, atd, prostě vše, co se může hodit, když jedu někam dál, a nevezu si počítač s příručkama. Krásně se to vejde do toho kastlíčku pod rádiem, i s tužkou, a funguje na 100% Ovšem spotřebu zatím nemám záviděníhodnou. Kolem 6,5-7 litrů. Hold krátké štreky 7km do školy v ranních mrazech, to si Maťulda pápne. Už ať je jaro, a pak léto, ať můžu zkoušet udělat co nejmenší spotřebu, a vrtat se venku v autí.
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Tvou statistiku kolegáčku " Skodovaku " velice chválím jde poznat , že jsi na sebe hodně přísný a tvrdý. Nezapomínej ,že studené starty hodně ovlivnují spotřebu , ale na to jsi už přišel sám ve svém výčtu sledovanosti spotřeby ... že ?
Také se už chapci moc těším na jaro. Ošetřit po zimě vše, co doznalo solných procedůr a nárazů do zmrazků
Mějte se moc hezky a upozornuji na lehkou nohu na plynovém pedálu ... ahojky klucí ... zdraví dedy Vazoun
.....................
Matiz SE/II.o.8 r.v. 07/2002 sv.zel.metlina U38 -- STK+Emise do 07/2014
Také se už chapci moc těším na jaro. Ošetřit po zimě vše, co doznalo solných procedůr a nárazů do zmrazků
Mějte se moc hezky a upozornuji na lehkou nohu na plynovém pedálu ... ahojky klucí ... zdraví dedy Vazoun
.....................
Matiz SE/II.o.8 r.v. 07/2002 sv.zel.metlina U38 -- STK+Emise do 07/2014
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Vazoun: Jezdím z 99% s plynem zmáčklým tak na 1cm, takže lehoučká noha. To zbylé procento je tu a tam protáhnutí kloubů a výfuku, když je motor na provozní teplotě, a matýsek dostane náladu si to třeba rozdat s nějakou Fábkou. Jo, studené starty, bohužel mám Matýska zatím od prosince, takže teplé starty v dostatečném statistickém množství jsem zatím nemohl zaznamenávat. Jezdím furt ve městě, mimo město byl Mates jen 2x v Rakousku na nákup (cca 20km tam, 20 zpět). V létě se s ním chystám na noční cestu Bratislava-Kolín (rád jezdím daleko, rád jezdím v noci), a to hodlám jet samozřejmě mimo dálnici, a jet co nejvíc na spotřebu. Něco jako pokus o ekonomický rekord, ovšem ne zas, že bych jel celou cestu 60km/h, jako když jsem to jel na Simsonu, ten je sice pomalej, ale spotřeba kolem 1,9 litru/100km!
Co se mojí evidence týče, jsem jaksi poznačen v tom, že si jako většina strojařů vše píšu, vše načrtávám, vše čmárám, vše značím. Prostě jsem člověk obklopen papírky, na kterých jsou různá schémátka, náčrtky, a poznámky, případně tu a tam výpočet. Proto mám rád po ruce všechny potřebné a užitečné informace. Značím si vše, na co si vzpomenu. Je to taková moje deformace, ale když dostanu blbý nápad něco sestrojit, dokud to nevidím alespoň na papíře, nejsem spokojen. Jak to vyklepu z hlavy na papír, teprve pak jsem schopný myslet na jiné věci, nebo usnout
Co se mojí evidence týče, jsem jaksi poznačen v tom, že si jako většina strojařů vše píšu, vše načrtávám, vše čmárám, vše značím. Prostě jsem člověk obklopen papírky, na kterých jsou různá schémátka, náčrtky, a poznámky, případně tu a tam výpočet. Proto mám rád po ruce všechny potřebné a užitečné informace. Značím si vše, na co si vzpomenu. Je to taková moje deformace, ale když dostanu blbý nápad něco sestrojit, dokud to nevidím alespoň na papíře, nejsem spokojen. Jak to vyklepu z hlavy na papír, teprve pak jsem schopný myslet na jiné věci, nebo usnout
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Je vidět.že jste správní Matýzkáři. Já spotřebu neeviduji,jen schovávám všechny paragony od nákupu benzínu. Protože jsem Matesa koupil loni v září,nevím jak se spotřeba změní při ježdění v létě. Zatím jsem při městských pojíždkách najel 2500 km,ale jsou to jen krátké trasy do 4 km se stále studeným motorem,takže spotřeba zatím vychází okolo 8 l. Dálkové trasy si Matez moc neužije,na to mám Toyotu. Takže Mates je odsouzen na ježdění za cedulí město.Je to takovej chudák jako ve vězení. Možná se nad ním smiluji a v létě ho vezmu na výlet na chalupu
Protože jsem profesním zaměřením elektronik,vždy když jsem koupil jakékoliv auto vždy mě zajímala kompletní elektroinstalace vozu.Všimli jste si jak se změnily průřezy vodičů v nových autech? . Používají se vodiče o dost slabých průřezech,takže je nutné mít ve všech silových konektorech dokonalý kontakt nebo spoj,jinak hrozí vyhřátí vodičů a izolace a průšvih je na světě. Kamarádovi takto před 10-ti lety kompletně zhořel přes noc Mates v garáži.Takovej poškozenej svazek vodičů to je věc,pak už stačí jen ostrá hrana při průchodu svazku karoserií,klepání při provozu auta a je to jak časovaná bomba.
Taky v autech přibylo dost elektroniky takže poznání této části autí se mi jeví dost důležité. Ono je dost blbý když vás elektronika zradí někde daleko od domu.
Většinou se celková řídící elektronika při poruše dá něják oblbnout ,jedině co je nutné je snímač otáček klikovky,to je základ pro jakékoliv dojetí. Ostatní snímače při poruše buď elektronika řídící jednotky nahradí univerzálním nastavením nebo to oblbnete jinak. Auto má potom sice větší spotřebu ale dojedete.
Takže čekám na jaro,aby Mates dostal svodní sprchu odspodu na oplach od solných usazenin,ale podle předpovědí se jarní úklid zatím odkládá.
Protože jsem profesním zaměřením elektronik,vždy když jsem koupil jakékoliv auto vždy mě zajímala kompletní elektroinstalace vozu.Všimli jste si jak se změnily průřezy vodičů v nových autech? . Používají se vodiče o dost slabých průřezech,takže je nutné mít ve všech silových konektorech dokonalý kontakt nebo spoj,jinak hrozí vyhřátí vodičů a izolace a průšvih je na světě. Kamarádovi takto před 10-ti lety kompletně zhořel přes noc Mates v garáži.Takovej poškozenej svazek vodičů to je věc,pak už stačí jen ostrá hrana při průchodu svazku karoserií,klepání při provozu auta a je to jak časovaná bomba.
Taky v autech přibylo dost elektroniky takže poznání této části autí se mi jeví dost důležité. Ono je dost blbý když vás elektronika zradí někde daleko od domu.
Většinou se celková řídící elektronika při poruše dá něják oblbnout ,jedině co je nutné je snímač otáček klikovky,to je základ pro jakékoliv dojetí. Ostatní snímače při poruše buď elektronika řídící jednotky nahradí univerzálním nastavením nebo to oblbnete jinak. Auto má potom sice větší spotřebu ale dojedete.
Takže čekám na jaro,aby Mates dostal svodní sprchu odspodu na oplach od solných usazenin,ale podle předpovědí se jarní úklid zatím odkládá.
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Matiz 1999: To je správný přístup! Taky rád svoje autíčko znám, a první, co jsem v servisní příručce hledal a zkoumal byla elektrika a schémata. Třeba jen blbina - Imobilizér. Co když budu 100km od baráku, a přestane fungovat?? A podobně. Co se vodičů týče, taky velká pravda. Zrovna předevčírem jsem montoval do Škodovky (105) otáčkoměr, a zase jsem musel prskat, že ze zadní strany přístrojovky je vrabčí hnízdo z drátů, jaké se dnes pomalu používají k živení startérů. Ne, že by mi to ve škodovce vadilo, jen se s tím blbě manipuluje.
Vono i schovávat paragony stačí, když si na ně naškrábeš stav počítadla, poslouží taky dost dobře.
Vono i schovávat paragony stačí, když si na ně naškrábeš stav počítadla, poslouží taky dost dobře.
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Už musím troška rozveseliť túto tému takouto taujímavou fotkou, ktorú som pred pár hodinami odfotil z okna Žilinskej univerzity .
Ozaj a cez víkend som opravil škrabotanie, ktoré sa ozývalo z ľavej strany motora, bol to zle zložený kryt rozvodového remeňa. Remeň sa zarezával do spodnej časti krytu, dajte si na to pozor pri skladaní, kryty musia do seba pekne zapasovať.
Ozaj a cez víkend som opravil škrabotanie, ktoré sa ozývalo z ľavej strany motora, bol to zle zložený kryt rozvodového remeňa. Remeň sa zarezával do spodnej časti krytu, dajte si na to pozor pri skladaní, kryty musia do seba pekne zapasovať.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
A já si myslel, že matiz je takové auto, co žere 4 litry na 100 Skoro bych nevěřil, já jezdím denně s 1.4 16V a průměrná spotřeba je aktuálně 5,8 lirů.
Chevrolet new Aveo (sonic) Misty Lake
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
No tak úprimne, prakticky nepoznám auto čo žerie 4 litre (možno auto s motorom Dicka Kvetňanského), aj spolužiakov novučičký dízel nejde pod 5 litrov a to nehovorím o daniach z MV, ktoré sú pre 1,9 litre o 90€ vyššie oproti 0,8 litrom. Ja som s 5,4 litrami na 100 km celkom spokojný, pretože Daewoo motor - namáhaný malý trojvalec by mal byť riadne vylágrovaný po 190 tisíc km, ale opak je pravdou, M-TECy vydržia všetko!pejee píše:A já si myslel, že matiz je takové auto, co žere 4 litry na 100 Skoro bych nevěřil, já jezdím denně s 1.4 16V a průměrná spotřeba je aktuálně 5,8 lirů.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
já když jsem se snažil tak jsem se na 4l / 100km dostal .... ale jel jsem dálku a hodně jsem to šetřil - natankoval jsem plnou , ujel 108km ( dle počítadla ) a dotankoval do plna 4,2 litru
Ale je pravda - jel jsem hodně úsporně - cca 50km po dálnici a zbytek okresky .
Ale je pravda - jel jsem hodně úsporně - cca 50km po dálnici a zbytek okresky .
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
No takéto dotankovanie je veľmi neobjektívne, pretože vieme, že tankovacie pištole sú rôzne, niekde natankujem do prázdnej nádrže 33 litrov a niekde 31 a po sto vypnutiach a vyťahovaní pištole to vzdám a viac nenatankujem. Spotrebu musíš merať na stvoky, tisíce km, aby to bolo aspoň trošku presné.OndraS13 píše:já když jsem se snažil tak jsem se na 4l / 100km dostal .... ale jel jsem dálku a hodně jsem to šetřil - natankoval jsem plnou , ujel 108km ( dle počítadla ) a dotankoval do plna 4,2 litru
Ale je pravda - jel jsem hodně úsporně - cca 50km po dálnici a zbytek okresky .
Dnes sa musím pochváliť ďalšiou extrémnou jazdou so stavebným odpadom . Na fotkách je vidno, ako zadok riadne klesol, našťastie náprava vydržala a večer Matiz bez problémov odviezol 4 ľudí do 200 kilometrov vzdialenej Žiliny. Tož co, cez deň náklaďák, večer autobus.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km