špatné starty

Chevrolet Lacetti (Daewoo Nubira 3)

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
jackwert
Příspěvky: 16
Registrován: úte zář 13, 2011 17:36

špatné starty

Příspěvek od jackwert »

Zdraím.Mám otázečku.Mam Lacetti 1,8 16V+LPG.R.V.2005.Mám ji teprv cca 3 tejdny.Jede dobře,akorát když ráno chci nastartotat moc se jí nechce.Chvilku se jakoby dusí,nebo bublá než pořádně naskočí....za tepla to nedělá.Prvních pár dnů to vůbec nedělala.Napadlo mě žebyto mohl dělat LPG.Ale mačkám čudlík na přepínání a dělá to pořád.Skoušel jsem to zapnutý i vypnutý.(To LPG).Měnil sem svíčky,ale nepomohlo to.Děkuju za rady.
Reklama
 

Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: špatné starty

Příspěvek od palikx »

to asi nejsi prvni
tlak paliva modul zapalovani pripadne hodnoty teploty motoru a ted me jeste napada senzor podtlaku.ten by takovy vopicarny delat mohl.
pokud nejsi zdatny v hledani chtelo by to servis.pokud si to udelas sam zkus cidlo teploty motoru.je to pro zacatek asi nejlevnejsi.
ale spis to chce za studena zmerit diagnostikou co se tam deje a pak teprv resit
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Jura
Příspěvky: 318
Registrován: stř čer 29, 2005 11:25
Bydliště: Borohrádek, okr. Rychnov nad Kněžnou

Re: špatné starty

Příspěvek od Jura »

Mám stejný problém. Studený auto jde normálně nastartovat, volnoběh OK. Check nesvítí. Ale jakmile se chci rozjet, musím hooodně opatrně s plynem. Jakmile se přidá víc, zakucká se a nechce se mu. Musí se vyšlápnout spojka a rozjezd po vteřině opakovat. Po cca 30-50 metrech je vše OK. Svíčky a kabely mám nový, nepomohlo. Hodnoty, které dávají čidla teploty vody i vzduchu jsou OK. Servis na diagnostice prý na nic nepřišel. Jen jsem je prosil, aby mi vyčetli hodnotu fuel trim (dlouhodobá korekce bohatosti směsi) a vyčetli i hodnotu krátkodobé korekce při provozu na benzín. Na benzín krátkodobá korekce 0% - tedy správně, ale dlouhodobá korekce +skoro 5%. Není možné, aby problém způsobovala moc chudá směs na LPG, kterou ŘJ musí takhle korigovat? Při studeném startu na benzín jede pak motor podle hodnot uložených v ŘJ a ještě ne podle lambdy. Taky se mi zdá, že po nastartování studeného auta je víc cítit jakoby špatně spálený benzín. Teplý auto startuje i jede úúúplně normálně na benzín i na LPG, necuká, spotřeba OK. Otázka zní: může toto způsobovat jen ta bohatost nebo je to spíš problém jinde?
Jura Obrázek
Lacetti (vlastně "přechodný typ" Chevrolet Nubira) Sedan 1.8 CDX, MY 2004, barva 68U Melange Beige, od 2/2008 LPG
Uživatelský avatar
neco12
Příspěvky: 30
Registrován: čtv dub 29, 2010 09:13
Bydliště: Banska Bystrica

Re: špatné starty

Příspěvek od neco12 »

no ja mam novinku uz to nejde vobec teda vynechava aj za zohriateho motora na benzine ked idem sustavne blika chceck a chyba p0300 akonahle prepnem na lpg chceck svieti a auto ide normalne hodim reset rj a rano ked to nastartujem na benzin a necham same prepnut na plyn nez toho aby som sa co i len dotkol plynoveho pedalu tak chceck nezasvieti aj ked ide na tri valce asi teda na tri valce proste na benzin auto nejde na plyn ano cize ma napadlo nemozu to byt vstreky nejak zakarbonovane alebo co nejaka spinka samozrejme palivovy filter bol meneny asi 5000 km dozadu ???????????? kedze na lpg to ide tak co sa tyka zapalovania by to malo byt oki ?
Uživatelský avatar
Jura
Příspěvky: 318
Registrován: stř čer 29, 2005 11:25
Bydliště: Borohrádek, okr. Rychnov nad Kněžnou

Re: špatné starty

Příspěvek od Jura »

No, já mám taky novinku.
Začal jsem brát plyn u jiné pumpy (původní pumpa bere plyn od překupníka ProferPlus, tedy výrobce plynu neznámý) a ejhle - cukání při rozjezdech za studena je pryč. Taky mám o něco menší spotřebu plynu. Stávající čerpačka nakupuje plyn od Paramo (i když v Paramu LPG nedělají, tak v koncernu mají Kralupy, tak plyn je asi odtud). Takže si myslím, že nejspíš kupuji asi lepší plyn (třeba není tolik pančovaný izobutanem a jinými odpadními plyny), při jeho spalování není směs tak chudá a korekce paliva není asi tak výrazná jako těch +5%, jak jsem psal výše. Takže si v zimě při revizi plynu nechám trošičku obohatit směs, abych předešel případnému návratu těchto problémů a uvidíme. Žádná čidla teploty ani MAP senzor jsem neměnil, jen jsem ještě před změnou čerpačky plynu všechny konektory prostříkal sprejem na kontakty a vůbec to nepomohlo. Takže myslím, že podobné chování nemusí být u LPG aut způsobené vadným některým čidlem nebo snímačem.
Prosím taky o názor zkušenějších. Ď.
Jura Obrázek
Lacetti (vlastně "přechodný typ" Chevrolet Nubira) Sedan 1.8 CDX, MY 2004, barva 68U Melange Beige, od 2/2008 LPG
Sifo
Příspěvky: 14
Registrován: čtv srp 09, 2012 17:11

Re: špatné starty

Příspěvek od Sifo »

Mne to začalo zle štartovať, keď sa zmení počasie o viac ako 10-15C. Nemusí to byť ani zmenou čerpačky. Vždy tankujem na Slovnaftke. Zvyčajne, keď ten plyn je nejaký divny mi okrem zlého štartovania na 2 pokus aj trochu cítiť plyn v kabíne.

Pred dvoma týždňami som bol na ročnej prehliadke LPG (mám BRC značku), kde mi nezistili žiadné závady a potvrdili 100% stav LPG aj motora.

Mám aj automaticku prevodovku, zvyčajne musím pár sekund počkať, aby sa mi zaradil správny prevodový stupeň.
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: špatné starty

Příspěvek od kesko »

Pokiaľ to na benzin ide zle, teda akoby na 3 valce a po prepnuti na plyn ok, budu pravdepodobne špinave vstrekovače. Prave riešim takýto istý problém. Kolega mi ich vzal na ultrazvuk vyčistiť, tak uvidím či to pomôže. Boli poriadne zanesené. Asi budem musieť viac jazdiť na benzin, alebo aspon posledný kilometer pred vypnutím motora prepnuť z lpg na ba. No ale vydržali cca 70 tis. km než začali blbnuť.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Sifo
Příspěvky: 14
Registrován: čtv srp 09, 2012 17:11

Re: špatné starty

Příspěvek od Sifo »

kesko píše:Pokiaľ to na benzin ide zle, teda akoby na 3 valce a po prepnuti na plyn ok, budu pravdepodobne špinave vstrekovače. Prave riešim takýto istý problém. Kolega mi ich vzal na ultrazvuk vyčistiť, tak uvidím či to pomôže. Boli poriadne zanesené. Asi budem musieť viac jazdiť na benzin, alebo aspon posledný kilometer pred vypnutím motora prepnuť z lpg na ba. No ale vydržali cca 70 tis. km než začali blbnuť.
Nakoniec je problém v tom, že 3 zo 4 - vstrekovače BRC pomarančové prepušťajú trochu plynu. A týmpadom automatické prepinanie z benzinu na LP nefachči. Preto to neštartovalo na prvykrát.

Inak vstrekovače na SK za 1 ks = 120 Eur. A v Poľsku je to 62 eur.. Dobré, že?
Odpovědět

Zpět na „Lacetti (Nubira 3)“