TCS
Moderátor: Blue Lanos
- Radoslav Hološka
- Příspěvky: 856
- Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
- Kontaktovat uživatele:
TCS
Ako funguje v praxi v Leganze protipreklzovy system TCS? Je spolahlivy a ucinny? ABS je taktiez spolahlive?
- Reklama
nevým jestli je spolehlivý ale funguje na principu omezení výkonu auta jedná se o systém kdy čidla ABS podávají informace o otáčkách předních a zadních kol a jejich rozdílu a podle toho ti to prostě nepustí tolik benzínu aby ti ty kola prokluzovali a třeba na sněhu je to dost nešikovný protože se ti taky nemusí podařit se rozjet jiank spolehlivostz je jako ABS takže bez poruch
- Radoslav Hološka
- Příspěvky: 856
- Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
- Kontaktovat uživatele:
Je to vypinatelne? Napriklad vybratim poistky?petrm píše:nevým jestli je spolehlivý ale funguje na principu omezení výkonu auta jedná se o systém kdy čidla ABS podávají informace o otáčkách předních a zadních kol a jejich rozdílu a podle toho ti to prostě nepustí tolik benzínu aby ti ty kola prokluzovali a třeba na sněhu je to dost nešikovný protože se ti taky nemusí podařit se rozjet jiank spolehlivostz je jako ABS takže bez poruch
Myslel jsem, že TCS je taková nadstavba ABS a právě to ABS protáčející kolo přibrzdí, tím se dostane výkon přes diferák na kolo, které dosud neprokluzuje. No a to se pořád střídá. Něco jako kolíkovej samosvornej diferák u kaďoura. Je samozřejmě možné, že i řídící jednotka má nějak řídí i výkon motoru. Kamarád to má a funguje to jen chviku a pak se to samo vypne. Zřejmě se brzdy zahřejou. Ale docela to funguje.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
samo to neni ze mne:
TCS je systém kontroly trakce (Traction Control System) neboli protiprokluzový systém. Byl montován do některých verzí SCORPIA od roku 1995 a jeho úkolem je zabránit protáčení (prokluzu) poháněných kol na mokrém nebo zledovatělmém povrchu.
Systém je propojen s ABS v brzdovém systému. Oba systémy používají společná čidla otáček kol, hydraulickou jednotku a elektronickou řídící jednotku. U TCS však jsou do hydraulické jednotky zabudovány další komponenty (čerpadlo a ventily). Systémem TCS tedy mohou být vybavena jen vozidla s ABS.
Systém funguje tak, že přenese kroutící moment z prokluzujícího kola na kolo s lepší trakcí. Toho se dosáhne tak, že se odpovídající kolo přibrzdí, nebo se natoč škrtící klapka motoru. Brzdící účinek se provede běžnou cestou přes hydraulickou jednotku. Funkce škrtící klapky je řízena jednotkou TIU (Throttle Intervention Unit), která se nachází mezi plynovým pedálem a skříní škrtící klapky a má dva kabely propojující pedál a klapku. Jednotka "natahuje" kabely a tím simuluje ubírání plynu v kritických momentech, kdy TCS funguje.
Do rychlosti 50 km/h systém využívá kombinaci brždění a ovládání škrtící klapky. Nad touto hranicí se používá pouze ovládání škrtící klapky. Při funkci systému je řidič upozorněn blikáním kontrolky na palubní desce (viz obr.). Stejně jako ostatní kontrolky i tato při správné funkci systému funguje tak, že po zapnutí zapalování cca po 3 sekundách zhasne.
TCS je systém kontroly trakce (Traction Control System) neboli protiprokluzový systém. Byl montován do některých verzí SCORPIA od roku 1995 a jeho úkolem je zabránit protáčení (prokluzu) poháněných kol na mokrém nebo zledovatělmém povrchu.
Systém je propojen s ABS v brzdovém systému. Oba systémy používají společná čidla otáček kol, hydraulickou jednotku a elektronickou řídící jednotku. U TCS však jsou do hydraulické jednotky zabudovány další komponenty (čerpadlo a ventily). Systémem TCS tedy mohou být vybavena jen vozidla s ABS.
Systém funguje tak, že přenese kroutící moment z prokluzujícího kola na kolo s lepší trakcí. Toho se dosáhne tak, že se odpovídající kolo přibrzdí, nebo se natoč škrtící klapka motoru. Brzdící účinek se provede běžnou cestou přes hydraulickou jednotku. Funkce škrtící klapky je řízena jednotkou TIU (Throttle Intervention Unit), která se nachází mezi plynovým pedálem a skříní škrtící klapky a má dva kabely propojující pedál a klapku. Jednotka "natahuje" kabely a tím simuluje ubírání plynu v kritických momentech, kdy TCS funguje.
Do rychlosti 50 km/h systém využívá kombinaci brždění a ovládání škrtící klapky. Nad touto hranicí se používá pouze ovládání škrtící klapky. Při funkci systému je řidič upozorněn blikáním kontrolky na palubní desce (viz obr.). Stejně jako ostatní kontrolky i tato při správné funkci systému funguje tak, že po zapnutí zapalování cca po 3 sekundách zhasne.
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
Souhlas, napr VW ma elektrickou klapku, tam je to jednoduzsipetrm píše:Jo Brianmann to asi popsal důkladněji a přesněji ale nejsem si jist tím přibržďováním u Leganzy těch systémů co se jmenují TCS a pracují na rozdílnejch principech je několik
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
Kluci, ale pokud je v autě normální diferenciál (ne samosvornej, nebo s viskózní spojkou) tak aby jste dostali přes diferák výkon z prokluzujícího kola na kolo dosud stojící, musíte to protáčející přibrzdit a ten výkon, kterým prokluzující kolo přibržďujete se přes diferák přenáší na kolo které se neprotáčí. jinak to nejde a žádné omezení výkonu toto přenesení neprovede, jen pomůže zmírnit zběsilé protáčení jednoho kola
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
No jasně ale protáčejí se obě, obě se točí a hrabou stejně rychle a TCS nemá důvod zasahovat. Zasahuje jen když prokluzuje jen jedno kolo no a právě diferencial na toto prokluzující kolo přesměruje všechen výkon motoru! No a aby se taky nějakej výkon dostal na druhé kolo které si "lebedí" musí to protáčející TCS přibrzdit! No možná ta jednotka TCS porovnává otáčky předních i zadních kol a následně sníží výkon motoru aby to tolik nehrabalophalanx píše:Tak neviem ale na Leganze s TCS teda nie je ziadny problem pri prudkej akceleracii pretacat kolesa.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
No a to je to jsem psal ja, u VW a Skody se ti kola neprotoci at delas co delas protoze to ma elektronickou klapku a ta se zavre, na mechanicky to samo nejde kvuli neomezenemu prutoku vzduchu. Jo jinak diferaky u modernejsich aut i u Nubiry je asi 10% svornostphalanx píše:Tak neviem ale na Leganze s TCS teda nie je ziadny problem pri prudkej akceleracii pretacat kolesa.
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
Aha no tak to jsem byl taky jaAnonymous píše:No a to je to jsem psal ja, u VW a Skody se ti kola neprotoci at delas co delas protoze to ma elektronickou klapku a ta se zavre, na mechanicky to samo nejde kvuli neomezenemu prutoku vzduchu. Jo jinak diferaky u modernejsich aut i u Nubiry je asi 10% svornostphalanx píše:Tak neviem ale na Leganze s TCS teda nie je ziadny problem pri prudkej akceleracii pretacat kolesa.
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG