Športový vzduchový filter
Moderátor: Blue Lanos
Športový vzduchový filter
Nemá niekto skúsenosť s výmenou vzduchového filtra na športový vzduchový filter. Zakúpil som si filter v tvare hrušky chcel by som ho namontovať miesto starého na sanie , odstrániť box a namontovať ho na ústie prívodu. Ale na boxe z vrchu je neaké čidlo s kábelážou, nevieťe či sa dá odstrániť celý box vrátane čidla alebo nie, v novších autách to čidlo prepočítava tok vzduchu cez filter a na základe toho udáva sanie vzduchu do motora, ak je to tak aj pri espere tak by sa nemalo rušiť. Ďakujem, obavam sa ,len že ako ho zruším tak mi motor nebude adekvátne fungovať. A ešte by som poprosil neaké miesto odkiaľ objednávate tesnenie veka motora neviem ho nikde nájsť. Espero 1,5 16V Ďakujem.
- Reklama
Re: Športový vzduchový filter
No to čidlo je čidlo teploty vzduchu v nasávacom kolektore (MAT), (píšem ti popis priamo z knihy), je termistorom so záporným súčiniteľom teplotného odporu. Zariadenie ECM napája čidlo prúdom o napätí 5V a následne meria zmeny napätia. Napätie bude vyššie keď nasávaný vzduch bude chladný a nižšie pri nasávaní teplého vzduchu. Na základe analýzy napätia čidla MAT riadiaca jednotka ECM pozná teplotu nasávaného vzduchu vstupujúceho do kolektoru sania. Čidlo teploty vzduchu MAT je umiestnené vnútri telesa vzduchového filtra.
Odpor:
-pri teplote 100°C : 185 Ω
-pri teplote 70°C : 450 Ω
-pri teplote 38°C : 1800 Ω
-pri teplote 20°C : 3400 Ω
-pri teplote 4°C : 7500 Ω
-pri teplote -7°C : 13500 Ω
-pri teplote -18°C : 25000 Ω
-pri teplote -40°C : 100700 Ω
Moja skúsenosť: keď som to odpojil, svietila mi kontrolka motora
Podľa mňa stačí aby si ho posunul niekam vyššie tak aby stále vedelo snímať, čiže dáš nový filter a niekde tesne zaňho dáš to čidlo a malo by byť všetko v poriadku, samozrejme že postup je asi taký vyvŕtať dierku a dať čidlo do nej niekde tesne za filtrom
Odpor:
-pri teplote 100°C : 185 Ω
-pri teplote 70°C : 450 Ω
-pri teplote 38°C : 1800 Ω
-pri teplote 20°C : 3400 Ω
-pri teplote 4°C : 7500 Ω
-pri teplote -7°C : 13500 Ω
-pri teplote -18°C : 25000 Ω
-pri teplote -40°C : 100700 Ω
Moja skúsenosť: keď som to odpojil, svietila mi kontrolka motora
Podľa mňa stačí aby si ho posunul niekam vyššie tak aby stále vedelo snímať, čiže dáš nový filter a niekde tesne zaňho dáš to čidlo a malo by byť všetko v poriadku, samozrejme že postup je asi taký vyvŕtať dierku a dať čidlo do nej niekde tesne za filtrom
Daewoo Espero 1.5 16V GLX ´96 -´97, ročník nemožno presne určiť, nezhodujú sa dátumy z prvej STK a EK a rok výroby podľa OEV.
ABS, Airbag, LPG priamy vstrek do nasávania
ABS, Airbag, LPG priamy vstrek do nasávania
Re: Športový vzduchový filter
poobede som to pozeral možno ho vtrepem do toho boxu je dosť vysoký takže asi sa vojde, dúfam a ,ked nie tak to čidlo vyberiem a premiestnim nad filter. Ďakujem pekne za radu. Nevie mi niekto poradiť s tým tesnením veka motora? skúšal som to všade na internete nájsť no neúspešne.
Re: Športový vzduchový filter
Nie som si isty co myslis pod vekom motora, ale ak veko ventilov, tak napr.
http://www.autodilykrc.cz/cz-detail-549 ... ntilu.html
a potom uz len das do googlu 96144620 a sk kedze hladas asi slovenske eshopy a mas, alebo skocis do miestnych autodielov pripadne autoservisu s cislom dielu a ti ti to objednaju ale rataj s castou vysokoslovenskou prirazkou.
Co sa tyka cidla v sani, tak ho das bud do pripraveneho polotovaru, na ktory budes montovat hrusku filtra, keby som bol taky hlupy a tiez isiel do bavlneneho filtra a este k tomu do hruky, tak by som z povodneho filterboxu urezal plastovy vstup, potom drziak teplotneho cidla, ten vovaril do rurky plastoveho vstupu filtra a nan by som privaril nejake nozicky tiez z plastu a prichytil to na co sa montuje hruska. Mozno by to nevyzeralo profesionalne ako z nerezu ale ulohu by to plnilo. Cize gumene koleno by koncilo am kde teraz v tom istom plaste ako teraz, len by ten plast pokracoval uchytom hrusky filtra a este by v nom bol vovareny drziak povodneho cidla. Len by bolo treba predlzit kabliky k cidlu, pretoze by boli prilis kratke pre nove umiestnenie. Alebo si len pcihni do konektoru nejaky rezistor s odporom od 2 do 20kohm, zabal lepiacou paskou, nech nevypadne a nejde tam voda a motor pobezi aj tak. ALebo cidlo vyber a nechaj ho polozene len tak na kabli. Ono je to fuk. Aj tak ak mas kyslikovy senzor (ludovo lambdu) v poriakdu, tak po jej zahriati uz RJ na cidlo teploty kasle. Len jej vadi jeho nepritomnost, co oznami rozsvietenim kontrolky motora.
http://www.autodilykrc.cz/cz-detail-549 ... ntilu.html
a potom uz len das do googlu 96144620 a sk kedze hladas asi slovenske eshopy a mas, alebo skocis do miestnych autodielov pripadne autoservisu s cislom dielu a ti ti to objednaju ale rataj s castou vysokoslovenskou prirazkou.
Co sa tyka cidla v sani, tak ho das bud do pripraveneho polotovaru, na ktory budes montovat hrusku filtra, keby som bol taky hlupy a tiez isiel do bavlneneho filtra a este k tomu do hruky, tak by som z povodneho filterboxu urezal plastovy vstup, potom drziak teplotneho cidla, ten vovaril do rurky plastoveho vstupu filtra a nan by som privaril nejake nozicky tiez z plastu a prichytil to na co sa montuje hruska. Mozno by to nevyzeralo profesionalne ako z nerezu ale ulohu by to plnilo. Cize gumene koleno by koncilo am kde teraz v tom istom plaste ako teraz, len by ten plast pokracoval uchytom hrusky filtra a este by v nom bol vovareny drziak povodneho cidla. Len by bolo treba predlzit kabliky k cidlu, pretoze by boli prilis kratke pre nove umiestnenie. Alebo si len pcihni do konektoru nejaky rezistor s odporom od 2 do 20kohm, zabal lepiacou paskou, nech nevypadne a nejde tam voda a motor pobezi aj tak. ALebo cidlo vyber a nechaj ho polozene len tak na kabli. Ono je to fuk. Aj tak ak mas kyslikovy senzor (ludovo lambdu) v poriakdu, tak po jej zahriati uz RJ na cidlo teploty kasle. Len jej vadi jeho nepritomnost, co oznami rozsvietenim kontrolky motora.