Pilový filtr
Moderátor: Blue Lanos
Pilový filtr
Prosím všechny "Esperáky" o následující radu. Mám pocit, že klimatizace má velmi malou účinnost. Po konzultaci s (snad) odborníkem jsem dostal tyto tipy: nejdříve se podívat jestli není zanesen pylový filtr - otázka pro vás -má Espero pylový filtr a případně jak se k němu dostat? Zjisti jestli spíná kompresor - otázka pro vás -prosím o nějaký tip a radu jak to zjistit.
Dík předem za všechny vaše poznatky . V minulém autě jsem s klimou neměl sebemenší problém.
Dík předem za všechny vaše poznatky . V minulém autě jsem s klimou neměl sebemenší problém.
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
- Reklama
Espero žádnej filtr nemá. Jestli spíná kompresor poznáš na otáčkoměru, když klimu zapneš (pozor, musí běžet i ventilátor, aspoň na "1"), tak krátkodobě poklesnou otáčky (tak 1-2 sec.). Pokud seženeš někoho, kdo ti to bude spínat v kabině, je dobrý zvednout kapotu, pak to je i slyšet, když kompresor sepne. Pokud nespíná, je to většinou malým tlakem chladiva, chce to nechat doplnit. Pokud je to v cajku, chladí jako bejk - v podstatě neznám, že by chladila málo. Buď chladí a nebo vůbec ne.
Daewoo Espero 2,0l - už nemám
Lincoln Town Car 5,0l
Lincoln Town Car 5,0l
Vzhledem k tomu, že to mám automat, tak spotřeba se pohybuje v městském provozu těsně nad 10l/100km a při delší cestě (např.HK-Bratislava) rychlost do 130km/hod, spotřeba cca 7,3l/100km. V tom městě to není žádná sláva, ale protožen jsem "ujetej" na auta s větším obsahem a hlavně s automatickou převodovkou, tak se s tím musím smířit.
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
mne to momentalne v zime bere tiez 10l ,Saša píše:Vzhledem k tomu, že to mám automat, tak spotřeba se pohybuje v městském provozu těsně nad 10l/100km a při delší cestě (např.HK-Bratislava) rychlost do 130km/hod, spotřeba cca 7,3l/100km. V tom městě to není žádná sláva, ale protožen jsem "ujetej" na auta s větším obsahem a hlavně s automatickou převodovkou, tak se s tím musím smířit.
teraz uz by som aj bral automat aj ked dakedy sa este stale vysantim
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
Pokud nechceš vyloženě závodit (i když i s tím automatem, Espero má 5ti stupňový, to jde taky), tak to je naprostá paráda. Trochu nevýhodu to má v zimě na hodně kluzké silnici a v kopcovitém terénu. Je to ale všechno o zvyku a o "naučení" se s ním jezdit. Pokud budu zase někdy měnit auto, tak mám tři priority:
1)obsah alespoň 2,0l
2)automat
3)klimatizace
Na ostatním snad ani nezáleží.
1)obsah alespoň 2,0l
2)automat
3)klimatizace
Na ostatním snad ani nezáleží.
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
Převodovka samotná má dva režimy řazení (sportovní a EKO).Při zvolení sportovního režimu dochází k řazení jednotlivých rychlostních stupňů o cca 1000 ot/min déle než při EKO. Další funkcí je program "Winter", který slouží na zledovatělé vozovce k rozjetí bez prokluzu kol. Auto se rozjíždí na zařazený 3. rychlostní stupeň. Při dosažení určité rychlosti se to samo přepne do normálního režimu.goror píše:to sa ti da navolit sportova jazda?
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
Při "ubrání" plynu auto sice brzdí motorem, ale neporovnatelně méně než u manuálu. Tím vzniká jeden z problémů na kluzké vozovce při jízdě z kopce. To lze vyřešit zařazením tzv. "volené" rychlosti, kdy nedojde k přeřazení na vyšší rychlostní stupeň, ale naopak k využití brzdné síly motoru (např. při jízdě z dlouhého kopce, při jízdě z kopce s vlekem a pod.)goror píše:tak to som netusil,este jednu otazku ked uberies plyn pri hocijakej rychlosti tak tak isto ako u manualov motor brzdi ?
Při rychlosti do cca 80km/hod není při normálním režimu řazení brzdný účinek motoru ani znát.
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
2,0 má 77kW (cca 105 koníků), je to tím, že je to nízkoobrátkovej SOHC (jedna vačková hřídel, 8 ventilů...). Pro použití s automatem je to vzhledem ke spotřebě docela šikovná sestava...goror píše:zaujimave ,hned by som ju bral ,a ten motor ma aky vykon kolo 75kw?
Daewoo Espero 2,0l - už nemám
Lincoln Town Car 5,0l
Lincoln Town Car 5,0l