Interier
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
Re: Interier
Pro IHONZA:
když vzadu zapneš, tak svítí i předek. Samostatně by to taky asi šlo, ale musel by se přívod vytáhnout s elektro-instalace a do ní jsem šahat nechtěl. takhle jsem vlastně udělal jen "zlodějku"
když vzadu zapneš, tak svítí i předek. Samostatně by to taky asi šlo, ale musel by se přívod vytáhnout s elektro-instalace a do ní jsem šahat nechtěl. takhle jsem vlastně udělal jen "zlodějku"
Chevrolet Orlando 2,0VCDi LT+ Automat
Mazda Premacy 2,0DiTD (2003)
Mazda Premacy 2,0DiTD (1999)
Mazda 323f 1,6i (1996)
Mitsubishi Colt 1,6i 16V (1990)
Mitsubishi Colt 1,4i (1987)
Ford Fiesta 1,1 (1985)
Ford Escort 1,8D 1991 (ukradeno)
Škoda 120
Mazda Premacy 2,0DiTD (2003)
Mazda Premacy 2,0DiTD (1999)
Mazda 323f 1,6i (1996)
Mitsubishi Colt 1,6i 16V (1990)
Mitsubishi Colt 1,4i (1987)
Ford Fiesta 1,1 (1985)
Ford Escort 1,8D 1991 (ukradeno)
Škoda 120
- Reklama
Re: Interier
protáhnout to šlo docela dobře, jen jsem se chvilku trápil s demontáží lampiček
Chevrolet Orlando 2,0VCDi LT+ Automat
Mazda Premacy 2,0DiTD (2003)
Mazda Premacy 2,0DiTD (1999)
Mazda 323f 1,6i (1996)
Mitsubishi Colt 1,6i 16V (1990)
Mitsubishi Colt 1,4i (1987)
Ford Fiesta 1,1 (1985)
Ford Escort 1,8D 1991 (ukradeno)
Škoda 120
Mazda Premacy 2,0DiTD (2003)
Mazda Premacy 2,0DiTD (1999)
Mazda 323f 1,6i (1996)
Mitsubishi Colt 1,6i 16V (1990)
Mitsubishi Colt 1,4i (1987)
Ford Fiesta 1,1 (1985)
Ford Escort 1,8D 1991 (ukradeno)
Škoda 120
Re: Interier
Díkes ještě jednou dlabkovi za LEDky a návod.
Takhle to dopadlo u mě.
Takhle to dopadlo u mě.
Orlando 2.0 VCDI LTZ AT - Antracit matt + Borbet Wheels. ;)
- Budvyk.cz
- Příspěvky: 610
- Registrován: stř led 11, 2012 20:17
- Bydliště: Lovosice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Interier
Moc hezky to svítí. Asi to budu muset také nějak pořešit. To světlo je fakt bludička
Budvyk.cz
Škoda 125 GLS
Favorit 136 LS
Hyundai Lantra combi 1,6 16V
Peugeot 307SW 2Hdi
Hyundai i30CW 1,6 16V (nyní)
Chevrolet Orlando 1,8LTZ (nyní)
Škoda 125 GLS
Favorit 136 LS
Hyundai Lantra combi 1,6 16V
Peugeot 307SW 2Hdi
Hyundai i30CW 1,6 16V (nyní)
Chevrolet Orlando 1,8LTZ (nyní)
Re: Interier
To je ale světla, já chci taky Asi budu mít problém s protažení toho kabelu zezadu dopředu střechou, trochu mi bude překážet střešní okno...
Chevrolet Orlando 1.8 LTZ white navi sunroof
1993 - 2013 pouze škodovky
1993 - 2013 pouze škodovky
Re: Interier
To prostřední dává tolik světla, že jsem už propojení s předkem neřešil.
Re: Interier
Minulý týden jsem byl na Pankráci u dlabky koupit nějaká světýlka. Vyměnil jsem osvit RZ, kde někdo může mít názor proč?, ale když jsem večer šel zezadu k autu, viděl jsem, že nešlapu do něčeho, do čeho šlápnout nechci. Pak jsem vyměnil uvnitř světlo v kufru a hlavně ve stropu. Fakt to dává tolik světla, že to vepředu řešit nebudu, maximálně vyměním čtecí. Stejně bych ten kabel zezadu dopředu okolo střešního okna asi neprotáhl. Ještě vyměním přední H4 a parkovačky a dám noční foto.
Chevrolet Orlando 1.8 LTZ white navi sunroof
1993 - 2013 pouze škodovky
1993 - 2013 pouze škodovky
Re: Interier
LUBOS PRG - tak jsem rád, že vše dopadlo ku spokojenosti, dej potom vědět jaké jsi vybral ty H4. Já se pořád nemůžu rozhoupat
tak abych měl inspiraci.
tak abych měl inspiraci.
Chevrolet Orlando 2,0VCDi LT+ Automat
Mazda Premacy 2,0DiTD (2003)
Mazda Premacy 2,0DiTD (1999)
Mazda 323f 1,6i (1996)
Mitsubishi Colt 1,6i 16V (1990)
Mitsubishi Colt 1,4i (1987)
Ford Fiesta 1,1 (1985)
Ford Escort 1,8D 1991 (ukradeno)
Škoda 120
Mazda Premacy 2,0DiTD (2003)
Mazda Premacy 2,0DiTD (1999)
Mazda 323f 1,6i (1996)
Mitsubishi Colt 1,6i 16V (1990)
Mitsubishi Colt 1,4i (1987)
Ford Fiesta 1,1 (1985)
Ford Escort 1,8D 1991 (ukradeno)
Škoda 120
Re: Interier
myskim ze Osram cool blue intense H4 jasna volba.
Re: Interier
Ty jsou sice cool ve dne, ale v noci s nima bohužel není pořádně vidět, budu je muset vyměnit. A to mám ještě bílý H8 do mlhovek, ty tam snad raději ani dávat nebudu! Ale pokud o ně máte někdo zájem a jste z Prahy, tak je vyměním za něco užitečnějšího
Chevrolet Orlando LT+ 1.8, 5MT, My13, bílá Summit, LPG
- mitchi
- Příspěvky: 41
- Registrován: čtv črc 19, 2012 20:27
- Bydliště: Praha - Prosek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Interier
Tak se chystám kontaktovat dlabku jen mi řekněte jak je to s homologací. Jako mě je to celkem fuk jen jestli až půjdu za pár let na technickou jestli budu muset měnit ledky zpět na žárovky abych prošel?
Mitchi
Mitchi
LUBOS PRG píše:Minulý týden jsem byl na Pankráci u dlabky koupit nějaká světýlka. Vyměnil jsem osvit RZ, kde někdo může mít názor proč?, ale když jsem večer šel zezadu k autu, viděl jsem, že nešlapu do něčeho, do čeho šlápnout nechci. Pak jsem vyměnil uvnitř světlo v kufru a hlavně ve stropu. Fakt to dává tolik světla, že to vepředu řešit nebudu, maximálně vyměním čtecí. Stejně bych ten kabel zezadu dopředu okolo střešního okna asi neprotáhl. Ještě vyměním přední H4 a parkovačky a dám noční foto.
Fiat zastava
Opel Omega 2.4i r.v. 1989
Opel Omega 2.0i r.v. 1995
Citroen Xantia 2.0 HDi 1999
Citroen Xara 1.4i 2001
Orlando LTZ 1,8 LPG 2012
Opel Omega 2.4i r.v. 1989
Opel Omega 2.0i r.v. 1995
Citroen Xantia 2.0 HDi 1999
Citroen Xara 1.4i 2001
Orlando LTZ 1,8 LPG 2012
Re: Interier
Tu by som optimista nebol. Interiér OK ale v svetlách, hmmm, možno parkovačky by prehliadli...
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Re: Interier
U LED žárovek je to pořád stejné, žádná LED žárovka, nebo alespoň žádne info nemám, není homologována pro provoz na pozemních komunikacích.
Hlavní světlomety jsou stavěny na jeden vyzařovací bod - vlákno, kdežto LED mají vyzařovacích bodů více, parabola tak neumí usměrnit světelný tok do předepsané geometrie.
Mlhovky, denní svícení - tam parabola není stavěna na nějakou velkou geometrii, co platí u hlavních světlometů u denního či mlhovek je spíše výhodou,
jde o rozptlylové světlo, zde LED již celkem slušně nahradí žárovku, ale pozor na výběr.
Zadní světlomety - platí totéž, rozptylové světlo. Takže se dají velmi dobře nahradit, ale zase platí, pozor na výběr.
Typů je mraky a cena v těchto případech nehraje roli, můžete koupit doubrou žárovku za rozumnou cenu, ale také "hnus" i za trojnásobek ceny. Proto si troufám si tvrdit, že homologaci led žárovky mít nebudou. Klasická žárovka, se dá vlastně vyrobit pouze jední způsobem ( i když přílivem alternativních výrobců se dají "zmastit" i tyhle - slabé vlákno, špatný plyn, špatná vzdálenost vlákna v žárovce apod.) Kdežto LED žárovka se dá vyrobit na X způsobů. Použité LED, umístění LED na žárovku, velikost apod. S tím souvisí i svítivost a její rozptyl v parabole.
Není vyjímkou, že váš kamarád má super LED žárovku, která vyhovuje vašim účelům, ale když si koupíte stejný typ, nebude svítit jako ta kamarádova. Důvodem bývá většinou jiný výrobce, který sice použije stejný typ diod, ale počet chipů na diodě je jiný,místo 3 třeba jen jeden. Špatná zálivka lumnoforu nebo prostě jen použije diody druhé jakosti. Pokud by tedy nějaká LED žárovka dostala od nějakého ústavu zelenou, tak za pár měsíců mají homologaci všechny žárovky (soudruzi umí moc, což je dobře vidět na DRL) .
Závěr je asi takový:
Pro potřeby vnitřního osvětlení žádnou homologaci nepotřebujete - nesouvisí s provozem.
V případě výměny venkovního osvětlení, je potřeba použít zdravý rozum.
Vše by mělo svítit minimálně stejně nebo třeba o trošku více, jako u klasické žárovky. U zadních 2-vláken jsem prošel už i technickou, aniž by si někdo všiml a to i přesto, že jsem měl čiré překrytí. "Úchylky" typu modrého nasvícení SPZ či parkovaček, většinou nezůstanou dlouho bez povšimnutí . Co určitě neprojde na technické jsou žluté světlomety ve spojení s bílou parkovačkou, pokud to nejsou xenony nebo BMW kroužky, tam to i přehlédnou. Takže před technickou raději vyndat a dát klasiku a pak zase vyměnit.
Pozor na DRL. Nestačí mít na světle jen RL0087 apod., číslo by tam mělo být vyraženo celé nebo sebou papír, že splňují náležitosti.
Stejně tak se objevilo, že nasvětle si číslo je, ale homologováno je jen jako poziční světlo nikoliv jako DRL. Pokud svítí dobře a nejsou to bludičky, tak Vás v provozu asi nikdo prudit nebude, ale na technické to může být problém. DRL které nezhasíná, ale jen sníží intenzitu svícení by mělo mít homologaci jak pro denní, tak i pro poziční světlo, protože zůstavá svítit.
Toť mé poznatky, se kterými jsem se setkal a to nejen prostředníctvím zákazníků. Velké rozdíly při posuzování těchto "LED prohřešků" jsou i v jednotlivých krajích, městech, kde se událost stala. Někde potom jdou jak slepice po flusu, někde jsou v poho .
Tak hezký den a LEDKÁM ZDAR
Hlavní světlomety jsou stavěny na jeden vyzařovací bod - vlákno, kdežto LED mají vyzařovacích bodů více, parabola tak neumí usměrnit světelný tok do předepsané geometrie.
Mlhovky, denní svícení - tam parabola není stavěna na nějakou velkou geometrii, co platí u hlavních světlometů u denního či mlhovek je spíše výhodou,
jde o rozptlylové světlo, zde LED již celkem slušně nahradí žárovku, ale pozor na výběr.
Zadní světlomety - platí totéž, rozptylové světlo. Takže se dají velmi dobře nahradit, ale zase platí, pozor na výběr.
Typů je mraky a cena v těchto případech nehraje roli, můžete koupit doubrou žárovku za rozumnou cenu, ale také "hnus" i za trojnásobek ceny. Proto si troufám si tvrdit, že homologaci led žárovky mít nebudou. Klasická žárovka, se dá vlastně vyrobit pouze jední způsobem ( i když přílivem alternativních výrobců se dají "zmastit" i tyhle - slabé vlákno, špatný plyn, špatná vzdálenost vlákna v žárovce apod.) Kdežto LED žárovka se dá vyrobit na X způsobů. Použité LED, umístění LED na žárovku, velikost apod. S tím souvisí i svítivost a její rozptyl v parabole.
Není vyjímkou, že váš kamarád má super LED žárovku, která vyhovuje vašim účelům, ale když si koupíte stejný typ, nebude svítit jako ta kamarádova. Důvodem bývá většinou jiný výrobce, který sice použije stejný typ diod, ale počet chipů na diodě je jiný,místo 3 třeba jen jeden. Špatná zálivka lumnoforu nebo prostě jen použije diody druhé jakosti. Pokud by tedy nějaká LED žárovka dostala od nějakého ústavu zelenou, tak za pár měsíců mají homologaci všechny žárovky (soudruzi umí moc, což je dobře vidět na DRL) .
Závěr je asi takový:
Pro potřeby vnitřního osvětlení žádnou homologaci nepotřebujete - nesouvisí s provozem.
V případě výměny venkovního osvětlení, je potřeba použít zdravý rozum.
Vše by mělo svítit minimálně stejně nebo třeba o trošku více, jako u klasické žárovky. U zadních 2-vláken jsem prošel už i technickou, aniž by si někdo všiml a to i přesto, že jsem měl čiré překrytí. "Úchylky" typu modrého nasvícení SPZ či parkovaček, většinou nezůstanou dlouho bez povšimnutí . Co určitě neprojde na technické jsou žluté světlomety ve spojení s bílou parkovačkou, pokud to nejsou xenony nebo BMW kroužky, tam to i přehlédnou. Takže před technickou raději vyndat a dát klasiku a pak zase vyměnit.
Pozor na DRL. Nestačí mít na světle jen RL0087 apod., číslo by tam mělo být vyraženo celé nebo sebou papír, že splňují náležitosti.
Stejně tak se objevilo, že nasvětle si číslo je, ale homologováno je jen jako poziční světlo nikoliv jako DRL. Pokud svítí dobře a nejsou to bludičky, tak Vás v provozu asi nikdo prudit nebude, ale na technické to může být problém. DRL které nezhasíná, ale jen sníží intenzitu svícení by mělo mít homologaci jak pro denní, tak i pro poziční světlo, protože zůstavá svítit.
Toť mé poznatky, se kterými jsem se setkal a to nejen prostředníctvím zákazníků. Velké rozdíly při posuzování těchto "LED prohřešků" jsou i v jednotlivých krajích, městech, kde se událost stala. Někde potom jdou jak slepice po flusu, někde jsou v poho .
Tak hezký den a LEDKÁM ZDAR
Chevrolet Orlando 2,0VCDi LT+ Automat
Mazda Premacy 2,0DiTD (2003)
Mazda Premacy 2,0DiTD (1999)
Mazda 323f 1,6i (1996)
Mitsubishi Colt 1,6i 16V (1990)
Mitsubishi Colt 1,4i (1987)
Ford Fiesta 1,1 (1985)
Ford Escort 1,8D 1991 (ukradeno)
Škoda 120
Mazda Premacy 2,0DiTD (2003)
Mazda Premacy 2,0DiTD (1999)
Mazda 323f 1,6i (1996)
Mitsubishi Colt 1,6i 16V (1990)
Mitsubishi Colt 1,4i (1987)
Ford Fiesta 1,1 (1985)
Ford Escort 1,8D 1991 (ukradeno)
Škoda 120
Re: Interier
Zdar pánové, věčná diskuse na téma LED...
Dlabka se v téhle problematice očividně velice dobře orientuje!
Ale (ne že bych mu chtěl kazit kšefty, tak to, prosím, neberte), já bych si do světel nic nehomologovanýho nedal. Neříkám, že by mě nelákal „lepší vzhled“ produkovanýho světla, ale z několika praktickejch důvodů, který jsem tu už párkrát zmiňoval, bych do toho prostě nešel.
Důvody jsou to například tyto:
- všímavý policista vás pošle na nedobrovolnou technickou kontrolu
- na pravidelný technický neprojdete tak snadno, pravděpodobně budete pro jistotu všechno před návštěvou STK vracet do původního stavu
- v případě, že někoho nabouráte, můžete mít (v případě všímavých účastníků, policistů nebo pojišťováků) značný problémy s úhradou škody
- v případě poruchy světlometu nemusíte uspět s reklamací, i když bude způsobeno něčím jiným
- jak už zmiňoval Dlabka, že je to LED automaticky neznamená, že to bude líp svítit, ve velkým procentu případů, spíš naopak, ten světlomet je zkrátka konstruovanej na žárovku
A možná by se našlo i pár důvodů dalších...
Brzy budou LEDkama pravděpodobně svítit všechny nový auta, tak já si počkám...
Dlabka se v téhle problematice očividně velice dobře orientuje!
Ale (ne že bych mu chtěl kazit kšefty, tak to, prosím, neberte), já bych si do světel nic nehomologovanýho nedal. Neříkám, že by mě nelákal „lepší vzhled“ produkovanýho světla, ale z několika praktickejch důvodů, který jsem tu už párkrát zmiňoval, bych do toho prostě nešel.
Důvody jsou to například tyto:
- všímavý policista vás pošle na nedobrovolnou technickou kontrolu
- na pravidelný technický neprojdete tak snadno, pravděpodobně budete pro jistotu všechno před návštěvou STK vracet do původního stavu
- v případě, že někoho nabouráte, můžete mít (v případě všímavých účastníků, policistů nebo pojišťováků) značný problémy s úhradou škody
- v případě poruchy světlometu nemusíte uspět s reklamací, i když bude způsobeno něčím jiným
- jak už zmiňoval Dlabka, že je to LED automaticky neznamená, že to bude líp svítit, ve velkým procentu případů, spíš naopak, ten světlomet je zkrátka konstruovanej na žárovku
A možná by se našlo i pár důvodů dalších...
Brzy budou LEDkama pravděpodobně svítit všechny nový auta, tak já si počkám...
Chevrolet Orlando 1.8 LT+ '11, pewter grey
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99