Když se egr zaslepí, bude svítit kontrolka motoru a projdu kontrolou plynů při STK?johnmalak píše:Na technický mi dnes známej doporučil zaslepit EGR ventil, udělal jsem to zepředu a dal tenký plíšek mezi těsnění výfuku a přírubu výfuku na ten malý otvor. Musel jsem sundat krabici se vzduchovým filtrem, plechový kryt příruby výfuku a odšroubovat 7 šroubů příruby a krásně jsem se tam dostal. Práce na 20 minut a mělo by to fungovat.
EGR ventil
Moderátor: Blue Lanos
Re: EGR ventil
- Reklama
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
.....................jirnovak píše:Když se egr zaslepí, bude svítit kontrolka motoru a projdu kontrolou plynů při STK?johnmalak píše:Na technický mi dnes známej doporučil zaslepit EGR ventil, udělal jsem to zepředu a dal tenký plíšek mezi těsnění výfuku a přírubu výfuku na ten malý otvor. Musel jsem sundat krabici se vzduchovým filtrem, plechový kryt příruby výfuku a odšroubovat 7 šroubů příruby a krásně jsem se tam dostal. Práce na 20 minut a mělo by to fungovat.
Zdravím ... nevím tedy na co je dobrý zaslepit Egr ventil ? Já jej u našeho Matize zaslepený nemám a již několik roků mi občas svítí a problikává . Pak zase několik dní nic a pak znovu problikává. V servisu na nic nepřišli a u STK na Emisích jsem vždy prošel. Jednou ročně mi náš servisman " Palikx " na srazu vymaže chybu a já jezdím a jezdím a kupuju benzín. Olej mi to zatím moc nežere. Ani jinak se ten problikávajíci SHECK neprojevuje. / jiný zvuk nebo škubání motoru nic podobného /
Re: EGR ventil
Mně taktéž někdy svítila kontrolka, v servisu mi taktéž chybu vymazali, ale nyní svítí kontrolka Check stále. Domnívám se, že je to egr ventilem. Při STK po nastartování má kontrolka zhasnout. Ikdyž bych prošel emisemi, mohla by to být i závada. Když svítí tatokontrolka, tak by prý měla být větší spotřeba paliva.
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
....................jirnovak píše:Mně taktéž někdy svítila kontrolka, v servisu mi taktéž chybu vymazali, ale nyní svítí kontrolka Check stále. Domnívám se, že je to egr ventilem. Při STK po nastartování má kontrolka zhasnout. Ikdyž bych prošel emisemi, mohla by to být i závada. Když svítí tatokontrolka, tak by prý měla být větší spotřeba paliva.
Asi, kolegáčku na tom něco bude ... uvidím ted' , přez zimní období je každým rokem trochu zvýšená spotřeba oproti letnímu období v průměru 0.8/1.0 . Dám si na to pozor ... až v Květnu pojedeme na sraz do Jedovnice-Olšovec / sleduji spotřebu pravidelně /
Re: EGR ventil
Ahoj,
nevím jak na II Matizu, ale na mém 99 mám EGR zaslepený. Stačí když ponecháš připojenej ten solenoid co ho otvírá.
a ECU nic nepozná. Možná, že právě tam máš problém.
nevím jak na II Matizu, ale na mém 99 mám EGR zaslepený. Stačí když ponecháš připojenej ten solenoid co ho otvírá.
a ECU nic nepozná. Možná, že právě tam máš problém.
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
Re: EGR ventil
toto sa stava ked su zaspinene trysky na vstrekovaninyní svítí kontrolka Check stále.
staci pridat do paliva cistic trysiek a vyjazdit takych 500 km
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Řeším to chlapci také tím , že jezdím půl nádrže NATURAL 95 a půl nádrže Shell V - Power a Matizek jezdí jako zelený dábel
Re: EGR ventil
a dalsi vec-pokud je to matiz I tedy s rozdelovacem a podtlakovym EGR ventilem mam ted informaci-uz se nam to stavalo driv ale ja na t o zapomel.
Egr je ovladany modulatorem -podtlakovou membranou-ktera je na temer vsech matizeh v haji.
pokud je v haji je tam stale podtlak a lehce to taha za egr.
vysledek je nevyrovnany volnobech jakoby skubani -v otackach se spatne sbira z nizkych otacek.a samozrejme vyssi spotreba.
reseni je
vymenit modulator egru da se vyzkouset kdyz ho vyndate tak nasat pusou a musi byt jakoby ucpany.vytvorite podtlak.to je dobre ale vetsinnou je prorazeny a podtlak vytvorit nejde.
pokud se to vymene zklidni volnobeh je to dobre a melo by to zase zacit fungovat.
pokud je to v haji dlouho je zaneseny egr ventil ktery se musi vycistit-coz moc nejde nebo vymenit nebo ucpat-zaslepit.
u matize vyndat egr je v podstate porod.ale kdyz se vam to podari vyndat a ucpat a zas vratit opet by melo byt po problemu.
popisu cerstvou opravu egru
vyndat rozdelovac-pozor tece tam z hlavy olej a termostat-tedy vypustit cast chladici kapaliny a krabici s filtrem vzduchu.
pak uz to jde.
povolit 2 x 6 sroubky na 10 klicek milimetr po milimetru vysroubovat
vsecko vyndat
podle egru vyrobit plechovou zaslepku.a jelikoz se asi poskodi tesneni egru melo by se dat nove staci 1 primo k hlave pak ten plech a pak egr s drzakem modulatoru je to strasny strasny a strasny ale jde to
a u elektrickeho egru je to o hodne jednodussi ale ten nebyva otevreny ale rozsvici chybu.
tak hodne stesti
p.s na srazu to nikomu nedelam!!!
Egr je ovladany modulatorem -podtlakovou membranou-ktera je na temer vsech matizeh v haji.
pokud je v haji je tam stale podtlak a lehce to taha za egr.
vysledek je nevyrovnany volnobech jakoby skubani -v otackach se spatne sbira z nizkych otacek.a samozrejme vyssi spotreba.
reseni je
vymenit modulator egru da se vyzkouset kdyz ho vyndate tak nasat pusou a musi byt jakoby ucpany.vytvorite podtlak.to je dobre ale vetsinnou je prorazeny a podtlak vytvorit nejde.
pokud se to vymene zklidni volnobeh je to dobre a melo by to zase zacit fungovat.
pokud je to v haji dlouho je zaneseny egr ventil ktery se musi vycistit-coz moc nejde nebo vymenit nebo ucpat-zaslepit.
u matize vyndat egr je v podstate porod.ale kdyz se vam to podari vyndat a ucpat a zas vratit opet by melo byt po problemu.
popisu cerstvou opravu egru
vyndat rozdelovac-pozor tece tam z hlavy olej a termostat-tedy vypustit cast chladici kapaliny a krabici s filtrem vzduchu.
pak uz to jde.
povolit 2 x 6 sroubky na 10 klicek milimetr po milimetru vysroubovat
vsecko vyndat
podle egru vyrobit plechovou zaslepku.a jelikoz se asi poskodi tesneni egru melo by se dat nove staci 1 primo k hlave pak ten plech a pak egr s drzakem modulatoru je to strasny strasny a strasny ale jde to
a u elektrickeho egru je to o hodne jednodussi ale ten nebyva otevreny ale rozsvici chybu.
tak hodne stesti
p.s na srazu to nikomu nedelam!!!
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: EGR ventil
Ahoj,
nestačilo by takovouto záslepku udělat pod tou trubkou co de do sání? Má to dva šrouby a de to pěkně shora.
Já to tak mám a považoval sem to za zaslepení a taky sem ucpal tu hadičku na ventilu.
nestačilo by takovouto záslepku udělat pod tou trubkou co de do sání? Má to dva šrouby a de to pěkně shora.
Já to tak mám a považoval sem to za zaslepení a taky sem ucpal tu hadičku na ventilu.
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
Re: EGR ventil
no premyslel jsem nad tim
podle me by to stacilo jen jsem si rikal ze pristup k tomu neni taky zadny zazrak a nekdy jsou ty imbusy tak zarezle ze s tim nejde hnout.
ale urcite je to taky reseni.
a urcite se musi pak zaslepit tu silnou hadicku co vede z egru.
podle me by to stacilo jen jsem si rikal ze pristup k tomu neni taky zadny zazrak a nekdy jsou ty imbusy tak zarezle ze s tim nejde hnout.
ale urcite je to taky reseni.
a urcite se musi pak zaslepit tu silnou hadicku co vede z egru.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
...................palikx píše:no premyslel jsem nad tim
podle me by to stacilo jen jsem si rikal ze pristup k tomu neni taky zadny zazrak a nekdy jsou ty imbusy tak zarezle ze s tim nejde hnout.
ale urcite je to taky reseni.
a urcite se musi pak zaslepit tu silnou hadicku co vede z egru.
Matízkáři ... děkují dr. Palikxovi za vycerpávající návod na resení zaslepu Egr ventilu a ujistujeme jej, ze ho nebudeme na srazu nicím takovým otravovat ... ahojky jsme radi ze mezi nas s rodinkou zavítas ...)
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: EGR ventil
Tak přes minulý týden bylo trochu času a tak jsem se dal na zaslepení EGR ventilu. Demontoval jsem filtr vzduchu a vyčistil horní komoru sání za škrtící klapkou. No sraček tam bylo nepočítaně. Samý mastný saze. Při tom jsem se rozhodl ucpat EGR ventil. Demontoval jsem kovovou trubku co vede od ventilu do sání a vyrobil z měděného plechu 0,4 mm podložku ,kterou jsem ucpal otvor u ventilu. Zpětná montáž. Po nastartování trochu vyšší otáčky, nepomohlo ani nastavení volnoběhu podle návodu.
Po ujetí cca 5 km a zahřátí motoru už se auto chová normálně. Volnoběžné otáčky OK, akcelerace taky. Přes víkend jsem najel cca 300 Km, spotřeba zatím cca 6,5l.
Otáčky se nehoupou ani při volnoběhu, auto po nastartování s vyššími otáčkami cca do 3 s sníží volnoběžné otáčky motoru zahřátého na původní nízkou hodnotu. Tato doba snížení otáček je odvislá od teploty startovaného motoru.
Po ujetí cca 5 km a zahřátí motoru už se auto chová normálně. Volnoběžné otáčky OK, akcelerace taky. Přes víkend jsem najel cca 300 Km, spotřeba zatím cca 6,5l.
Otáčky se nehoupou ani při volnoběhu, auto po nastartování s vyššími otáčkami cca do 3 s sníží volnoběžné otáčky motoru zahřátého na původní nízkou hodnotu. Tato doba snížení otáček je odvislá od teploty startovaného motoru.
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Re: EGR ventil
aspon vyskusat sa to da bez rozsiahlej demontaze ?reseni je
vymenit modulator egru da se vyzkouset kdyz ho vyndate tak nasat pusou a musi byt jakoby ucpany.vytvorite podtlak.to je dobre ale vetsinnou je prorazeny a podtlak vytvorit nejde.
Re: EGR ventil
Zdravím Matizáky,
chci se podělit o zkušenost s EGR ventilem. V roce 2009 jsem nechal v servise měnit EGR ventil, protože ŘJ hlásila chybu EGR ventilu. Letos mi to začalo dělat znovu. To už jsem odmítal nechal udělat výměnu EGR ventilu.
Zvědavost mi nedala a demontoval jsem EGR ventil. Po demontáži jsem zjistil, že je zavřený a nechodí (zkoušeno 12V na kontaktech EGR ventilu). Stačilo trocha petroleje do kanálků EGR ventilu a nechat působit. Pak jsem malým šroubováčkem a následně vatovou tyčinkou vyčistil kanálky. Svinstva bylo hodně.
EGR už samozřejmě chodí bez problémů....
Ještě dodám, že jezdím převážně krátké trasy (kolem 5-10 km), takže hodně se studeným motorem.
Kdo máte ještě původní EGR nebo pokud někomu EGR nechodí a ŘJ hlásí chybu EGR ventilu, je rozhodně možné ho vyčistit !!!
Příště možná popřemýšlím, jestli EGR nezaslepit ? Na druhou stranu nevím co by na to říkala ŘJ. Někde jsem četl, že ŘJ se přepne do nějakého nouzové stavu v případě detekce chyby a pak je větší spotřeba paliva ?
Než jsem vyčistil EGR a smazal chybu v ŘJ, tak jsem spotřebu vyšší měl.
chci se podělit o zkušenost s EGR ventilem. V roce 2009 jsem nechal v servise měnit EGR ventil, protože ŘJ hlásila chybu EGR ventilu. Letos mi to začalo dělat znovu. To už jsem odmítal nechal udělat výměnu EGR ventilu.
Zvědavost mi nedala a demontoval jsem EGR ventil. Po demontáži jsem zjistil, že je zavřený a nechodí (zkoušeno 12V na kontaktech EGR ventilu). Stačilo trocha petroleje do kanálků EGR ventilu a nechat působit. Pak jsem malým šroubováčkem a následně vatovou tyčinkou vyčistil kanálky. Svinstva bylo hodně.
EGR už samozřejmě chodí bez problémů....
Ještě dodám, že jezdím převážně krátké trasy (kolem 5-10 km), takže hodně se studeným motorem.
Kdo máte ještě původní EGR nebo pokud někomu EGR nechodí a ŘJ hlásí chybu EGR ventilu, je rozhodně možné ho vyčistit !!!
Příště možná popřemýšlím, jestli EGR nezaslepit ? Na druhou stranu nevím co by na to říkala ŘJ. Někde jsem četl, že ŘJ se přepne do nějakého nouzové stavu v případě detekce chyby a pak je větší spotřeba paliva ?
Než jsem vyčistil EGR a smazal chybu v ŘJ, tak jsem spotřebu vyšší měl.
Matiz M150 rv 2002
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Zdravím všechny Matízkáře a sděluji , že náš Matiz SE/II.o.8 r.v. 07/2002 má stále původní Egr ventil.
Stále občas problikává nepravidelně Sheck , ale zvýšenou spotřebu jsem nedoznal
Aby mne to problikávání neznervoznovalo, odpojim krátce baterii a tím chybu odstranim. Několikráte mi hlášku o chybě, v minulosti diagnostikou odstranil kolega " Palikx " .Na kontrolách Emisí u STK vždy pravidelně procházím a Matiz šlape jako hodinky bez problémů. Toliko moje zkušenost . Ahojky " Vazounek " Vás všechny zdraví a přeje hodně bezproblémových najetých km
...................
Bývalý člen Matiz clubu reg.čís.20
Matiz SE/II.o.8 - r.v. 07/2002 sv.zel.metlina U 38 -- STK+Emise do 07/2014
Stále občas problikává nepravidelně Sheck , ale zvýšenou spotřebu jsem nedoznal
Aby mne to problikávání neznervoznovalo, odpojim krátce baterii a tím chybu odstranim. Několikráte mi hlášku o chybě, v minulosti diagnostikou odstranil kolega " Palikx " .Na kontrolách Emisí u STK vždy pravidelně procházím a Matiz šlape jako hodinky bez problémů. Toliko moje zkušenost . Ahojky " Vazounek " Vás všechny zdraví a přeje hodně bezproblémových najetých km
...................
Bývalý člen Matiz clubu reg.čís.20
Matiz SE/II.o.8 - r.v. 07/2002 sv.zel.metlina U 38 -- STK+Emise do 07/2014