Ahojte, mozno by toto bola lepsia tema do technickej sekcie, pretoze silentbloky na napravach a nielen tam ma snad kazde auto, ale kedze sa chystam na tuto operaciu na nubire, pisem to sem.
Neviete mi poradit, idealne ked ste to uz robili alebo aspon poriadne nakukali cez rameno ako to robil iny, ako vymenit silentbloky na zadnej naprave na nubire 1 ?
Nove ramena su drahe a niektore uz nezohnatelne, aspon nie origo a z neorigo mam strach aby to nebolo horsie nez teraz. Lis nemam takze jedina moznost je vymenotvat ramen a a nechat to prelisovat v servise. To tiez nie je najjednoduchsie, lebo treba servis, kde maju nielen lis ale aj pripravky a vedia ako na to, takze silentbloky ani ramena neznicia alebo neposkodia.
Alebo si pomoct sam. Kladivova metoda asi fungovat nebude, ale cital som nieco o zvarani, a zda sa ze v garazovych servisoch je toto celkom oblubena metoda menenia silentblokov, len ich treba dokazat uchladit aby sa guma nespalila. Mna napada len to, ze prereziem pilkou na zelezo objimky silenblokov oproti rurkami ktore tvoria rameno, takze vznikne len maly ubytok materialu. Silentblok potom lahko vymenim. Nasledne objimku stiahnem vo zveraku a v reze objimku zvarim nazad. Po schladnuti zvaru sa objimka navyse stiahne, takze by mal silentblok drzat ako pribity. Neplanujem zvarat priamo vonkajsi kruzok silentbloku, len objimku a riadne chladit po kratkom zvare. Len neviem ci je toto spravny postup alebo sa to robi inak. Okrem spalenia gumy tu vidim riziko vniknutia vody pod zvar do zarezu a nasledne korozia objimky zvnutra alebo vonkajsieho obalu silentbloku by mohla roztrhat zvar objimky ale mozno sa len zdeformuje vonkajsi obal silentbloku pretoze ten si myslim je menej pevny nez objimka.
Dalej ma napadaju este exotickejsie postupy ako napriklad spravit rez hrubsi a nasledne privarit na objimku L profily cez ktore stiahnem objimku skrutkami cim zovriem silentblok tak pevne ako pevne budu drzat skrutky. Je to k silentbloku este setrnejsie ale zase kladie vacsie naroky na objimku a navyse to bude dost vidno, niezeby to momentalne na stk robilo problemy.
Ale pri niektoryych silentblokoch najma pri tehlici/kolese na toto asi nebude dost miesta.
A silentblok v tehlici ma napada jedine vyrezat von, novy silentblok zmensit tak aby siel zasunut na tesno do otvoru a zalepit cervenym - silnym lepom na skrutky a loziska.
Ja mma podobne uz vymenene zadne silentbloky na espere a ani sa v napravnici nehnu a to nie su ani zalepene, len zasunute navyse namazane kvoli pripadne neskorsej vymene. Proste po zasunuti a "nalisovani" kladivom uz nebola ta sila co by ich dostala von. Akurat nubira nema na tehlici ani silentbloku ziaden doraz, takze by som to riesil lepenim. Ked sa mozu lepit loziska, tak silentblok uplne bez problemov.
Vymena silentblokov nielen v zadnej naprave
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Reklama
Re: Vymena silentblokov nielen v zadnej naprave
No dělal jsem to nedávno, určitě budeš potřebovat lis, na nalisování silentbloku, nevymejšlej nějaký ptákoviny s vařením atd. prostě normálně nalisovat jak do příčných ramen tak do zadní těhlice. Mě zadek plaval jak blázen..... tak jsem se do toho pustil, vyměnil jsem obě podélné páky za nové OEM, včetně uchycení a silentbloku v těhlici. Příčné jsem zatím nechal, a je to OK. Můžu jen říct, že aby se dostal silentblok z těhlice tak lis a tlakem 10 tun docela funěl. Určitě si nemysli že silentblok tam naboucháš kladivem, dostaneš se tak do půlky a pak ho rozmlátíš jak nejt
Určitě musíš úplně vyndat tu zadní těhlici, není to složité - ruční brzdu odpojit, sundat brzdový třmen pak držák třmenu, pak kotouč, povolit tu středovou matku a sejmout náboj, odpojit čidlo ABS , 4 šrouby štítu brzdy a ten sundat, dva šrouby nahoře na mc pearsonu, 2 šrouby na obou příčných ramenech a jeden šroub na podélném rameni a je těhlice venku....
Pokud chceš silentblok dostat ven tak odvrtat dokola tu gumu a pak ten vnější kroužek co je tam narvanej opatrně nařízneš zevnitř pilkou na železo na dvou místech proti sobě a lehce vyklepneš.... nesmíš ale naříznout to oko ve kterým je silentblok nalisovanej....... ale fakt novej silentblok si nech někde nalisovat .......
Pokud bys cokoli ještě potřeboval, ozvi se.....
Jinak mám pocit že není třeba nějaký přípravek lisovali jsme to oříškem od Goly tuším 27 ale krk za to nedám, prostě nějaký zkus a padne jak ulitý a ještě jde použít topenářská trubka 3/4 jen ji tak o 1 - 2 desetiny zbrousit třeba flexou aby do oka šla volně
Určitě musíš úplně vyndat tu zadní těhlici, není to složité - ruční brzdu odpojit, sundat brzdový třmen pak držák třmenu, pak kotouč, povolit tu středovou matku a sejmout náboj, odpojit čidlo ABS , 4 šrouby štítu brzdy a ten sundat, dva šrouby nahoře na mc pearsonu, 2 šrouby na obou příčných ramenech a jeden šroub na podélném rameni a je těhlice venku....
Pokud chceš silentblok dostat ven tak odvrtat dokola tu gumu a pak ten vnější kroužek co je tam narvanej opatrně nařízneš zevnitř pilkou na železo na dvou místech proti sobě a lehce vyklepneš.... nesmíš ale naříznout to oko ve kterým je silentblok nalisovanej....... ale fakt novej silentblok si nech někde nalisovat .......
Pokud bys cokoli ještě potřeboval, ozvi se.....
Jinak mám pocit že není třeba nějaký přípravek lisovali jsme to oříškem od Goly tuším 27 ale krk za to nedám, prostě nějaký zkus a padne jak ulitý a ještě jde použít topenářská trubka 3/4 jen ji tak o 1 - 2 desetiny zbrousit třeba flexou aby do oka šla volně
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502