2.0
Moderátor: Blue Lanos
Re: 2.0
Jak je to s optimálníma otáčkama?
Co jsem četl na začátku tohoto topicu, tak jsem z toho trochu v šoku. Já se snažím držet otáčky kolem 1500 a řadím v podstatě v momentě, kdy mě to ukáže abych přeřadil.
Ve městě klidně zařadím 4 a točím 1300-1400. Ale pokud nemusím, tak motor netočím výše jak cca 1700..akorát na dálnici samozřejmě 2000 a výš při zařazené 6....~130kmph, kdy mě spotřeba hapruje od nějakých 5l (na rovince či mírně z kopce) do 9l (do kopce).
Co jsem četl na začátku tohoto topicu, tak jsem z toho trochu v šoku. Já se snažím držet otáčky kolem 1500 a řadím v podstatě v momentě, kdy mě to ukáže abych přeřadil.
Ve městě klidně zařadím 4 a točím 1300-1400. Ale pokud nemusím, tak motor netočím výše jak cca 1700..akorát na dálnici samozřejmě 2000 a výš při zařazené 6....~130kmph, kdy mě spotřeba hapruje od nějakých 5l (na rovince či mírně z kopce) do 9l (do kopce).
Cruze HB LTZ 2.0 MY2013
- Reklama
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0
Ty ukazatele na přeřazování bejvaj celkem blbě nastavený. pak řadíš moc brzy. SIce šetříš asi kapku naftu ale motoru to neprospívá. Kolega byl zrovna nedavno s Koktávkou na emisích a měl velký problémy. Prej se nedalo nic kloudnýho změřit páč to celou dobu podtáčí, zanáší motor a čmoudí mu to. Tak to protůrovali aby vyítaly saze a pro změnu zase naměřili malou hodnotu. Podle mně je blbost řadit točit pod 1500 ot. I ve služebních nafťácích to držim 1800-3 tisíce. Abych využíval 1/4 použitelnýho rozsahu otáček mi přijde divný.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: 2.0
Jak jsem psal již jinde: kdo jezdí a řadí kolem 1500 ot/min si má koupit elektromobil!! To nemá "technické" srdce a sluch?? Neslyší jak ten motor skučí, klepe se apod.?? Jak radostně a ochotně zrychluje kolem 2000 - 2500 ot/min?? Na kole také nejezdíte nejtěžší převod!!! Snad je dolu z kopce. A otázka zda ušetříte nějakou naftu?? Nevím nevím!!
Re: 2.0
no tady ani tak nejde o to, že bych něco šetřil (i když to teda taky )..ale spíš nerad poslouchám "řev" toho motoru. Při otáčkách kolem 1500...1700 není vůbec slyšet. No uvidím...stále se s tím sžívám...najeto pouze 1200km z toho takových 90% po dálnici
Cruze HB LTZ 2.0 MY2013
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned zář 02, 2012 21:02
- Bydliště: Mala Maca, okres Galanta, Slovensko
Re: 2.0
no ked ti vadi "rev" motoru....tak potom ozaj ten elektromobil...ja kebyze nepocujem motor mojho auta tak sa asi zblaznim...na tom najviac zistis ci je vsetko v poriadku alebo nie
Chevrolet Cruze 2.0D LTZ Biela Hatchback - zatial meno nemá, ale urcite nejake pekne vymyslim:)
Re: 2.0
Tenhle motor je uplně jinak stavěnej. Úplně v pohodě se s ním dá točit něco málo po 2000ot/min, naopak jezdit přes 2500 to je teprve skučící zvuk. A radostně zrychluje už před 1800ot/min, kdy sepíná turbo. Pod 1500ot/min, jako je napsáno v několika recenzích, že je to OK, já osobně nejezdím, pokud jedu na pohodu jedu si 1700-2000 a když jedu svižněji tak stačí bohatě do 2400, na dálnici samozřejmě víc.
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Re: 2.0
nebudu se "hádat" zda řadit v 1800ot/min nebo 2000ot/min., zda motor skučí od 2400ot/min, to opravdu néé, ALE "ničit" motor v oblasti velmi nízkých otáčet (prakticky zvýšený volnoběh) může jedině idiot!! A to nemluvím o případech kdy je auto naložené jede do kopce apod. Tyto otáčky připouštím pouze při jízdě z kopce. Moje nová naftová Captiva má dostatečnou rezervu výkonu, aby jízdu zvládala prakticky na volnoběh ale jak píšu: NIKDY!! Možná i proto ani u jedné Captivy jsem neměl problém s vypalováním filtru. Prostě na kole také normální člověk nejezdí na nejtěžší převod (i když by to ušlápl), prostě chce to jezdit na pohodu a neposlouchat rady "odborníků" o tom jak je motor pružný a jak zrychluje z 50km/hod na 5. rychlostní stupeň (viděl jsem na vlastní oči v ČT). Možná je to také o tom, že my starší jsme začínali na autech s výkonem třeba jenom 35 koní a 60 koní to byla bomba a takový motor nic neodpouštěl.
Re: 2.0
Ja mám síce iný motor ale tiež si myslím, že je zbytočné podtáčať. Ja osobne sa vozím po meste so zaradenou 3 čo motor na 50-ke točí okolo 2000 otáčok.
Tým ukazovateľom sa riadim aj ja ale iba podľa situácie, keď vidím že predo mnou začína stúpanie ja radšej nechávam nižší stupeň ono to je potom dosť citelné, že ten motor sa trápi a zvlásť pri mojom obsahu, ale aj tak sa snažím jazdiť väčšinou aby turbo bolo zapnuté a asi aj preto som zatiaľ s vypalovaním žiadny problém nemal síce mám zatiaľ len okolo 9000 km najazdene.
A tak podobne by malo ísť aj na vašom 2.0
Tým ukazovateľom sa riadim aj ja ale iba podľa situácie, keď vidím že predo mnou začína stúpanie ja radšej nechávam nižší stupeň ono to je potom dosť citelné, že ten motor sa trápi a zvlásť pri mojom obsahu, ale aj tak sa snažím jazdiť väčšinou aby turbo bolo zapnuté a asi aj preto som zatiaľ s vypalovaním žiadny problém nemal síce mám zatiaľ len okolo 9000 km najazdene.
A tak podobne by malo ísť aj na vašom 2.0
Chevrolet Aveo LTZ 1,3D SDE 95 k
Renault Megane II 1,4 16 V (predané)
Renault Megane II 1,4 16 V (predané)
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0
treba si vysledovat, v akych otackach ma motor najkultivovanejsi chod vs. najlepsi kurtiaci moment (co je zaroven aj znamka najlepsej hospodarnosti)
konstrukcne su dnes nove motory robene skor na tie nizssie pasma otacok
a diesel "bol nizkootackovy vzdy" ..ak sa to da takto povedat.
(ked mi niekto bude tvrdit, ze jeho naftak si spokojne brble na 5ke pri 1800ot/min. tak preco nie..)
(ak mi ale niekto bude tvrdit, ze jeho 1.4T 16V ide dobre aj pri 1800ot/min. na 5ke, tak to uz by bolo dikutabilne)
sem tam je dobre prebehnut motor aj v tych vysich otackach, prip. po REDLINE, ale iba ak je teply t.j zohriaty na pracovnu teplotu olej
(staci tak 3-4x do tyzdna)
neda sa to vobec povedat / generalizovat, na akych otackach je dobre jazdit, kazdy typ motoru bude na tom inac, s inymi charakteristikami,
ina konstrukcia, ina prevodovka, a pod.
(to co ukazuje palubak, ze kedy preradit, to je len informacne, a zo zamerom vyprodukovania co mozno najmensieho mnozstva emisii, vobec to "nesignalizuje", ze to pre motor to najlepsie/najoptimalnejsie)
konstrukcne su dnes nove motory robene skor na tie nizssie pasma otacok
a diesel "bol nizkootackovy vzdy" ..ak sa to da takto povedat.
(ked mi niekto bude tvrdit, ze jeho naftak si spokojne brble na 5ke pri 1800ot/min. tak preco nie..)
(ak mi ale niekto bude tvrdit, ze jeho 1.4T 16V ide dobre aj pri 1800ot/min. na 5ke, tak to uz by bolo dikutabilne)
sem tam je dobre prebehnut motor aj v tych vysich otackach, prip. po REDLINE, ale iba ak je teply t.j zohriaty na pracovnu teplotu olej
(staci tak 3-4x do tyzdna)
neda sa to vobec povedat / generalizovat, na akych otackach je dobre jazdit, kazdy typ motoru bude na tom inac, s inymi charakteristikami,
ina konstrukcia, ina prevodovka, a pod.
(to co ukazuje palubak, ze kedy preradit, to je len informacne, a zo zamerom vyprodukovania co mozno najmensieho mnozstva emisii, vobec to "nesignalizuje", ze to pre motor to najlepsie/najoptimalnejsie)
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Re: 2.0
JRD McLAREN: co se ti nelíbí na tom, že si 1.4T bude chrochtat při 1800t ot/min? Podívej se na charakteristiku tohoto motoru (200 Nm@1850-4900 ot./min).
naopak si myslím, že dnešní doba nižších otáček vyhovuje více benzínovým motorům. tyto mají kroutící momenty k dispozici již od velmi nízkých otáček. dieslové motory, v nižších otáčkách fungují krásně, ale co na to DPF filtry? čím nižší otáčky, tím více se DPF zasírá a je potřeba jeho častější vypalování - za vyšší spotřeby... prostě jednoznačná výhoda dieslových motorů, díky EU regulacím, jde postupně do kytek... to je taky důvod, proč jsem zavrhl 2.0vcdi a rozhodl se pro 1.4T - spotřebou a výkonem +/- nastejno za méně problémů.
naopak si myslím, že dnešní doba nižších otáček vyhovuje více benzínovým motorům. tyto mají kroutící momenty k dispozici již od velmi nízkých otáček. dieslové motory, v nižších otáčkách fungují krásně, ale co na to DPF filtry? čím nižší otáčky, tím více se DPF zasírá a je potřeba jeho častější vypalování - za vyšší spotřeby... prostě jednoznačná výhoda dieslových motorů, díky EU regulacím, jde postupně do kytek... to je taky důvod, proč jsem zavrhl 2.0vcdi a rozhodl se pro 1.4T - spotřebou a výkonem +/- nastejno za méně problémů.
Audi A4 B5 1.8T LPG - na prodej
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0
O se bude zanášet i EGR ventil u benála i naftoně.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0
nemam osobne proti tomu nic... charakteristiku poznam (aj sposob riadenia benzinoveho motoru), ale papierovy udaj, a chovanie motoru v praxy, su dve rozdielne vecijezevec píše:JRD McLAREN: co se ti nelíbí na tom, že si 1.4T bude chrochtat při 1800t ot/min? Podívej se na charakteristiku tohoto motoru (200 Nm@1850-4900 ot./min).
osobne som jazdil na vsetkych typoch motorov TSI (a poznam aj ich vyrobne vady) a proste ja osobne mam z chodu motoru lepsi pocit
pri otackach okolo 2500-3000.. (nehovoriac o tom, ze najlepsie ide ked ho clovek vytaca do cerveneho)
pokial si "bubles" po rovinke na tych 1800ot, a chces akcelerovat, tak "motor sa nebude vzpierat" a relativne bez problemov pojde do otacok
ale pokial mu takto pridas pri miernom stupani do kopca, "tak sa mu to lubit nebude"....
a casom to bude poznat na opotrebeni komponentov motora
(plati to co som pisal vyssie)
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Re: 2.0
JRD McLAREN: jj, to je jasné... jednou za čas je potřeba ukázat mu, kde má kanec díru myslel jsem to tak, že pokud člověk chce jet úsporně, tak to jde i u benzínu... samozřejmě se mu líbí někde jinde, než u 1800ot...
Audi A4 B5 1.8T LPG - na prodej
Re: 2.0
Jaby som k tejto teme asi tolko . pokial mame motor studeny hlavne v tomto obdobi neprehanat to s otackami . pre kazdy motor je najlepsi co najplynulejsi chod, vyssie otacky samozrejme prospievaju ale netreba to zase prehanat a pretacat do cerveneho pola (pre nieco to cervene je ).
Chevrolet Orlando 2.0 VDCI 96 Kw strieborna metaliza
Chevrolet Orlando Club EAGLE SQUADRON
este jedna Thalia 2009 v garazi
po novom mamina ma ceed 2018
Chevrolet Orlando Club EAGLE SQUADRON
este jedna Thalia 2009 v garazi
po novom mamina ma ceed 2018
Re: 2.0
Treba jazdit s citom, proste ked citim ze sa auto trapi v nizkych otackach tak podradim, alebo vyhodim rychlost (napr. na dojazd k semaforu)...kazdy svoje auto nejak zabehne, spozna ho a podla toho jazdi... Mne napr. normalne taha uz na 1300 otackach a na 1500 uz ide na plno... Napr. ked idem 80 na patke, otacky na 1200-1300. Ked drzim toto tempo (co je malokedy ) na miernom hore kopci, rovine alebo dole kopcom tak pohoda, lebo plyn skoro vobec netlacim. Ked chcem potom prudsie pridat tak podradim, dalo by sa aj bez preradenia, ale viem ze by to uz bolo trochen trapenie, tak tam hodim 4rku a som prec
Chevy Cruze Black´n´ Black 2.0 diesel power LTZ