Jo, to je jasný, klima v létě zvláště na jihu chybí. Co se řazení z 3 na 2 týče, byl jsem na to upozorněn bývalým majitelem při zkušební jízdě, a taky, když to nejde, řeším to meziplynem. Ale většinou to jde, ani to není ovlivněno teplotou motoru, i za studena tam jde většinou krásně, a cca 1 za 30x tam moc nechce. Na to jsem ale zvyklý ze škodovky, tam taky někdy některý kvalt se zabejčí, a prostě se mu nechce. Dnes, když jsem sednul do škodovky, tak jak jsem zvyklé z Matýska, měl jsem chvilku problém si zvyknout na "autobusácké" řazení. V Matizu se dá řadit pomalu zápěstím, ve škodovce to nejde. Ale myslím, že právě tím, jak jsou škodovka a matiz odlišní, je jejich kombinace ve vozovém parku vynikající. Se škodovkou se v zimě vyhrabu všude, kam chci, a zase když je hezky, a jedu dál, můžu šáhnout po Matýskovi, který jede plynule 90 (víc jsem nezkoušel, nemám dálniční nálepku, ale jak je motor tichý, a já jsem řadil podle ucha, už se mi podařilo tam těch 90 mít i na 4ku) a má ještě výkonovou rezervu, a především spotřeba ve srovnání se škodovkou, to je prostě jiný kafíčko. I ten jízdní komfort je o něčem jiném. Proto myslím, že jsem udělal dobře, že jsem Matýska vzal.