Zadní brzdy Nubira

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Zadní brzdy Nubira

Příspěvek od Tomáš »

Mám dotaz na souměrnost zadních brzd. Dá se to nějak nastavit ?
Jedno zadní kolo mi brzdí míň. Má to samoštyl ve válečku ( prasátku), nebo se to dohání lankem ruční brzdy? Možná to bude stačit odvzdušnit, stejně chci vyměnit brzdovku. Díky za rady. Tomáš Nubira combi 1.6, '98
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Tomáši, když ti jedno kolo brzdí víc a druhý míň, neteče ti trochu prasátko? Máš vzadu bubny, že. :?:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Měl jsem bubny dole, protože jsem to nedávno koupil a chtěl jsem zjistit, jak na tom jsou, docela ještě ujdou , všude je sucho, tak jsem to akorát očistil a vyfoukal kompresorem a zase složil. Když zabrzdím fakt vostře bere mi na jedno zadní ABS . Po delším týrání jsou předky horký, zadní buben je jeden hodně teplej a druhej málo. Když si představíš teplotu od 1 do 5 ( stupnici) Předky jsou oba 5 , zadek je jeden 3 a jeden 1.
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Ještě jsem zapomněl, že to při prudším zabrzdění trochu táhne nastranu ( křivá kastle to není, auto je nebourané), brzdovka nemizí.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Já jsem brzdy v Nubiře neviděl (tedy viděl mé kotouče). Ale co si pamatuju všude u aut jsou vzadu samonastavitelné brzdy, ty by měly brzdit stejně. Asi to bude blbá otázka, ale jsou na obou stranách stejné pakny (myslím od stejného výrobce) protože by se mohla projevit různá tvrdost materialů a následně k tvrdosti bubnů by jedno kolo mohlo brzdit víc a druhé míň. Nemáš na té straně, která nebrzdí takový sklovitý povlak na pakně (vznikne třeba při přehřátí nebo při jízdě s mírně zataženou ručkou) ? To pak je potřeba šmirglem strhnout. Ale to jistě víš taky. Jinak nevím co bych dál poradil. Asi změřit na válcové zkušebně a vyměnit pakny a pak i prasátko nebo obráceně :? .
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Díky za snahu, včera jsem se v tom vrtal a zjistil jsem,že je tam takovej důmyslnej mechanizmus, kterej vymezuje vůli, taková matička, která se pomocí táhýlka a pružiny dotahuje a postupně s ubývajícím obložením roztahuje pakny od sebe. Bylo to zarezlé ( i když ta matička je z plastu ), celé jsem to vyčistil a je to OK 8)
Mordy
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 09, 2005 10:43
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Mordy »

Rádcové moji. Musím se podívat do zadního bubnu (drhne mi kolo). Poradíte mi jak sundat buben bez nějakýho velkýho nářadí? Klíče mám. Zatím jste se věnovali jenom co s vnitřkem, ale já se chci dostat dovnitř. Mám si uvolnit ruční brzdu, apod.?Díky
Mordy
_______________________________________
Nubira Wagon 98 1,6 16V
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Příspěvek od goror »

Tomáš píše:Díky za snahu, včera jsem se v tom vrtal a zjistil jsem,že je tam takovej důmyslnej mechanizmus, kterej vymezuje vůli, taková matička, která se pomocí táhýlka a pružiny dotahuje a postupně s ubývajícím obložením roztahuje pakny od sebe. Bylo to zarezlé ( i když ta matička je z plastu ), celé jsem to vyčistil a je to OK 8)
jasnacka staci to vycistit ,hrdza je svina :lol:
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Jo , stačí to vyčistit ,ale to je půl roku stará záležitost , teď pro Mordyho : Musíš mít samosebou odbrzděno ! Auto si ale pořádně založ a podlož !!
Po sundání kola je na bubnu ještě malý upevňovací šroubek na kř. šroubovák . Až to odšroubuješ , už jenom sundat , někdy si můžeš pomoct i poklepáním gumovou paličkou na hranu směrem z podběhu ven. Někdy to jde dobře , někdy je to hrozný , záleži jak máš vyjetý bubny a jestli už mají nakraji hranu.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Příspěvek od goror »

tak tak ale niekedy to nejde vobec dole ,potom su vzadu take gumky a pod nimi sa da ta paksna povolit resp.dat ich k sebe
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
Uživatelský avatar
Brainman
Příspěvky: 1393
Registrován: sob led 29, 2005 10:01
Bydliště: Seletice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brainman »

No ja jsem chtel taky sundat bubny a vymenit loziska ale ani za boha jsem je nemohl stahnout. Co je pod temi gumovymi cepickami?
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Obrázek Daewoo Matiz I CD LPG
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Brainman píše:No ja jsem chtel taky sundat bubny a vymenit loziska ale ani za boha jsem je nemohl stahnout. Co je pod temi gumovymi cepickami?
Dyť tam máš přece všude kotouče :!: :!: :lol: :lol: Tak to se bubny fakt blbě stahujou :lol: :lol: :lol:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Brainman
Příspěvky: 1393
Registrován: sob led 29, 2005 10:01
Bydliště: Seletice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brainman »

Richard píše:
Brainman píše:No ja jsem chtel taky sundat bubny a vymenit loziska ale ani za boha jsem je nemohl stahnout. Co je pod temi gumovymi cepickami?
Dyť tam máš přece všude kotouče :!: :!: :lol: :lol: Tak to se bubny fakt blbě stahujou :lol: :lol: :lol:
nesmej se :lol: ty bubny tam sou taky jen krapet mensi :lol:
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Obrázek Daewoo Matiz I CD LPG
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Já vím, že tam takový malý bubny v tom kotouči jsou na parkovací brzdu :lol: :lol: :lol:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Mordy
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 09, 2005 10:43
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Mordy »

Tomáš píše:Jo , stačí to vyčistit ,ale to je půl roku stará záležitost , teď pro Mordyho : Musíš mít samosebou odbrzděno ! Auto si ale pořádně založ a podlož !!
Po sundání kola je na bubnu ještě malý upevňovací šroubek na kř. šroubovák . Až to odšroubuješ , už jenom sundat , někdy si můžeš pomoct i poklepáním gumovou paličkou na hranu směrem z podběhu ven. Někdy to jde dobře , někdy je to hrozný , záleži jak máš vyjetý bubny a jestli už mají nakraji hranu.
Díky za rady. Nechal jsem to opravit u jednoho šikovného klučiny. Prý to šlo strašně, už se chystal rozřezat bubny. Ruční brzda chodila dobře, ale byl v háji váleček. Tak musím koupit válečky a nechat to spravit. spojím to s výměnou brzdové kapaliny, kterou jsem chtěl stějně měnit.
Mordy
_______________________________________
Nubira Wagon 98 1,6 16V
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“