Orlando recenze
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
- Reklama
Re: Orlando recenze
Super
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Orlando recenze
11 lidi (vcetne ridice) jsem uz take vezl, a to nebyli sklopeny zadni sedacky.. prevda ze vic by se tam lidi uz asi neveslo
Chevrolet Orlando LTZ 2.0 VCDi 163k + navi MY2012 Europe + EkoChip 177k a 405Nm + VzduchFiltr K&N
Yamaha XVS 1300A MidnightStar
Yamaha XVS 1300A MidnightStar
Re: Orlando recenze
Takže, vzhledem k tomu, že jsem majitelem Chevroletu Orlando v neděli 29.7. právě jeden rok, myslím, že už jsem s ním něco málo zažil (i když najeto mám v porovnání s jinými majiteli poměrně málo – 7.500 km) a můžu si tedy dovolit sepsat malou recenzi a sesumarizovat svoje i obecné poznatky a taky dojmy z jeho užívání...
Design karoserie, častokrát už zmiňovaný (i v mojí první „recenzi“ zde https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... 02&t=18272 ), je věcí osobního vkusu. Stejně tak, jak se někomu vyloženě líbí, jiní nad jeho vzhledem žasnou s opačnými pocity. Na to už jsme si ale my majitelé zvykli, a jelikož my jsme koupili, předpokládám, že nám se líbí. Pravda, svojí roli asi hraje i relativní finanční dostupnost, díky níž nad některými detaily mnozí přimhouří oko, na druhou stranu, já z něj byl nadšený už na první pohled, aniž bych znal jeho cenu. Ta potom byla samozřejmě rozhodující ve chvíli, kdy jsme o jeho koupi začali uvažovat.
Tím už se ale od vzhledu dostáváme do další roviny – v mém případě velice těžké rozhodování mezi koupí nového (Orlando) a srovnatelně drahého ojetého (Zafira, 807, Galaxy, Sharan...) sedmimístného auta. Pro mě bylo toto obrovským dilematem, je mi totiž jasné, že koupě nového auta není zrovna rentabilní investicí, na straně druhé ale značná nejistota (v našich českých podmínkách spíš jistota) z pohledu problémů s ojetým autem a investicemi s tím spojenými. Naše předešlé auto (Ford Mondeo TDDi kombi), které jsme kupovali jako 5ti leté a od nějž jsem já osobně hodně očekával, přineslo bohužel spíš rozčarování. Auto sice celkově robustní, s ohromným zavazadlovým prostorem a dobrou výbavou, zato ale značně uhnané (přetočené kilometry jsou samozřejmostí), výkonově nepřesvědčivé, s nedbalou antikorozní ochranou a se všemi neduhy a riziky spojenými s ojetým dieslem – turbo, vstřiky, dvouhmota, čerpadlo... Ne, že by mě sice potkaly závady všech zmíněných „slabých článků“, nicméně jejich kondice nebyla nijak slavná. Každopádně za své hovoří i fakt, že za dobu asi čtyř let, po které jsme ho vlastnili, nastrkali jsme do něj (při pořizovací ceně 205.000,-) dalších cca 100.000,-. Tím jsme se dostali za čtyři roky na částku přesahující 300.000,- a když zvážím fakt, že prodat se ho podařilo za pouhých 58.000,-, tak ani ojeté auto nevychází z pohledu financí příliš výhodně. A tak, po dlouhém přemýšlení, počítání, pročítání, surfování po internetu a zvažovaní, došlo ke konečnému rozhodnutí – koupíme nové Orlando. Jako rozhodující se nakonec ukázaly tyto body (pořadí není určující) – cena, sedm míst, netuctový design, nové auto se zárukou... Každopádně se zmíněným Mondeem budu v recenzi chvílemi srovnávat.
Volba motoru, výbavy, barvy...
Motor - tady to zase tak složité nebylo, věděl jsem, že se chci po zkušenostech s dieslem (ač úspornějším), vrátit zpět k benzínu. Jelikož benzínový motor byl v době koupě (07/2011) nabízen jediný a také (bohužel) pouze s jedinou převodovkou, nebylo moc co řešit. „Jedna-osmička“ s papírovými sto a čtyřiceti koníky není sice na tak těžké auto žádná „hitparáda“, ale už svým zaměřením jde o auto rodinné, a tak k nějakému zklamání v tomto ohledu u mě nedošlo – splnil naprosto moje očekávání. Nevím, jestli mělo nějaký vliv zajetí motoru, nebo jde pouze o to, že jsem se s autem sžil, ale opravdu mám pocit, že teď jede o poznání lépe, než po koupi. Vzpomínám si, že když jsem s ním jel ze Slavkova od prodejce domů, musel jsem v kopcích dost často dávat čtyřku, dneska i s naloženým autem, to zdaleka není pravidlo. Těžko říct. Jede ale zkrátka tak, že pro moje potřeby je to více než dostačující, rozhodně se dá jet i hodně nepředpisově. Pravda, diesel jede opravdu lépe. Jak jsem se zde na fóru dočetl, nebývá problém ho na dálnici rozjet i přes 200 km/h, ale přes 180 to jde i s tímto benzínem a vzhledem k tomu, že na delších cestách jedu zpravidla s rodinou, stejně na to takovým způsobem nešlapu. V souvislosti s jízdními výkony je nutno zmínit právě ještě převodovku – škoda, mohli tam jihokorejští soudruzi dát šestikvalt, prospělo by to hlučnosti, spotřebě i svižnosti. Ale za všechno se holt platí a tady to bylo asi také o ceně. A propos, jak jezdí benzín s šestistupňovým automatem?
Výbava – ale jo, LTZ třeba i s navigací, střešním oknem, osmnáctkama kolama a v kůži by byla pěkná, ale... Samozřejmě cena. Tou jsme byli do určité míry limitováni, proto padla volba na LT+. Základním požadavkem ve výbavě bylo z mojí strany to, abychom měli všechno (nebo alespoň skoro všechno), na co jsme si zvykli v Mondeu. To znamená – všechna okna v elektrice, automatická klima, alespoň 6 airbagů, stavitelný volant a sedačka. Mondeo mělo navíc tempomat (což tady je až u LTZ), vyhřívané přední sklo (což moc automobilek nenabízí) a nastavitelné bederní opěrky. O kvalitě vestavěné navigace si u Orlanda nedělám velké iluze, a ačkoliv mám rád originál řešení podobných věcí, myslím, že zatím udělá lepší službu moje externí navigace. Co mi ve výbavě chybí, je už častokrát v příspěvcích zmíněné bluetooth handsfree, taky otevírání a zavírání oken dálkovým ovládáním, tak, jak to mělo Mondeo, by nebylo k zahození. O řešení do diagnostické zásuvky vím, možná do toho taky půjdu, ale není to úplně ono. Automatické stěrače mi nechybí, automatické rozsvěcení, vzhledem k absenci světel denního svícení taky ne. Potěšily mě parkovací senzory, ty jsem na Mondeu neměl a možnost deaktivace airbagu spolujezdce, což Mondeo taky neumělo.
Barva – taky celkem jednoduchá volba. Nechtěli jsme „bezbarvý“ auto, proto jsme zavrhli bílou. Ale ne, musím uznat, že Orlandu bílá sluší. Celkem se nám líbila černá, báli jsme se ale trochu toho, že bude působit příliš „pohřebáckým“ dojmem, nehledě na viditelnost nečistot na černé. Mě se od začátku líbila „Pewter grey“, šedá metalíza s nádechem do zelena, hodně podobná té, co jsme měli kdysi na Renaultu 21. Ta také nakonec zvítězila. Její nevýhoda je ale možná ta, že je na silnici docela špatně vidět, s tím musí člověk počítat.
Od výběru teď trochu podrobněji k praxi, postupovat budu od exteriéru, přes interiér, k jízdním vlastnostem a spotřebě. V každé části zmíním obecně známé vlastnosti, kde uznám za vhodné, porovnám s vlastními dojmy a zkušenostmi. Samozřejmě, ačkoliv se budu snažit být opět objektivní, nikdy se člověk neubrání určité zkreslenosti vlastního pohledu na věc, každému taky vyhovuje něco jiného a má jiné priority. Proto berte moje poznámky pouze jako vodítko, vaše zkušenost a váš pohled se od toho mého mohou lišit. Dnešní recenze, oproti té první, bude navíc možná působit negativnějším dojmem. Není to ale způsobeno tím, že bych s Orlandem nebyl spokojený, naopak, stále na něj nedám (s ohledem na investovanou rozumnou sumu) dopustit. Jde spíš o to, že počáteční (až nekritické) nadšení už opadlo a posbíral jsem nové poznatky, o kterých jsem, přirozeně, nemohl na počátku nic vědět. Na mojí celkové spokojenosti s Orlandem to (alespoň zatím) absolutně nic nemění.
Exteriér – nebudu už se opakovat se vzhledem, mě vyhovuje. Zaměřím se na řešení karoserie, podvozku a jejich částí. A vezmu to hezky od předu do zadu, od vrchu dolů.
„Plechařina“ na mě od začátku působí trochu měkkým a slabým dojmem, ale vzhledem k výsledkům Euro NCAR crash testů (*****) si s tím hlavu moc nedělám. Lakování bude, předpokládám, poplatné dnešním zlevňovacím trendům, svědčí o tom způsob „lakování“ míst, která nejsou na karoserii v normálních podmínkách viditelná (motorový prostor, vnitřní strany dveří atd.) Tam se opravdu lakem docela šetřilo. Dlužno ale dodat, že stejným způsobem, jak jsem se přesvědčil v showroomu Opel, jsou lakovány i vozy sesterské automobilky. Ošetření podvozku také není úplně zázračné, pokud ale nejezdíte po vyloženě rozbitých cestách, tak snad nějakou dobu vydrží, v opačném případě doporučuji častější kontroly spodku, případně nové ošetření. S ochranou podvozku také souvisí absence spodního krytu motoru, mnohými již řešená dokoupením krytu na Cruze. Zvažuji také.
Zde bych se zmínil ještě o jedné zajímavosti – oblíbenost motorového prostoru Orlanda u kun. Párkrát už jsem měl (a nejenom já) kunu na návštěvě, dvakrát už mi tam taky zanechala zbytky „pochoutek“ (kus vepřové kosti z kolene a tři čtvrtinky nějakého drobného opeřence, v době nálezu hojně nadívaného masitými larvami – opravdu chuťovka!). Opět je mi jasné, že šlo výrobci o cenu, věděl jsem také, do čeho jdu a následující „nedostatky“ proto nepovažuj za nic zásadního, jde z mého pohledu spíš o „pihy na kráse“. Tedy – potěšily by mě lepší stěrače, samozřejmě bezramínkové. Dále by také byla pěkná plynová vzpěra kapoty, to ale bývá výsada dražších aut. Lepší a designově povedenější světlomety obsahující světlo pro denní svícení by podle reakcí zde na fóru asi také udělaly radost nejednomu majiteli Orlanda. To je vepředu asi všechno. Zadní partie, myslím, vyhovují tak, jak jsou, drobným problémem snad může být koroze v podobě puchýřků na ozdobné chromované liště nad registrační značkou. Někteří už úspěšně reklamovali, i u mě už se náznaky objevily, vše se dalo ale velice dobře očistit a vyleštit. Pokud se bude objevovat opakovaně, navštívím servis také. Na tomto místě bych ale uvedl jeden závažnější problém týkající se karoserie. Ten potkal nejen mě, ale podle reakcí na fóru i několik dalších majitelů a obávám se, že přibudou další. Jde o konstrukční vadu plastového obložení prahů, kdy v zadní části, v místech, kde navazuje na obložení lemu blatníku, dochází ke kontaktu spodního zadního rohu dveří s touto plastovou lištou a v důsledku toho k „otírání“ laku na této hraně dveří. Toto jsem úspěšně reklamoval, výrobce si je pravděpodobně problému velice dobře vědom, protože vyměněné prahové lišty mají očividně upravený rozměr - v místech, kde docházelo ke kontaktu, je nyní cca 3 mm široká spára. Obložení prahů teď také mnohem lépe navazuje na obložení lemu blatníku. Oprava otřeného laku byla samozřejmě provedena také. Další info zde - https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... 95#p328495
A teď shora. Střecha, která unese 100 kg, nebývá standardem. Mnozí už otestovali osobně se střešním boxem, já zatím ne, ale o jeho koupi uvažuji také. Otázkou je, zda koupit originální příčníky nebo ne, v tomto ale zatím nemohu sloužit. A když shora, tak teď jsou na řadě okna. Pominu-li fakt, že tónování je velice decentní (opět, mnozí mají již vyřešeno instalací folií, já zatím váhám), kvalita použitého zasklení je podle mého názoru přinejlepším průměrná. Důkazem tohoto mého tvrzení jsou dva nehezké hluboké škrábance na bočním okénku u řidiče, které jsem si v zimě způsobil při škrabání ledu mosaznou škrabkou (kterou jsem ale na dřívějších autech používal naprosto bez problémů) a velké množství jemných škrábanečků na skle předním, mj. dokonce i od stěračů, což považuji po roce používání auta za celkem zarážející. Co se mi naopak velice líbí, je řešení zpětných zrcátek, takřka „dodávkových“.
Úplně dole narazíme potom na kola. Originál 16“ hliníkové ráfky nejsou sice designovou bombou, na druhou stranu ale ani neurazí. Co je horší, že už z výroby byla na vyvážení kol použita klasická narážecí závaží, čímž se při přehazování na zimní obutí inspirovali i v příslušném pneuservisu. V důsledku této „bezvadné úspory“ došlo k tomu, že zimu, u nás na Vysočině značně prosolenou, nepřežily ráfky zrovna v nejlepší kondici. V místě poškrábaného laku se okamžitě utvořily nehezké oxidující puchýřky. Kola budou tímto odsouzena na zimní použití, na příští léto (letos už ne) koupím nějaká jiná. Ta už si zničit nenechám... : (
Tímto odstavec o exteriéru končím.
Interiér – ani zde nebudu opět hodnotit vzhled, ale spíše řešení, funkčnost a ergonomii.
Tvrdé plasty v interiéru, tolik kritizované majiteli „lepších“ aut, mě osobně vůbec nedělají problém. Ačkoliv mám auta rád, netrpím žádnou úchylkou, která by ve mně vzbuzovala nepřekonatelnou touhu mazlení se s přístrojovou deskou nebo výplněmi dveří. Ano, je pravda, že občas se nějaké to zadrnčení ozve, ale drnčelo i Mondeo s vysokým podílem krásně měkoučkých plastů.
Méně praktické (i když na pohled velmi efektní) se jeví obložení přístrojové desky lesklými černými prvky. Je na nich hodně vidět prach i otisky, taky se vám může podařit je poškrábat.
Odkládacích prostor není v interiéru ani málo, ani moc. Klasická schránka před spolujezdcem (bez koberce, takže věci v ní mohou dost rachotit), v původních recenzích stále zmiňovaná „skrytá“ schránka za panelem ovládání rádia (ta si mimochodem u mě moc velkou oblibu nenašla, ne snad, že by mi vadila, ale vůbec nic do ní nedávám, je tam jenom strčená flashka v USB, v případě nouze si přes USB dobíjím telefon, jinak ji ale vůbec neotvírám - co do ní dávají ostatní? ), celkem pěkně udělaná schránka mezi předními sedadly za ruční brzdou (CD se tam moc nevejdou, ale kdo je dneska používá...), jednu ze dvou „děr“ na lahve s pitím mezi sedačkami kuřáci zaplní příplatkovým popelníkem. Potom kapsy ve dveřích (s vybráním na menší lahve) dvě „díry“ na nápoje ve sklápěcí opěrce na zadních sedačkách. Úplně nejraději mám ale schránku v podlaze kufru, to mi např. v Mondeu chybělo –povinná výbava a spousta dalších užitečných věcí (např. toaletní papír ) má tak své pevné místo a nepoletuje po kufru. Líbilo by se mi ještě, kdyby bylo nějakou vtipnou schránkou využito místo pod předními sedačkami. Jsem zvyklý nosit malou taštičku přes rameno, kde mám doklady, peněženku atd. Ta není v autě moc kam dát. Určitě by se využilo i na věci, které při parkování není dobré nechávat příliš na očích.
Vnitřní zpětné zrcátko – standard, bez „samozatmavování“. Mě stačí. Praktické panoramatické zrcátko, v místech, kde jsem byl z Mondea zvyklý na pouzdro na brýle, mám pořád otevřené. Výborně se s ním kontrolují děti, opravdu dobrá věc, vtipně umístěno. Pouzdro na brýle se přesunulo na místo střešního madla nad řidičem. Také dobré a zajímavé řešení, větší brýle se do něj ale bohužel moc nevejdou. Některými majiteli kritizované řešení osvětlení – pouze zadní stropní světlo svítící po odemknutí a otevření auta – mně naprosto vyhovuje. Zrak mám dobrý, jsem rád, že to není řešeno jako u Mondea, kde sice po odemknutí svítil krásně i prostor pro nohy, o lampičce vzadu si ale mohly děti nechat jenom zdát... Řešením je částečně také použití LED namísto klasických žároviček, případně větší úprava spočívající v propojení zadního a předního osvětlení, bližší popis můžete najít tady na fóru.
Posuneme-li se opět směrem dolů, k ovládání oken, zde opět bylo drobně pošetřeno. Sekvenční ovládání oken nahoru i dolů bych rozhodně uvítal nejenom na předních oknech. Ovládání vnějších zrcátek je standardní a v pohodě, nezlobil bych se, kdyby se dalo nastavit automatické sklopení pravého při zařazení zpátečky. To jsem sice neměl ani na Mondeu, považuji to ale za velice dobrou, přitom nenákladnou vychytávku. Pokračuji tedy v této výšce. Volant – výborný, nemám výhrad, dobře se mi drží, průměr volantu i tloušťka věnce akorát. Dvouosé nastavení dnes považuji za standard. K páčkám blinkrů a stěračů nemám v podstatě taky připomínky. Ovládání palubního počítače taktéž bez problémů, jeho funkce mi postačují. Ovládání rádia mi sice nepřijde úplně nejergonomičtější, ale nejsem velký audiofil, většinu funkcí jsem si nastavil hned na začátku a teď už se tím příliš nezabývám. Zrovna tak nastavení dalších funkcí auta, jako parkovací senzory, osvětlení při vystupování, hlasitosti zvuků atd. Na co jsem si ale ani po roce používání úplně nezvyknul, je ovládání klimatizace. Ruce mi dost často padnou na opačný ovladač, potřeboval bych teplotu a otáčky ventilátoru mít obráceně. Nevím, čím to je… Jinak, výkon topení je dostačující, klimatizace byla, řekl bych, trochu výkonnější v Mondeu, ale ani tady to vůbec není špatné. Hlučnost ventilátoru je možná ale taky malinko vyšší. Klimatizace (pravděpodobně kompresor) je ale dalším problémem, viz zde - https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... 7&start=15 ,tento ale bohužel k dnešnímu dni zatím nevyřešený, neboť v servisu nebylo nic nestandardního objeveno. Jde o hluk z motoru (ránu) při zapnutí klimatizace v případech, kdy nebyla delší dobu (např. týden) použitá. Pokud ji používám pravidelně, vše funguje normálně. Malinko jsem tím ale odbočil od interiéru, jako takového. Takže dál. Řadicí páka mi vyhovuje, její umístění ani nízko, ani vysoko také. Funguje přiměřeně lehce. Ruční brzda naprosto standardní a bez připomínek.
Sedačky – nejsou to křesla, ale ani závodní skořepiny. Celkově bych řekl, že pohodlné, umím si ale představit i lepší, chybí nastavitelná bederní opěrka. Opěrka na ruku (taky zde často kritizovaná) mi celkem sedí, spolujezdec má ale smůlu. Prostoru na sezení je v autě dostatek – díky vyššímu „židlovému“ posedu, bych řekl, navzdory tomu, že Orlando je kratší, je v něm více místa na sezení (v podélném směru), než v Mondeu. V Mondeu ale bylo určitě více místa na šířku, zvlášť na zadních sedadlech. Dvě děti v sedačkách a jeden dospělý, už představují menší problém s pohodlím. Pokud není potřeba místo v kufru, vyplatí se v takových případech strčit některého z pasažérů do třetí řady. K té rovnou napíšu toto – v této třídě středních MPV je to podle mě nadprůměr. Pro dospělé samozřejmě na delší trasy asi nedostatečné, na kratší přejezdy do 100 km a pro děti úplně v pohodě. Zvlášť děti, sedící v dětské sedačce nebo na podsedáku, mají i docela slušný prostor pro nohy. Otázkou zůstává bezpečnost pasažérů v této třetí řadě, ale to teď nehodnotím (pravda, pokud tam někdo sedí, kontroluji zpětná zrcátka daleko intenzivněji…). Velikost a variabilita kufru je pro naše potřeby taky většinou dostatečná, stěhovák Mondeo to samozřejmě není. Udávaná velikost je omezená roletkou, tu my ale v autě vůbec nevozíme, nepoužíval jsem jí většinou ani v Mondeu. Navíc není kam dát, když potřebujete třetí řadu. Sklápění sedaček druhé řady s plynovým pístkem je výborné, ani polohování opěradel není od věci. Zrovna tak se mi líbí řešení vyklápění sedaček třetí řady – pěkná páčka (žádné poutko), integrované opěrky, které se při skládání zaklopí. Palec nahoru!
Jednu poznámku mám ještě ke kobercům (těm napevno umístěným). Mají zvláštní vlas, který při údržbě docela „pelichá“. Vysavačem nebo kartáčem snadno vytáhnete chlupy až několik centimetrů dlouhé. Taky „úspora“.
Jízdní vlastnosti (a dojmy) – už jsem zmiňoval výše, že benzínová varianta ve výkonu za dieslovou pokulhává. I s benzínem se sice dá jezdit hodně svižně, musíte ale počítat s tím, že je třeba držet motor v patřičných otáčkách (kolem 4.000), což má samozřejmě neblahý vliv na spotřebu (o té se ještě zmíním dál) a na hluk. Připadá mi, že hluk je nejvyšší mezi 3.000 a 4.000 otáček, nad 4.000 už mi zvuk motoru přijde daleko příjemnější. Není to ale zase taková tragédie, znám auta hlučnější, znám i auta tišší. V nějaké recenzi jsem četl, že poté co se svezli z benzínovým Orlandem, udávaných 140 koní mu nevěřili. Osobně by mě také zajímalo, jak na tom je, nebyl někdo na brzdě? Možná to bylo „surovým“ autem, možná to s ním moc neuměli (já ze začátku také ne), dneska tvrdím, že se tam nějací koníci (sice nevím, jestli celých poctivých 140) najít dají. Tak dále.
Podvozek. Z Mondea jsem byl zvyklý na podvozek výborný, technicky pokročilý. To auto se prakticky nedalo utrhnout (neměl jsem ESP), sedělo jak přibité, chovalo se naprosto jistě a předvídatelně, v extrémních situacích malinko nedotáčivé. Trochu jsem se bál, jak na tom bude Orlando, zadní náprava je přecejen daleko jednodušší konstrukce. Obavy ale byly naprosto zbytečné, podvozek je velice dobrý! Velký podíl na tom asi má i dobře naladěné ESP (zatím jsem nezkoušel vypínat). Chování Orlanda je také dobře čitelné, žádné větší problémy nedělá ani vyšší těžiště (hlavně ve srovnání s nízkým Mondeem). Extrémní podmínky, jako třeba dálnice od Jihlavy na Brno, snad nemá rád podvozek žádného auta, je ale pravda, že ten v Orlandu je na příčných nerovnostech trochu hlučnější, subjektivně bych taky řekl, že tlumiče vzadu v této situaci malinko nestíhaly a kola poskakovala. Možná to byl ale jenom pocit.
Brzdy. Účinek dostačující, jen mám raději u brzdy trochu tvrdší pedál (zde docela gumový pocit). Také jsem si musel ze začátku zvykat na to, že má pedál brzdy na počátku asi 2 cm „mrtvý chod“. Ruční brzda brzdí dostatečně, zabírá ale poměrně vysoko. Možná se to zlepší po opotřebování destiček a posunutí samostavícího mechanismu.
Samostatný odstaveček - rezervní kolo. Taky téma. Zlevňovací trendy tlačí automobilky k některým ne příliš populárním řešením. Orlando je v tomto bohužel moderní, to znamená, že rezervu v základu prostě nemáte. Musíte si vystačit s opravnou sadou, která obsahuje lepicí hmotu ve spreji a kompresor do 12V zásuvky. Jestli je to řešení vhodné či nikoliv, se ukáže při prvním „píchnutí“. Obávám se ale, při své smůle, že až na to dojde, bude to v mém případě defekt tímto způsobem neopravitelný. Na dovolené v zahraničí to může být docela zábavné... Nervóznější jedinci si proto raději přikoupili držák rezervy a plnohodnotnou rezervu, na což je Orlando naštěstí připraveno. Není to sice úplně nejlevnější řešení, ale za klid to asi stojí. Já zatím riskuji.
Spotřeba. Hodně diskutovaná záležitost. Mě průměrná dlouhodobá spotřeba kolem 8,4 l nevadí. Počítal jsem s ní, protože cca 80% najezdím po městě na krátké vzdálenosti. Vzhledem k tomu, že výlety po státovkách se i s plně naloženým autem dají jet okolo (i pod) 7 l, jsem spokojený. Kdo najezdí hodně km a nepříčí se mu diesel, něco málo na palivu asi ušetří, ale v dnešní „ekologické“ době to nebude závratný rozdíl.
Shrnutí
Myslím, že se Chevroletu u Orlanda (a nejen u něj) docela daří vytěžit maximum z toho, co GM jako koncern, v rámci politiky značek, dovolí. Samozřejmě, velká část řešení, prvků a dílů, jsou záležitosti zděděné od bratříčka Opela, ale tak šikovně přešité na míru, že s nimi dělá Chevrolet slušnou parádu. Zkrátka, podle mého názoru je Chevrolet Orlando, i přes technickou průměrnost, velice solidní auto, které se v segmentu MPV vůbec neztrácí. Ideální auto pro rodiny, které občas využijí sedm míst (např. výlet s prarodiči), se slušným (i když ne závratným) zavazadelníkem v případě obsazení pěti a méně pasažéry. Auto robustní, bezpečné a nepřetechnizované, za velice rozumné peníze. I přes pár mušek (které podle mě mohou souviset s „čerstvostí“ modelu) mi dělá radost.
Uvidíme ještě, jak se s některými „muškami“ vypořádá případný facelift, nebo v budoucnu nový model! Těším se.
Plusy +
neokoukaný design
poměr ceny a získané hodnoty
slušná výbava
solidní jízdní vlastnosti
Mínusy -
šetření je v provedení některých detailů dost patrné – světlomety, stěrače...
benzínový motor je slabší a hlučnější
absence 6st manuálu
Design karoserie, častokrát už zmiňovaný (i v mojí první „recenzi“ zde https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... 02&t=18272 ), je věcí osobního vkusu. Stejně tak, jak se někomu vyloženě líbí, jiní nad jeho vzhledem žasnou s opačnými pocity. Na to už jsme si ale my majitelé zvykli, a jelikož my jsme koupili, předpokládám, že nám se líbí. Pravda, svojí roli asi hraje i relativní finanční dostupnost, díky níž nad některými detaily mnozí přimhouří oko, na druhou stranu, já z něj byl nadšený už na první pohled, aniž bych znal jeho cenu. Ta potom byla samozřejmě rozhodující ve chvíli, kdy jsme o jeho koupi začali uvažovat.
Tím už se ale od vzhledu dostáváme do další roviny – v mém případě velice těžké rozhodování mezi koupí nového (Orlando) a srovnatelně drahého ojetého (Zafira, 807, Galaxy, Sharan...) sedmimístného auta. Pro mě bylo toto obrovským dilematem, je mi totiž jasné, že koupě nového auta není zrovna rentabilní investicí, na straně druhé ale značná nejistota (v našich českých podmínkách spíš jistota) z pohledu problémů s ojetým autem a investicemi s tím spojenými. Naše předešlé auto (Ford Mondeo TDDi kombi), které jsme kupovali jako 5ti leté a od nějž jsem já osobně hodně očekával, přineslo bohužel spíš rozčarování. Auto sice celkově robustní, s ohromným zavazadlovým prostorem a dobrou výbavou, zato ale značně uhnané (přetočené kilometry jsou samozřejmostí), výkonově nepřesvědčivé, s nedbalou antikorozní ochranou a se všemi neduhy a riziky spojenými s ojetým dieslem – turbo, vstřiky, dvouhmota, čerpadlo... Ne, že by mě sice potkaly závady všech zmíněných „slabých článků“, nicméně jejich kondice nebyla nijak slavná. Každopádně za své hovoří i fakt, že za dobu asi čtyř let, po které jsme ho vlastnili, nastrkali jsme do něj (při pořizovací ceně 205.000,-) dalších cca 100.000,-. Tím jsme se dostali za čtyři roky na částku přesahující 300.000,- a když zvážím fakt, že prodat se ho podařilo za pouhých 58.000,-, tak ani ojeté auto nevychází z pohledu financí příliš výhodně. A tak, po dlouhém přemýšlení, počítání, pročítání, surfování po internetu a zvažovaní, došlo ke konečnému rozhodnutí – koupíme nové Orlando. Jako rozhodující se nakonec ukázaly tyto body (pořadí není určující) – cena, sedm míst, netuctový design, nové auto se zárukou... Každopádně se zmíněným Mondeem budu v recenzi chvílemi srovnávat.
Volba motoru, výbavy, barvy...
Motor - tady to zase tak složité nebylo, věděl jsem, že se chci po zkušenostech s dieslem (ač úspornějším), vrátit zpět k benzínu. Jelikož benzínový motor byl v době koupě (07/2011) nabízen jediný a také (bohužel) pouze s jedinou převodovkou, nebylo moc co řešit. „Jedna-osmička“ s papírovými sto a čtyřiceti koníky není sice na tak těžké auto žádná „hitparáda“, ale už svým zaměřením jde o auto rodinné, a tak k nějakému zklamání v tomto ohledu u mě nedošlo – splnil naprosto moje očekávání. Nevím, jestli mělo nějaký vliv zajetí motoru, nebo jde pouze o to, že jsem se s autem sžil, ale opravdu mám pocit, že teď jede o poznání lépe, než po koupi. Vzpomínám si, že když jsem s ním jel ze Slavkova od prodejce domů, musel jsem v kopcích dost často dávat čtyřku, dneska i s naloženým autem, to zdaleka není pravidlo. Těžko říct. Jede ale zkrátka tak, že pro moje potřeby je to více než dostačující, rozhodně se dá jet i hodně nepředpisově. Pravda, diesel jede opravdu lépe. Jak jsem se zde na fóru dočetl, nebývá problém ho na dálnici rozjet i přes 200 km/h, ale přes 180 to jde i s tímto benzínem a vzhledem k tomu, že na delších cestách jedu zpravidla s rodinou, stejně na to takovým způsobem nešlapu. V souvislosti s jízdními výkony je nutno zmínit právě ještě převodovku – škoda, mohli tam jihokorejští soudruzi dát šestikvalt, prospělo by to hlučnosti, spotřebě i svižnosti. Ale za všechno se holt platí a tady to bylo asi také o ceně. A propos, jak jezdí benzín s šestistupňovým automatem?
Výbava – ale jo, LTZ třeba i s navigací, střešním oknem, osmnáctkama kolama a v kůži by byla pěkná, ale... Samozřejmě cena. Tou jsme byli do určité míry limitováni, proto padla volba na LT+. Základním požadavkem ve výbavě bylo z mojí strany to, abychom měli všechno (nebo alespoň skoro všechno), na co jsme si zvykli v Mondeu. To znamená – všechna okna v elektrice, automatická klima, alespoň 6 airbagů, stavitelný volant a sedačka. Mondeo mělo navíc tempomat (což tady je až u LTZ), vyhřívané přední sklo (což moc automobilek nenabízí) a nastavitelné bederní opěrky. O kvalitě vestavěné navigace si u Orlanda nedělám velké iluze, a ačkoliv mám rád originál řešení podobných věcí, myslím, že zatím udělá lepší službu moje externí navigace. Co mi ve výbavě chybí, je už častokrát v příspěvcích zmíněné bluetooth handsfree, taky otevírání a zavírání oken dálkovým ovládáním, tak, jak to mělo Mondeo, by nebylo k zahození. O řešení do diagnostické zásuvky vím, možná do toho taky půjdu, ale není to úplně ono. Automatické stěrače mi nechybí, automatické rozsvěcení, vzhledem k absenci světel denního svícení taky ne. Potěšily mě parkovací senzory, ty jsem na Mondeu neměl a možnost deaktivace airbagu spolujezdce, což Mondeo taky neumělo.
Barva – taky celkem jednoduchá volba. Nechtěli jsme „bezbarvý“ auto, proto jsme zavrhli bílou. Ale ne, musím uznat, že Orlandu bílá sluší. Celkem se nám líbila černá, báli jsme se ale trochu toho, že bude působit příliš „pohřebáckým“ dojmem, nehledě na viditelnost nečistot na černé. Mě se od začátku líbila „Pewter grey“, šedá metalíza s nádechem do zelena, hodně podobná té, co jsme měli kdysi na Renaultu 21. Ta také nakonec zvítězila. Její nevýhoda je ale možná ta, že je na silnici docela špatně vidět, s tím musí člověk počítat.
Od výběru teď trochu podrobněji k praxi, postupovat budu od exteriéru, přes interiér, k jízdním vlastnostem a spotřebě. V každé části zmíním obecně známé vlastnosti, kde uznám za vhodné, porovnám s vlastními dojmy a zkušenostmi. Samozřejmě, ačkoliv se budu snažit být opět objektivní, nikdy se člověk neubrání určité zkreslenosti vlastního pohledu na věc, každému taky vyhovuje něco jiného a má jiné priority. Proto berte moje poznámky pouze jako vodítko, vaše zkušenost a váš pohled se od toho mého mohou lišit. Dnešní recenze, oproti té první, bude navíc možná působit negativnějším dojmem. Není to ale způsobeno tím, že bych s Orlandem nebyl spokojený, naopak, stále na něj nedám (s ohledem na investovanou rozumnou sumu) dopustit. Jde spíš o to, že počáteční (až nekritické) nadšení už opadlo a posbíral jsem nové poznatky, o kterých jsem, přirozeně, nemohl na počátku nic vědět. Na mojí celkové spokojenosti s Orlandem to (alespoň zatím) absolutně nic nemění.
Exteriér – nebudu už se opakovat se vzhledem, mě vyhovuje. Zaměřím se na řešení karoserie, podvozku a jejich částí. A vezmu to hezky od předu do zadu, od vrchu dolů.
„Plechařina“ na mě od začátku působí trochu měkkým a slabým dojmem, ale vzhledem k výsledkům Euro NCAR crash testů (*****) si s tím hlavu moc nedělám. Lakování bude, předpokládám, poplatné dnešním zlevňovacím trendům, svědčí o tom způsob „lakování“ míst, která nejsou na karoserii v normálních podmínkách viditelná (motorový prostor, vnitřní strany dveří atd.) Tam se opravdu lakem docela šetřilo. Dlužno ale dodat, že stejným způsobem, jak jsem se přesvědčil v showroomu Opel, jsou lakovány i vozy sesterské automobilky. Ošetření podvozku také není úplně zázračné, pokud ale nejezdíte po vyloženě rozbitých cestách, tak snad nějakou dobu vydrží, v opačném případě doporučuji častější kontroly spodku, případně nové ošetření. S ochranou podvozku také souvisí absence spodního krytu motoru, mnohými již řešená dokoupením krytu na Cruze. Zvažuji také.
Zde bych se zmínil ještě o jedné zajímavosti – oblíbenost motorového prostoru Orlanda u kun. Párkrát už jsem měl (a nejenom já) kunu na návštěvě, dvakrát už mi tam taky zanechala zbytky „pochoutek“ (kus vepřové kosti z kolene a tři čtvrtinky nějakého drobného opeřence, v době nálezu hojně nadívaného masitými larvami – opravdu chuťovka!). Opět je mi jasné, že šlo výrobci o cenu, věděl jsem také, do čeho jdu a následující „nedostatky“ proto nepovažuj za nic zásadního, jde z mého pohledu spíš o „pihy na kráse“. Tedy – potěšily by mě lepší stěrače, samozřejmě bezramínkové. Dále by také byla pěkná plynová vzpěra kapoty, to ale bývá výsada dražších aut. Lepší a designově povedenější světlomety obsahující světlo pro denní svícení by podle reakcí zde na fóru asi také udělaly radost nejednomu majiteli Orlanda. To je vepředu asi všechno. Zadní partie, myslím, vyhovují tak, jak jsou, drobným problémem snad může být koroze v podobě puchýřků na ozdobné chromované liště nad registrační značkou. Někteří už úspěšně reklamovali, i u mě už se náznaky objevily, vše se dalo ale velice dobře očistit a vyleštit. Pokud se bude objevovat opakovaně, navštívím servis také. Na tomto místě bych ale uvedl jeden závažnější problém týkající se karoserie. Ten potkal nejen mě, ale podle reakcí na fóru i několik dalších majitelů a obávám se, že přibudou další. Jde o konstrukční vadu plastového obložení prahů, kdy v zadní části, v místech, kde navazuje na obložení lemu blatníku, dochází ke kontaktu spodního zadního rohu dveří s touto plastovou lištou a v důsledku toho k „otírání“ laku na této hraně dveří. Toto jsem úspěšně reklamoval, výrobce si je pravděpodobně problému velice dobře vědom, protože vyměněné prahové lišty mají očividně upravený rozměr - v místech, kde docházelo ke kontaktu, je nyní cca 3 mm široká spára. Obložení prahů teď také mnohem lépe navazuje na obložení lemu blatníku. Oprava otřeného laku byla samozřejmě provedena také. Další info zde - https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... 95#p328495
A teď shora. Střecha, která unese 100 kg, nebývá standardem. Mnozí už otestovali osobně se střešním boxem, já zatím ne, ale o jeho koupi uvažuji také. Otázkou je, zda koupit originální příčníky nebo ne, v tomto ale zatím nemohu sloužit. A když shora, tak teď jsou na řadě okna. Pominu-li fakt, že tónování je velice decentní (opět, mnozí mají již vyřešeno instalací folií, já zatím váhám), kvalita použitého zasklení je podle mého názoru přinejlepším průměrná. Důkazem tohoto mého tvrzení jsou dva nehezké hluboké škrábance na bočním okénku u řidiče, které jsem si v zimě způsobil při škrabání ledu mosaznou škrabkou (kterou jsem ale na dřívějších autech používal naprosto bez problémů) a velké množství jemných škrábanečků na skle předním, mj. dokonce i od stěračů, což považuji po roce používání auta za celkem zarážející. Co se mi naopak velice líbí, je řešení zpětných zrcátek, takřka „dodávkových“.
Úplně dole narazíme potom na kola. Originál 16“ hliníkové ráfky nejsou sice designovou bombou, na druhou stranu ale ani neurazí. Co je horší, že už z výroby byla na vyvážení kol použita klasická narážecí závaží, čímž se při přehazování na zimní obutí inspirovali i v příslušném pneuservisu. V důsledku této „bezvadné úspory“ došlo k tomu, že zimu, u nás na Vysočině značně prosolenou, nepřežily ráfky zrovna v nejlepší kondici. V místě poškrábaného laku se okamžitě utvořily nehezké oxidující puchýřky. Kola budou tímto odsouzena na zimní použití, na příští léto (letos už ne) koupím nějaká jiná. Ta už si zničit nenechám... : (
Tímto odstavec o exteriéru končím.
Interiér – ani zde nebudu opět hodnotit vzhled, ale spíše řešení, funkčnost a ergonomii.
Tvrdé plasty v interiéru, tolik kritizované majiteli „lepších“ aut, mě osobně vůbec nedělají problém. Ačkoliv mám auta rád, netrpím žádnou úchylkou, která by ve mně vzbuzovala nepřekonatelnou touhu mazlení se s přístrojovou deskou nebo výplněmi dveří. Ano, je pravda, že občas se nějaké to zadrnčení ozve, ale drnčelo i Mondeo s vysokým podílem krásně měkoučkých plastů.
Méně praktické (i když na pohled velmi efektní) se jeví obložení přístrojové desky lesklými černými prvky. Je na nich hodně vidět prach i otisky, taky se vám může podařit je poškrábat.
Odkládacích prostor není v interiéru ani málo, ani moc. Klasická schránka před spolujezdcem (bez koberce, takže věci v ní mohou dost rachotit), v původních recenzích stále zmiňovaná „skrytá“ schránka za panelem ovládání rádia (ta si mimochodem u mě moc velkou oblibu nenašla, ne snad, že by mi vadila, ale vůbec nic do ní nedávám, je tam jenom strčená flashka v USB, v případě nouze si přes USB dobíjím telefon, jinak ji ale vůbec neotvírám - co do ní dávají ostatní? ), celkem pěkně udělaná schránka mezi předními sedadly za ruční brzdou (CD se tam moc nevejdou, ale kdo je dneska používá...), jednu ze dvou „děr“ na lahve s pitím mezi sedačkami kuřáci zaplní příplatkovým popelníkem. Potom kapsy ve dveřích (s vybráním na menší lahve) dvě „díry“ na nápoje ve sklápěcí opěrce na zadních sedačkách. Úplně nejraději mám ale schránku v podlaze kufru, to mi např. v Mondeu chybělo –povinná výbava a spousta dalších užitečných věcí (např. toaletní papír ) má tak své pevné místo a nepoletuje po kufru. Líbilo by se mi ještě, kdyby bylo nějakou vtipnou schránkou využito místo pod předními sedačkami. Jsem zvyklý nosit malou taštičku přes rameno, kde mám doklady, peněženku atd. Ta není v autě moc kam dát. Určitě by se využilo i na věci, které při parkování není dobré nechávat příliš na očích.
Vnitřní zpětné zrcátko – standard, bez „samozatmavování“. Mě stačí. Praktické panoramatické zrcátko, v místech, kde jsem byl z Mondea zvyklý na pouzdro na brýle, mám pořád otevřené. Výborně se s ním kontrolují děti, opravdu dobrá věc, vtipně umístěno. Pouzdro na brýle se přesunulo na místo střešního madla nad řidičem. Také dobré a zajímavé řešení, větší brýle se do něj ale bohužel moc nevejdou. Některými majiteli kritizované řešení osvětlení – pouze zadní stropní světlo svítící po odemknutí a otevření auta – mně naprosto vyhovuje. Zrak mám dobrý, jsem rád, že to není řešeno jako u Mondea, kde sice po odemknutí svítil krásně i prostor pro nohy, o lampičce vzadu si ale mohly děti nechat jenom zdát... Řešením je částečně také použití LED namísto klasických žároviček, případně větší úprava spočívající v propojení zadního a předního osvětlení, bližší popis můžete najít tady na fóru.
Posuneme-li se opět směrem dolů, k ovládání oken, zde opět bylo drobně pošetřeno. Sekvenční ovládání oken nahoru i dolů bych rozhodně uvítal nejenom na předních oknech. Ovládání vnějších zrcátek je standardní a v pohodě, nezlobil bych se, kdyby se dalo nastavit automatické sklopení pravého při zařazení zpátečky. To jsem sice neměl ani na Mondeu, považuji to ale za velice dobrou, přitom nenákladnou vychytávku. Pokračuji tedy v této výšce. Volant – výborný, nemám výhrad, dobře se mi drží, průměr volantu i tloušťka věnce akorát. Dvouosé nastavení dnes považuji za standard. K páčkám blinkrů a stěračů nemám v podstatě taky připomínky. Ovládání palubního počítače taktéž bez problémů, jeho funkce mi postačují. Ovládání rádia mi sice nepřijde úplně nejergonomičtější, ale nejsem velký audiofil, většinu funkcí jsem si nastavil hned na začátku a teď už se tím příliš nezabývám. Zrovna tak nastavení dalších funkcí auta, jako parkovací senzory, osvětlení při vystupování, hlasitosti zvuků atd. Na co jsem si ale ani po roce používání úplně nezvyknul, je ovládání klimatizace. Ruce mi dost často padnou na opačný ovladač, potřeboval bych teplotu a otáčky ventilátoru mít obráceně. Nevím, čím to je… Jinak, výkon topení je dostačující, klimatizace byla, řekl bych, trochu výkonnější v Mondeu, ale ani tady to vůbec není špatné. Hlučnost ventilátoru je možná ale taky malinko vyšší. Klimatizace (pravděpodobně kompresor) je ale dalším problémem, viz zde - https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... 7&start=15 ,tento ale bohužel k dnešnímu dni zatím nevyřešený, neboť v servisu nebylo nic nestandardního objeveno. Jde o hluk z motoru (ránu) při zapnutí klimatizace v případech, kdy nebyla delší dobu (např. týden) použitá. Pokud ji používám pravidelně, vše funguje normálně. Malinko jsem tím ale odbočil od interiéru, jako takového. Takže dál. Řadicí páka mi vyhovuje, její umístění ani nízko, ani vysoko také. Funguje přiměřeně lehce. Ruční brzda naprosto standardní a bez připomínek.
Sedačky – nejsou to křesla, ale ani závodní skořepiny. Celkově bych řekl, že pohodlné, umím si ale představit i lepší, chybí nastavitelná bederní opěrka. Opěrka na ruku (taky zde často kritizovaná) mi celkem sedí, spolujezdec má ale smůlu. Prostoru na sezení je v autě dostatek – díky vyššímu „židlovému“ posedu, bych řekl, navzdory tomu, že Orlando je kratší, je v něm více místa na sezení (v podélném směru), než v Mondeu. V Mondeu ale bylo určitě více místa na šířku, zvlášť na zadních sedadlech. Dvě děti v sedačkách a jeden dospělý, už představují menší problém s pohodlím. Pokud není potřeba místo v kufru, vyplatí se v takových případech strčit některého z pasažérů do třetí řady. K té rovnou napíšu toto – v této třídě středních MPV je to podle mě nadprůměr. Pro dospělé samozřejmě na delší trasy asi nedostatečné, na kratší přejezdy do 100 km a pro děti úplně v pohodě. Zvlášť děti, sedící v dětské sedačce nebo na podsedáku, mají i docela slušný prostor pro nohy. Otázkou zůstává bezpečnost pasažérů v této třetí řadě, ale to teď nehodnotím (pravda, pokud tam někdo sedí, kontroluji zpětná zrcátka daleko intenzivněji…). Velikost a variabilita kufru je pro naše potřeby taky většinou dostatečná, stěhovák Mondeo to samozřejmě není. Udávaná velikost je omezená roletkou, tu my ale v autě vůbec nevozíme, nepoužíval jsem jí většinou ani v Mondeu. Navíc není kam dát, když potřebujete třetí řadu. Sklápění sedaček druhé řady s plynovým pístkem je výborné, ani polohování opěradel není od věci. Zrovna tak se mi líbí řešení vyklápění sedaček třetí řady – pěkná páčka (žádné poutko), integrované opěrky, které se při skládání zaklopí. Palec nahoru!
Jednu poznámku mám ještě ke kobercům (těm napevno umístěným). Mají zvláštní vlas, který při údržbě docela „pelichá“. Vysavačem nebo kartáčem snadno vytáhnete chlupy až několik centimetrů dlouhé. Taky „úspora“.
Jízdní vlastnosti (a dojmy) – už jsem zmiňoval výše, že benzínová varianta ve výkonu za dieslovou pokulhává. I s benzínem se sice dá jezdit hodně svižně, musíte ale počítat s tím, že je třeba držet motor v patřičných otáčkách (kolem 4.000), což má samozřejmě neblahý vliv na spotřebu (o té se ještě zmíním dál) a na hluk. Připadá mi, že hluk je nejvyšší mezi 3.000 a 4.000 otáček, nad 4.000 už mi zvuk motoru přijde daleko příjemnější. Není to ale zase taková tragédie, znám auta hlučnější, znám i auta tišší. V nějaké recenzi jsem četl, že poté co se svezli z benzínovým Orlandem, udávaných 140 koní mu nevěřili. Osobně by mě také zajímalo, jak na tom je, nebyl někdo na brzdě? Možná to bylo „surovým“ autem, možná to s ním moc neuměli (já ze začátku také ne), dneska tvrdím, že se tam nějací koníci (sice nevím, jestli celých poctivých 140) najít dají. Tak dále.
Podvozek. Z Mondea jsem byl zvyklý na podvozek výborný, technicky pokročilý. To auto se prakticky nedalo utrhnout (neměl jsem ESP), sedělo jak přibité, chovalo se naprosto jistě a předvídatelně, v extrémních situacích malinko nedotáčivé. Trochu jsem se bál, jak na tom bude Orlando, zadní náprava je přecejen daleko jednodušší konstrukce. Obavy ale byly naprosto zbytečné, podvozek je velice dobrý! Velký podíl na tom asi má i dobře naladěné ESP (zatím jsem nezkoušel vypínat). Chování Orlanda je také dobře čitelné, žádné větší problémy nedělá ani vyšší těžiště (hlavně ve srovnání s nízkým Mondeem). Extrémní podmínky, jako třeba dálnice od Jihlavy na Brno, snad nemá rád podvozek žádného auta, je ale pravda, že ten v Orlandu je na příčných nerovnostech trochu hlučnější, subjektivně bych taky řekl, že tlumiče vzadu v této situaci malinko nestíhaly a kola poskakovala. Možná to byl ale jenom pocit.
Brzdy. Účinek dostačující, jen mám raději u brzdy trochu tvrdší pedál (zde docela gumový pocit). Také jsem si musel ze začátku zvykat na to, že má pedál brzdy na počátku asi 2 cm „mrtvý chod“. Ruční brzda brzdí dostatečně, zabírá ale poměrně vysoko. Možná se to zlepší po opotřebování destiček a posunutí samostavícího mechanismu.
Samostatný odstaveček - rezervní kolo. Taky téma. Zlevňovací trendy tlačí automobilky k některým ne příliš populárním řešením. Orlando je v tomto bohužel moderní, to znamená, že rezervu v základu prostě nemáte. Musíte si vystačit s opravnou sadou, která obsahuje lepicí hmotu ve spreji a kompresor do 12V zásuvky. Jestli je to řešení vhodné či nikoliv, se ukáže při prvním „píchnutí“. Obávám se ale, při své smůle, že až na to dojde, bude to v mém případě defekt tímto způsobem neopravitelný. Na dovolené v zahraničí to může být docela zábavné... Nervóznější jedinci si proto raději přikoupili držák rezervy a plnohodnotnou rezervu, na což je Orlando naštěstí připraveno. Není to sice úplně nejlevnější řešení, ale za klid to asi stojí. Já zatím riskuji.
Spotřeba. Hodně diskutovaná záležitost. Mě průměrná dlouhodobá spotřeba kolem 8,4 l nevadí. Počítal jsem s ní, protože cca 80% najezdím po městě na krátké vzdálenosti. Vzhledem k tomu, že výlety po státovkách se i s plně naloženým autem dají jet okolo (i pod) 7 l, jsem spokojený. Kdo najezdí hodně km a nepříčí se mu diesel, něco málo na palivu asi ušetří, ale v dnešní „ekologické“ době to nebude závratný rozdíl.
Shrnutí
Myslím, že se Chevroletu u Orlanda (a nejen u něj) docela daří vytěžit maximum z toho, co GM jako koncern, v rámci politiky značek, dovolí. Samozřejmě, velká část řešení, prvků a dílů, jsou záležitosti zděděné od bratříčka Opela, ale tak šikovně přešité na míru, že s nimi dělá Chevrolet slušnou parádu. Zkrátka, podle mého názoru je Chevrolet Orlando, i přes technickou průměrnost, velice solidní auto, které se v segmentu MPV vůbec neztrácí. Ideální auto pro rodiny, které občas využijí sedm míst (např. výlet s prarodiči), se slušným (i když ne závratným) zavazadelníkem v případě obsazení pěti a méně pasažéry. Auto robustní, bezpečné a nepřetechnizované, za velice rozumné peníze. I přes pár mušek (které podle mě mohou souviset s „čerstvostí“ modelu) mi dělá radost.
Uvidíme ještě, jak se s některými „muškami“ vypořádá případný facelift, nebo v budoucnu nový model! Těším se.
Plusy +
neokoukaný design
poměr ceny a získané hodnoty
slušná výbava
solidní jízdní vlastnosti
Mínusy -
šetření je v provedení některých detailů dost patrné – světlomety, stěrače...
benzínový motor je slabší a hlučnější
absence 6st manuálu
Chevrolet Orlando 1.8 LT+ '11, pewter grey
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
- johnlord
- Příspěvky: 322
- Registrován: úte čer 28, 2011 17:34
- Bydliště: Brníčko u Zábřeha na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orlando recenze
Supr recenze, taky se asi brzo přidám se svými pocity pro roce provozu
- milosmlcoch
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát kvě 25, 2012 12:37
- Bydliště: Pernarec 119 33036
Re: Orlando recenze
Opravdu vyčerpávající recenze...Děkujeme
Chevrolet Orlando LTZ 2.0 VCDi 163 k GAZ WHITE
Re: Orlando recenze
[quote="dadif"]Takže, vzhledem k tomu, že jsem majitelem Chevroletu Orlando v neděli 29.7. právě jeden rok, myslím, že už jsem s ním něco málo zažil (i když najeto mám v porovnání s jinými majiteli poměrně málo – 7.500 km) a můžu si tedy dovolit sepsat malou recenzi a sesumarizovat svoje i obecné poznatky a taky dojmy z jeho užívání...
Pěkná recenze - řekl bych nejlepší příspěvek, který jsem tady četl (určitě v tomto vláknu) - vyčerpávající a k věci. Sice občas bych měl jiný názor ale v podstatném (motory, které pro Evropu do Orlanda montojí, včetně 2.0 dieselů, jsou jen takové motůrky...) se shodneme a v tom ostatním je znát, žes o tom přemýšel hlavou.
Díky.
Pěkná recenze - řekl bych nejlepší příspěvek, který jsem tady četl (určitě v tomto vláknu) - vyčerpávající a k věci. Sice občas bych měl jiný názor ale v podstatném (motory, které pro Evropu do Orlanda montojí, včetně 2.0 dieselů, jsou jen takové motůrky...) se shodneme a v tom ostatním je znát, žes o tom přemýšel hlavou.
Díky.
Za ty prachy víc chtít nemohu...
nejprve:Žiguli, Favorit, Felda...
pak:
Ford Tempo 88, 2.3l,MT
Felicie Pickup, 1.3l,MT
Chevrolet Cavalier Coupe 92, 2.2l,AT
Pontiac Transport 90, 6V, 3.1l,AT
Opel Combo 1.6l,MT
Mazda 5, 1.8l,MT
Chevrolet Orlando LT+, 1.8l,AT
nejprve:Žiguli, Favorit, Felda...
pak:
Ford Tempo 88, 2.3l,MT
Felicie Pickup, 1.3l,MT
Chevrolet Cavalier Coupe 92, 2.2l,AT
Pontiac Transport 90, 6V, 3.1l,AT
Opel Combo 1.6l,MT
Mazda 5, 1.8l,MT
Chevrolet Orlando LT+, 1.8l,AT
Re: Orlando recenze
Díky za pochvalu, snažil jsem se...
Pište taky svoje náměty a připomínky, docela mě zajímají vaše postřehy, co třeba vidíte jinak, jakou máte zkušenost s některými mnou uvedenými body atd.
Pište taky svoje náměty a připomínky, docela mě zajímají vaše postřehy, co třeba vidíte jinak, jakou máte zkušenost s některými mnou uvedenými body atd.
Chevrolet Orlando 1.8 LT+ '11, pewter grey
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
Re: Orlando recenze
ja som svoju recenziu dal do samostatneho vlakna, pretoze to uz bola recenzia uzivatelska, nie "oficialna" takze pre porovnanie si mozes moje skusenosti precitat tu: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... 02&t=19746
nie je taka podrobna, ale je k dispozicii doplnam este, ze aktualny stav kilometrov sa uz posunul na 42200.
nie je taka podrobna, ale je k dispozicii doplnam este, ze aktualny stav kilometrov sa uz posunul na 42200.
Chevrolet Orlando, LT plus 2,0 diesel 120 kW, strieborne
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Re: Orlando recenze
Opravdu vyčerpávající recenze, nevím co bych napsal jinak. Pouze s tím motorem trochu nesouhlasím, mně připadá tichý, ale musíš se podívat s čím to srovnávám já. Škoda, že jsi si nekoupil LTZ, protože ten nadstandart za to stojí a těch 20tis. rozdílu za to stálo. Možná to tenkrát bylo víc. Mám to z dubna a najeto 4000. Ale nemohu si vynachválit sklápěná zrcátka (parkoviště u obchodů nic moc), ovládání radia na volantu , o tempomatu ani nemluvím, prostě paráda a ztmavování zrcátka vůbec (už nemusím překlapávat). Dešťový senzor je taky vynikající, nevím jestli ho máš v LT+. Co bych ještě zkritizoval je umístění tlačítek klimatizace - řadící páka zavazí při mačkání a kontrole co svítí.
A jestli Ti mohu radit, tak originál střešní záležitosti, jsou možná hezčí, montáž možná rychlejší, ale jinak je to vše. Pokud Ti jde hlavně o peníze, tak si přečti můj názor. Jde o dlouholetou zkušenost.
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... &start=345
Když jsem měl slabší auta, snažil jsem se dokazovat druhým, že mi to jede. Teď, když mi to jede, tak jedu max 130 km/hod a spíš se kochám. Proto nemám problému s hlukem, pískáním ....
Takže Tvoje recenze
Ještě k opěrce, dal jsem si středovou, mám na ni položenou ruku a pohodlně řadím. A vleze se tam i ruka spolujezdce. 1400,- není až tolik. A tím další přihrádka (polstrovaná), ideální na klíče .......
A jestli Ti mohu radit, tak originál střešní záležitosti, jsou možná hezčí, montáž možná rychlejší, ale jinak je to vše. Pokud Ti jde hlavně o peníze, tak si přečti můj názor. Jde o dlouholetou zkušenost.
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... &start=345
Když jsem měl slabší auta, snažil jsem se dokazovat druhým, že mi to jede. Teď, když mi to jede, tak jedu max 130 km/hod a spíš se kochám. Proto nemám problému s hlukem, pískáním ....
Takže Tvoje recenze
Ještě k opěrce, dal jsem si středovou, mám na ni položenou ruku a pohodlně řadím. A vleze se tam i ruka spolujezdce. 1400,- není až tolik. A tím další přihrádka (polstrovaná), ideální na klíče .......
Re: Orlando recenze
dadif píše:Díky za pochvalu, snažil jsem se...
Pište taky svoje náměty a připomínky, docela mě zajímají vaše postřehy, co třeba vidíte jinak, jakou máte zkušenost s některými mnou uvedenými body atd.
Přečetl jsem si recenzi ještě jednou a dělal jsem si poznámky - musím konstatovat, že těch odlišných pohledů je naprosté minimum (viz níže stručný souhrn). Já Orlando zatím nemám, takže jsem se mohl, víceméně, zaměřit jen na tebou popisované obecné poznatky (výbava, cena, barva, atd...). Po nějakých zkušenostech zkusím později porovnat Orlando (mimochodem to označování Orlík mě dost leze na nervy /slušně řečeno/) s Mazdou 5, která je jeho přímým konkurentem, a se kterou mám přímou zkušenost (šílený výhled vlevo dopředu, také nevýrazný výkon, dobrý podvozek, chybějící USB, omezená možnost výběru výbav, atd..., bude co porovnávat...)
Shoda (je neskutečné jak podobný pohled na věc máme a jak stejně jsme postupovali při výběru):
- cena: nebudu zastírat, že jsem podobně postupoval a nejdůležitějším kriteriem koupě vozu zhruba této velikosti byla cena..., takže výběr v segmentu lowendových (snad s výjimkou Loganu) aut bylo na pořadu dne...
- motor: už jsem psal, toho se děsím nejvíc! 1.8benzín i 2.0diesel jsou prostě jen motůrky... (za silnější motor bych si rád připlatil, určitě více než za nějakou výbavu...)
- diesel x benzín: tady se asi zastánci benzínů s nafťákama neshodnou (každému co jeho jest, to nemá cenu rozebírat)
- LTZ: podobně to vnímám, výbava LTZ mně nepřináší tolik, abych si za ní připlatil
- vestavěná navigace: naprostý souhlas s popsaným
- barva: rozumím procesu výběru:-), máme to také za sebou (cena zvítězila, manželka navíc bílou chtěla a mně je to jedno, pokud to nebude nějaká tzv. "pokakaná" barva, nebo příliš "křičící" /cirkus Humberto/- ale u Chevroletu naštěstí žádnou ulítlost nemají).
Odlišné vnímání (ale nepříliš podstatných maličkostí):
- tempomat: postesknutí po tempomatu ve výbavě LT+ jde mimo mě. Řídil jsem (a vlastnil) osobáky s tempomaty, když ještě v CR skoro nikdo ani netušil že nějaký speedcontrol vůbec existuje. Mám dobrý důvod proč tempomat nechci (minimálně na přetížených silnicích v ČR a prakticky v Evropě rozhodně ne)
- automatické stěrače: zvykl jsem si na ně v Mazdě, ale žít se bez nich dá a jsou situace, kdy je vyloženě k vzteku (led na čidle, občasné stírání suchého skla /vyhodnocení osamocené kapky/, v Mazdě pitomé rozlišení kdy je automatické stírání zapnuto a kdy ne...)
- nechybí mi ani bluethoot handsfree: s tím budu asi osamocen, ale já se prostě v autě nechci s nikým bavit (je fajn nenechat se aspoň někdy rušit), a pokud je to nutné rád zastavím a proberu to ve stoje při současném protažení těla:-)
- zavírání oken na dálku?: ani to nepostrádám. Nevadí mně, že při opuštění vozu pro kontrolu zmáčknu tlačítko zavření oken...
- bederní opěrka: to by mně mohlo vadit (v Mazdě byla skvělá - vlastní nastavení, vůbec sedadla byly bezva), ale to se zjistí až po pár stech kilometrech...
- tvrdé plasty: skvěle popsáno. Měl jsem i měkké a pokud tvrdé nevypadají jako ve starém favoritu, tak je mně to fuk (palubku z ušlechtilého dřeva stejně mít nebudu, to bych musel patřit do jiné příjmové kategorie...)
- nedostatečné vnitřní osvětlení: těžko říci (uvidí se až v provozu)
- rezervní kolo: řeším dokoupením sady (rezerva, držák), ale ruku na srdce, manželka stejně (jak ji znám) by použila na cestě na dojetí lepící sadu, a potom v Evropě se prakticky kdekoliv (zapomeňme na Norsko, polární kruh, Špicberky, atd...) se vždy dočkáme rychlého příjezdu žlutých andělů a případného odvozu do blízkého servisu (kdyby pneu bylo neslepitelné)
- plynová vzpěra kapoty: ale kdeže, každé zesložitění funkčních prvků je dříve nebo později (ale jednou určitě) ložiskem nějakých problémů.
Co dodám:
- automatická převodovka, resp. cena za vůz s automatem: dle mého nedoceněná věc. Pokud někdo měl při výběru automat jako podmínku, tak totiž zjistil, že nabídka je omezená, dovybrat automat lze jen u nejvyšších výbav a motorizací a cena se pak pohybuje úplně jinde (v řádu klidně stotisíce korun) než by se zdálo z běžno pohledu do ceníku (cena v základu + cca 30tisíc za automat - takhle to prostě (u levnějších aut) nefunguje, s výjimkou Chevroletu!!).
- USB vstup, resp. řazení skladeb ve stromové struktuře adresářů: vypadá to jako prkotina (a asi pro skoro každého je ), pro nás fakt důležitá příjemná věc (to je na delší povídání...-:) )
Zkrátka jsem na Orlando zvědavý:-). Připočtu-li i Pontiac (v zásadě koncernové Chevy Lumina), tak už se bude jednat o třetí chevrolet. S těmi dvěma předchozíma, jsme byli mimořádně spokojeni...
Za ty prachy víc chtít nemohu...
nejprve:Žiguli, Favorit, Felda...
pak:
Ford Tempo 88, 2.3l,MT
Felicie Pickup, 1.3l,MT
Chevrolet Cavalier Coupe 92, 2.2l,AT
Pontiac Transport 90, 6V, 3.1l,AT
Opel Combo 1.6l,MT
Mazda 5, 1.8l,MT
Chevrolet Orlando LT+, 1.8l,AT
nejprve:Žiguli, Favorit, Felda...
pak:
Ford Tempo 88, 2.3l,MT
Felicie Pickup, 1.3l,MT
Chevrolet Cavalier Coupe 92, 2.2l,AT
Pontiac Transport 90, 6V, 3.1l,AT
Opel Combo 1.6l,MT
Mazda 5, 1.8l,MT
Chevrolet Orlando LT+, 1.8l,AT
Re: Orlando recenze
Tak to jo, zajímavá shoda, přihrávku vracím zpět...
Zmínka o tempomatu u Mondea nebyla myšlená jako postesknutí, pouze jako konstatování, mě tempomat taky nechybí. Na Mondeu sice byl, ale po dálnici skoro nejezdím, takže jsem ho prakticky nepoužíval, ani v době, kdy fungoval. Delší dobu totiž ani nefungoval
S automatickejma stěračema mám jen malou zkušenost z jednoho služebního auta (Citroen C5) a vůbec mi to nevyhovovalo. Možná jsou u Orlanda lepší, nevím...
Handsfree beru tak, že je to v dnešní době už docela standard (stejně jako zmíněný bezramínkový stěrače), auto by to už moc neprodražilo a ačkoliv nejsem velkej telefonista, jak na potvoru vždycky někdo volá, když řídím...
Zavírání oken dálkáčem mi teda chybí (zvlášť teď v létě) dost. Na to jsem si v Modeu zvyknul. Jdeš k zaparkovanýmu rozpálenýmu autu, otevřeš už z dálky všechna okna, auto větrá. Naopak - odcházíš od auta a neřešíš, který okýnko zůstalo otevřený - dálkáčem zavřeš a je to. Kdyby se dalo v autě zmáčknout jedno tlačítko a okna se zavřela, tak to taky neřeším. Neřešil bych to ani v případě, kdyby bylo sekvenční ovládání na všech oknech. Ale když musíš u zadních okýnek držet tlačítka dokud se nezavřou, tak to mě nebaví...
Bederní opěrka - tady se asi spíš shodneme, kdo trpí na záda, ví svý...
Plasty jsou v Orlandu tvrdý, nicméně velice zdařile provedený - žádnej problém...
Vnitřní osvětlení - většině majitelů (řekl bych podle ohlasů na fóru) připadá nedostatečný. Mě ne, uvidíš sám...
Rezerva - asi taky shoda, s největší pravděpodobností dokoupím, jakmile někde neopravitelně píchnu, do tý doby asi ne...
Plynová vzpěra kapoty taky nebyla myšlená tak, že se bez ní neobejdu, ale je to sympatický řešení, zvlášť, když chodíš denně kontrolovat kunu, jestli se dobře vyspala a najedla...
S tím automatem jsem to asi úplně nepochopil, jak to myslíš. Jako že je u Orlanda výhodný ho pořídit, nebo naopak?
USB a řazení podle složek - no tak bez toho bych se snad ani neobešel, měl jsem jednou tu čest s nějakým levným MP3 přehrávačem a vůbec jsem nepochopil, jak to funguje, když tam není displej a nemůžeš si nic vybrat... ?!
Tak až Orlando bude, nezapomeň se podělit hned už i o první dojmy!
Zmínka o tempomatu u Mondea nebyla myšlená jako postesknutí, pouze jako konstatování, mě tempomat taky nechybí. Na Mondeu sice byl, ale po dálnici skoro nejezdím, takže jsem ho prakticky nepoužíval, ani v době, kdy fungoval. Delší dobu totiž ani nefungoval
S automatickejma stěračema mám jen malou zkušenost z jednoho služebního auta (Citroen C5) a vůbec mi to nevyhovovalo. Možná jsou u Orlanda lepší, nevím...
Handsfree beru tak, že je to v dnešní době už docela standard (stejně jako zmíněný bezramínkový stěrače), auto by to už moc neprodražilo a ačkoliv nejsem velkej telefonista, jak na potvoru vždycky někdo volá, když řídím...
Zavírání oken dálkáčem mi teda chybí (zvlášť teď v létě) dost. Na to jsem si v Modeu zvyknul. Jdeš k zaparkovanýmu rozpálenýmu autu, otevřeš už z dálky všechna okna, auto větrá. Naopak - odcházíš od auta a neřešíš, který okýnko zůstalo otevřený - dálkáčem zavřeš a je to. Kdyby se dalo v autě zmáčknout jedno tlačítko a okna se zavřela, tak to taky neřeším. Neřešil bych to ani v případě, kdyby bylo sekvenční ovládání na všech oknech. Ale když musíš u zadních okýnek držet tlačítka dokud se nezavřou, tak to mě nebaví...
Bederní opěrka - tady se asi spíš shodneme, kdo trpí na záda, ví svý...
Plasty jsou v Orlandu tvrdý, nicméně velice zdařile provedený - žádnej problém...
Vnitřní osvětlení - většině majitelů (řekl bych podle ohlasů na fóru) připadá nedostatečný. Mě ne, uvidíš sám...
Rezerva - asi taky shoda, s největší pravděpodobností dokoupím, jakmile někde neopravitelně píchnu, do tý doby asi ne...
Plynová vzpěra kapoty taky nebyla myšlená tak, že se bez ní neobejdu, ale je to sympatický řešení, zvlášť, když chodíš denně kontrolovat kunu, jestli se dobře vyspala a najedla...
S tím automatem jsem to asi úplně nepochopil, jak to myslíš. Jako že je u Orlanda výhodný ho pořídit, nebo naopak?
USB a řazení podle složek - no tak bez toho bych se snad ani neobešel, měl jsem jednou tu čest s nějakým levným MP3 přehrávačem a vůbec jsem nepochopil, jak to funguje, když tam není displej a nemůžeš si nic vybrat... ?!
Tak až Orlando bude, nezapomeň se podělit hned už i o první dojmy!
Chevrolet Orlando 1.8 LT+ '11, pewter grey
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
Re: Orlando recenze
Dadif moc pěkná recenze a ve většině bodů se shodujeme. M
Honda CBR 954 RR Fireblade
Orlando VCDi 163
Fiat Ducato 2,3 JTD 130
Nissan Juke 1,5 dCI
Blata Origami B1
čajna minibike
sekačka AL-KO :-)
Orlando VCDi 163
Fiat Ducato 2,3 JTD 130
Nissan Juke 1,5 dCI
Blata Origami B1
čajna minibike
sekačka AL-KO :-)
Re: Orlando recenze
Taky se pripojuju k velke pochvale za objektivni zhodnoceni od Dadifa
Pro me nejzasadnejsi minus (i kdyz jsem o nem samozrejme vedel kdyz jsem auto kupoval) je absence sestky - na dalnici pri rychlostech nad 110km/hod uz je to hlucne a hodne zere, vse ostatni jsou jen mouchy
BT handsfree bych taky ocenil, stejne tak jako automaticke sklapeni zrcatek po vypnuti motoru (kdyz uz jsou tak krasne velka a kdyz uz stejne jsou v elektrice a sklapeji se jednim zmacknutim tlacitka).
Me poznatky k LTZ prvkum:
- sterace s destovym senzorem - naprosto bomba vec, kdyz slabe prsi, nemusi clovek co chvili poustet a zastavovat nebo upravovat rychlost cyklovace. Dosud jsem to nemel a jsem s funkci spokojen.
- tempomat - tady asi zalezi kdo kudy nejcasteji jezdi - ja jezdim do prace brzy rano po dalnici, ktera je docela prazdna, takze jej vyuzivam velice casto
Pro me nejzasadnejsi minus (i kdyz jsem o nem samozrejme vedel kdyz jsem auto kupoval) je absence sestky - na dalnici pri rychlostech nad 110km/hod uz je to hlucne a hodne zere, vse ostatni jsou jen mouchy
BT handsfree bych taky ocenil, stejne tak jako automaticke sklapeni zrcatek po vypnuti motoru (kdyz uz jsou tak krasne velka a kdyz uz stejne jsou v elektrice a sklapeji se jednim zmacknutim tlacitka).
Me poznatky k LTZ prvkum:
- sterace s destovym senzorem - naprosto bomba vec, kdyz slabe prsi, nemusi clovek co chvili poustet a zastavovat nebo upravovat rychlost cyklovace. Dosud jsem to nemel a jsem s funkci spokojen.
- tempomat - tady asi zalezi kdo kudy nejcasteji jezdi - ja jezdim do prace brzy rano po dalnici, ktera je docela prazdna, takze jej vyuzivam velice casto
Orlando 1.8 LTZ Smoke Grey s navi, LPG
Re: Orlando recenze
dadif píše:Tak to jo, zajímavá shoda, přihrávku vracím zpět...
Zmínka o tempomatu u Mondea nebyla myšlená jako postesknutí, pouze jako konstatování, mě tempomat taky nechybí. Na Mondeu sice byl, ale po dálnici skoro nejezdím, takže jsem ho prakticky nepoužíval, ani v době, kdy fungoval. Delší dobu totiž ani nefungoval
S automatickejma stěračema mám jen malou zkušenost z jednoho služebního auta (Citroen C5) a vůbec mi to nevyhovovalo. Možná jsou u Orlanda lepší, nevím...
Handsfree beru tak, že je to v dnešní době už docela standard (stejně jako zmíněný bezramínkový stěrače), auto by to už moc neprodražilo a ačkoliv nejsem velkej telefonista, jak na potvoru vždycky někdo volá, když řídím...
Zavírání oken dálkáčem mi teda chybí (zvlášť teď v létě) dost. Na to jsem si v Modeu zvyknul. Jdeš k zaparkovanýmu rozpálenýmu autu, otevřeš už z dálky všechna okna, auto větrá. Naopak - odcházíš od auta a neřešíš, který okýnko zůstalo otevřený - dálkáčem zavřeš a je to. Kdyby se dalo v autě zmáčknout jedno tlačítko a okna se zavřela, tak to taky neřeším. Neřešil bych to ani v případě, kdyby bylo sekvenční ovládání na všech oknech. Ale když musíš u zadních okýnek držet tlačítka dokud se nezavřou, tak to mě nebaví...
Bederní opěrka - tady se asi spíš shodneme, kdo trpí na záda, ví svý...
Plasty jsou v Orlandu tvrdý, nicméně velice zdařile provedený - žádnej problém...
Vnitřní osvětlení - většině majitelů (řekl bych podle ohlasů na fóru) připadá nedostatečný. Mě ne, uvidíš sám...
Rezerva - asi taky shoda, s největší pravděpodobností dokoupím, jakmile někde neopravitelně píchnu, do tý doby asi ne...
Plynová vzpěra kapoty taky nebyla myšlená tak, že se bez ní neobejdu, ale je to sympatický řešení, zvlášť, když chodíš denně kontrolovat kunu, jestli se dobře vyspala a najedla...
S tím automatem jsem to asi úplně nepochopil, jak to myslíš. Jako že je u Orlanda výhodný ho pořídit, nebo naopak?
USB a řazení podle složek - no tak bez toho bych se snad ani neobešel, měl jsem jednou tu čest s nějakým levným MP3 přehrávačem a vůbec jsem nepochopil, jak to funguje, když tam není displej a nemůžeš si nic vybrat... ?!
Tak až Orlando bude, nezapomeň se podělit hned už i o první dojmy!
Jen v krátkosti několik komentářů:
automatické stěrače - to vypadá na úplnou shodu:-). Mimochodem jak to máš s automatickým přestíráním skla po použití ostřikovače? Mě nesmírně vytáčí, že (u nových aut) nemohu obsluhovat ostřikovač a stírání odděleně podle svého! Chtěl bych si nejdříve pořádně ostříkat sklo a až se mycí kapalina všude rozleje na celou plochu skla, tak chci teprve stírat..., vůbec jsem nepochopil tohle vylepšení ostřikovačů (no to je jen otázka)
tempomat - k tomu už nebudu nic dodávat, protože jejich skalní příznivce bych znechutil:-) Tím nechci říci, že to není bezvadná vychytávka, ale není vůbec pro naše silnice a dálnice
handsfree - jasně, cena vozu by nestoupla a skoro každý to ocení (těžko říci jak výrobci vozů volí svoje strategie...)
automat - nejprve musím zdůraznit, že v tomhle bodu nešlo o upřednostňování automatické převodovky (sice jí opravdi dávám přednost, ale o to tady nešlo), ale o vstřícnou cenovou politiku Chevroletu, kdy tě nenutí (pokud trváš na automatu) kupovat až dražší modely, nebo ty nejvyšší výbavy. U ostatních automobilek je obtížné (až nemožné) najít (trochu větší) vůz v cenové hladině Orlanda a "přikoupit" si jen automat. Většinou to vypadá tak, že při koupi vozu s automatem neplatíš cenu, za kterou sis vybral + cca30tisíc příplatek za automat, ale +100 až 150 tisíc, protože k těm základním výbavám a motorizacím ti automobilky automat nedodají...
USB (adresářové řazení) - je mně taky opravdu záhadou jak někdo smysluplně používá přehrávač, kde téměř není možné najít konkrétní zvukový soubor (problém většiny MP3přehrávačů, včetně telefonních a dokonce i automobilových zařízení...)
zkusím Orlando (později) porovnat s tou Mazdou..., uvidíme...
Za ty prachy víc chtít nemohu...
nejprve:Žiguli, Favorit, Felda...
pak:
Ford Tempo 88, 2.3l,MT
Felicie Pickup, 1.3l,MT
Chevrolet Cavalier Coupe 92, 2.2l,AT
Pontiac Transport 90, 6V, 3.1l,AT
Opel Combo 1.6l,MT
Mazda 5, 1.8l,MT
Chevrolet Orlando LT+, 1.8l,AT
nejprve:Žiguli, Favorit, Felda...
pak:
Ford Tempo 88, 2.3l,MT
Felicie Pickup, 1.3l,MT
Chevrolet Cavalier Coupe 92, 2.2l,AT
Pontiac Transport 90, 6V, 3.1l,AT
Opel Combo 1.6l,MT
Mazda 5, 1.8l,MT
Chevrolet Orlando LT+, 1.8l,AT